ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 4 از 10 نخست ... 23456 ... آخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 91
  1. #31
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آیا هوش مصنوعی می تواند توانایی راه رفتن را به بیماران باز گرداند؟



    کمک به بهبود زندگی بشر را می توان اصلی ترین هدف توسعه تکنولوژی های مختلف قلمداد نمود که از پله های هوشمند گرفته تا لباس های رباتیک را در بر می گیرند.

    العالم - گوناگون

    حالا دانشمندان در تازه ترین پروژه خود سعی دارند برای کمک به افرادی وارد عمل شوند که با مشکلات حرکتی دست و پنجه نرم میکنند.
    پژوهشگران سوئیسی و هلندی اخیرا با بهره گیری از یک نرم افزار پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین پوشش رباتیک موفق شدند نوعی تکنولوژی هوشمند کمکی را برای بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی ابداع کنند تا از این طریق توانایی راه رفتن را به آنها باز گردانند.
    Jean-Baptiste Mignardot از پژوهشگران مرکز مغز و اعصاب موسسه تکنولوژی Lausanne در سوئیس پیرامون این فناوری گفت:
    ما نوعی الگوریتم انطباق پذیر را طراحی کرده ایم که لباس های رباتیک را مهار کرده و به افرادی که دچار ضایعه نخاعی هستند یا به خاطر سکته امکان راه رفتن ندارند کمک می کند تا حرکت نمایند. ما در مرحله بعد کارایی این تکنولوژی را برای ایجاد توانایی راه رفتن طبیعی در افراد ناتوان و همچنین بهبود مهارت های کنترلی افرادی که در وضعیت بهتری نسبت به آنها قرار داشتند به نمایش گذاشتیم.

    در روش های توانبخشی مرسوم از افراد خواسته می شود که روی تردمیل هایی راه بروند و در این حین با استفاده از نوعی پوشش رباتیک این افراد سر پا نگه داشته می شوند.
    مزیت روش ابداعی جدید اما کاربرد هوش مصنوعی و علم رباتیک است تا نیروهایی که افراد حین راه رفتن در شرایط واقعی تجربه می کنند را برای آنها شبیه سازی نمایند.
    Mignardot در ادامه صحبت های خود گفت:
    الگوریتم طراحی شده می تواند پشتیبانی جانبی بهینه ای که باید از طریق لباس تامین شود را پیش بینی نماید. پشتیبانی رو به بالا توسط نوعی شبکه هوش مصنوعی مشخص می شود که از دیتای سینماتیک و جنبشی بیمار حاصل شده. در مرحله بعدی، الگوریتم پشتیبانی بهینه رو به بالا را با سرعت مناسب بیمار ترکیب می کند (یا سرعتی که توسط فیزیو تراپ مشخص شده) تا از این طریق پشتیبانی بهینه رو به جلو معین شود.
    گفتننی است از این سیستم می توان برای شبیه سازی نیروهای گرانشی مختلف هم بهره گرفت؛ به این ترتیب کاربر میتواند راه رفتن روی سیارات دیگر را هم تجربه نماید!
    در تست های صورت گرفته عملکرد سیستم مطلوب گزارش شد. برای نمونه سه بیمار مبتلا به آسیب های نخاعی توانستند بعد از کاربرد این لباس رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت مستقل راه بروند. این در حالی است که تا قبل از آن نمی توانستند حتی روی پای خود بایستند. دانشمندان قصد دارند که در گام های بعدی این تکنولوژی را به صورت تجاری در بیاورند و از آن در مراکز توانبخشی استفاده نمایند.
    منبع : digiato
    آیا هوش مصنوعی می تواند توانایی راه رفتن را به بیماران باز گرداند؟
  2. #32
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چرا هوش مصنوعی انقلاب بعدی حوزه کسب و کار لقب گرفته است؟

    چه می‌شود اگر یک روز صبح از خواب بیدار شوید و یک اتومبیل شما را به محل کار برساند و دقیقاً پس از نشستن پشت میز، یک ربات منشی به سراغ شما بیاید و تمام کارهای روزمره را با دقت و کوچک‌ترین جزییات برایتان شرح دهد؟ مدل کسب و کار شما به صورت خودکار و بدون دخالت هیچ فردی آپدیت شود، تنها کاری که نیاز است انجام دهید، یک انتخاب بین گزینه‌های پیشنهادی با اشاره چشمتان است. شاید الآن این زندگی بیشتر به خیال و رؤیا شبیه باشد ولی در آینده‌ای نه‌چندان دور وارد آن خواهیم شد، پس باید به‌عنوان یک کارآفرین جسور و ارزش آفرین، خود را برای آن آماده کنیم تا بتوانیم از هوش مصنوعی و فرصت‌های آن حداکثر بهره را ببریم.
    آیا ما در آستانه عصر رباتیک هستیم؟ شاید آن‌چنان هم زندگی ماتحت تأثیر ربات‌ها قرار نگرفته باشد ولی می‌دانیم که ربات‌ها دارند می‌آیند و به‌زودی در جای‌جای زندگی ما سرک خواهند کشید. فقط، جزییات این رویداد را نمی‌دانیم. این فکر غالب مربوط به هوش مصنوعی است و اینکه چگونه یادگیری ماشین در سال ۲۰۱۸ تاثیر خواهد گذاشت، بااینکه دقیقاً از تأثیرات هوش مصنوعی در سال میلادی جدید اطلاعاتی در دست نیست، ولی باکمی هوشمندانه فکر کردن درمی‌یابیم که هوش مصنوعی خواهد توانست تأثیرات قابل‌توجهی روی جامعه و حوزه‌های کسب و کار بگذارد.

