ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 5 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 44
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    با داشتن این ویژگی‌های شخصیتی، می توانید کارآفرینی موفق باشید!


    برای این که کارآفرین موفقی باشید، باید متفاوت از دیگران فکر کنید. کارآفرینان با داشتن عادت‌ها و طرز فکر خاص و ویژگی‌های شخصیتی خود به ایده‌هایی می رسند که مرز میان نبوغ و دیوانگی را نشان می دهد. البته تنها با داشتن ایده‌های ناب نمی توانید کارآفرین شوید، بلکه برای کارآفرین شدن باید 49 نشانه را در خود پیدا کنید. اگر می خواهید بدانید کارآفرین هستید یا نه با یوکن همراه باشید. شاید تمام ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها را نداشته باشید، اما با داشتن چند مورد از آن‌ها، باز هم می توانید کارآفرین موفقی باشید.
    • در خانواده‌ای به دنیا آمده‌اید که استقلال زیادی دارند و نمی توانند برای دیگران کار کنند. پدر و مادرتان برای خودشان کار کرده‌اند. البته این مورد در مورد تمام کارآفرینان درست نیست، اما شمار زیادی از آن‌ها صاحب والدینی بوده‌اند که یکی از آن‌ها یا هر دو برای خودشان کار می‌کرده‌اند.
    • از وضعیت فعلی خود رضایت ندارید. صاحب شخصیتی هستید که دائماً می پرسد چرا دیگران کارهایشان را این گونه انجام می دهند. همیشه در تلاشید هر چیزی را بهبود دهید و می خواهید برای این بهتر کردن، کاری بکنید.
    • اعتماد به نفس بسیار بالایی دارید. آیا تاکنون با کارآفرینی مواجه شده‌اید که از خودش بیزار باشد؟ وقتی اعتماد به نفس کافی ندارید، دیگران چطور می توانند محصولات و خدمات شما را قبول کنند؟ اکثر کارآفرینان در مورد چیزهایی که در پیرامونشان قرار دارد، خوش بین‌اند.
    • اشتیاق بالایی دارید. گاهی زمان زیادی را صرف کاری می کنید و هیچ پولی هم به دستتان نمی رسد. این اشتیاق و انگیزه بالاست که شما را در این مسیر جلو می برد.
    • هیچ وقت به دنبال "نه" نیستید. کارآفرینان واقعی هیچ وقت کاری را رها نمی کنند.
    • توانایی بالایی در ارتباط برقرار کردن دارید و از هر جایی می توانید بهترین دوستان و همکاران را پیدا کنید. هر کسی دوست دارد جذب شما شود، زیرا خیلی دوست داشتنی هستید.
    • بیشتر از این که با همسرتان یا دیگر افراد وقت بگذرانید، زمان بیشتری را صرف شریکتان می کنید.
    • دانشگاه را نصفه رها کرده‌اید، همانند بیل گیتس، استیو جابز و مارک زاکربرگ.
    • وقتی در اتاق خواب یا اتاق نشیمن هستید، دست از کارتان می کشید.
    • شاید کارمند نامنظمی بوده‌اید و گاهی اخراج شده باشید. پس نگران نباشید، شما پتانسیل کارآفرین شدن را دارید. من بارها در زندگی اخراج شده‌ام، این به معنای آن نیست که آدم بدی هستید.
    • همیشه در مقابل قدرت دیگران مقاومت کرده‌اید، به این خاطر که در حفظ شغلتان مشکل دارید.
    • باور دارید که بیشتر از یک تعریف برای امنیت شغلی وجود دارد. شغل شما تا وقتی ایمن است که خودتان کنترل کارها را به دست بگیرید، نه وقتی به رئیسی تکیه کنید که می تواند با اشتباهی کوچک، مسیر شغلی‌تان را نابود کند.
    • بیشتر تی شرت می پوشید. در اکثر اوقات به سمت لباس‌های راحتی می روید. مابقی لباس‌ها حاوی نام یا لوگوی شرکتتان است.
    • از شکست نمی ترسید و شخصیتی رقابتی دارید. همیشه می‌توانید کارهایتان را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.
    • وقتی از خواب بیدار می شوید، به سراغ گیت هاب (شبکه‌ی اجتماعی برنامه نویسان) می روید.
    • تمایل دارید برای تهیه بلیت بازی، کفش و علاقه‌مندی‌های خود، پول خرج کنید. همیشه چیزهایی وجود دارد که از پول بااهمیت‌تر است.
    • از انجام وظایف و گذراندن یک روز کاری لذت می برید، بدون این که چیزی حواستان را پرت کند.
    • به سختی استخدام می شوید و این موضوع بسیار خوب است. مهارت‌های زندگی باارزش‌تر از سیاست‌هایی هستند که در ادارات و دفترهای کاری، مورد استفاده قرار می گیرند.
    • بیشتر از 60 ساعت در هر هفته کار می کنید، اما وقتی در دبیرستان به صورت ساعتی کار می کردید، پول بیشتری به دست می‌آوردید.
    • تمایل دارید خود کنترل شرکتتان را به دست بگیرید و دوست دارید بیشتر اتفاقات شرکتتان را بررسی کنید.
    • در هر شرایطی به دنبال فرصت‌ها هستید، مثلاً وقتی وارد ساختمانی می شوید، کنجکاوید بدانید ارزش آن چقدر است و چه شرکت‌هایی در آنجا حضور دارند.
    • شخصیت شما با اراده، کمال گرا، کنترل‌گر و اصلاح کننده است.
    • باور دارید در کافی‌شاپ، صندلی‌هایی مناسب‌ترند که به پریز برق نزدیک باشند.
    • منطقی هستید و برای رفع مشکلات و بهبود شرایط، ایده‌های زیادی در سر دارید.
    • به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید و هیچ مشکلی در این باره ندارید.
    • برای حل مسئله به دنبال این هستید که اپلیکیشنی برای این منظور وجود دارد یا نه. شاید تا به حال برای ایجاد مدل کسب و کار و طراحی نرم افزار کاری انجام داده باشید.
    • به دنبال جملات استیو جابز هستید تا به خودتان انگیزه و روحیه دهید.
    • به راحتی می توانید جنس‌هایتان را بفروشید و در کلاس‌های فروش، یکی از بهترین فروشنده‌ها بوده‌اید.
    • از دوست توییتری‌تان، پیام‌های بیشتری دریافت می کنید تا دوستانی که شماره تلفنشان را دارید.
    • خودتان کارها را شروع می کنید تا وقتی پروژه‌ای را به سرانجام نرسانید، آن را رها نمی کنید.
    • کارهای روزانه‌تان اهمیتی ندارد، مدام به این فکر هستید که چطور بازگشت سرمایه داشته باشید.
    • لباس‌های غیررسمی می پوشید و گاهی کت و شلوارتان خاکی هست. بیشتر دوست دارید جین و تی شرت بپوشید تا این که هر روز یک دست کت و شلوار جدید به تن کنید.
    • واقع بین نیستید؛ در حالی که لازم است یک مخترع این‌طور باشد.
    • تفکرتان فراتر از چارچوب‌هاست و به این فکر هستید که چه چیزی باید تغییر کند.
    • بسیار آرام و باوقار هستید.
    • خیلی پایبند به قوانین نیستید. البته قانون شکنی هم نمی کنید، بلکه قوانین را دور می زنید تا کارهایتان آسان‌تر انجام شوند.
    • باور دارید نمی توانید تمام کارها را به تنهایی انجام دهید. قادر هستید تمام ایده‌هایتان را توسعه دهید، اما می دانید در انجام برخی کارها که برای اداره‌ی کسب و کارتان نیازند، مهارت لازم را ندارید.
    • روی نظر خودتان پافشاری می کنید؛ به همین خاطر است که احتمالاً چندین بار اخراج شده‌اید.
    • غیرقابل پیش بینی هستید. شما کارآفرینی هستید که می دانید هر چیزی ممکن است خیلی زود تغییر کند. شما برای تطبیق پیدا کردن، آماده و مشتاقید.
    • از بودن در جمع لذت می برید و خیلی تمایلی به تنهایی ندارید. وقتی در گروه‌هایی مشغول به کار می شوید که بیش از 4 عضو دارد، انرژی و اشتیاق بیشتری پیدا می کنید.
    • می توانید هر غیرممکنی را ممکن کنید.
    • از حمایت خانواده و دوستانتان بهره می‌برید. آن‌ها در تمام زندگی، پشتیبان و یاورتان هستند.
    • گاهی روی میز کارتان لم می دهید و چرت می زنید. هشت ساعت خواب مفید از 10 شب تا 6 صبح برایتان معنایی ندارد.
    • اطلاعات خوبی از بازار دارید. به این باور رسیده‌اید که تنها داشتن ایده‌های ناب شما را به سوددهی نمی رساند، بلکه می دانید مشتری‌ها خرید می کنند یا نه.
    • جمعی از افراد با استعداد دورتان هستند، نه افرادی که تنها انرژی‌تان را می گیرند.
    • کمی غیرعادی هستید. گاهی ایده‌های عجیب و غریب دارید، اما یادتان باشد قبل از اینکه آلبرت انیشتین نظریه‌ی نسبیت را به اثبات برساند، همه فکر می کردند او دیوانه است.
    • آیا تا به حال از دوستان، خانواده و همکارانتان خواسته‌اید برای دیدن شما برنامه ریزی کنند تا بتوانید از وقت خود بهترین بهره را ببرید؟
    • باور دارید زمان ارزش بیشتری نسبت به پول دارد.
    • وقتی از سرعت پایین پیشرفت کار شکایت می کنید، همسرتان به خوبی متوجه می شود که درباره چه چیزی حرف می زنید.

