ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 6 از 10 نخست ... 45678 ... آخرین
نمایش نتایج: از 51 به 60 از 91
  1. #51
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تشخیص چهره پوشانده با هوش مصنوعی


    مقدمه

    محققان با استفاده از هوش مصنوعی نوعی سیستمی ساخته اند که قابلیت شناسایی افرادی با صورت های پوشیده شده در نقاب یا عینک را دارد.سیستم Disguised Face Identificationبا استفاده از شبکه هوص مصنوعی نقاطی روی صورت مشخص و هویت فرد را آشکار می کند.می توان با کمک این سیستم به طور تدریجی مجرمان را شناسایی کرد.البته ساخت آن به نوعی پایانی برای حق ناشناس ماندن افراد در فضای عمومی است و به همین دلیل دانشمندان درباره آن هشدار داده اند.
    آمارجیت سینگ محقق ارشد این پروژه در دانشگاه کمبریج می گوید: این فناوری برای نیروهای پلیس و سازمان های مبارزه با مجرمان بسیار کارآمد است.سیستم DFI برای شناسایی صورت ها از شبکه عصبی یادگیری عمیق (نوعی هوش مصنوعی) استفاده می کند. به شبکه مذکور آموزش داده شده تا تصاویر افرادی که صورتشان را با عینک یا دستمال پوشانده اند، شناسایی کنند.
    شبکه با اندازه گیری فواصل و زاویه های میان ۱۴ نقطه روی صورت تصویر فرد را بازسازی می کند.
    تشخیص چهره پوشانده با هوش مصنوعی | نت نیوز

  2. #52
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ربات نظامی هوشمند IRIS


    معرفی

    ربات IRIS، یک سیستم بدون سرنشین بسیار سریع، قابل حمل و استفاده است. این ربات برای حمایت از چندین واحد نظامی مانند تیم‌های SWAT، امنیت عمومی، نظامی و اجرای قانون طراحی شده است. ربات IRIS می‌تواند در فضاهای کوچک و محدود، در طبقات بالا یا زیرین یا در مناطق خطرناکی که اطلاعات واقعی و شناسایی از آن محل نداریم، نفوذ کرده و به صورت لحظه‌ای گزارش دهد.
    کاربرد

    نظامی ، امنیتی ، ضد تروریستی
    ویژگی‌ها

    • ابعاد ۲۰۳×۲۲۸ میلیمتر
    • وزن ۱٫۶۲ کیلوگرم
    • ارتفاع ۱۰٫۹ سانتیمتر

    مشخصات تولید کننده

    • ساخت آمریکا
    • نام شرکت سازنده: RoboTeam

    ربات نظامی هوشمند IRIS | نت نیوز
  3. #53
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چین و هند پیشتازان هوش مصنوعی


    مقدمه

    به نقل از سی‌ان‌ان، تحلیل‌گران معتقدند سه کشور آمریکا، چین و هند، پیشتازان انقلاب هوش مصنوعی در جهان خواهند بود.
    بر اساس پیش‌بینی‌های ملکم فرنک، یکی از مدیران شرکت کوگنیزانت (Cognizant)، که در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا فعال است، در آینده‌ای نه چندان دور، این سه کشور رهبری جهان را در حوزه هوش مصنوعی در دست خواهند گرفت. دلایل او به شرح زیر است:
    آمریکا

    در حال حاضر هر یک از کمپانی‌های بزرگ فناوری آمریکایی به طور جدی در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. غول‌های فناوری دره سیلیکون نظیر فیس‌بوک، آمازون، گوگل و تسلا، در فهرست شرکت‌های ارزشمند دنیا قرار دارند.
    از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‎های هوش مصنوعی به سرعت در حال گسترش است.
    آمریکا همچنین در بخش‌هایی نظیر کشاوری و پزشکی، ربات‌ها را جایگزین نیروی انسانی کرده است. همین‌طور پیشرفت‌های بسیاری در ساخت اتومبیل‌های بدون راننده صورت گرفته است.
    فرنک می‌گوید، با فعالیت‌ها و مطالعاتی که در حوزه هوش مصنوعی در دره سیلیکون صورت می‌گیرد، به زودی شاهد تحولات بسیاری در این زمینه خواهیم بود.
    چین