    با این حال، ما تا الان توانسته‌ایم فقط سطح این تکنولوژی را خراش دهیم و هنوز وارد دریای هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن نشده‌ایم. البته این خبر برای افرادی که فیلم‌های مربوط به کشتار انسان‌ها توسط ربات‌های آینده را دیده‌اند، چندان خوشایند نیست، ولی رهبران کسب و کار می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه با تغییرات سازمانی سکان کشتی کسب و کار خود را به سمت انقلاب هوش مصنوعی هدایت کنند، البته اگر تصمیم به تغییر بگیرند.
    آیا هوش مصنوعی چیزی است که شرکت شما باید به آن توجه کند؟ چگونه می‌توانید با آمدن ماشین‌ها و امتیازاتشان، از نیروی انسانی در سازمان خود استفاده کنید؟ برای فهمیدن این موارد باید بدانید که هوش مصنوعی در حال حاضر در چه جایگاهی قرار دارد و چه امکاناتی را می‌تواند برای شما فراهم کند.
    وضعیت فعلی هوش مصنوعی

    اگر تابه‌حال حضور هوش مصنوعی را کنار خود حس نکرده‌اید، بدانید که در اشتباهید. احتمالاً با ربات پشتیبان یک شرکت خدماتی روی وب‌سایت یا یک پیام‌رسان ارتباط برقرار کرده‌اید یا با حسگر تشخیص چهره، قفل آیفون خود را بازکرده‌اید. این موارد نمونه‌هایی از هوش مصنوعی هستند. در حال حاضر ما در اطراف خود مواردی داریم که از هوش مصنوعی سطح پایین در تولید آن‌ها استفاده‌شده است و فعلاً نتوانسته‌اند ارتباط انسان به انسان ما را به‌طور کامل قطع کنند.
    در فنّاوری‌هایی مانند الکسا یا مشابه آن، اینترنت اشیا واختراعاتی که هدفشان پیش‌بینی رفتار ما با تجزیه‌وتحلیل تصمیم‌گیری‌های گذشته و حال است، دستگاه نمی‌تواند از رفتار انسان نکته‌ای یاد بگیرد، مگر اینکه انسان برای اولین بار مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را به آن ارائه دهد. با این تفاسیر به این نتیجه می‌رسیم که هیچ ماشین هوش مصنوعی در حال حاضر وجود ندارد که بتواند بدون کمک دستورالعمل‌های انسان به‌راحتی رفتار او را پیش بینی کند.
    اما ما به‌سرعت در حال حرکت به جلو در این صنعت هستیم. هوش مصنوعی سریع‌تر از سایر فنّاوری‌ها در تاریخ بشر در حال پیشرفت است، زیرا ما خودمان را در چرخش داده‌ها کاملاً غوطه‌ور کرده‌ایم و غذای این تکنولوژی را تامین می‌کنیم. ربات‌ها در حال حاضر در تشخیص تصویر و گفتار بهتر از انسان عمل می‌کنند، زیرا آن‌ها نسبت به مغز انسان داده‌های بیشتری را می‌توانند در خود جای دهند و با استفاده از آن‌ها به تشخیص الگوها بپردازند.
    در اینجا یک سؤال بزرگ، به‌ویژه برای کسب و کارها مطرح می‌شود: آیا سازگاری با این فنّاوری از همان شیوه فنّاوری‌های قبلی پیروی می‌کند؟ برآوردهای اخیر پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۳۰ میلادی یک‌سوم نیروی کار آمریكایی، شغل‌های جدیدی را به خود اختصاص می‌دهند كه بستگی به‌سرعت پذیرش هوش مصنوعی در سازمان‌ها دارد. اعداد به‌تنهایی نشان می‌دهند که این تغییر در مسیری است که سریع‌تر از تبدیلات قبلی ایجاد می‌شود، مانند زمانی که نیروی کار از مزارع به کارخانه‌ها منتقل شدند.
    هوش مصنوعی چگونه تعریف می‌شود؟

    هوش مصنوعی چیزی است که می‌تواند به هر محصولی اضافه شود تا آن را پیشرفته‌تر از قبل کند یا در تولید برخی محصول‌ها تأثیر بگذارد. هم اکنون اتومبیل‌های بدون راننده و خانه‌های هوشمند اطراف ما را احاطه کردند، در آینده‌ای نزدیک یادگیری ماشین عمیق‌تر خواهد شد و فراتر از دنیای مصرف‌کننده‌ها پا خواهد گذاشت و به صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی و امنیتی ورود خواهد کرد.