    شاید هیچ یک از ویژگی‌ها در شما نباشد، اما می توانید آن‌ها را در طول زمان در خود به وجود آورید. پس کارآفرین بودن، نوعی سبک زندگی است نه عادت. منبع: با داشتن این ویژگی‌های شخصیتی، می توانید کارآفرینی موفق باشید! - رسانه موفقیت یوکن
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    10 راز مهم برای تبدیل شدن به کارآفرینی موفق

    همواره کارآفرینی از جمله شغل هایی محسوب می شود که تقریبا تمامی افراد در رویای آن به سر می برند. با این حال واقعیت این است که تنها تعداد کمی از افراد موفق به رسیدن به چنین آرزویی می شوند. با این حال این امر به معنای غیرممکن بودن آن برای تمامی افراد بوده و تنها به این امر اشاره دارد که به تلاش و خوشفکری بالایی نیاز دارید. به علت اینکه کارآفرین شدن برخلاف تصور عموم پروسه ای بلندمدت محسوب می شود و ریسک بالایی دارد، افراد معمولا در ابتدای راه کاملا قید آن را می زنند و به کاری دیگر مشغول می شوند. با این حال در صورتی که جزو آن دسته از افرادی هستید که در این رابطه مصمم اید، توصیه می شود با راهکارها، الزامات و رازهای این امر آشنا شوید.
    در ادامه به بررسی 10 راز مهم برای تبدیل شدن به کارآفرینی موفق خواهیم پرداخت. 1- نسبت به اهداف خود اشتیاق لازم را داشته باشید افراد تنها هنگامی می توانند آستانه تحمل خود را افزایش دهند که نسبت به کار خود علاقه کافی داشته باشند و این یک واقعیت است و کارآفرینان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در همین راستا توصیه می شود در حرفه ای زندگی خود را صرف کنید که نسبت به آن بیشترین حجم از تمایل را دارا هستید. این امر در حفظ انگیزه و تلاش بیشتر عاملی تعیین کننده خواهد بود. با این حال همواره احتمال دارد که بنا به دلایل مختلف افراد به مرور زمان تمایل اولیه خود را از دست بدهند. عامل اصلی بروز این مشکل در عدم برنامه ریزی درست و توجه نکردن به سطح توانایی خود است. درواقع شما باید خود را برای پیمودن یک مسیر طولانی آماده سازید و تحت این شرایط امکان دویدن در طول مسیر میسر نخواهد بود. به همین دلیل بهتر است از مشاوری با تجربه در راستای بهبود تصمیمات خود استفاده کنید. نکته دیگری که در این رابطه باید مدنظر قرار دهید این است که تیم کاری خود را نیز باید با افرادی تشکیل دهید که اشتیاق به کار کافی را دارند و همسو با اهداف شما باشند. در غیر این صورت بهترین حالت همکاری و کار در قالب یک سیستم و تیم میسر نخواهد بود. 2- به فرصت هایی معطوف شوید کنید که از نظر دیگران پنهان مانده بدون تردید با انجام کاری تکراری نمی توانید تحولی عظیم را در بازار خود ایجاد کنید. به همین خاطر در صورتی که حتی یک محصول جدید را عرضه نمی کنید لازم است در نحوه انجام کار خود خلاقیت هایی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهید. بدون تردید بازار شما حاوی فرصت های متعددی خواهد بود که امکان پرداختن به تمامی آنها وجود نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا در زمینه انتخاب موارد به شکلی حرفه ای عمل کنید. در غیر این صورت ممکن است زمان خود را وقف کاری کرده باشید که پتانسیل عملی کردن خواسته های شما را ندارد. با این حال توصیه می شود تا همواره نگاهی به فرصت های پنهان کسب و کار خود داشته باشید. این موارد معمولا با خوش فکری می توانند موفقیتی چشمگیر را به همراه داشته باشند. 3- یادتان باشد که تنها تلاش ضامن موفقیت شما نخواهد بود برای بسیاری از افراد مسیر موفقیت تنها با تلاش و کار شبانه روزی میسر خواهد بود. با این حال این باور امری منسوخ شده محسوب می شود. درواقع امروزه عامل فکر از اهیمت به مراتب بیشتری برخوردار است. به همین خاطر لازم است تا روی تقویت دانش و ذهن خود سرمایه گذاری کنید. تحت این شرایط قادر خواهید بود کارها را به شکلی حرفه ای انجام دهید. به همین خاطر در ابتدای مسیر کارآفرینی لازم است روی تقویت خود تمرکز کنید. در گام های بعد مسئله تقویت تیم کاری مطرح خواهد شد. با این حال توجه داشته باشید که این امر نباید عاملی بر عدم سختکوشی شما باشد، بلکه تنها اشاره به این امر دارد که نمی توانید صرفا با سخت کار کردن موفقیت را برای خود به ارمغان آورید. 4- نقطه پایان دقیق مشخص نکنید همواره تأکید شده است تا بر اهداف خود تمرکز کنید. با این حال تاکنون به این فکر کرده اید که در بعد از رسیدن به اهداف خود چه برنامه ای خواهید داشت. ریشه بسیاری از سقوط های ناگهانی و غیرمنتظره شرکت ها نیز همین است. در واقع آنها تنها تمرکزشان را روی هدف خود می گذارند و لذت بردن از مسیر کاری که به آن تمایل دارند را فراموش کرده اند. با این اقدام شما دیگر نقطه پایانی نخواهید داشت و هر روز موقعیتی جدید در راستای پرداختن به کاری است که آن را دوست دارید و در شما حسی خوب ایجاد می کند. همواره این احتمال وجود دارد که هدف تعیین شده بنا به دلایلی محقق نشود، تحت این شرایط اگر از مسیر موفقیت خود لذت نبرده باشید، امکان تلاش دوباره میسر نخواهد بود.
    5- به غریزه خود نیز در کنار قوه عقل توجه نشان دهید همواره با تکیه بر عقل جلو رفتن نمی تواند شما را به بهترین مسیر ممکن راهنمایی کند، به همین دلیل است که کارشناسان عقیده دارند افراد همواره باید به غریزه خود نیز در کنار عقل توجه نشان دهند. این امر تنها مختص به برخی تصمیمات نیست و ضروری است تا در هر تصمیمی با توجه به دو مورد ذکر شده عمل کنید. 6- سرسخت و در عین حال انعطاف پذیر باشید محکم و قاطع بودن از جمله الزام های هر کارآفرینی محسوب می شود. توجه به این نکته ضروری است که کارآفرینی به نحوی است که شما با افراد زیادی درگیر خواهید بود. به همین دلیل در صورتی که نتوانید الگوی رفتاری و سیاست کاری خود را شکل دهید، عامل رهبری شما به شدت مورد تهدید قرار خواهد گرفت. با این حال این به معنای توجه نکردن به سایرین نیست و لازم است در تصمیمات خود انعطاف لازم را برای اعمال تغییرات لحاظ کنید. بدون تردید امروز شرایط مدیریت به نحوی است که نیاز به تغییرات در هر لحظه ای بسیار ضروری محسوب می شود، به همین دلیل لازم است الگوی رفتاری خود را با توجه به این دو عامل شکل دهید. نکته دیگر در این بخش این است که باید همواره سرعت عمل را در کارهای خود در حد مطلوبی نگه دارید. بسیاری از کارآفرینان به علت تردیدهایی که در تصمیم های خود دارند یا به علت نداشتن دانش و تجربه کافی، موقعیت های بسیاری را از دست می دهند. همین موضوع به سادگی آنها را از مسیر کسب موفقیت و رسیدن به جایگاه یک کارآفرین موفق دور خواهد ساخت. در این زمینه بهتر است عامل یا عوامل کندی سرعت خود را شناسایی کنید و سپس در اندیشه رهایی از آن باشید. 7- به تیم خود اعتماد کافی داشته باشید برخی افراد تمایل دارند بسیاری از کارها را به تنهایی انجام دهند. اگرچه کارآفرینان به عنوان مدیران شرکت همواره از سطح بالاتری نسبت به سایرین برخوردارند، با این حال زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. به همین دلیل است که گفته می شود نیروی انسانی در واقع بازوی محرک شرکت محسوب شده و یکی از عوامل مهم موفقیت است. در همین راستا در زمینه استخدام کارکنان دقت کنید و همواره در اندیشه رشد و ترقی تیم خود باشید. با این حال این کار تا زمانی که اعتماد لازم را به تمامی تیم نداشته باشید، نمی تواند نتیجه بخش باشد. در واقع افراد شرکت نیاز به فضای کافی برای نمایش توانایی های خود دارند و دخالت های بیش از حد شما تنها عرصه را بر آنها تنگ خواهد کرد. درواقع تنها کافی است شما همراهی برای تیم خود و ناظر بر امور باشید، نکته دیگر آنکه هرگز تلاش نکنید الگوی رفتاری خود را بر سایرین نیز تحمیل کنید. 8- برنامه ریزی و اجرا را به یک اندازه مورد توجه قرار دهید بدون تردید ایده ای که به ذهن شما خطور می کند احتمال دارد دیر یا زود به فکر فرد دیگری نیز برسد. به همین دلیل در صورتی که بخواهید مرحله اجرای آن را به تعویق بیندازید، ممکن است دیگر امکان آن را به دست نیاورید و بازنده طرح خود باشید. با این حال عکس این قضیه نیز بسیار اتفاق افتاده است. درواقع برخی افراد در زمینه اجرا بسیار موفق عمل می کنند با این حال به دلیل نبود برنامه ریزی و فکری درست، موفقیت مورد انتظار حاصل نمی شود. در همین راستا لازم است تا به عنوان یک کارآفرین که خواهان موفقیت بسیاری است، هر دو مرحله را به یک اندازه مورد توجه قرار دهید. این را مدنظر داشته باشید که حتما نباید طرح شما کامل ترین حالت خود را داشته باشد تا اقدام به شروع آن کنید. بسیاری از ایرادها در حین کار به سادگی خود را نشان می دهد و امکان برطرف کردن آن را در اختیار خواهید داشت.
    9- صداقت تنها عامل موفقیت های طولانی خواهد بود انجام کارها به طریق غیرانسانی و حتی غیرقانونی خود اگرچه ممکن است منجر به تسریع در رسیدن به اهداف شود، با این حال نتایج این امر کاملا کوتاه مدت است و نمی توانید از آن انتظار موفقیت های طولانی مدت را داشته باشید. به همین خاطر همواره در تلاش برای انجام کارها به شیوه درست و صحیح آن باشید. اگرچه این امر ممکن است سختی و مدت زمان بیشتری را به همراه داشته باشد، با این حال باعث خوشنامی شما و کسب جایگاهی مناسب و بازار خواهد شد. 10- گذشته خود را به خاطر داشته باشید موفقیت معمولا یک مسیر طولانی مدت محسوب می شود، اگرچه برای برخی از افراد زمانی به مراتب کوتاه تر را دارد. با این حال به صورت معمول این امر نیازمند صبوری بسیاری است. در این رابطه بسیار مهم است همواره نقطه شروع خود را به خاطر داشته باشید. این امر در حفظ اصلالت خود عاملی بسیار مهم محسوب می شود. همچنین لازم است تا همواره نسبت به افرادی که در هرجایی از مسیر موفقیت شما نقشی داشته اند مراتب قدردانی را به عمل آورید. درواقع یک کارآفرین تنها با دانش و موفقیت خود سنجیده نخواهد شد، بلکه نوع رفتار او در مراحل زندگی و موقعیت های مختلف نیز خود عاملی مهم در این زمینه محسوب می شود.
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینی از بسیاری جهات رسیدن به استقلال است. شما رئیسی نخواهید داشت. هیچ ناظر و همکاری روی برنامه ی کاری و موفقیت هایتان نظارت نخواهد کرد. در عوض سرنوشتتان در دستان خودتان خواهد بود و برای تمام کارهایی که خواهید کرد تنها به خودتان پاسخگو خواهید بود.
    با این وجود این استقلال می تواند مایه ی دردسر هم باشد. در حقیقت با اینکه کارآفرینی فعالیتی مستقل محسوب می شود، موفق ترین کارآفرینان دنیا بدون کمک اطرافیان خود نمی توانستند به جایگاه فعلی خود برسند. شما به عنوان کار آفرین خودتان تصمیم می گیرید و مسیرتان را انتخاب می کنید، اما اگر می خواهید به نهایت اثربخشی و اثرگذاری ممکن خود برسید، باید روی کمک این چند نفر حساب کنید.