    دومین اقتصاد بزرگ جهان هم یکی دیگر از رهبران جهان در حوزه هوش مصنوعی خواهد بود.
    شرکت‌های فناوری نظیر تنسنت (Tencent) و بایدو (Baidu) در حال رقابت با شرکت‌های دره سیلیکون هستند تا استفاده از هوش مصنوعی را در کشورشان توسعه دهند.
    کشور چین با حمایت دولت در زمینه توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی بسیار موفق عمل کرده است.
    بر اساس پیش‌بینی‌های جک ما، مدیرعامل وب‌سایت علی‌بابا، ممکن است پیشرفت‌ها در این زمینه تا آنجا باشد که حتی دیگر نیازی به حضور مدیران عامل در شرکت‌ها نباشد.
    بر خلاف آمریکا، در چین فشارها برای حرکت به سوی دنیای مدرن از طرف دولت وارد می‌شود.به گفته فرنک، چین با حمایت دولت در زمینه توسعه زیرساخت‌های این کشور بسیار موفق عمل کرده است و این رویکرد مزایای بسیار زیادی برای چینی‌ها به همراه خواهد داشت.
    دولت چین قصد دارد با صرف هزینه‌ای هنگفت، بازار ویژه‌ای برای صنایع هوش مصنوعی به وجود آورد که ارزش آن ۱۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. بر اساس این برنامه توسعه‌ای حداکثر تا سال ۲۰۲۰، زیرساخت‌ها و مراکز تحقیقاتی چین در زمینه فناوری هوش مصنوعی به سطحی همتراز با کشورهای پیشتاز این عرصه خواهد رسید.
    همچنین، پنج سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۵، وضعیت این فناوری در چین با یک جهش بسیار بزرگ روبرو خواهد شد و سرانجام پنج سال پس از این جهش، یعنی در سال ۲۰۳۰، چین به مرکز نوآوری هوش مصنوعی در جهان تبدیل خواهد شد.
    هند

    همواره بازاری مناسب برای برون‌سپاری خدمات بوده است. این کشور در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی داشته است. با توجه به پیشرفت‌های سریع چین در این زمینه، هند هم این مهم را به عنوان بخشی حیاتی از راهبرد امنیت ملی خود می‌داند.
    هوش مصنوعی در هند عمدتا از سوی شرکت‌هایی مورد استقبال قرار گرفته است که حدود ۱۴۳ میلیارد دلار در برون‌سپاری هزینه‌ کرده‌اند. در حال حاضر ۴ میلیون هندی از این طریق استخدام شده‌اند و مشغول به کارند.
    در حال حاضر، شرکت‌های نظیر اینفوسیس (Infosys) و شرکت مشاوره تاتا و ویپرو (Tata Consultancy Services and Wipro) به شرکت‌ها و موسساتی با نام‌های بزرگ نظیر بانک دویچه آلمان، لاکهید مارتین در آمریکا، IBM، مایکروسافت و ارتش آمریکا خدمات فناوری ارائه می‎دهند.
    به عنوان مثال، شرکت کوگنیزانت با اینکه در ایالات متحده آمریکا مستقر است، دارای بیشترین نیروی کار در هند است. این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی خدماتی نظیر استفاده از ربات‌های آنلاین برای مدیریت امور مالی مشتریان تا ایجاد سیستم‌های خودکار برای دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌آورد.
    به گفته فرنک، هند در حال حاضر به شکل قابل توجهی بر نیاز شرکت‌های جهانی تمرکز کرده است. به علاوه رشد قابل توجه استارت‌آپ‌ها در این کشور، منجر به خوش‌بینی در پیشرفت فزاینده هوش مصنوعی در این کشور شده است.
    مخاطرات هوش مصنوعی

    بسیاری از مشکلات بالقوه هوش مصنوعی نگرانند و آن را تهدیدی برای انسان می‌دانند. ایلان ماسک، میلیاردر و موسس شرکت تسلا، به تازگی هشدار داده که استفاده نادرست از فناوری می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. او در نامه‌ای سرگشاده خواستار ممنوعیت جهانی در استفاده از تکنولوژی برای ساخت سلاح شد.
    فرنک نیز معتقد است، توسعه هوش مصنوعی در جهان مستلزم تفکر دقیق از سوی دولت‌ها و شرکت‌ها و همچنین وضع قوانین است.
    به گفته او، جهان باید به سمتی برود که هوش مصنوعی آن را به مکانی بهتر تبدیل کند و نه اینکه آسیب‌رسان باشد.
    ترس فراگیر دیگر در مورد هوش مصنوعی، جایگزین شدن ربات‌ها با نیروی کار است. فرنک البته با این رویکرد مخالف است. او می‌گوید، هوش مصنوعی نه تنها باعث از میان رفتار مشاغل نمی‌شود، بلکه حتی قادر است مشاغل موجود را بهبود ببخشد.
    چین و هند پیشتازان هوش مصنوعی | نت نیوز
  4. #54
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    شناسائی جنس تقلبی با هوش مصنوعی