    این شرایط لزوماً به این معنی نیست که سازمان شما باید برای اولین شدن در تولید محصولات دارای هوش مصنوعی در بازار تلاش کند، بلکه شما باید بفهمید که چگونه می‌توانید استفاده از آن را برای پیشبرد تجارت خود و بهبود تجربه مشتری ارتقا دهید. در این راه از خود بپرسید که آیا جمع‌آوری داده‌ها و یادگیری ماشین می‌توانند به‌منظور ایجاد تجربه کاربری بهتر به شما کمک کنند؟ چگونه؟
    صنعت تحت تأثیر قرار می‌گیرد

    در هرکجا که نیاز به امنیت بیشتر، سرعت بیشتر یا کارایی بیشتر باشد، هوش مصنوعی حضور خواهد داشت. علاوه بر تولید اتومبیل‌های بدون راننده، صنعت هم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند در کاهش جریان ترافیک در شهرهای بزرگ کمک کند. تولید اتومبیل در خط مقدم استفاده از هوش مصنوعی بوده است. به نسبت هر چه قسمت‌های اتومبیل‌ها پیچیده و پیچیده‌تر می‌شوند، هوش مصنوعی باید برای تولید آن‌ها پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شود.
    صنعت مالی یک منطقه بسیار مناسب است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حال یکپارچه شدن هستند. در حال حاضر روش‌های مختلف هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری‌های سریع‌تر در سرمایه‌گذاری سریع، تصویب وام، ارزیابی ریسک، مدیریت اوراق بهادار از طریق «مشاوران روبو»، شناسایی تقلب‌ها و انجام معاملات الگوریتمی در حال گسترش هستند.
    مشاغل مربوط به خدمات مشتری و شغل‌های مربوط به رانندگی، مشاغلی هستند که زمانی کاملاً در دست انسان‌ها بوده است، این مشاغل به سرعت در حال تغییر هستند؛ اما این لزوماً به این معنی نیست که همه ما با ربات‌ها جایگزین خواهیم شد.
    چگونه به این انقلاب وارد شویم؟

    همه این روندها نشان می‌دهد که مبارزه با پیشرفت‌های فنّاورانه، احتمالا به شکست می‌انجامد. اکنون زمانی فرارسیده تا به راه‌هایی برای تجهیز تیم خود به مهارت‌ها و ابزار لازم برای رسیدگی به تحول آینده هوش مصنوعی فکر کنیم.

    بخشی از این آمادگی ممکن است توجیه کردن خود و افراد جامعه باشد. ما قرار نیست که با ماشین‌ها تعویض شویم، بلکه قرار است تا شغل‌هایی جدیدی را به دست بگیریم که قبل از قوی شدن هوش مصنوعی تجربه آن‌ها را نداشته‌ایم. همین امر باعث می‌شود تا شما و افراد مجموعه استارتاپ و کسب‌وکارتان تا آنجایی که ممکن است درباره هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و نحوه استفاده از آن‌ها برای بهبود عملیات، بازاریابی، فروش و ... دانش خود را افزایش دهید.
    اگر تصور می‌کنید این انقلاب در مشاغل شما اعمال نمی‌شود، بهتر است با دقت بیشتری دوباره فکر کنید. هر صنعت تا به حال تحت تأثیر قرارگرفته است و اگر امروزه هوش مصنوعی اثری کوتاه در تجربه‌ی کاربری دارد، فردا به‌صورت کامل در تعامل با کاربر شما خواهد بود.
    https://www.zoomit.ir/2017/12/29/266...n-in-business/
  3. #33
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هوش مصنوعی و مقایسه آن با هوش طبیعی

    تاریخچه هوش مصنوعی، اهداف هوش مصنوعی و مقایسه آن با هوش طبیعی انسان


    تاریخچه هوش مصنوعی به دو سال پس از این که شرکت جنرال الکتریک نخستین کامپیوتر را برای امور کسب و کار استفاده نمود، بر می گردد. در سال 1956، واژه هوش مصنوعی توسط مک کارتی مطرح گردید. از جمله پایه ای ترین تغییرات در زمینه هوش مصنوعی به اواخر دهه 1960 بر می گردد، یعنی هنگامی که پژوهش گران تشخیص دادند قدرت این سیستم ها در ابزار های استدلالی آن ها نیست، بلکه در گرد آوری، ذخیره و نمایش دانش در پایگاه دانش است.
    صاحب نظران اعتقادشان بر این است که هوش مصنوعی دارای دو بعد می باشد: 1- مطالعه فرآیند های تفکری انسان 2- ارائه این فرآیند ها در ماشین های مختلف مثل کامپیوتر و ربات. پس هوش مصنوعی به سیسم هایی گفته می شود که می توانند رفتار هایی مشابه رفتار های هوشمند انسانی انجام بدهند. هوش انسانی شامل رفتار های انطباقی و هدفمند است که مواردی از جمله توانایی درک شرایط پیچیده و پاسخ موفق به آن، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل را در بر می گیرد.
    دانش هوش مصنوعی سه هدف را دنبال می کند:

    • درک کردن هوش
    • هوشمند نمودن ماشین ها
    • مفیدتر شدن ماشین ها


    مقایسه هوش طبیعی و هوش مصنوعی

    • استحکام بیشتر: هوش طبیعی به مرور از بین می رود اما تا هنگامی که برنامه کامپیوتری تغییر نکند، دانش آن نیز ثابت خواهد ماند.
    • هزینه کمتر: در بسیاری از موارد هزینه های تمام شده هوش مصنوعی، کمتر از انجام کار توسط متخصصان خواهد بود.
    • یکدستی بیشتر: به دلیل ماهیت انسان، هوش طبیعی قابل پیش بینی نیست و ممکن است همواره یکسان عمل نکند.قابلیت مستند شدن: می توان تصمیمات گرفته شده توسط هوش مصنوعی را با پیگیری فعالیت های کامپیوتر به راحتی مستندک کرد اما مستند نمودن هوش طبیعی چندان آسان نخواهد بود.
    • تنوع تجارب: استدلال انسانی را می توان در حیطه وسیعی از تجارب به کار گرفت اما هوش مصنوعی تنها در محدوده مشخصی کاربرد خواهد داشت.
    • خلاقیت بیشتر
    • درک بهتر


    https://nopardazco.com/blog/tutorial...8C%D8%B9%DB%8C
  4. #34
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    اگر اهل دنیای پرده نقره ای یا همان سینما باشید، مشخصا فیلم های علمی-تخیلی بسیاری را مشاهده کرده اید که باعث ایجاد باورهایی، چه صحیح و چه غلط، در ذهن تان شده اند؛ تصاویری دیده اید که ربات ها به ادراک و احساسات دست پیدا می کنند. احساساتی که اتفاقا ربات یا هوش مصنوعی را ترغیب می کنند تا نسل بشر را پایان بخشد.



    اگر اهل دنیای پرده نقره ای یا همان سینما باشید، مشخصا فیلم های علمی-تخیلی بسیاری را مشاهده کرده اید که باعث ایجاد باورهایی، چه صحیح و چه غلط، در ذهن تان شده اند؛ تصاویری دیده اید که ربات ها به ادراک و احساسات دست پیدا می کنند. احساساتی که اتفاقا ربات یا هوش مصنوعی را ترغیب می کنند تا نسل بشر را پایان بخشد.
    هوش مصنوعی نیز داستانی مشابه دارد. اگر فیلم سینمایی «۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی»، اثر برجسته «استنلی کوبریک» را مشاهده کرده باشید، می بینید که HAL 9000 [تصویر فوق]، دستیاری مجازی در سفینه فضایی که خلق شده تا به فضانوردان کمک کند، در نهایت باعث مرگشان می شود.
    ربات ها و هوش مصنوعی، تاریخچه ای سیاه در سینما دارند و همین موضوع سبب گشته تا باورهای نادرستی در خصوص آنها به وجود آید. اینکه تصور کنید در آینده، ربات ها نیز قادر خواهند بود تا طعم احساساتی که ما آنها را تجربه می کنیم را بچشند، اشتباه است.
    در این میان آقای Yann LeCun، مدیریت تیم توسعه دهنده هوش مصنوعی در فیسبوک، پرده از برخی حقایق در همین رابطه و باور های نادرستی که داریم برداشته و عنوان می کند که احساسات رباتیک، دقیقا چگونه هستند. با دیجیاتو همراه باشید.

    افسانه شماره یک: ربات های پیشرفته،‌ احساس خواهند داشت

    هوش مصنوعی در مرحله کنونی اش، نمی تواند همانند برخی شخصیت های رباتیک که در فیلم های سینمایی دیده اید، احساس داشته باشد. آنچه علم هوش مصنوعی تا کنون به آن دست یافته، در واقعیت، صرفا شبیه به کارهایی است که ربات های حاضر در انیمیشن Wall-E قادر به انجامش هستند.
    آنچه ما اکنون داریم، «هوش مصنوعی ضعیف – ANI» است که صرفا می تواند مسائل هندسه را حل کند یا بازار بورس را تحلیل نمیاد.
    در آینده، پژوهشگران تصمیم دارند ANI را برای وظایف مختلف گسترش دهند و به همین شکل، کاربردهای هوش مصنوهی را از آنچه امروز هست، فراتر ببرند.
    آقای LeCun می گوید: «بیشتر زمینه هایی که هوش مصنوعی در آنها پیشرفت خواهد کرد، تخصصی و تهی از احساس خواهند بود. برای مثال سیستم ناوبری اتوماتیک خودروی شما، وظیفه اش راندن اتومبیل است و قرار هم نیست در این رابطه "احساسی” از خود نشان دهد.»