    1- یک راهنمای مورد ستایش
    راهنما ها منابع جدایی ناپذیر کارآفرینان محسوب می شوند، مخصوصاً اگر برای اولین بار است که کسب و کاری راه می اندازید. اغلب کارآفرینان دنیای کسب و کار در گذشته کسب و کار های متعددی داشته اند، اشتباهات بیشتری مرتکب شده اند و بیش از آنچه تصورش را بکنید درس گرفته اند. راهنمای شما در کسب و کار به شما توصیه های ارزشمندی خواهد کرد و هر جا احتیاج داشتید، بینش و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. آنها از طرف دیگر ارتباطات و منابعی دارند که می توانید هنگام بنا کردن زیرساخت های کسب و کار خود از آنها بهره مند شوید.
    حتماً راهنمایی پیدا کنید که مورد ستایش شماست و به او اعتماد دارید. اگر چنین کسی را در اختیار دارید، می تواند سال ها شما را در مسیر درست هدایت کند. اما اگر برای پیدا کردن راهنمایی مناسب برای کسب و کار خود دچار مشکل هستید، در شبکه های اجتماعی به دنبال کارآفرینان پرسابقه ی صنعت و منطقه ی خود بگردید. می توانید شرکت در جلسات شبکه سازی و صحبت کردن با کسانی که با آنها مواجه می شوید را نیز امتحان کنید.
    2- شرکایی قابل احترام
    برای مدیریت کسب و کار خود چه به دنبال مدل شراکتی باشید و چه به دنبال پیدا کردن کسب و کار های دیگری که بتوانید از نیرویشان بهره بگیرید، پیدا کردن شرکایی قابل احترام برای بالا بردن شانس موفقیتتان به عنوان یک کارآفرین اهمیتی حیاتی دارد. شراکت کسب و کار اگر بر مبنای احترام متقابل شکل بگیرد، احتمال تسلیم شدن در برابر نقطه ضعف های معمول کار مثل اختلاف نظر، سوء استفاده و یا خودخواهی کاهش خواهد یافت.
    پیدا کردن شرکای خوب آسان نیست، اما اگر می خواهید پتانسیل خود را به حد اکثر برسانید، این کار از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین برای این کار عجله نکنید، از زمان نهایت استفاده را ببرید و منتظر بهترین گزینه باشید.
    3- کارمندانی قابل اعتماد
    یک کسب و کار تنها با رهبری به جایی نخواهد رسید. شما باید شبکه ای از کارمندان قابل اعتماد و متعهد داشته باشید تا در اجرای مسئولیت های عملیاتی روزانه ی شرکت به شما کمک کنند. آنها قرار است به عنوان وسیله ی رهنمود های شما عمل کنند، بنابراین باید اطمینان داشته باشید از پس وظایفی که به آنها محول می کنید بر می آیند و در صورت عدم توانایی، حد اقل این موضوع را با شما در میان می گذارند.
    برای کمک به خلق فضایی که به صورت طبیعی کارکنان قابل اعتمادی که به آنها احتیاج دارید را جذب خود کند، معیار های واضحی برای فرهنگ شرکت خود تعیین کنید و به ویژه در فرایند مصاحبه دقت زیادی به خرج دهید. در انتخاب خود شخصیت فوق العاده و صداقت واقعی را بر سابقه ی درخشان و طولانی و یا پیشینه ی تحصیلی چشمگیر ارجحیت دهید.
    4- دوستانی که برایشان وقت بگذارید
    دوستان شما بیش از آنچه تصورش را می کنید شما را در مسیر کارآفرینی یاری می دهند، اما فقط در صورتی که شما اجازه ی این کار را به آنها بدهید. وقتی به عنوان یک کارآفرین وارد گود شوید، به راحتی ممکن است روابط شخصی خود را فدای ساعات کاری طولانی و هفت روز هفته کار کردن کنید. تلاش برای موفقیت شما لازم است، اما باید میان کار و استراحت خط مشخصی بکشید و برای خودتان نیز وقت بگذارید.
    با حفظ تعادل بهتر میان کار و زندگی، از زمان خود به عنوان یک کارآفرین لذت بسیار بیشتری خواهید برد و تصمیمات بهتری خواهید گرفت. دوستان خوب به پا گرفتن شما کمک خواهند کرد و نمی گذارند خودتان را با کار از پای در بیاورید.
    5- خانواده ای که از شما حمایت کنند
    به عنوان آخرین مورد، هیچگاه قدرت و اهمیت خانواده را از یاد نبرید. آنها حتی پیش از آنکه کسب و کار خود را به راه بیندازید پشتیبان شما بوده اند، حالا نیز پشتیبان شما هستند و فارغ از موفقیت یا شکست شما در آینده از شما حمایت خواهند کرد.
    از در میان گذاشتن مشکلات، ترس ها، نگرانی ها و چالش های خود با آنان نترسید. نگه داشتن این مسائل در خود می تواند استرس بیشتری به شما وارد کند و شما را از خانواده تان دورتر کند. به صورت منظم زمانی را برای گذراندن در کنار خانواده اختصاص دهید و آنها را بخش فعالی از سفر کارآفرینانه ی خود قرار دهید.
    این چند نفر به شما کمک خواهند کرد تصمیمات درستی بگیرید و در هنگام سختی ها در کنار شما خواهند بود. به این ترتیب احتمال موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین بیشتر می شود. خودتان را با افراد مورد اعتماد، علاقه و احترامی که می شناسید احاطه کنید؛ حتی اگر شکست بخورید باز هم می توانید از این سفر لذت ببرید.
    منبع: دیجیاتو
    5 گروه از کسانی که در مسیر کارآفرینی موفق باید در کنار خود داشته باشید
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    زنان چگونه در کارآفرینی موفق شوند؟