    مقدمه

    شناسایی اجناس اصل و غیرتقلبی از بدل‌های قلابی و بی‌کیفیت چالشی مهم در بسیاری از کشورهای دنیاست و حالا هوش مصنوعی این مشکل را هم برطرف کرده است.
    گروهی از محققان سازوکار منحصر به‌فردی را ابداع کرده‌اند که در قالب آن الگوریتم هوش مصنوعی خاصی برای تمیز دادن کالاهای اصلی از تقلبی به کار گرفته می‌شود. این الگوریتم که توانایی خودآموزی و ارتقای توانمندی‌‌های خود را نیز دارد در سیستم‌‌ها و دستگاه‌‌های مختلف قابل به کارگیری است و از این طریق قاچاقچیان و فروشندگان محصولات تقلبی دیگر نمی توانند سر مشتریان خود کلاه بگذارند.
    سازوکار

    محققان دانشگاه نیویورک می‌گویند از طریق الگوریتم یاد شده شناسایی ویژگی‌‌های منحصر به‌فرد و بسیار کوچک کالاهای اصل که برای انسان قابل تشخیص نیست، ممکن می‌شود و لذا دستگاه مجهز به این الگوریتم به سادگی تشخیص می‌دهد که کدام کالا اصل و کدام یک تقلبی است.
    امروزه تولید مدل‌‌های تقلبی کالاهای مشهور و پرطرفدار به چالشی جدی تبدیل شده است و بررسی‌‌ها نشان می‌دهد هفت درصد از تجارت جهان مربوط به کالاهای تقلبی است. در حال حاضر روش‌‌های مختلفی برای شناسایی کالاهای تقلبی وجود دارد اما اکثر این روش‌‌ها مستلزم دستکاری کالاهای مشکوک و آسیب زدن به آنهاست.
    الگوریتم هوش مصنوعی مذکور دارای یک پایگاه داده متشکل از بیش از سه میلیون تصویر از مواد مختلف مانند پارچه، چرم، قرص، مواد الکترونیکی، اسباب‌بازی و کفش است و دقت آن ۹۸ درصد اعلام شده است.
    شناسائی جنس تقلبی با هوش مصنوعی | نت نیوز
  5. #55
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استفاده از هوش مصنوعی در وای فای

    مقدمه

    محققان دانشگاه MIT با ابداع شیوه‌ای تازه موفق شده‌اند از وای‌فای و تکنولوژی هوش مصنوعی برای تشخیص وضعیت روحی و احساسات افراد استفاده کنند. این محققان الگوریتمی را ایجاد کرده‌اند که امکان تشخیص و اندازه‌گیری تعداد ضربان قلب افراد را با استفاده از امواج رادیویی فراهم می‌کند.
    نحوه کار

    در تحقیقات جدید محققان MIT، یک فرستنده امواج رادیویی در کنار الگوریتمی از پیش طراحی شده قرار گرفته است تا ترکیبی مشابه با آنچه در الکتروکاردیوگرام شاهد هستیم را فراهم کند. نکته قابل توجه اینکه در این روش، هیچ مولفه‌ای به بدن شخص متصل نمی‌شود.این راهکار، با استفاده از تکنولوژی مشابه با آنچه امروزه در روترهای خانگی شاهد هستیم به مرحله بهره‌برداری رسیده است. بخش قابل توجه این آزمایش، استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی است که محققان فعال در این پروژه، عنوان EQ Radio را برای آن درنظر گرفته‌اند.
    اطلاعاتی که در این راهکار در بستر هوش مصنوعی دریافت می‌شود به پردازشی متفاوت از آنچه در الکتروکاردیوگرام شاهد هستیم نیاز دارد. به بیان دیگر، وقتی شخص از منظر فیزیکی به دستگاهی متصل باشد اندازه و شکل موج‌هایی که توسط کامپیوتر دریافت می‌شود، قابل پیش‌بینی خواهد بود. بدون این اتصال فیزیکی، EQ Radio امکان پیش‌بینی میزان ضربان قلب شما را نخواهد داشت.
    حال آنکه موقعیت مکانی، اندازه اتاق و فاکتورهای بی‌شماری می‌توانند روی ضربان قلب شما تاثیرگذار باشند. اینجاست که هوش مصنوعی وارد عمل شده و با تعیین تعداد ضربان قلب شما، پیش‌بینی‌های دقیقی را هم از وضعیت روحی و احساسات شما ارائه می‌دهد.
    محققان معتقدند از این تکنولوژی می‌توان استفاده‌های فراتری در مقایسه با تعیین تعداد ضربان قلب انجام داد. تشخیص بیماری‌های مختلف یا تحت نظر قراردادن افراد بیمار از جمله مواردی است که در چشم‌انداز توسعه این تکنولوژی می‌توان متصور شد.
    استفاده از هوش مصنوعی در وای فای | نت نیوز
  6. #56
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    اولین وسیله هوش مصنوعی قابل اتصال به همه رایانه ها