    افسانه شماره دو: ربات ها به شکل خود به خود می توانند با احساس شوند



    نمایشی که از Wall-E دیده اید هم صرفا یک داستان بوده است. در بهترین حالت، می توان او را یک ANI به حساب آورد [که وظیفه اش جمع آوری زباله ها بود] اما در میانه راه، تبدیل شد به رباتی که از احساسات بهره می برد.
    این ربات در میانه راه خود با احساساتی نظیر ترس و عشق نیز رو به رو شد که هیچ کدام به وظیفه اصلی اش، یعنی همان گردآوری زباله ها، کمکی نمی کردند.
    در واقعیت، احساسات توسط هوش مصنوعی صرفا زمانی پدید خواهد آمد که شما آن را برنامه ریزی کرده باشید. عاطفه، حتی در یک ربات یا نرم افزار پیشرفته، خود به خود ایجاد نخواهد شد.
    اما به چه دلیل، گاهی بشر خودش احساس را در ربات ها نهادینه می کند؟ پاسخ به این پرسش هم بسیار ساده است. به این علت که سازنده تمایل دارد ربات ها، حسی انسان گونه داشته باشند و کار کردن با آنها هم راحت تر باشد. در واقع ما کمی احساس به آنها می دهیم تا بی عاطفگی شان را حس نکنیم و همانند یک همکار شوخ طبع، در کنارشان مشغول به کار گردیم.
    LeCun می گوید: «ما در واقع گونه ای از بشر دوستی را در آنها برنامه ریزی می کنیم تا تحمل کردن شان و تعامل با آنها ساده تر گردد.»
    آقای LeCun خاطر نشان می کند که آنچه در فیلم سینمایی Her، توسط دستیار مجازی به نام «سامانتا» دیده ایم به هیچ عنوان غیر محتمل نیست. آن دستیار به گونه ای طراحی شده بود تا احساسات برایش ملموس باشند. هرچند که وی بیان می کند که آنچه در فیلم Her به نمایش کشیده شده، چند دهه دیگر از راه خواهد رسید و با این حال، چنین احساساتی باز هم شامل حسادت، خشم و منفی نگری نخواهند بود.

    افسانه شماره سه: احساسات رباتیک همانند احساسات انسانی خواهد بود

    LeCun معتقد است که حتی اگر انسان، هوش مصنوعی و ربات ها را به شکلی مملو از احساس طراحی کند، باز هم احساسات آنها هیچ شباهاتی به حسی که ما آن را درک می کنیم نخواهد داشت.
    در واقع عواطف آنها در برابر احساسات قابل درک از سوی ما، بسیار ابتدایی خواهد بود. این متخصص می گوید: «در حال حاضر، راهکاری که ما با آن ماشین ها را تربیت می کنیم، با نظارت بسیار بالایی همراه است. دقیقا همانند زمانی که یک کتابچه تصویری را به یک کودک نشان داده و از او می خواهیم حیواناتی که در هر تصویر می بینید را نام ببرد.»
    در این حالت، هوش مصنوعی در نقش یک دانش آموز قرار خواهد گرفت در حالی که پژوهشگر، نقش معلم را دارد. همانند یک دانش آموز واقعی، این سیستم هوشمند نیز علاقه شگرفی به موفق شدن دارد و تلاش می کند تا در زمینه ای که به وی آموزش داده می شود، بهتر از پیش عمل نماید.
    آقای LeCun البته به شکلی بسیار قاطع می گوید که حتی اگر هوش مصنوعی بتواند احساس داشته باشد، باز هم این موضوع دلیلی برای ترس ما نخواهد بود چرا که احساساتی نظیر حسادت و یا خشم، صرفا برای انسان ها باقی خواهد ماند.
    این محقق ادامه می دهد: «هیچ دلیلی برای هوش مصنوعی وجود ندارد که بخواهد از غریزه ای همچون حسادت بهره برد. ربات ها نیازی به احساسات مخرب ندارند مگر اینکه ما آنها را در وجودشان نهادینه کنیم؛ امری که در حال حاضر دلیلی برایش وجود ندارد.»
    مروری بر تصورات اشتباه در مورد آینده هوش مصنوعی و ربات ها
  5. #35
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ساخت ربات خلبان با فناوری هوش مصنوعی+تصاویر

    محققان سازمان تحقیقات دفاعی دارپا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی موفق به تولید ربات کمک خلبان شدند.
    به گزارش دیلی‌میل آنلاین، مهمترین مشکل شرکت‌های هواپیمایی تجاری و نیروی هوایی در آمریکا کمبود خلبانان ماهر و با تجربه است. به همین منظور تمرکز بر روی تولید فناوری خلبان رباتیک با منطق کنترل هوش مصنوعی در دستور کار سازمان دارپا قرار گرفته است.

    سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی دارپا با انجام یک پرواز آزمایشی با ربات کمک خلبان نشان داد که علی‌رغم باور منفی موجود، می‌توان به فناوری هوش مصنوعی در صورت برنامه‌ریزی دقیق و جامع اعتماد کرد. در این پروژه تاکنون سه پرواز آزمایشی با ربات کمک خلبان با موفقیت انجام شده است.