    ترجمه: الهام شریفی: زنان همواره در محیط کار سختی ها و سرزنش‌های زیادی را متحمل شده‌اند.
    در این مورد، فرهنگ عامه نقش بسیار پررنگی داشته است که مثال‌های زیادی در آن می‌توان یافت، به خصوص در زمینه‌ی متهم‌کردن بسیاری از زنان موفق به کوتاهی کردن در وظایف زنانه و مادرانه‌شان.
    مثلا از «ماریسا مایر» مدیر یاهو، به خاطر این‌که در دوران مرخصی بارداریش هم کار کرده و از پرستار برای نگهداری کودکش در نزدیکی محل کارش استفاده کرده، بسیار انتقاد شده است.
    خوشبختانه موج جدیدی در میان زنان کارآفرین راه افتاده است، مثل شریل سندبرگ، مدیر اجرایی شبکه اجتماعی فیس‌بوک و نویسنده‌ی کتاب پرفروش «ریسک کن» که در حال پرورش حس استقلال‌طلبی در زنان هستند و منجر به تغییری جهشی درتقویت باور برابری زن و مرد در محیط کار شده است. البته ما تا همین‌جا هم راه خیلی زیادی آمده ایم تا این باور در ذهن‌ها شکل گرفته است که زن‌ها همزمان هم می‌توانند مدیرانی کارآمد، مربیانی بزرگ و مادرانی دلسوز و
    دوست‌داشتنی باشند. اما همچنان نیاز داریم به زنان‌مان آموزش دهیم چطور در محیط کار با اطمینان و اعتماد به نفس برخورد کنند تا نتایجی در راستای شایستگی‌های‌شان به دست آورند و موفق شوند. البته اعتماد به نفس تنها یک سر این معادله است و زنان ما نیاز به حمایت و پشتیبانی در محیط کار هم دارند.
    به خصوص وقتی ما خود به عنوان یک مدیر زن مشغول به کار هستیم ، در قبال آن‌ها مسوولیت بیشتری برعهده داریم.
    بهترین توصیه‌هایی که شما درجایگاه یک مدیر برای پرورش بهتر زنان در محیط کار می‌توانید انجام دهید، موارد زیر است:
    ۱- نیازتان به این‌که «همیشه حق با شماست» را ترک کنید: در میان مدیران ارشد یک مثال وجود دارد که می گوید: «همیشه افراد قوی‌تر از خودت را استخدام کن.»
    وقتی شما این کار را انجام می‌دهید، هم به آن افراد قوی فرصتی می‌دهید تا خودی نشان دهند و هم اینکه خود باید همواره درحال رشد باشید.
    ۲- تصحیح کنید، سرزنش نکنید: مدتی قبل در مراسمی، شریل سندبرگ گفت : «یک مدیر بزرگ وقتی همه چیز
    خوب پیش می‌رود، همه کس به جز خودش را تحسین می‌کند.»
    اما هنگام بروز مشکل می‌گوید: «من چگونه می‌توانم آن را حل کنم؟»
    به خاطر داشته باشید که سرزنش‌کردن تنها برای وقتی است که همه‌ی راه‌حل‌ها مرده باشند. پس دنبال ساختن یک جمع راه‌حل‌محور باشید .
    ۳- با احترام مخالفت کنید:
    مخالفت‌کردن همیشه به معنای بحث و جدل نیست.
    در محل کار همه ی احساسات خوب یا بد و منفی باید در پرده ی احترام بازگو شوند. برای حفظ احترام عمومی محیط کار، همیشه سعی کنید به توافقی عمومی برسید و خود به نظر همه احترام بگذارید.
    ۴- سخاوتمندانه دیگران را تحسین کنید.
    درون مایه‌ی اصلی علم اقتصاد این است که رشد عمومی اقتصاد به همه سود می‌رساند. یک مثل هم هست که می‌گوید: هنگامی که آب دریا بالا می‌رود همه‌ی کشتی‌ها را با خود بالا می‌برد. از این کلمات می‌توان استفاده کرد برای این‌که به کارمندان یادآوری کرد که تحسین دیگران باعث افزایش کارایی خودشان هم می‌شود. چرا که وقتی شما در محیطی باشید که همه موفق هستند، ناخودآگاه به سمت موفقیت بیشتر ترغیب می‌شوید .
    ۵- به حس شهود خود اعتماد کنید:
    شم و شهود یک واقعیت غیرقابل انکار است، اما برای تصمیم گیری‌های بزرگ و جدی
    قابل اعتماد نیست.
    در محیط کار شهود به ما کمک می‌کند جو حاکم بر محیط را حس کنیم، مشتری خوب را از
    بد تشخیص دهیم و داوطلبان نامناسب برای کار را بشناسیم.
    ۶- یک جمع متحد بسازید، نه گروه‌های مختلف:
    مشکلات و اعتراضات خود را پشت درهای بسته نگه ندارید.
    «فیلیس چسلر» در کتاب «بی‌عاطفگی زنان نسبت به هم» می‌گوید: دختران از همان ابتدا می‌آموزند مطمئن‌ترین راه برای انتقاد از شخصی دیگر این است که پشت سر او صحبت کنند، چراکه اینگونه او هیچگاه نمی فهمد که جریان از کجا وچگونه شروع شده است. اما اگر شما محیطی را فراهم کنید که افراد رودررو و شفاف باهم صحبت کنند و انتقادهای‌شان را بگویند، از چند دسته‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنید.
    ۷- هیچ‌وقت نگویید: «وقتی که… شدی می‌فهمی!» این جمله یک زن جوان را با احساس دائمی ساده‌لوح‌بودن همراه می‌کند و قضاوت‌های این‌چنینی فقط به آن فرد می‌آموزد که دائم کمک دیگران را بطلبد.
    ۸- پوست‌کلفت باشید! همه‌ی مدیران مورد انتقاد قرار می‌گیرند. این یک قسمتی از کار است، پس بهتر است برای
    حل مشکلات راه حلی پیدا کنید.
    همیشه سعی کنید به موارد مهم توجه کنید و از کنار جزییات بی‌اهمیت بگذرید.
    این مهم‌ترین گزینه برای پرورش‌دادن مدیران زن است.
    زنان چگونه در کارآفرینی موفق شوند؟ - مجله پنجره خلاقیت
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    مهم‌ترین راهکار کارآفرینی موفق

    عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سنندج گفت: مهم‌ترین راهکار یک کارآفرین موفق، شناسایی نیازها و کمبودهای جامعه است.
    به گزارش ایسنا، منصور ایراندوست عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دیروز در مراسم دومین رویداد دورهمی دیدار با محوریت «فناوری اطلاعات» اظهار کرد: یک کارآفرین موفق باید ابتدا نیازهای مبرم جامعه خود را به درستی شناسایی کرده و یک استاندارد غالب از ایده یا محصول خود داشته باشد.
    وی افزود: همچنین یک کارآفرین موفق در مرحله بعد باید رقبای موجود در زمینه کاری خود را شناسایی کرده و آن نیازها را به یک فرصت خوب برای کارآفرینی خلاقانه تبدیل کند. این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سنندج بیان کرد: یک کارآفرین مخصوصا در زمینه فناوری اطلاعات و IT باید به نکاتی از جمله انتشار فناوری، پیشگامی در عرصه ایده مورد نظر، ایجاد یک تجربه خوشایند در استفاده از محصول توسط کاربر یا مشتری و نیز استفاده از تجربه‌های استفاده‌کنندگان از محصول نهایی خود توجه داشته باشد. وی با بیان این مطلب که امروزه تمام دنیا به سمت هوشمندسازی و متمایزسازی خدمات خود در زمینه فناوری اطلاعات می‌روند، عنوان کرد: فناوری اطلاعات باعث شفاف‌‌سازی و آگاه‌سازی مردم و همچنین باعث بهبود سطح رفاه اقشار جامعه می‌شود.
    ایراندوست در ادامه سخنان خود اتحاد استراتژیک در بین ارائه‌دهنده‌گان خدمات در زمینه‌های متفاوت که باعث ارزش افزوده می‌شود را از مهم‌ترین نکات پیشنهادی به کارآفرینان در زمینه فناوری اطلاعات دانست. وی همچنین به تولید انعطاف‌پذیر که به معنای تولید نکردن از قبل است، اشاره و خاطرنشان کرد: تولید انعطاف‌پذیر به این معنا بوده که هیچ محصول یا کالایی از قبل تولید و انبار نشود و بیشتر به صورت سفارشی و آنی و لحظه‌یی باشد که نمود این رفتار بیشتر در صنعت داروسازی نمایان شده است. در ادامه این نشست تعدادی از کارآفرینان موفق در زمینه فناوری اطلاعات از جمله محمد زاهد رحمانی مدیرعامل شرکت داده‌نگار با نرم‌افزارهای مختلف در زمینه حسابداری در سراسر کشور و همچنین محمد حیدری مدیرعامل شرکت ژوری مانگ با بازی‌های کامپیوتری در سطح کشوری و بین‌المللی به ارائه تجربیات و سختی‌ها و موانع سر راه خود اشاره کردند.
    مهم‌ترین راهکار کارآفرینی موفق
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    عوامل موثر بر کارآفرینی موفق اینترنتی