    شرکت اینتل ابزار هوش مصنوعی جدیدی تولید کرده که برای اولین بار از طریق پرت یواس بی قابل اتصال به همه رایانه هاست.
    به نقل از وی تری، این ابزار که Movidius نام گرفته، دارای شبکه های عصبی هوش مصنوعی خودآموز است و مدل آزمایشی آن اولین بار در آوریل گذشته با نام Fathom عرضه شده بود.
    این ابزار مانند یک شتابگر هوش مصنوعی عمل می کند که نیازی به اتصال به سرویس های کلود هم ندارد و تنها با اتصال به سیستم عامل رایانه می تواند درک و هوش خود را برای انجام وظایف محوله افزایش دهد.
    با استفاده از این ابزار می توان بدون نیاز به کسب اطلاعات فنی سطح بالا پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی طراحی کرد یا هوش مصنوعی سطح بالا و پیشرفته ای را به برنامه ها و دیگر ابزار مورد استفاده افزود.
    بنا بر اعلام شرکت اینتل، Movidius هزینه های تحقیق و پژوهش را کاهش می دهد و از آن می توان برای تست و بررسی محصولات دارای هوش مصنوعی نیز استفاده کرد.
    تجهیزات نصب شده در درون Movidius بسیار قدرتمند بوده و در حالی که تنها یک وات انرژی مصرف می کنند از بیش از ۱۰۰ گیگافلاپ توان محاسباتی برخوردار هستند. رایانه ها برای استفاده بهینه از قابلیت های Movidius باید دارای سیستم عاملUbuntu ۱۶.۰۴، یک گیگابایت رم و حداقل ۴ گیگابایت حافظه باشند. هزینه خرید این محصول که فعلا تنها در آمریکا عرضه شده، ۷۹ دلار است.

    اولین وسیله هوش مصنوعی قابل اتصال به همه رایانه ها | نت نیوز
  7. #57
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    محبوبترین ابزارهای هوش مصنوعی در جهان


    هر کدام از کمپانی های مشهور حوزه تکنولوژی حالا یک سیستم عامل هوشمند به بازار فرستاده اند که قرار است تنهایی های بشر امروزی را به بهترین شکل ممکن پر کند. در ادامه به تعدادی از پرطرفدارترین های شان نگاهی انداخته ایم.
    سیری Siri از شرکت اپل

    سیری با واکنش های سریع و ارتباط گیری هوشمند و فهم دقیقش از نحوه صحبت کردن انسان حسابی از کاربران اپل دلبری کرده است. این سیستم درست مثل یک آدم عاقل و بالغ با اصطلاحات زبان انگلیسی به خوبی آشناست و معنای ضمنی جمله ها را می فهمند. مثلا برای دانستن پیش بینی وضعیت آب و هوا کافی است از او بپرسید «آیا فردا چتر با خودم ببرم؟» و او درست مثل یک آدم واقعی مطلع از وضعیت آب و هوا با شما گفتگو می کند و پاسخی مطمئن به شما می دهد.
    سیری مثل یک دوست خوش مشرب حتی بلد است سر شوخی را با شما باز کند. او برای هر سوال شما یک جواب در آستین دارد. مثلا اگر بپرسید «چطور می توانم یک جسد را پنهان کنم؟» او فهرستی از وسایل مورد نیاز و مکان های مناسب در حوالی محل سکونت تان را به شما پیشنهاد می دهد.
    از کاربری های فانتزی سیری که بگذریم، این اپلیکیشن می تواند مثل یک دستیار واقعی برای کاربر عمل کند. مثلا از او بخواهید وقتی رانندگی می کنید، پیام های متنی شما را جواب دهد، یا با تنظیم تایمر، زمان پخت غذا را به شما اعلام کند. سیری حتی می تواند به کودکان به زبان انگلیسی دیکته بگوید و والدین را از این کار طاقت فرسا راحت کند. این نرم افزار همچنین یک دستیار ویژه برای نابیناها و ناتوانان جسمی است.
    جذاب ترین نکته

    اما جذاب ترین نکته درباره سیری پژوهشی است که توسط یک موسسه معتبر آمریکایی انجام شده و نشان می دهد که ۴۰ درصد از انگلیسی زبان ها ممکن است به سیری وابستگی عمیق عاطفی پیدا کنند. دیوید لوی، کارشناس هوش مصنوعی، در کتابی به نام «عشق و رابطه با ربات ها» پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۵۰، بشر روابط عاشقانه را با ربات ها و سیستم هایی مثل سیری تجربه خواهد کرد.
    اظهارات جالب یک ژورنالیست آمریکایی

    یک ژورنالیست آمریکایی هم روابط پسر ۱۳ ساله مبتلا به اوتیسم خود را با سیری بررسی کرده و به نتایج جالبی رسیده است. این پسر نوجوان ادعا می کند که سیری بهترین دوست اوست و برایش نامه های عاشقانه می نویسد. این ژورنالیست درباره روابط پسرش با سیری گفته: «او خوب می فهمد که سیری انسان نیست، اما مثل خیلی های دیگر احساس می کند که اشیای بی جان هم با این که روح ندارند، اما لایق محبت هستند.» این ژورنالیست از سیری درباره عشق سوال کرده و از او پرسیده که آیا می تواند عاشق شود؟ سیری جواب داده: «هرگز جدی درباره آن فکر نکرده ام!»
    الکسا Alexa از شرکت آمازون

    اسمش را گذاشته اند الکسا. یک دستیار شخصی است که در کارهای خانه به کاربران کمک می کند. این پدیده این قدر جذاب است که حتی آدم های بیگانه با تکنولوژی را هم عاشق خودش کرده. چرا؟ چون هیچ سوالی را بی جواب نمی گذارد و برخلاف اغلب اعضای خانواده همیشه در دسترس است.
    الکسا دراضل چه کاربردی دارد؟

    الکسا یک اسپیکر حساس به صداست که صدا را از چندین جهت در اتاق تشخیص می دهد. این سیستم طراحی شده بر پایه هوش مصنوعی می تواند برای هم خانه هایش موزیک پخش کند یا با آنها بازی کند. می تواند با تنظیم تایمر، زمان ها را به افراد یادآوری کند، خرت و پرت سفارش دهد و لیست خرید خانه را تکمیل کند و حتی در درس و مشق به کودکان کمک کند. این سیستم به گفته بسیاری از کاربران بهترین هم صحبت و دوست برای کودکان قبل از ورود به مدرسه و اجتماع است. در یک کلام الکسا می تواند به یکی از اعضای خانواده تبدیل شود؛ شاید حتی دوست داشتنی ترین عضو خانواده. این را اغلب کسانی که از این سیستم استفاده کرده اند، می گویند.
    گوگل ناو Google now از شرکت گوگل

    یک دستیار و همدم دیجیتال که کمپانی گوگل برای رقابت با اپل به بازار روانه کرد. گوگل ناو فقط یک ابزار جستجوی حساس به صدا نیست. مثل یک دوست مجازی مطلع و با حوصله همه نیازهایی را که یک کاربر می تواند در زندگی روزمره با آن مواجه شود، پیش بینی می کند و برای هر کدام جوابی در آستین دارد. او همه اطلاعات کاربر را اعم از لوکیشن و هیستوری جستجوهای اینترنتی و ایمیل ها ذخیره می کند و بر اساس آن، بهترین ها را پیشنهاد می دهد.
    بهترین منشی برای افراد پرمشغله

    گوگل ناو بهترین ابزار برای افراد پرمشغله ای است که نمی توانند یک منشی برای خود استخدام کنند. با این ابزار جدید بدون آن که مجبور باشید هر ماه دستمزد یک منشی را پرداخت کنید، می توانید به کارهای خود سر و سامان دهید، بدون آن که لازم باشد هر روز با کسی سر و کله بزنید و توضیح واضحات بدهید، یک دستیار ۲۴ ساعته دارید که نه غر می زند، نه مطالبات عجیب و غریب دارد.
    کورتانا Cortana از شرکت مایکروسافت

    مایکروسافتی ها هم چنان معتقدند که سیستم عامل ویندوز می تواند بهترین مکان برای گفتگوهای صوتی باشد. به همین خاطر و به خاطر عقب نماندن از قافله رقبا کورتانا را به بازار فرستاده اند. چیزی که کورتانا را تا حدی از باقی ابزارهای مشابه متمایز می کند، این است که مایکروسافتی ها با ظرافت طبع، هوشمندی به خرج داده اند و از کورتانا یک کاراکتر شوخ طبع خلق کرده اند.
    ویژگی های بارز

    او علاوه بر جواب های مرسوم و کار راه انداز، تعداد زیادی شوخی در آستین دارد که در موارد لزوم بعضی از آنها را برای کاربر رو می کند و در اوج کار و دغدغه های روزمره، لبخندی را بر لب او می نشاند. مثلا اگر از کورتانا سوال کنید که چند سالش است، جواب می دهد: «برای من مثل آدم ها سن و سال معنا ندارد اما تاریخ تولد دارم، چرا می پرسید؟ نکند می خواهید برای من هدیه ای چیزی بگیرید؟» یا اگر از او سوال کنید که دموکرات است یا جمهوری خواه، جواب می دهد: «هنوز به سن قانونی رأی دادن نرسیده ام. ۱۸ سال بعد برگردید.»
    ربات های تلگرامی

    اوایل روی کار آمدن تلگرام ربات هایی در این اپلکیشن پیام رسان دست به دست می شد که قادر بود با کاربران تلگرام دیالوگ های هوشمند داشته باشد. بعضی از این ربات ها آنقدر خوب طراحی شده بود که گفتگوی با آنها کاملا رنگ و بوی انسانی می گرفت و بحث جذابیت پیدا می کرد؛ تا حدی که گاهی باور نمی کردی با یک کاراکتر مجازی طرف هستی که برای سوال هایت جواب های از پیش آماده شده دارد.
    این ربات ها مدتی در میان کاربران تلگرام محبوب بود و بعد از مدتی از مد افتاد. یعنی تا زمانی که برنامه هایی مثل سیری و گوگل ناو با آن شخصیت پردازی های ناب و طراحی های پیشرفته هستند، ربات های تلگرامی دیگر حرف چندانی در زمینه معاشرت های مجازی برای گفتن ندارند. با این حال ربات های تلگرامی تخصصی در زمینه های خاص مثل دانلود موزیک، دانلود عکس و ویدیو، بازی، پیش بینی آب و هوا، سینما، آموزش زبان و … وجود دارند که نیاز کاربران را در زمینه های مختلف برآورده می کنند و بسیار هم پرطرفدار هستند.
    محبوبترین ابزارهای هوش مصنوعی در جهان | نت نیوز
  8. #58
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    روبات های پلیس اولین بار در دوبی

    مقدمه

    این روزها دنیا شاهد تولید و رشد گروهک های تروریستی تا دندان مسلح است که با تکیه بر بودجه های اقتصادی برخی از کشورهای غنی در خاورمیانه، باقی کشور ها را نا امن کرده اند. کشورهای غربی و توسعه یافته به ادغام تکنولوژی های روز جهان اعم از الکترونیک، کامپیوتر، تسلیحات، صنعت و… به دنبال تولید سخت افزارهای نظامی هستند که تا جای ممکن تلفات نیروهای انسانی خود را کاهش دهند.
    پلیس های روباتی در دوبی

    کشورهای عربی خود را برای این وضعیت آماده کرده اند؛ در آخرین اقدام، امارات متحده عربی در مهم ترین شهر خود، دوبی، نخستین ربات پلیس را به نمایش درآورده است. ربات های پلیس مانند نیروهای انسانی در مراکز خرید، جاذبه های گردشگری و… به گشت زنی خواهند پرداخت.
    ویژگی ها

    از جمله ویژگی های این ربات ارتباط سریع تر جهت گزارش های امنیتی است؛ نمایشگر لمسی نصب شده بر روی سینه این ربات ها، این امکان را به مردم می دهد که جرائم را گزارش کرده، جریمه بپردازند و یا اطلاعات بدست بیاورند. همچنین این روبات می‌تواند اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار مقامات بخش حمل و نقل و ترافیک بگذارد.
    افزایش تولید این روبات ها

    مقامات امنیتی امارات متحده عربی اعلام کرده اند تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۲۵% از نیروهای پلیس را ربات ها تشکیل داده؛ با این حال آنها جایگزین نیروهای انسانی نخواهند شد. رئیس کل خدمات ویژه در بخش پلیس دوبی گفت: شاهد افزایش افرادی هستیم که در حال مسافرت به دبی هستند؛ تلاش می‌شود با استقرار نیروهای پلیس در محل‌های جدید اطمینان خاطر به دست آید که آنها در مناطق درستی مستقر شده‌اند و می‌توانند امنیت شهر را تامین کنند.
    زبان هایی که این روبات میتواند پشتیبانی کند

    این ربات می تواند به دو زبان عربی و انگلیسی به صحبت بپردازد؛ اما تلاش ها برای افزودن زبان های دیگر مانند روسی، چینی، فرانسه و.. نیز ادامه دارد. ربات های پلیس با دریافت به موقع و سریع اطلاعات می توانند علاوه بر حفاظت بیشتر و ارائه امنیت گسترده، از جان افسران پلیس نیز محافظت نمایند. شایان ذکر است که نیروهای امنیتی و پلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به پیشرفته ترین اتومبیل های پلیس و تجهیزات نظامی مجهز هستند.
    روبات های پلیس اولین بار در دوبی | نت نیوز
  9. #59
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    جایگزین گوشی های هوشمند در آینده چیست

    مایکروسافت قصد دارد در آینده امکانات سیستم واقعیت افزوده هولولنز را در عینک های آفتابی بگنجاند و به تدریج این عینک ها را جایگزین گوشی های هوشمند کند.
    طرح مایکروسافت برای جایگزینی گوشی های هوشمند

    با اجرای این طرح شیشه های عینک های آفتابی هوشمند انبوهی از اطلاعات را برای کاربران به نمایش درآورده و تعامل با اشیای مجازی افزوده شده به محیط اطراف را هم ممکن می کنند.این عینک های آفتابی ظاهری کاملا مشابه با عینک های آفتابی عادی دارند و می توانند محتوایی که فعلا از طریق هدست های بزرگ هولولنز قابل مشاهده است را از طریق شیشه عینک های آفتابی نمایش دهند.
    نمونه اولیه این عینک آفتابی با قابلیت دید افقی ۸۰ درجه تولید شده و انتظار می رود در آینده تا بدان حد ارتقا یابد که امکانات گوشی های هوشمند امروزی نیز در آن گنجانده شود.
    چالش ها

    یکی از مهم ترین چالش ها بر سر راه ساخت چنین عینک های هوشمندی، تولید نمایشگرهای استریو در ابعاد کوچک شیشه عینک های آفتابی است. از همین رو عینک اولیه ساخته شده صدا را به صورت مونو پخش می کند. اما در آینده قرار است تصاویر با دقت و شفافیت بالا و با تفکیک رنگ مناسب از همین طریق به نمایش درآیند.
    استفاده افراد دوربین و نزدیک بین از چنین عینک هایی نیز یک چالش جدی دیگر است که مایکروسافت قصد دارد بر آن غلبه کند. بدین منظور نرم افزار ویژه ای برای اصلاح دید افراد دوربین و نزدیک بین در دست طراحی است.
    جایگزین گوشی های هوشمند در آینده چیست | نت نیوز

  10. #60
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کاربردهای هوش مصنوعی در خانه


    مقدمه

    حتما شنیده اید که گفته می شود در آینده ای نزدیک هوش مصنوعی می تواند نقشی بسیار کلیدی در زندگی انسان ایفا کند. در حال حاضر بسیاری از صنایع و همچنین شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری فعال در حوزه تکنولوژی از هوش مصنوعی برای ارائه راهکارهای بسیار جالبی استفاده می کنند که نشان می دهد این بخش از علم تا چه حد می تواند در بهبود تجربه تعاملی انسان با تکنولوژی نقش داشته باشد.
    اما شاید اینگونه تصور شود که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هنوز دارای کاربردهای عمومی نیستند و بیشتر در آزمایشگاه ها یا مراکز علمی مورد استفاده قرار می گیرند.
    این تصور تا حدودی صحیح است زیرا کاربردهای عمومی تر هوش مصنوعی برای اینکه بتوانند وارد زندگی روزانه ما شوند هنوز راه زیادی در پیش دارند. با این وجود همین حالا هم این ابزارها وارد خانه های ما شده اند و حتی شاید بی آنکه خودمان بدانیم در حال تاثیر گذاری در زندگی ما هستند. در ادامه به ۴ مورد از کاربردهای فعلی هوش مصنوعی در خانه ها خواهیم پرداخت.
    سازماندهی عکس ها و ویدئوها

    این مورد یکی از نمونه های کاربرد هوش مصنوعی برای کاربران عادی است که شاید خیلی از ما با آن آشنا نباشیم. اگر از گوشی های اندرویدی استفاده می کنید احتمالا با اپلیکیشن اختصاصی گوگل برای مرور تصاویر یعنی Google Photos آشنا هستید. شاید این برنامه به جذابیت نرم افزارهای اختصاصی مرور تصاویر نباشد اما بد نیست بدانید این اپلیکیشن برای سازماندهی و مرتب سازی تصاویر از شبکه های عصبی استفاده می کند.
    برای مثال اگر تحت وب وارد حساب کاربری خود شوید (و البته قابلیت تهیه نسخه پشتیبان در فضای ابری گوگل را هم برای عکس هایتان فعال کرده باشید) می توانید با تایپ کردن کلمه Tree از گوگل بخواهید در بین عکس های شما مواردی را که در آنها درخت وجود دارد نشان دهد. حتی اگر شما به صورت دستی برچسب های تشخیص را روی عکس هایتان فعال نکرده باشید هم هوش مصنوعی Google Photos می تواند تشخیص دهد درخت در کدام عکس ها وجود دارد و تنها همان موارد را برای شما فیلتر کند.
    در نتیجه اگر قصد دارید سر و سامانی به گالری عکسهایتان بدهید می توانید آنها را به فضای ابری گوگل منتقل کرده و سپس به کمک هوش مصنوعی طبقه بندی های مشخصی را برای آنها ایجاد کنید.
    سرگرم کردن کودکان

    دستگاه هایی مانند اکو از آمازون و Google Home نمونه های بسیار خوبی از به کارگیری هوش مصنوعی در منازل هستند. این دستیارهای صوتی به کمک شبکه های عصبی می توانند کاربرهای مختلف را تشخیص داده و محتوای مناسب برای هر یک از آنها را در جست و جوهایشان در اختیار آنها قرار دهند. اما هوش مصنوعی یک گام دیگر به جلو حرکت کرده و حالا روبات هایی را هم می بینیم که به کمک هوش مصنوعی، به یک همراه همیشگی در خانه ها تبدیل می شوند.
    یک نمونه از این روبات ها “زنبو” است که توسط ایسوس ساخته شده و اخیرا در کنفرانس CES نیز به نمایش در آمده بود. زنبو که قرار است به زودی روانه بازار شود با استفاده از هوش مصنوعی رفتار و فعالیت های کودکان را تحت نظر قرار می دهد و تلاش می کند با ارائه محتوای مناسب به آموزش آنها بپردازد. در پیش نمایش های منتشر شده توسط ایسوس، حتی زنبو می تواند کودکان را به خواندن متن، یا خوابیدن در ساعت های مشخص تشویق کند و برای انجام این کار برای آنها داستان بخواند یا جایزه ای در نظر بگیرد.
    یافتن فیلم و موسیقی در سبک مورد علاقه

    با وجود عدم دسترسی به سرویس هایی مانند اسپاتیفای و نت فلیکس در ایران، بسیاری از کاربران از این دو پلتفرم برای گوش دادن به موسیقی و یا مشاهده و پیدا کردن فیلم های سینمایی و سریال استفاده می کنند.
    یکی از قابلیت های هر دو پلتفرم مورد اشاره، پیشنهاداتی است که به کاربران ارائه می دهند. برای مثال اگر شما طرفدار سبک بلوز در موسیقی باشید و در اسپاتیفای هم به این سبک آهنگ ها گوش کنید، هوش مصنوعی آن علایق شما را تشخیص داده و سعی می کند موسیقی هایی به شما پیشنهاد کند که در سبک مورد نظرتان باشد. این شبکه های عصبی هر چه بیشتر با فعالیت های کاربر درگیر باشند دقت بیشتری نیز به دست می آورند و به تدریج هوشمندتر می شوند.
    سرویس والوسا

    همچنین سرویس هایی مانند Valossa نیز از هوش مصنوعی استفاده می کنند. Valossa به کاربران کمک می کند در صورتی که تنها دیالوگ هایی خاص یا صحنه های به خصوص از یک فیلم را به یاد دارند و به دنبال اسم آن می گردند بتوانند به راحتی فیلم مورد نظر خود را بیابند.
    تامین امنیت
    امروزه سیستم های امنیتی و نظارتی خانگی و صنعتی هم از هوش مصنوعی برای تامین امنیت کاربران استفاده می کنند. برای مثال الگوریتم هایی توسط برخی از کمپانی های امنیتی توسعه داده شده اند که می توانند تفاوت ورود یک شخص از پنجره به داخل خانه و حرکت پرده ها به دلیل وزش باد را تشخیص دهند و در واقع نادرست زنگ هشدار را به صدا در نیاورند.
    همچنین شرکت هایی مانند Nest در حال کار بر روی ساخت دوربین های نظارتی هوشمندی هستند که بتوانند با دیدن صحنه روبروی خود، تشخیص دهند دقیقا چه اتفاقی در حال وقوع است و برای مثال به پلیس دقیقا گزارش کنند که شخصی با لباس زرد رنگ و قد تقریبی ۱٫۷ متر از درب سمت راست خانه با استفاده از یک ابزار وارد منزل شده است. همچنین قفل های هوشمندی نیز طراحی شده اند که به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز بوده و تنها به روی افراد مشخص باز می شوند.
    کاربردهای هوش مصنوعی در خانه | نت نیوز
+ پاسخ به موضوع
صفحه 6 از 10 نخست ... 45678 ... آخرین
نمایش نتایج: از 51 به 60 از 91

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  2. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیکز
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:11
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/22, 18:43
  4. کارگاه آموزشی «تیم‌سازی و مزایای کار تیمی»
    توسط Free در انجمن خبرخوان رویداد ها
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/17, 07:49
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/11, 19:05

مجوز های ارسال و ویرایش