    در آزمایش سوم پرواز با کمک خلبان ربات از یک هواپیمای توربوپراب برای نمایش قابلیت رباتیک دارپا استفاده شد. در این آزمایش جایگاه ربات در صندلی راست کابین خلبان کاملا شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید. ربات خلبان در حال حاضر شامل چند بازو و پای الکترونیک برای گرفتن اهرم‌ و پدال‌های هواپیما است و هیچ شباهتی به خلبان واقعی ندارد.

    پروژه تولید ربات خلبان بخشی از برنامه دولتی آمریکا برای جایگزینی ربات در جایگاه خلبان دوم است. مهمترین ویژگی خلبان رباتیک نداشتن احساسات انسان در جایگاه خلبانی مثل استرس، حواس‌پرتی و خستگی است.







    تدبیر - ساخت ربات خلبان با فناوری هوش مصنوعی+تصاویر
  6. #36
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    رفع چالش‌های آب با استفاده از دانش رباتیک و هوش مصنوعی

    به گزارش گروه اجتماعی میزان، سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته فنی جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه امیرکبیر هدف اصلی لیگ خلاقیت رباتیک را تقویت خلاقیت و توانایی حل مساله دانش‌آموزان در کنار آشنایی آنها با اصول رباتیک دانست و افزود: این لیگ در دو بخش مجزا برگزار می‌شود و در نهایت تیم‌های برتر هر بخش معرفی خواهند شد.
    وی با اشاره به بخش اول این لیگ، اظهار داشت: در بخش اول از دانش‌آموزان خواسته می‌شود در خصوص موضوعی ایده‌پردازی و خود را برای ارائه‌ حضوری ایده محوری در ایام مسابقات آماده کنند.
    صادق‌نژاد معیارهای ارزیابی در این بخش را خلاقیت دانش‌آموزان در ایده‌ پردازی و نحوه ارائه ذکر کرد و یادآور شد: در بخش دوم از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود بر اساس قوانین این بخش ربات‌های خود را طراحی و بسازند.
    به گفته وی در روزهای مسابقه تیم‌های شرکت‌کننده ‌باید ربات‌های خود را برای رقابت چند مرحله‌ای آماده کنند.
    رئیس کمیته فنی جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر، موضوع محوری این رقابت‌ها را آب ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به کمبود منابع آب در کشور و نیاز به شناخت چالش‌ها و راهکارهای موجود در زمینه انباشت آب و همچنین بازگرداندن آب به چرخه طبیعی و ارائه راهکارهای موجود جهت جلوگیری از هدر رفت آن در حوزه خانگی و کشاورزی و جلوگیری از بوجود آمدن آلودگی‌های زیست محیطی در حوزه آب، مساله کلی با عنوان "حفاظت از منابع آب، حفاظت از حیات نسل آینده"در این حوزه معرفی شده است و بر این اساس سعی بر آن است تا با استفاده از دانش رباتیک راه حل‌های برون رفت از این معضل ارائه شود.
    وی تاکید کرد: اجرای این لیگ با همکاری سازمان مدیریت منابع آب ایران و اداره آب و فاضلاب استان البرز برگزار می‌شود.
    صادق نژاد زمان ثبت نام این لیگ را اول مهر ماه ذکر کرد و یادآور شد: زمان برگزاری این لیگ همزمان با روزهای مسابقات اعلام کرد.
    رئیس کمیته فنی مسابقات رباتیک امیرکبیر همچنین از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUTCup 2015)، سومین دوره مسابقات بین المللی هوش مصنوعی جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AAIC 2015) و نخستین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ 2015 (IRAN FIRACup Open 2015) خبر داد.
    صادق‌ نژاد ادامه داد: این دوره از مسابقات در قالب 15 رشته مسابقات رباتیک و 10 رشته مسابقات هوش مصنوعی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی طراحی شده است.
    وی زمان پیش ثبت نام این مسابقات را از روز 24 مرداد ماه ذکر کرد و افزود: ثبت نام این دوره از مسابقات تا 16 شهریور ماه ادامه دارد.
    صادق‌ نژاد با تاکید بر اینکه تیم‌های متقاضی از اول شهریور ماه تا اول مهرماه مهلت دارند تا نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش های خود اقدام کنند، افزود: هیات داوران این جشنواره از اول تا 15 مهرماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد و بر اساس صلاحیت،‌ تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد. وی خاطر نشان کرد: ثبت نام نهایی تیم‌ها از 15 مهر ماه آغاز و تا 5 آبان ادامه خواهد داشت.
    رفع چالش‌های آب با استفاده از دانش رباتیک و هوش مصنوعی
  7. #37
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    تراشه‌های هوش مصنوعی در گوشی هوشمند چه می‌کنند؟