    تلاش های کارآفرینی موفق اینترنتی مانند آزمایش های بیولوژیکی در طبیعت است: بسیاری از تغییرات حادث می شوند، اما فقط درصد کمی از آن ها رشد می کنند. شما، با این حال، باید بیش از طبیعت تلاش داشته باشید. به عنوان یک کارآفرین اینترنتی، می توانید آزمایش خود را با پیش بینی آغاز کنید. کارآفرینان تحت محدودیت های محیط کار خود با اقتصاد و سیاست کار می کنند. عوامل موفقیت کلیدی در کارآفرینی موفق اینترنتی عبارتند از: خلاقیت، تحمل ریسک، پاسخگویی به فرصت ها، رهبری و توانایی استفاده از حقوق مورد نظر برای شما است.
    خلاقیت

    با چالش خلاقیت هر موضوعی قابل حل شدن است. شما نیاز به یک خلاقیت بالا در کارآفرینی موفق اینترنتی دارید. با ایستادن بر روی شانه های غول ها، می توانید ایده های موجود را بیابید و آن ها را به پیشرفت های کوچک تبدیل کنید. بهترین ایده های شما ممکن است زمانی به فکر شما برسد که دارید خواب می بینید یا در حالیکه دوش می گیرید. زمانی که ایده جدیدی دارید، اجازه ندهید که از شما دور شود. به قول نویسنده معروف ایده هاتون رو بنویسشون روی برگه! هر ایده ای نباید یک چیز خاص باشد. با جمع آوری ایده های کارآفرینی اینترنتی، شما قادر خواهید بود بهترین کار را انتخاب کنید.
    تحمل ریسک یا ریسک پذیری در کارآفرینی موفق اینترنتی

    موفقیت به ندرت بدون ریسک کردن به وجود می آید. توانایی شما برای استفاده از فرصت به طور جزئی، بر تحمل شما برای ریسک، بستگی دارد،. سرمایه گذاران به عنوان بنیان گذاران راه اندازی، انتظار دارند که شما به کسب و کار خود، علاقه مند باشید. اگر شما بر روی ایده خود شرط بندی نکنید، چرا باید کسی دیگر این کار را بکند؟ اگر شما نمی توانید ریسک، مالی یا احساسی کنید، ممکن است تصمیمی را انتخاب کنید که بسیار طولانی باشد تا موفق شوید. برای انجام این کار، یک کارآفرین نیاز به احساس قوی از خود کارآیی دارد تا بر این باور باشد که ریسک برطرف می شود.
    پاسخگویی

    با استفاده از اینترنت، گسترش اطلاعات و ایده ها منجر به رقابت عمیق تر و سریع تر شده است. توانایی پاسخ دادن به بازار و فرصت های کسب و کار جدید می تواند تفاوت بین یک کارآفرین موفق و یک مدل کسب و کار شکست خورده باشد. برای پاسخگو بودن، کارآفرین باید انعطاف پذیری ذهن و منابع لازم برای دیدن و استفاده از امکانات جدید و آینده داشته باشد. یادگیری از اشتباهات شما و دیگران برای پیاده سازی تغییر می تواند کسب و کار در بازار را حفظ کند.
    رهبری در کارآفرینی موفق اینترنتی

    این موضوع است که کارآفرینی موفق اینترنتی را به مالکان دارایی ها متوسل می کند. رهبران با در نظر گرفتن فرصت ها و تبدیل آن ها به چشم انداز های الهام بخش برای دیگران کارآفرینی را به چالش کشیده اند. شما ناگزیر باید ایده یا محصول خود را برای شروع کارآفرینی خود بفروشید. این کار را برای کارآفرین یک رهبر انجام خواهد داد تا این ایده را بپذیرد و آن را به اقدامات و محصولات تبدیل کند تا بقیه از فرصت استفاده کنند. رهبری می تواند به شکل های مختلفی باشد، اما برای کارآفرینی ضروری است. شما باید رهبری ایده های خود را در کارآفرینی موفق اینترنتی به دست آورید.
    حقوق معنوی

    قوانین و مالکیت فکری می تواند به شما منافع خودش را برساند. اگر ایده های خود را حفظ نکنید، ممکن است آن ها کم هزینه شوند. هنگامی که یک ایده در حوزه عمومی است، ممکن است دیگر از این ایده به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده نشود. جامعه ایده هایی را به اشتراک می گذارد که با ارزش باشد. در عوض برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، دولت ها انحصارات محدودی را ایجاد می کنند که به شما اجازه می دهد تا برای مدت زمانی سرمایه گذاری کنید، که به طور جزئی هزینه های شما را در تحقیق و توسعه قبول می کند. متخصصان مالکیت معنوی می توانند به شما در جستجوی چنین حقوقی کمک کنند.
    عوامل موثر بر کارآفرینی موفق اینترنتی | تبلیغات و بازاریابی اینترنتی تبلیغات و بازاریابی اینترنتی
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرین موفق خیلی ساده عمل می کند!

    کارآفرین شدن یکی از مواردی است که خیلی ها به دنبال آن می گردند و می خواهند موفقیت را تجربه کنند.آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه برخی از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار ها فوق العاده هستندو دست به هرچیز می زنند طلا می شود؟برای مثال ریچارد برانسون را ببینید او نیز یک کارآفرین است. او طی ۳۵ سال گذشته چندین کسب و کار در صنایع مختلف ایجاد کرده است.در حالی که شما و من ممکن است به دنبال شروع یک شرکت عظیم باشیم که درآمد کافی برای حمایت از یک کشور کوچک را تولید می کند، درس های مهمی وجود دارد که ما می توانیم از نحوه کار آنها یاد بگیریم.بیایید عمیق شیرجه بزنیم و به چهار کارآفرین باور نکردنی نگاه کنیم :


    ۱- ریچارد برانسون

    “شانس به ذهن آماده است. هرچه بیشتر تمرین کنید، خوش شانس می شوید. “
    سبک خودتان را داشته باشید.همیشه او دارای یک برنامه نظاممند بوده است و در طول سالهاکه کارآفرین کرده است وکارهای زیادی را راه اندازی کرده است در قالب یک روش و سبک مشخص فعالیت کرده است.یک استراتژی برای کسب و کارتان بیابید. و اگر می خواهید آمادگی خود را یک مرحله بیشتر کنید ، از یک ابزار مانند LivePlan استفاده کنید. حتی اگر صاحب کسب و کار فعلی هستید، یک گام به عقب بردارید و استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کنید.هنگامی که شما می دانید آماده و آماده برای مقابله با این کار هستید، فقط شروع کنید. معلمی بهتر از تجربه نیست ریچارد هیچ وقت به مدرسه کسب و کار نرفت تا بتواند در مورد ساختن یک کسب و کار یاد بگیرد. او فقط از طریق فرایندها شروع کرده و آموخته است.و یک کارآفرین موفق بوده است۲-مارک کوبان

    “کار مانند کسی است که هر روز ۲۴ ساعته کار می کند تا آن را از شما دور کند”.
    قدرتمند و استواری بخش از کار است ، به نظر شما این درست است؟ حالا می دانم که مجبور نیستم به شما بگویم
    که سختی کار بخشی از بازی است وقتی که سعی می کنید آینده خود را بسازید، اما نگاه به انسان ها مهم است. هر کس نمی تواند این واقعیت را درک کند که ما باید سرمان را پایین نگه داریم و روی ساختن آنچه که به آن اعتقاد داریم متمرکز شویم.شما یک دلیل برای ایجاد کارآفرین و رشد کسب و کار خود دارید. برای تغذیه بچه های خود. برای اطمینان از آینده مالی خانواده خود. برای سفر به نقاط مختلف، همیشه حواستان به این موضوع باشدو جلوی چشمان خود قرار دهید.زمانی فرامی رسد که ، دوستان شما فشار می آورند که آخر هفته و یا در یک تعطیلات با آنها خوش بگذارنید ولی شما برای ساختن یک کسب وکار موفق باید کار کنید.برخی از افراد تلاش می کنند که نگذارند شما در کسب و کار خود موفق شوید و موانع زیادی برای شما ایجاد می کنند .اگر بخواهید چیزی ارزشمند ایجاد کنید، باید سخت کار کنید و متمرکز شوید. میانبری وجود ندارد.

    ۳-بلیک مایکوکی

    “آسان تر است که کسی بداند که چه کسی هستید و چه چیزی برای آن تعریف می کنید،و این برای آن فرد آسان تر خواهد بود که این کلمه را برای دیگران تعریف کند.”
    اگر شما با بلیک مایکوکی آشنا نیستید، باید بگویم که او مردی است که کارآفرین در تولید کفش بوده است.یکی برای یکی به همین سادگی. اگر شما از وب سایت TOMS بازدید کردید یا از طریق هر یک از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود نگاه کنید، کاملا مشخص است که آنها چه کسانی هستند، چه چیزی برای آنها و چه کاری انجام می دهند.آیا کسی تا به حال از شما خواسته است که شما چه کاری انجام می دهید یا چه کاری انجام می دهید؟“اوهههه … خوب، من فروش می کنم … لباس برای … بچه های کار. “خیلی ممنون بیایید دوباره این را امتحان کنیماگر کسب و کارتان لباس های کودکانه ای را که بچه ها را سه برابر گرمتر از سایر مارک های لباس های کودک نگه می دارد، به فروش می رسانند، شما ممکن است چیزی شبیه به این را بگویید:“شرکت من لباس های کودکانه ای را به فروش می رساند که کودک شما را سه برابر گرمتر از سایر مارک های دیگر نگه می دارد. این به معنای سرماخوردگی کمتر، چرت زدن بهتر و دوران کودکی شادتر است! “ببینید که چطور متفاوت است؟

    بیایید به یک مثال دیگر نگاه کنیم. فرض کنید من یک مجله آنلاین برای کارآفرینان ارائه می دهم که به آموزش کودکان کمک می کند و در گذشته به سختی در حال توضیح دادن آنچه من انجام می دهم بوده ام . و برای نگه داشتن آن چنین توضیح می دادم”“شرکت من کارآفرینان را ترغیب می کند که در حال ایجاد کسب و کارهای کوچک هستند و نیاز به داشتن اطلاعات و منابع لازم برای موفقیت باشند. و به عنوان بخشی از مأموریت ما و ایجاد جایگاه بهتر دنیا، ما بخش بزرگی از درآمدمان را برای حمایت از آموزش کودکان فراهم می کنیم. “داستان خود را به طریقی که به راحتی قابل یادآوری و تفسیر است، بگویید. خوب است که با نام تجاری خود را در طول زمان تغییر دهید، اما شما تنها می توانید این کار را به طور موثر انجام دهید، اگر شما کاملا درک کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند؟ و چه چیزی با آنها بازتاب می شود. با نام تجاری قوی آغاز می کنید.

    ۴-بیل گیتس

    “خوب است که موفقیت را جشن بگیریم، اما مهمتر از آن این است که درس های شکست را مورد توجه قرار دهیم.”
    ما همه چیز را در زندگی خود تجربه کرده ایم. می دانم که من مطمئن هستم اما قبل از اینکه حوله را بریزید و رویاهات خود را به طور کامل بردارید، از لحظاتی وجود دارد که از شکست خود درس بگیرید.به عنوان مثال، در یک سرمایه گذاری قبلی، من مسئولیت های زیادی را به خود اختصاص دادم و به طور کامل غرق شدم. سلامت من شروع به فروپاشی کرد، من در روابط خود موفق نبودم ، و شرکتم در نهایت از هم جدا شد.درس طلایی در این وضعیت برای من این بود که ، غرور من را فرا گرفته بود و برای کمک خواستن از کسی استفاده نکردم،اگر بخواهم صادق باشم، این درس چندین بار من را نجات داده است.باید اجازه بدهید که شکست بخورید . ممکن است چندین اشتباه در گذشته داشته باشید، اما دیگر اجازه ندهید که آن اشتباهات در فعالیت کارآفرین جدید شما و کسب و کار فعلی شما بوجود آید. کار هوشمندانه این است که ، متواضع باشید و از اشتباهات خود یاد بگیرید. با توجه به این درس ها، به شما قول می دهم که خیلی زود رشد کنید
    کارآفرین موفق خیلی ساده عمل می کند! | مدیر نوین| آموزش مدیریت کسب و کار|۵S|آموزش فروش|سیستم سازی
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرین موفق و ۱۰ پشیمانی بزرگ

    کارآفرین موفق از نظر خیلی ها ثروتمندترین افراد جامعه هستند که این ادعا تا حدود زیادی نادرست می باشد.
    زیرا وقتی ما حرف از “ثروت” می زنیم، در واقع از نقطه نظر مالی به قضایا نگاه می کنیم.
    در صورتی که فعالیت به عنوان یک تاجر یا فروشنده شناخته شده، با گذاشتن سرمایه خود در بانک متفاوت می باشد.
    با یوکن همراه باشید. به دلیل تصمیمات مهمی که یک کارآفرین باید در طول عمر کاری خود بگیرد
    همواره پشیمانی هایی نیز در ذهن خود خواهد داشت.
    در این مقاله به ۱۰ کاری می پردازیم که یک تاجر موفق، اگر به عقب بازگردد طور دیگری آن ها را انجام می داد.
    ۱. آرزو می کنند که ای کاش زوتر شروع می کردند

    این یکی از رایج ترین پشیمانی های افراد موفق به شمار می رود. همه آن ها دوست داشتند که ایده های درخشان خود را زودتر پیدا می کردند.
    پس اگر در قرن بیستم هستید و قصد شروع یک کسب و کار را دارید، الان بهترین موقع برای انجام این کار می باشد.
    ۲. کاش به دانشگاه نمی رفتیم

    تقریباً همه تاجران موفق از تحصیلات آکادمیک خود پشیمان هستند. دلیل این امر مشخصاً بلا استفاده بودن واحد هایی است که در آن
    دوره گذرانده اند. زیرا اگر دانشگاه را سکوی پرتابی برای ورود به بازار کار بدانیم، این کارآفرین ها از این سکو کمکی نگرفته اند.

    ۳. از عجله داشتن خود پشیمان هستند

    خواستن موفقیت و ثروت بیشتر برای کسب و کار خود، کار بسیار ساده ای می باشد. اما صبر داشتن در شروع یک کار، باعث کاهش تعداد
    و شدت شکست های یک تجارت می گردد. امور را به آرامی پیش ببرید؛ موفقیت های یک شبه دوام نخواهند داشت.
    ۴. پشیمانی از عدم ارتباط مناسب با دیگران

    اگر نتوانید یک رابطه کاری سودمند را با یک برند، یا طیفی از مشتریان خود برقرار سازید، حتماً در آینده به مشکل خواهید خورد.
    داشتن ارتباطات قوی با مردم، به شما کمک می کند تا یک پایگاه نیرومند متشکل از مشتریان و همکاران داشته باشید.
    ۵. نداشتن یک زندگی اجتماعی با کیفیت

    اگر محیط کاری شما خیلی سرد و بی روح باشد، انرژی و انگیزه لازم برای پیشرفت و تلاش در بدنه شرکت شما پدیدار نخواهد شد.
    تمام افرادی که در این زمینه کم کاری کرده اند، از غفلت خود ناراضی و نادم هستند. پس از امروز به دنبال یک تعامل دوستانه با دیگران باشید.
    ۶. غافل شدن از خانواده

    خانواده شما همیشه باید در اولویت اول قرار داشته باشند. اگر به اندازه کافی با آن ها وقت نگذرانید، از شما دور می شوند و این سردی، در کار شما نیز تاثیر منفی خواهد نهاد.

    ۷. کار بیش از حد و بی توجهی به دیگران

    این که بیش از اندازه به کسب و کار خود توجه کنید، ناخواسته موجب می شود تا از زندگی لذت نبرید و برای ایجاد دوستی های تازه
    زمانی نداشته باشید. شک نکنید که بعداً از این شیوه زندگی خود پشیمان خواهید گشت. پس از همین امروز به دنیای اطرافتان لبخند بزنید.
    ۸. ارتباط ناکافی با بچه ها

    بیشتر افراد موفق انقدر مشغول جلسه ها و همایش های مختلف هستند، که وقتی برای بچه های خود ندارند. این برای سلامت خانواده
    و روحیه آن ها مضر است. کودکان شما به دوست داشته شدن از سمتتان احتیاج دارند.
    ۹. نظر نخواستن از مشتریان

    این اشتباه می تواند به روی برگرداندن مشتریان از شرکت شما منتهی گردد. اگر در مورد خدمات و محصولات خود از مشتریان سوال نکنید،
    آن ها به سادگی به سمت گزینه های دیگر خواهند رفت.
    ۱۰. عدم ایجاد یک فرهنگ مثبت در شرکت

    برای این که در مسیر پر تلاطم موفقیت در بازار امروز، کاری از پیش ببرید، نیاز دارید تا یک روحیه تیمی مثبت و قوی را در بطن تجارت خود تزریق نمایید.