    هوش مصنوعی در حال حرکت به سمت گوشی موبایل شما است. چیپست A11 آیفون ۱۰ از یک موتور عصبی بهره می‌برد و تراشه‌ی Kirin 970 هوآوی میت ۱۰ هم مجهز به «واحد پردازش عصبی» (NPU) است. پیکسل ۲ هم از یک تراشه‌ی مخفی هوش مصنوعی استفاده می‌کند که برای پردازش تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تازگی فعال شده است. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این نسل جدید تراشه‌ها دقیقا برای انجام چه کارهایی طراحی شده‌اند؟
    با کوچک‌تر و پیچیده شدن چیپست‌های گوشی‌ها، آن‌ها توانستند وظایف بیشتری را تقبل کنند و کارهای متنوع‌تری را انجام دهند. به‌طور مثال، می‌توانیم به «واحد پردازش گرافیکی» (GPU) اشاره کنیم که حالا در قلب تپنده‌ی گوشی‌ها در کنار CPU جای گرفته است. GPU تمام وظایف سنگین پردازش بصری گوشی را بر عهده می‌گیرد تا پردازنده‌ی اصلی بتواند دیگر پردازش‌های گوشی را انجام دهد.
    نسل جدید تراشه‌های هوش مصنوعی هم کم‌وبیش مانند GPU هستند؛ با این تفاوت که به‌جای پردازش تصاویر و ویدیوها، آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور مثال می‌توانند عکس‌های حیوانات خانگی شما را تشخیص بدهند.

    هوش مصنوعی چیست؟

    مفهوم هوش مصنوعی در عنوان آن نهفته است. گستره‌ی این مفهوم معمولا در طی مرور زمان دچار تغییر و تحول می‌شود، اما به‌طورکلی می‌توان گفت هوش مصنوعی زمانی اتفاق می‌افتد که یک ماشین بتواند نوعی از تفکر و منطق مشابه انسان را نشان بدهد. بعد از شنیدن نام هوش مصنوعی، بسیاری از افراد یاد ربات‌های مکانیکی می‌افتند که یک انسان از پشت کامپیوتر آن‌ها را کنترل می‌کند. البته این یک تعریف بسیار کلی از هوش مصنوعی است و امروزه هوش مصنوعی گستره‌ی بسیار بیشتری را در برمی‌گیرد.
    تراشه‌های هوش مصنوعی در گوشی هوشمند چه می‌کنند؟ - تارنگار
  8. #38
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ربات آتش نشان آینده بسیار نزدیک


    مقدمه

    شاید در نگاه اول حرکات کند و ناقص ربات Walk-Man امیدواری چندانی را در شما ایجاد نکند، اما به طور حتم روزی این ربات می تواند جان انسان های بسیاری را در حوادث مختلف از جمله آتش سوزی های هولناک نجات دهد.
    طراحی ربات مذکور از سال ۲۰۱۳ در موسسه «IIT-Istituto» واقع در ایتالیا آغاز شده و هدف آن تولید رباتی است که بتواند در هنگام آتش سوزی ها به کمک آتش نشان ها آمده و عملیات هایی را انجام دهد که برای انسان بسیار خطرناک است.
    توانایی

    Walk-Man قادر است محل آتش را شناسایی نموده و به سمت شعله ها برود. این ماشین انسان نما همچنین قادر است اقدامات ایمنی از جمله بسته شیرهای گاز و قطع جریان الکتریسیته را به انجام رسانده و از کپسول های اطفای حریق استفاده نماید. ضمن این که در حین همه این کارها تصاویر زنده از محل حادثه برای تیم پشتیبانی ارسال خواهد شد تا اطلاعات بهتری از موقعیت و نحوه پیشروی آتش و وضعیت مصدومان احتمالی به دست بیاید.
    ربات مذکور علاوه بر بهره مندی از هوش مصنوعی، قابلیت هدایت توسط یک سیستم واقعیت مجازی را نیز دارد. به عبارت دیگر اپراتور می تواند مثل یک آواتار از دید ربات محیط اطراف را دیده و اندام های آن را هدایت نماید.
    ویژگی برجسته

    ویژگی برتر ربات Walk-Man امکان استفاده آن از ابزارهایی موجود در محیط است. ماشین مورد بحث می تواند شیرها، کلیدها و ابزارهایی ساده یا پیچیده را تشخیص و در مسیر اجرای عملیات خود از آنها استفاده نماید.
    ربات آتش نشان آینده بسیار نزدیک | نت نیوز
  9. #39
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ربات های کشاورز در انگلیس


    مقدمه

    محققان دانشگاه پلیموث(University of Plymouth) در جنوب غربی انگلیس با کمک تولیدکنندگان در منطقه کورنوال(Cornwall) قصد دارند با طراحی ربات‌هایی مشکل کمبود نیروی کار در بخش کشاورزی را رفع کنند.این پروژه برداشت اتوماتیک توسط دکتر مارتین استولن ریاست دانشکده رباتیک دانشگاه پلیموث و میک فولر(Mick Fuller) استاد فیزیولوژی گیاهی اجرا می‌شود.
    مشکلات این ربات ها

    پیش از این پروژه، دکتر استولن فناوری برداشت گوجه‌فرنگی، تمشک و چغندرقند را توسط ربات‌ها ارائه کرده و هم‌اکنون این پروژه را بر روی گل کلم، کلم بروکلی وکلم پیچ توسعه داده است.از مشکلات این پروژه سخت و محکم بودن ربات‌ها و کاهش قابلیت خم‌شدن در محیط‌های مختلف است.استولن برای مقابله با این مشکل در پروژه‌های قبلی خود نیز از هماهنگ کردن ماشین با حرکات بدن انسان استفاده کرده است.
    یکی دیگر از چالش‌ها شناسایی گیاه و میوه رسیده و برداشت آن از محل مناسب است.برای رفع این مشکل نیز از دوربین و حسگر در بازوهای ربات برای ارزیابی اطلاعات استفاده شده است.
    دیگر امکانات ربات ها

    با چنین ربات‌هایی که تصاویر و اطلاعات لمسی در زمان واقعی از یک محیط را ثبت می‌کنند امکان جمع‌آوری اطلاعات از راه‌های مختلف فراهم می‌شود و به گسترش و پیشرفت این روش کمک می‌کند.استولن از طریق این پروژه و همکاری با شرکت “فیلدز ورک رباتیک”(Fieldwork Robotics Ltd) در حال بررسی نمونه‌های تجاری بالقوه این سیستم است که طی دو تا سه سال به بازار عرضه خواهد شد.
    وی اظهار کرد: ماشین‌هایی مانند این نمونه موجب راحت‌تر و ساده‌تر شدن زندگی کشاورزان خواهد شد و جوانان بیشتری مشتاق کار در زمینه کشاورزی خواهند شد.
    ربات های کشاورز در انگلیس | نت نیوز
  10. #40
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ربات پزشک گوگل


    مقدمه

    کمپانی گوگل هوش مصنوعی به نام «روبومدیکس» را توسعه داده است که سریع‌تر از پزشک بیماری را تشخیص می‌دهد. این هوش مصنوعی می‌تواند بیماری‌ها را، از سرطان گرفته تا بیماری چشم، سریع‌تر از پزشکان تشخیص دهد.«دیپ مایند»، شرکت هوش مصنوعی گوگل، با چند بیمارستان قرارداد بسته است تا تکنولوژی برای تشخیص بیماری‌ و ارائه روش درمان موثر توسعه دهد.
    حالا محققان یافته‌های امیدوارکننده‌ای را از یک پروژه دو ساله در بیمارستان لندن به دست آورده‌اند.این تکنولوژی برنامه‌ریزی شده است تا علائم بیماری‌هایی مانند آب سیاه، نابینایی دیابتیک و دژنراسیون وابسته ‌به ‌سن ماکولا (یک وضعیت پزشکی است که ممکن است نتیجه آن تاری یا از دست دادن بینایی در مرکز دید باشد) را در بیماران تشخیص دهد.
    تولید

    حالا دانشمندان فکر می‌کند که این تکنولوژی می‌تواند در عرض چند سال وارد فاز آزمایش‌های بالینی شود.دانشمندان با اسکن از شبکیه هزاران بیمار یک الگوریتم، دستورالعمل‌ها و قوانین ریاضی که می‌تواند برای سوالات جواب ارائه کند، توسعه دادند که می‌تواند بیماری را تشخیص دهد.
    این برنامه با استفاده از اطلاعات تحلیل شده از بیماران مبتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب سیاه، نابینایی دیابتکی و دژنراسیون وابسته ‌به ‌سن ماکولا آموزش دیده است.بدین ترتیب این برنامه با استفاده از چنین پایگاه اطلاعاتی قادر به شناسایی علائم بیماری در فرد است.
    هوش مصنوعی

    به گفته متخصصان گوگل، این هوش مصنوعی می‌تواند اسکن‌ها را سریع‌تر و دقیق‌تر از انسان‌ها بخواند که این باعث می‌شود سریع‌تر و دقیق‌تر از پزشکان بیماری را تشخیص دهد.در حال حاضر از این نرم‌افزار برای خواندن اسکن‌های رادیوتراپی در بیمارستان‌ دانشگاه لندن و خواندن اسکن‌های ماموگرافی در کالج سلطنتی لندن استفاده می‌شود.
    پروفسور پنگ‌تی خا، سرپرست ارشد این مطالعه، می‌گوید: «این تکنولوژی قادر به تشخیص بیماری‌های چشمی رایج است. اگر بتوانیم این بیماری‌ها را زودتر تشخیص دهیم و درمان کنیم، بیماران شانس بیشتری دارند تا بینایی خود را حفظ کنند».
    ربات پزشک گوگل | نت نیوز
+ پاسخ به موضوع
صفحه 4 از 10 نخست ... 23456 ... آخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 91

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  2. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیکز
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:11
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/22, 18:43
  4. کارگاه آموزشی «تیم‌سازی و مزایای کار تیمی»
    توسط Free در انجمن خبرخوان رویداد ها
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/17, 07:49
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/11, 19:05

مجوز های ارسال و ویرایش