    کارآفرین موفق به جای بهانه آوردن، درباره ی درس هایی که یاد گرفته‌اند صحبت می کند

    کارآفرین موفق به جای اینکه دنبال کسی یا چیزی بگردند که تقصیرها را به گردنش بیندازند، همیشه آماده و مشتاق هستند
    و توانایی این را دارند که از چالش ها درس بگیرند. مثلا هاوارد شولتز به آسانی پذیرفت که موفقیت های اولیه اعضای تیمش را
    کمی مغرور کرده که با برنامه ریزی و خلاقیت این مشکل حل شد.

    کارآفرین موفق آینده‌نگرانه پیشنهادهای  فعلی شان را جایگزین می کنند

    وقتی کارتان روی غلتک بیفتد، مدیرتش آسان می شود. تنها مواقعی که یک رقیب پا توی کفش تان می کند، باید واکنش نشان بدهید.
    مثلا استیو جابز خیلی سریع محصولاتی که چند ماه از عمرشان می‌گذشت را کنار می گذاشت حتی آنهایی که فروش عالی داشتند
    و بازار را تکان داده بودند و به این ترتیب باعث می شد پویایی و محبوبیت برند اپل رشد  کند. شاید این کار یک استراتژی جسورانه
    و چالش‌برانگیز باشد اما به پیروزی شما در درازمدت منجر می شود.

    کارآفرین موفق تنها روی راه‌حل های خیلی خاص تمرکز می کنند

    بیشتر طرح‌های استارتاپی که این روزها می‌بینم یا یک راهکار تخصصی در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی هستند یا ادغام چند
    بستر و پلتفرم موجود برای ایجاد یک پلتفرم چندمنظوره. این در حالی است که کارآفرین هایی که به موفقیت همیشگی فکر می کنند،
    به دنبال راه‌حل های جدید و مبتکرانه در بازارهای بزرگ و در حال رشد هستند، در حالی که ریسک این کار خیلی بیشتر است.
    کارآفرینان موفق برای پیدا کردن شریک ها و راه های فروش مکمل، سخت تلاش می کنند

    اصلا فکرش را هم نکنید که حتی یک طرح خیلی خوب هم بتواند خود به خود و بدون اینکه کمک گرفتن از کانال های توزیع حاکم
    و از شریک هایی که با مشتری ها در ارتباط هستند، به فروش برود. کارآفرین‌هایی که آینده‌نگرند و به درازمدت فکر می کنند،
    روی هسته ی رقابت‌شان تمرکز می کنند تا یک برند شناخته شده بسازند. آنها قرار نیست همه ی کارها را خودشان انجام بدهند.

    کارآفرینان موفق اطراف شان را با آدم های قوی و مثبت پر می کنند

    کارآفرینان موفق با آدم هایی معاشرت می کنند که از خودشان باهوش تر باشند و مهارت های مکملی داشته باشند.
    هر چند آنها همه چیز را به سرعت نمی پذیرند اما به جای اینکه برای انجام نشدن کارها آسمان ریسمان ببافند،
    همیشه دیدشان به روی ایده های جدید باز است.
    کارآفرینان موفق می دانند که پول درآوردن خیلی مهم است، اما هدف شان مهم تر است

    استیو جابز معمولا موفقیت درازمدت کارش را مدیون هدفش می داند: تغییر دنیا. اما وقتی به سود چشمگیری برای مدت زیادی
    دل بست عقب‌نشینی کرد. حتی بهترین موفقیت کاری تان هم نمی تواند کسب‌وکارتان را تا آخر عمر پیش ببرد و باید به فکر یک
    ایده ی بهتر برای پیشرفت تان در طولانی‌مدت باشید.
    https://mag.kharidd.com/%DA%A9%D8%A7...7%D8%B1%D8%AF/
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۱۲ مرحله حیاتی تبدیل شدن یک کارمند ساده به یک کارآفرین موفق



    اگر از شغلتان خسته شدید می توانید با طی کردن فقط دو مرحله یک کارآفرین شوید. مرحله اول رها کردن شغل قبلی است و مرحله دوم اینکه کار در شرکت خودتان را آغاز کنید.
    ولی برای اینکه بتوانید با موفقیت این تغییر را در شغل خود انجام دهید بایستی ۱۲ مرحله زیر را انجام دهید تا رئیس خودتان شوید:
    ۱- دقیقا مشخص کنید می خواهید چه کاری انجام دهید

    بعضی ها می گویند در این مرحله باید علاقه و اشتیاق درونی خود را بیابید اما علاوه بر این، باید مهارت ها، توانایی ها و تجارب خود را نیز در نظر بگیرید. باید دقیق بررسی کنید چه کاری را می توانید ماه ها و سال ها هر روز انجام دهید.
    ۲- ببینید دیگران برای چه چیزی حاضرند پول بدهند

    تجارت بادوام، شبیه یک تقاطع عمل می کند یعنی آنچه را که دیگران تمایل دارند بابتش پول پرداخت کنند با کاری که شما تمایل دارید انجام دهید به هم نزدیک میکند. اگر فیلم “محیط اداره” را دیده باشید حتما به یاد می آورید که “تاد” می خواست کسب و کار خود را راه اندازی کند اما کسی از او خرید نمی کرد زیرا تجارت او بادوام نبود.
    اگر می خواهید زندگی کارمندی را رها کنید و به جمع رو به رشد کارآفرین ها بپیوندید ادامه متن را اصلا از دست ندهید
    ۳- با مشتری های ایده آل خود صحبت کنید

    افرادی را که فکر می کنید مشتری های ایده آلتان هستند پیدا کنید و از آنها در مورد بزرگترین نیازهایشان، ترسهایشان و خواسته هایشان بپرسید و ببینید آیا با ایده های تجاری شما مرتبط هستند؟ اگر جواب مثبت است پس می توانید آنها را دنبال کنید. آیا سود محصولات شما یا خدماتی که ارائه می دهید با نیازهای واقعی آنها مرتبط است؟ همچنین کلماتی که آنها استفاده می کنند را یادداشت کنید زیرا این کلمات به شما کمک می کند تا بازاریابی خود را با نیازهای آنها متناسب سازید.

    ۴- طرح های تجاری و بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید

    بازاریابی امروز یعنی ساخت محتوا، رسانه های اجتماعی، دسترسی به ایمیل و غیره. اطمینان حاصل کنید که می خواهید با کدام یک از روشهای بازاریابی، ایده ها و محصولاتتان را به مشتری هایتان معرفی کنید؛ و در عین حال طرحی تجاری بریزید تا جزئیاتی در خصوص نحوه عملکرد تجارتتان نشان دهد. البته نیازی نیست که تمام مراحل را تک به تک توضیح دهید بلکه مشخص کردن ساختار کلی نحوه عملکرد تجاریتان، محصولاتتان، سیستم تحویل و طرح های توسعه کفایت می کند.
    ۵- تجارت خود را در مقیاس کوچک محک بزنید

    در صورت امکان و در کنار کار فعلی تان (چون شما هنوز کار تان را رها نکرده اید)، ایده های تجاری شرکتتان را در مقیاس کوچک محک بزنید. این کار باعث می شود بدون ریسک آن ایده را عملی کنید و حتی اولین مشتری هایتان را نیز پیدا کنید. سپس ارزیابی کنید آیا در طول زمان دوام خواهد داشت؟
    ۶- بازخوردها را ارزیابی کنید و متناسب با آن تجارتتان را تنظیم کنید

    اجرای یک ایده در مقیاس کوچک به شما کمک می کند تا با اطمینان مشخص کنید کدام قسمت های ایده تان عالی است و کدام قسمت های آن نیاز به تغییر و تنظیم دارد. بازخوردهای مشترها را جدی بگیرید و قبل از اینکه مقیاس را افزایش دهید تغییرات لازم را اعمال کنید.
    ۷- گروهی تشکیل دهید

    اگر احساس می کنید ایده تان آن ثبات لازم را دارد فردی را به عنوان مدیر آن گروه مشخص کنید که تمام وقت حضور داشته باشد. بسته به تجاربتان در زمینه هایی مثل مالی، بازاریابی، خدمات مشتری و تولیدات ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. این زمینه ها را مشخص کنید و از افراد مجرب کمک بگیرید.


    ۸- امور مالی خود را ایمن کنید

    این اقدام، هنگام مبادرت به کارهای مهم و پرمخاطره، باعث پس انداز کردن مقداری از سرمایه شما می شود و می توانید در طول چند ماه آینده از آن استفاه کنید. اگر از این هم بلندپرواز تر هستید می توانید این پول را در خارج از محیط شرکت خود مثلا در یک شرکت دیگر سرمایه گذاری کنید که البته باید مراقب ریسک بالای این سرمایه گذاری باشد.
    ۹- ساختار شرکت خود را راه اندازی کنید

    در این زمان باید تصمیم بگیرید که شرکتتان را بر اساس چه ساختاری ثبت کنید. آیا می خواهید ادغام شوید؟ یا شرکتی با مسئولیت محدود (LLC) باشید؟ این انتخاب را با دقت انجام دهید زیرا نقش تایین کننده ای در سرمایه گذاری های اعضای گروه شما دارد.
    ۱۰- اکنون شغل تان را رها کنید

    زمانی که به این نقطه رسیدید شغلتان را رها کنید و اصلا نگران نباشید زیرا حجم بیشتری از کار در انتظارتان است.
    خراب کردن پل های پشت سر هنگام ترک کردن شغل قبلی، کاری وسوسه انگیز است اما این کار را نکنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است با رئیس سابقتان و همکارانتان رودررو شوید؛ حتی ممکن است در آینده نیاز باشد با آنها کار کنید.
    ۱۱- بودجه ای مفید برای شرکتتان در نظر بگیرید

    اکنون که تمام وقتتان آزاد شده خود را وقت کارتان کنید و بودجه ای برای شرکتتان در نظر بگیرید. با این بودجه می توانید هزینه های بازاریابی، حقوق ها و دیگر خریدهای ضروری شرکت را پرداخت کنید. فقط دقت کنید پولتان را صرف هزینه های بیهوده و غیرضروری نکنید.


    ۱۲- مطابق با طرح بازاریابی که قبلا ریخته اید، مقیاس تجارتتان را افزایش دهید

    در پایان تنها کاری که مانده این است طرح هایی را که با دقت برای خودتان برنامه ریزی کرده اید عملی کنید. البته ممکن است این برنامه ها اکنون با گذشت زمان نیاز به تغییر داشته باشند تا بتوانید بر موانع پیش رو غلبه کنید. اگر چنین است تغییرات لازم را سنجیده اعمال کنید.
    در پایان این مهم است که اکنون شما یک کار آفرین هستید که صلاحیت های لازم برای این کار را دارید.
    12 مرحله حیاتی تبدیل شدن یک کارمند ساده به یک کارآفرین موفق | به ایده
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۳ کارآفرینی که بعد ۴۰ سالگی موفق و ثروتمند شدن

    فیلم سینمایی “در جستجوی خوشبحتی” یکی از تاثیرگذارترین فیلم هایی است که من تا به حال دیده ام. شخصیت اصلی داستان به نام گاردنر با بازی ویل اسمیت مانند همه ما، به دنبال موفق و ثروتمند شدن بود اما علاوه بر اینکه، یک پدر بیکار بود و شغلی نداشت و خانه به دوش هم بود، از طرفی دیگر به خاطر مشکلاتی که در زندگی داشت روابط او با دیگران هم تحت تاثیر قرار گرفته بود. اما روح کارآفرینی در او شعله‌ور بود! نمی‌خواهم همه داستان را بگوییم چون پیشنهاد می‌کنم حتما فیلم را ببینید اما او در پایان از همه مشکلات و فقر رها شد و توانست یک کارآفرین و نویسنده ثروتمند شود. شاید این فیلم یک داستان باشد و بگویید که برای موفقیت ما دیگر دیر شده است و برگ برنده ما سوخته اما می‌خواهم در ادامه شما را به ۳ کارآفرینی که بعد ۴۰ سالگی توانستند به قله موفقیت برسند و ثروتمند شوند آشنا کنم: ۱. والی ای‌ماس – Wally Amos


    والی صاحب برند کلوچه های بسیار معروفی با نام فامیلی خود یعنی Amos است. در آمریکا به راحتی در بیشتر فروشگاه ها و سوپرمارکت ها می‌توانید محصولات او را پیدا کنید. اما کمتر کسی می‌داند که بر سر والی که بیشتر از نیمی از عمر خود را به عنوان کارمندی در دفتر پست در نیویورک گذرانده چه آمده که تبدیل به یک ثروتمند شد! ای ماس علاقه زیادی به موسیقی داشت و در ۳۰ سالگی سراغ آن رفت اما متاسفانه آنطور که باید و شاید نتوانست در این رشته موفق شود و فقط توانست حدود ۲۵ هزار دلار از این کار برای خود پس‌انداز جمع کند .برای همین به سراغ علاقه دیگر خود یعنی پخت کلوچه رفت! او در ۴۰ سالگی با همین پس انداز خود توانست اولین شیرینی پزی خود را افتتاح کند و کمتر از ۵ سال با توجه به تلاش و تخصصی که پیدا کرده بود به درآمد ۱۰ میلیون دلار در سال برسد.
    او حالا موفق و ثروتمند است. دوره های آمورشی موسیقی و خوانندگی زیادی برای بزرگسالان برگزار می‌کند و تا به امروز میلیون ها دلار برای افزایش سطح دانش به امور خیریه اختصاص داده است. ۲. کلنل ساندرز – Colonel Sanders


    مرغ سوخاری های KFC دیگر نیاز به معرفی ندارند حتی ما هم در ایران به لطف رستوران های تقلبی با نام KFC به اندازه کافی آشنا هستیم. اما معروفیت این رستوران ها با نام موسس آن گره خورده است. کلنل ساندرز متولد ۱۸۹۰ است او در زندگی‌اش کارهای بسیاری را تجربه کرده، از مسئول موتور بخار گرفته تا بازاریاب بیمه و آهنگری اما همه اینها قبل ۴۰ سالگی او بود! کلنل در ۴۰ سالگی به یک روش پخت مرغ دست پیدا کرد که بسیار به صرفه و خوشمزه بود. او در ۶۲ سالگی اولین رستوران خود را تاسیس کرد اما زمانی او به موفق و ثروت دست یافت که در سال ۱۹۵۹ دفتر مرکزی KFC را افتتاح و شروع به فروش حق امتیاز خود به دیگران برای تاسیس رستوران های KFC کرد. او برای بازاریابی حق امتیاز رستوران های خود، به سراسر آمریکا سفر کرد حتی شب هایی بود که در ماشین خود می‌خوابید و برای معرفی و جذب سرمایه‌گذاران همه کار کرد حتی بیمه تامین اجتماعی خود را به خاطر کارآفرینی از دست داد. ۵ سال بعد از ایجاد دفتر مرکزی، او توانست ۶۰۰ شعبه KFC به وسیله فروش حق امتیاز ایجاد کند و شرکتش بیش از ۲ میلیون دلار ارزش پیدا کند. او در سال ۱۹۸۰ موفق و ثروتمند از دنیا رفت اما تا قبل آن شعب KFC از عدد ۶۰۰۰ فراتر رفته و رقم فروش آن ها هم بیش از ۲ میلیارد دلار بود.
    ۳. سام والتون – Sam Walton


    امروزه همه ما خرید های خودمان را از فروشگاه های زنجیره‌ای هایپراستار، جامبو، کوروش و… می‌کنیم اما می‌دانستید سام والتون با ایجاد فروشگاه های همواره تخفیف موسس نسل این نوع فروشگاه ها بود فروشگاه هایی که همیشه محصولات خود را با تخفیف به مشتریان عرضه می‌کنند؟ سام والتون در خانواده‌ای کشاورز در سال ۱۹۱۸ به دنیا آمد. در ۵ سالگی رکود بزرگ امریکا رخ داد و او به همراه خاتواده مجبور به مهاجرت به کشور های مختلفی در دنیا شدند. او کارهای زیادی را تجربه کرد. گارسون رستوران، پیک و حتی پیش برادر خود کار کرد اما در ۲۴ سالگی با توجه به جنگ جهانی دوم به ارتش بپوست. او در ۱۹۵۰ با ۵۰۰۰ دلار سرمایه‌ای که برای خود جمع کرده بود و قرضی که از پدرزن خود گرفته بود، اولین فروشگاه خود را که استراتژی ارائه محصولات همراه با تخفیف بود را افتتاح کرد آن زمان اسم فروشگاه “والتونز ۱۰ و ۵” بود و در سه سال فروش آن به ۲۲۵ هزار دلار رسید و در سال ۱۹۶۲ پس از تاسیس و اداره ۱۱ فروشگاه موفق نام “وال مارت” به علت سادگی برای آنها انتخاب شد. او در حالی که توانست موفق و ثروتمند شود در سال ۱۹۹۲ فوت کرد. امپراطوری که بنا نهاده بود امروزه با بیش از ۲۰۰۰ شعبه و درآمد سالیانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به عنوان بزرگترین شبکه ارایه مواد غذایی و سومین شرکت از نظر بزرگی در جهان است. آیا شما هنوز فکر می‌کنید برای موفق و ثروتمند شدن دیر شده و برای رسیدن به اهدافتان وقت کافی ندارید؟ نظرتان درباره تلاش این سه نفر چیست؟
    ۳ کارآفرینی که بعد ۴۰ سالگی موفق و ثروتمند شدن در سبکتو همراه با پادکست
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 5 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 44

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/09, 08:58
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/28, 10:40
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/25, 08:08
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/02, 08:17
  5. ۸ درسی که مک‌دونالد می‌تواند به شما بیاموزد [بخش اول]
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/07, 19:20

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش