ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 10 نخست ... 34567 ... آخرین
نمایش نتایج: از 41 به 50 از 91
  1. #41
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ساخت و تولید برگ مصنوعی


    مقدمه

    پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا-برکلی در ایالات‌متحده، مراحل مهم و اولیه تکنولوژی فتوسنتز مصنوعی را برای تولید سوخت‌های پایدار و تجدیدپذیر طی کرده‌اند. موفقیت این طرح می‌تواند تحولی مهم در زمینه تولید سوخت پاک باشد.
    در دنیای طبیعت، گیاهان با روش فتوسنتز، نور خورشید را به انرژی شیمیایی تبدیل می‌کنند و هر کدام در نقش نیروگاهی کوچک، انرژی پاک و تجدیدپذیر خورشید را ذخیره می‌کنند. این موضوع دستمایه پژوهش گروهی از دانشمندان شده است تا بتوانند راه‌حلی برای تأمین سوخت پاک بیابند.
    می‌توان امیدوار بود که در آینده با فن‌آوری مناسب بتوانیم سوخت خود را مستقیم از نور خوشید و فرآیند جذب کربن از جو و تولید اکسیژن تأمین کنیم. به باور پژوهشگران تا چند دهه آینده، می‌توان با فناوری‌های مبتنی بر فتوسنتز مصنوعی، سوخت و اکسیژن لازم برای سفر به مریخ و سیارات دیگر را تولید و حتی برای تولید کود نیز اقدام کرد.
    مخترع

    «پیدانگ ینگ» (Peidong Yang) استاد شیمی معدنی در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی که نانوتکنولوژیست شناخته‌شده‌ای است، این فناوری را به عنوان فتوسنتز مصنوعی معرفی می‌کند. دکتر ینگ و همکارانش در حال حاضر مواد نیمه‌رسانایی را ساخته‌اند که می‌توانند نور خورشید را جذب کنند و با انواع واکنش‌های شیمیایی به تولید کاتالیزورهای جدید بپردازند.
    روش تحقیقاتی جدید برای این اختراع

    تیم تحقیقاتی پروفسور ینگ به تازگی به نقطه مهمی از مراحل پژوهش خود رسیده‌اند. در روش این تیم تحقیقاتی، نور خورشید به محلول آب و کربن‌دی‌اکسید می‌تابد تا از این طریق، سوخت شیمیایی و پلیمر تولید شود. در برخی شرایط حتی از این فرایند برای تولید داروهای خاص استفاده شده است.
    نمونه اولیه این فن‌آوری، انرژی خورشیدی را به انرژی شیمیایی تبدیل می‌کند و بازدهی بالاتری نسبت به نمونه‌های موجود در طبیعت دارد.سال گذشته، دکتر ینگ موضوع فتوسنتز مصنوعی را در اجلاس «Cal Future Forum» مطرح کرد تا نشان دهد که این فناوری، بشر را به سوی راهی برای تولید انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر سوق می‌دهد و می‌تواند ما را از وابستگی به سوخت‌های فسیلی رها کند.
    ساخت و تولید برگ مصنوعی | نت نیوز
  2. #42
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هوش مصنوعی تنها یک قدم تا هوش انسان


    مقدمه

    مهندسان MIT با ابداع “سیناپس مصنوعی” یک گام به سمت توسعه دستگاه‌های هوش مصنوعی با عملکرد شبیه به مغز انسان و قابل حمل نزدیک شدند.”همایه” یا سیناپس یک ساختار زیستی در پایانه آکسون‌ها است که از راه آن یک سلول عصبی پیام خود را به دندریت یک نورون دیگر یا یاخته ماهیچه‌ای یا یک غده می‌فرستد.
    نورون‌ها بنیادی‌ترین یاخته‌های عصبی هستند. این یاخته‌ها کار پردازش و رسانش پیام‌های عصبی را بر دوش دارند.مغز انسان حاوی حدود ۶۸ میلیارد نورون است که هر کدام توانایی ارتباط و تاثیر روی تعداد زیادی از نورون‌های دیگر را دارند.مکانیسم موثر و کارآمدی نیاز است تا بین این تعداد نجومی از نورون‌ها ارتباط برقرار کند. این ارتباط با استفاده از سیناپس صورت می‌گیرد. اگرچه تعداد زیادی سیناپس وجود دارد، ولی می‌توان آنها را به دو دسته تقسیم‌بندی کرد: سیناپس الکتریکی و سیناپس شیمیایی.
    در سیناپس الکتریکی جریان از شکاف پیوندگاه جاری می‌شود. در مقابل، سیناپس شیمیایی قادر به ارتباط سلول به سلول توسط ترشح پیام‌رسان عصبی می‌باشد. این عامل‌های شیمیایی که توسط نورون پیش سیناپسی ترشح می‌شوند، جریان‌های ثانویه در نورون پس سیناپسی را بوسیله فعال کردن گیرنده‌های خاصی تولید می‌کنند. تاکنون در حدود ۱۰۰ نوع پیام‌رسان عصبی شناسایی شده است.
    ساخت تراشه های هوش مصنوعی

    غول‌های فناوری مانند اینتل و آی.بی.ام شروع به ساخت تراشه‌هایی برای هوش مصنوعی کرده‌اند که عملکردی شبیه به مغز انسان دارند.با این حال، رشته “محاسبات نورومورفیک” هنوز در مراحل اولیه خود است و یکی از بزرگترین چالش‌های پیشگامان آن کپی کردن سیناپس‌های عصبی است.
    این سیناپس‌ها ساختارهای کوچکی هستند که در آن اطلاعات از یک نورون به نورون بعدی انتقال می‌یابد. به همین دلیل یک تیم از مهندسان MIT شروع به توسعه یک سیناپس مصنوعی کردند که به مانند نمونه واقعی عمل می‌کند و به خوبی موفق به طراحی نمونه‌ای شدند که می‌تواند قدرت جریان الکتریکی را در سراسر آن، به مانند جریان یون‌ها بین نورون‌ها به دقت کنترل کند.
    طرح‌های موجود که به طور معمول از مواد جامد غیر بلورین یا مواد بی‌نظم و غیر شفاف استفاده می‌کنند، در کنترل جریان یون‌ها مشکل دارند، بدین معنا که آنها در انتقال اطلاعات نورون به نورون موفق نیستند.برای حل این مسئله، تیم تحقیقاتی با استفاده از قرص سیلیکون و آلیاژ سیلیکون-ژرمانیوم که معمولا در ترانزیستورها استفاده می‌شوند، سیناپس ساختند.
    اطلاعات جزئی

    قرص سیلیکون یا قرص سیلیسیم(Silicon wafer) یک برش نازک از یک نیمه‌رسانا مانند بلورهای سیلسیم است که در ساخت تراشه‌های الکترونیکی و دیگر ریزابزارها کاربرد دارد.
    “جیهوان کیم” سرپرست تیم گفت که این دو ماده کاملا متناقض با هم می‌توانند یک جابجایی قیف مانند ایجاد کنند و یک مسیر واحد بسازند که از طریق آن یون‌ها می‌توانند جریان پیدا کنند.
    محققان آن را بر روی یک تراشه برای شبکه عصبی خود با تغذیه دهها هزار نمونه دست خط تست کردند. نتیجه این بود که توانست دست‌خط‌ها را با دقت ۹۵ درصد به درستی تشخیص دهد که نتیجه بدی نبود.بد نیست بدانید که الگوریتم‌های فعلی که توسط سخت افزارهای رایج ساخته می‌شوند، دارای دقت ۹۷ درصدی هستند.
    هر چند محاسبات نورومورفیک قادر به انجام کارهایی فراتر از تشخیص نمونه دست‌خط خواهد بود. در آینده، این رشته می‌تواند منجر به ایجاد دستگاه‌های هوش مصنوعی قابل حمل بسیار قوی‌تر از گوشی‌های مدرن کنونی شود.
    “کیم” گفت: در نهایت ما می‌خواهیم یک تراشه به بزرگی یک ناخن برای جایگزینی با یک ابررایانه بزرگ داشته باشیم. ابداع این سیناپس‌ها یک گام اساسی برای دستیابی به سخت‌افزار مصنوعی واقعی است.
    هوش مصنوعی تنها یک قدم تا هوش انسان | نت نیوز
  3. #43
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    رباتی برای تا کردن لباس ها


    مقدمه

    تا کردن لباس‌های شسته شده یکی از خسته کننده‌ترین کارهای خانه است. اما به‌زودی این کار نیز منسوخ خواهد شد. در همین راستا شرکت «Seven Deamer» در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی از یک ربات مخصوص تا کردن لباس به نام «Laundroid» رونمایی کرده است.
    این شرکت ادعا می‌کند نخستین ربات لباس تا کن دنیا را ساخته است که می‌تواند بین انواع مختلف لباس تمایز قائل شود و بهترین شیوه برای این کار را انتخاب کند. البته چنین رباتی بسیار گرانقیمت است و برچسب قیمت ۱۶ هزار دلاری برای آن در نظر گرفته شده است اما کارشناسان امیدوارند این ربات هنگام عرضه تجاری با قیمت ۲۰۰۰ دلار به بازار بیاید.
    طراحی ساده این لباس اجازه می‌دهد راحت کنار بقیه لوازم خانگی قرار گیرد. همچنین بازوی رباتیک، دوربین‌ها و حسگرها داخل دستگاه مخفی می‌شوند.
    ربات مذکور برای تاکردن لباس‌ها بدون کمک انسان از تحلیل بصری و هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. به عبارت دیگر ربات لباس‌ها را تک به تک انتخاب می‌کند و نوع آن را شناسایی می‌کند. دکمه کنترل دستگاه بالای آن قرار دارد و با فشار دادن آن کاربر می‌تواند درهای دستگاه را باز و بسته کند.
    برای تا کردن لباس‌ها کافی است کاربر لباس‌ها را قبل از خواب درون ربات قرار دهد و صبح آنها را تا شده تحویل بگیرد.
    رباتی برای تا کردن لباس ها | نت نیوز

  4. #44
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ربات Ripcord رباتی برای امور دفتری


    مقدمه

    گوگل مشغول پشتیبانی از پروژه ساخت رباتی است که کارهای دفتری در ادارات را به طور واقعی منسوخ می کند.شرکت Ripcord توسط یک مهندس سابق ناسا تاسیس شده و یک سیستم رباتیک برای دیجیتالی کردن کارهای دفتری ساخته است. در همین راستا گوگل ۲۵ میلیون دلار برای تولید این سیستم سرمایه گذاری کرده است.
    این سیستم ترکیبی از اسکنرهای رباتیک و هوش مصنوعی است که هرکاری از حذف گیره های کاغذ و اسکن تصاویر را تا تبدیل اتوماتیک آنها به متون قابل جستجو و آپلود در خدمت ابر را انجام می دهد.
    امکانات ربات

    ربات های این شرکت می توانند هر چیزی از کارت های بیزینس گرفته تا نقشه های بزرگ معماری را اسکن کنند.این شرکت تا به حال ۷۴.۵ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده و می تواند ۸۰ درصد فرایندهای تبدیل(شامل کنترل کاغذها، برداشتن گیره کاغذ و عکسبرداری دیجیتال) را اتوماتیک انجام دهد. این ماشین هرگونه گیره ای از دسته های کاغذ را جدا می کند و آنها را به صورت تک تک روی یک کمربند نقاله برای اسکن شدن قرار می دهد. اسکن هر ورقه حدود یک ثانیه طول می کشد.
    این شرکت تصمیم دارد صدها نمونه از این دستگاه را در انباره ها به کار گیرد. یک ربات کامل Ripcord در یک تا دوساعت فرایند دیجیتالی شدن را تکمیل می کند.
    ربات Ripcord رباتی برای امور دفتری | نت نیوز
  5. #45
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    فناوری پرینتر سه بعدی جای سمعک را میگیرد


    مقدمه

    به کمک فناوری پرینت سه بعدی می توان شنوایی را در افراد ناشنوا احیا کرد. محققان اکنون می توانند با کمک این فناوری جایگزینی برای استخوان های ظریف گوش به نام صدف بسازند که امواج صوتی خارجی را به سمت اعصاب گوش هدایت کنند.محققان دانشگاه مریلند در بالتیمور ایده اولیه این دستگاه را ارائه کرده اند. دستگاه مذکور با استفاده از سی تی اسکن گوش بیمار، یک پروتز سه بعدی پرینت می کند.
    درحال حاضر جراحان این پروتز را در اتاق عمل می سازند. اما بیشتر اوقات آنها ناکارآمد هستند زیرا اندازه آنها مناسب نیست.درهرحال محققان با کمک تصویربرداری سی تی اسکن، توانستند به طور دقیق گوش داخلی فرد را اندازه گیری کنند، سپس با یک پرینتر سه بعدی استاندارد استخوان های مصنوعی مذکور را بسازند.
    محققان امیدوارند این پرینت های شخصی سازی شده به زودی جایگزین سمعک شوند.
    فناوری پرینتر سه بعدی جای سمعک را میگیرد | نت نیوز
  6. #46
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    بهترین ربات انسان نمای جهان


    مقدمه

    نسخه جدید ربات Atlas یکی از بهترین ربات‌های انسان‌نمای جهان بوده که با قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالا می‌تواند از روی سکو پشتک بزند. این در حالی است که تنها ورزشکاران ورزیده قادر به انجام این حرکات هستند. به گفته یکی از کارشناسان صاحب‌نام در بخش طراحی ربات، در حالی ربات اطلس به چنین پیشرفتی رسیده که ربات‌های دو پای شرکت‌های دیگر هنوز در راه‌ رفتن صحیح با مشکل مواجه هستند. سخنگوی شرکت بوستون داینامیکس در مورد ویژگی‌های جدید ربات اطلس و علت تمرکز بر روی ربات‌های دو پا گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز برای انسان‌ها طراحی شده است،
    بنابراین ممکن است در موقعیت‌هایی مجبور باشیم که به جای انسان از ربات استفاده کنیم. وی در ادامه افزود: در نظر بگیرید که برای بررسی منطقه آلوده به مواد رادیو اکتیو مجبور باشیم یک ربات را در موقعیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار دهیم. موفقیت در این موقعیت‌ها مثل بالا رفتن از نردبان، باز یا بسته کردن شیرها و نمونه‌برداری تنها با ربات‌های شبیه به ما ممکن است.
    ویژگی‌ها

    • وزن ۷۵ کیلوگرم
    • ارتفاع ۱٫۵ متر
    • ظرفیت حمل بار ۱۱ کیلوگرم
    • تعداد اتصالات ۲۸

    تولیدکننده

    ساخت: کشور آمریکا
    نام سازنده: Boston Dynamics
    بهترین ربات انسان نمای جهان | نت نیوز
  7. #47
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استفاده از هوش مصنوعی در شناسائی افراد مستعد به خودکشی


    اخیرا گروهی از دانشمندان توانسته اند الگوریتمی را توسعه دهند که قادر است افراد مستعد خودشکشی را بر اساس اسکن مغزی آنها تشخیص دهد.

    مقدمه

    هر ساله تقریبا یک میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل خودکشی جان خود را از دست می دهند. پیش بینی خودکشی به دلیل ماهیت پنهان آن در ناخودآگاه افراد بسیار دشوار است و به همین دلیل راه های مقابله با آن اهمیت بسیار زیادی برای پزشکان و روانشناسان دارد. در مطالعه ای که نتایج آن در ژورنال Nature Communications به چاپ رسیده، محققین فعالیت مغزی گروهی از بزرگسالان که متمایل به خودکشی بوده اند و گروهی که این تفکرات را در ذهن نداشتند تحلیل کرده و داده های به دست آمده را در اختیار الگوریتیمی قرار داده اند که با استفاده از هوش مصنوعی توانسته است با دقت ۹۱ درصد آن دسته از افرادی را که مستعد خودکشی بوده اند تشخیص دهد.
    همچنین این الگوریتم موفق شده است تا با دقت ۹۴ درصد افرادی که را در زندگی خود سابقه خودکشی داشته اند نیز مشخص نماید. البته این الگوریتم هنوز برای تبدیل شدن به راهکاری علمی راه درازی در پیش دارد و البته مشکل هزینه نسبتا بالای اسکن های مغزی را نیز باید برای آن در نظر گرفت. اما با این حال می توان از روش توسعه داده شده برای مطالعات بعدی استفاده کرد.
    آزمایش

    در توضیح این آزمایش آمده است زمانی که ما درباره یک موضوع مشخص فکر می کند، نورون های ما در جهت های مشخصی حرکت می کنند. برای مثال زمانی که به کلمه “فوتبال” فکر می کنید نورون ها از الگوی خاصی پیروی می کنند که با الگوی کلمه “والیبال” متفاوت است. بررسی این الگوها می تواند با دقت زیادی نشان دهنده منطقه فعالیت مغزی باشد.
    این گروه از محققین در گام بعدی قصد دارند جامعه آماری خود را گسترش داده و به هوش مصنوعی مورد استفاده را تقویت نمایند تا به این ترتیب دقت تحلیل ها را افزایش دهند. توسعه روش های مشابه با هزینه های پایین تر می تواند در آینده بسیاری از افراد مستعد به خودکشی را پیش از بروز حوادث ناگوار تشخیص داده و راه را برای درمان مشکلات آنها هموار نماید.
    استفاده از هوش مصنوعی در شناسائی افراد مستعد به خودکشی | نت نیوز
  8. #48
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۶ صنعت تاثیر گرفته از هوش مصنوعی


    مقدمه

    هوش مصنوعی راه جدیدی برای تعامل با داده ها ارائه می دهد. با خرید سنسورهای لازم، منبع ذخیره سازی اطلاعات و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها، هر صنعتی می تواند روزانه از فعالیت های خود اگزابایت اطلاعات تولید کند. از میزان حرارت پردازنده یک کامپیوتر گرفته تا میزان لرزش دستگاهی.
    هوش مصنوعی حالا می تواند با داده های انسانی نیز کار کند. اثر انگشت رسانه های اجتماعی ما، عادات خرید، پیشفرض های سرگرمی و روتین های روزانه مان داده های غنی روانشناختی ارائه می دهند. فناوری هوش مصنوعی همین حالا برای جستجو در مورد نحوه فکر و عمل ما مورد استفاده قرار گرفته و رسانه هایی که از آن ها استفاده می کنید احتمالا محصول همین الگوریتم ها باشند.
    این فناوری می تواند تحلیل همه این داده ها را با پردازش های مخصوص، ساده سازد. با تغییر بهینه سازی اطلاعات از انسان به برنامه های کامپیوتری و افزودن بینشی کارآمد به آن، کاربردها بسیار سرعت می گیرد و بازدهی بهتری را در صنایع شاهد هستیم.
    بسیاری از متخصصین معتقدند که هوش مصنوعی «انقلاب صنعتی چهارم» است. دنیای جدیدی را شاهد هستیم که در آن رهبران صنایع با بهره گیری از ربات های جدید، حساب ویژه ای روی هوش مصنوعی باز کرده اند. در ادامه به معرفی ۶ صنعتی می پردازیم که ممکن است بیشترین تاثیر را از این فناوری بگیرند.
    توزیع و تدارکات

    لجستیک در فارسی به معنای مدیریت جریان کالا، اطلاعات یا هر نوع جریان دیگری است. تدارکات، آماده سازی و ارسال محصولات یک کسب و کار جهانی است که سبب درآمد سالانه حدود ۸ تریلیون دلار است. رهبران این حوزه از صنعت در حال بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند تا حتی بیش از پیش به سرعت و بازدهی کار خود بیافزایند.
    هماهنگ سازی میلیاردها محصول، تک به تک، از عهده انسان ها کاملا خارج است و سیستم های هوش مصنوعی اگر این خطوط را کنترل نکنند، ادامه راه عملا غیر ممکن است. کاربرد هوش مصنوعی در این حوزه بسیار گسترده است. از تقاضا گرفته تا عرضه، هر نقطه از این شبکه عظیم می تواند به دست هوش مصنوعی کنترل شود.
    حوزه سلامت

    هوش مصنوعی می تواند حوزه سلامت را از بالا تا پایین تغییر دهد. محققین پیش بینی می کنند که بازاری به عظمت ۶٫۷ میلیارد دلار در این حوزه تا سال ۲۰۲۱ شکل بگیرد و غول هایی نظیر گوگل، آی بی ام و بسیاری از استارتاپ های کوچک را درگیر خود سازد. هوش مصنوعی حتی قادر به طراحی درمان های جدید نیز هست.
    با استفاده از فناوری روز، تکنیک های ویرایش ژن نظیر کریسپر-کَس ۹ نیز می توانند رشد عظیمی را تجربه کنند. در زمینه جراحی نیز باز هم هوش مصنوعی یک بازوی قابل اعتماد است. از ۲۰ سال پیش تاکنون، بیش از ۳ میلیون ربات در جراحی ها حضور و نقش موثر داشته اند.
    تبلیغات

    هوش مصنوعی یک جایگاه مستحکم دیگر نیز در حوزه خرده فروشی ها و تبلیغات دارد. با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی و سیستم های فروش خودکار، ربات ها در حال قبضه کردن صنعت تبلیغات هستند.
    همین حالا نیز از هوش مصنوعی استفاده می شود تا تبلیغات هدفمند در صفحات وب و رسانه های اجتماعی برای هر فرد اختصاصی باشد. میلیون ها مخاطب با انواع سلیقه ها توسط سیستم ها بررسی می شوند و با استفاده از الگوریتم ها، سلیقه اختصاصی هر فرد شناخته می شود.
    هنوز راه زیادی مانده و به گفته تیم وبستر، از استراتژیست های ارشد Exchange Lab می گوید هوش مصنوعی فقط با کمک کاربران و داده هایی که به آن ها خورانده می شود بهتر می شود و قرار نیست هوش مصنوعی جای خلاقیت انسانی را بگیرد؛ حداقل نه به این زودی.
    امور مالی

    برخلاف بسیاری از صنایع، در حوزه امور مالی طی سال های گذشته شاهد شکل گیری حجم عظیمی از داده ها بوده ایم. با وجود این حجم از اطلاعات، پژوهشگران هوش مصنوعی در حال پیدا کردن راهی هستند تا با استفاده یادگیری ماشینی، تکانی به حوزه امور مالی بدهند و مسائلی نظیر مدیریت حساب ها و روتین های دیگر مالی را به هوش مصنوعی بسپرند.
    جا برای خلاقیت و نوآوری بسیار است. الگوریتم های بانکی که فناوری هوش مصنوعی آن ها را پیش می راند می تواند روزی برای هر مشتری یک رویه خاص را در نظر بگیرد و کلی گرایی را در سیستم از بین ببرد تا نه تنها روال کارها برای صاحبان حساب ساده تر شود، بلکه کار بانک ها نیز رونق بیشتری یابد.
    بهره گیری از هوش مصنوعی وعده تغییرات عظیمی داده که در سال های آتی می توان انتظارشان را کشید.
    بیمه

    صنعت بیمه با کلاهبرداری های کلانی دست و پنجه نرم می کند و مردم سالانه ۴۰ میلیارد دلار از درآمدشان را به سازمان های جعلی می پردازند و این جریان بیش از پیش ادامه دارد. نیروهای انسانی به تنهایی نمی توانند با این حجم از فساد مبارزه کنند، بنابراین در چنین جایی هوش مصنوعی می تواند وارد شود و با استفاده از یادگیری ماشینی مشکلات را حل کند. امید می رود که با بهره گیری از این فناوری، نرخ کلاهبرداری ها در صنعت بیمه کاهش پیدا کند.
    هوش مصنوعی همچنین علاوه بر حضور در خط مقدم، می تواند در بخش سرویس دهی به مشتریان نیز مورد استفاده قرار بگیرد. طبق نظرسنجی سازمان Accenture Consulting، حدود سه چهارم کل مشتریان به استفاده از سرویس های بیمه کامپیوتر محور روی خوش نشان داده اند.
    استریم و ویدیوهای آنلاین

    در صنعت سرگرمی، لازم است که سلیقه شما به خوبی شناسایی شود و سرویس هایی نظیر نت فلیکس یا آمازون پرایم می کوشند تا شما را بهتر بشناسند. سرویس های استریم و ویدیوی آنلاین فاصله زیادی از تلویزیون های کابلی سنتی گرفته اند و با استفاده از یادگیری ماشینی می کوشند تا از سراسر مجموعه ویدیوهای خودشان، آنچه مورد پسند شماست را انتخاب کنند.
    رضایت بیشتر شما به عنوان مخاطب طبیعتا تاثیر مستقیمی بر درآمدزایی آن ها نیز دارد.
    هوش مصنوعی به عنوان فناوری بنیادین

    این ۶ صنعت که در موردشان خواندید حتی به یک لیست کامل از تمام صنایع نزدیک هم نیستند. استفاده از هوش مصنوعی تقریبا در هر صنعتی امکان پذیر است و نوآوری های جدید مدام در حال پشت سر گذاشتن متودها و شیوه های قدیمی هستند.
    هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به سادگی و سرعت بالا می توانند فناوری بنیادی هر صنعتی شوند، مثل اینترنت که دریایی از تغییرات را با خود به همراه آورد. این انقلاب نظر بسیاری را به خود جلب کرده و همه منتظرند تا ببینند شگفتی بزرگ بعدی چه زمانی رخ می دهد.
    با وجود این حجم غیر قابل تصور از اطلاعات، سلطنت هوش مصنوعی بر صنایع یک امر اجتناب ناپذیر است.
    6 صنعت تاثیر گرفته از هوش مصنوعی | نت نیوز

  9. #49
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ابر انسان ها در آینده ای نه چندان دور


    نانو ربات‌های هوش مصنوعی که در بدن کاشته می‌شوند می‌توانند ظرف ۲۰ سال آتی موجب ایجاد ابر انسان‌ها شوند.هوش مصنوعی در آینده نزدیک بسیار پیشرفت خواهد کرد. نانوربات‌هایی که به داخل بدن وارد می‌شوند، ممکن است انسان‌ها را دارای قدرت‌های ابر انسانی کند.
    این تکنولوژی همچنین می‌تواند انسان‌ها را قادر به کنترل اشیای محیط اطراف خود تنها با استفاده از مغز کند.
    یک مخترع ارشد در مرکز نوآوری “IBM Hursley” پیش‌بینی کرد که نانوماشین‌های هوش مصنوعی به زودی طی دو دهه آینده به منظور تعمیر و تقویت سلول‌ها، استخوان‌ها و عضلات بدن وارد بدن انسان می‌شوند.
    نانو ربات‌ها ماشین‌های بسیار کوچک هستند. هزاران نانو ربات می‌تواند به اندازه قطر موهای یک انسان باشد.
    محققان مطالعاتی در مورد پتانسیل این ربات‌های کوچک در بهبود سلامت انسان انجام داده‌اند. آنها در یک مطالعه که در مجله Nature در ۳۰ اوت منتشر شده است، دریافتند که نانو ربات‌هایی که در مناطق تحت تاثیر سرطان کار گذاشته می‌شوند، می‌توانند سلول‌های سرطانی را تنها در یک دقیقه از بین ببرند.
    “ویکتور گارسیا لوپز”، پژوهشگر موسسه شیمی دانشگاه “رایس” در هیوستون تگزاس آمریکا و همکارانش در مطالعه خود نوشتند: ما نشان می‌دهیم که ماشین‌های مولکولی می‌توانند از طریق دولایه‌های سلولی با استفاده از عملکردهای مقیاس مولکولی خود، بویژه اقدام نانومکانیکی، وارد بدن شوند.در حال حاضر آزمایش‌هایی در حال انجام است که در نهایت می‌تواند به آزمایشات بالینی مربوط به انسان منجر شود و ممکن است راه را برای نجات جان بیماران مبتلا به سرطان هموار کند.
    نانو ربات‌ها در بدن انسان کار گذاشته می‌شوند و ممکن است حتی قدرت ابر انسانی و توانایی کنترل اشیا با ذهن را در آینده به ارمغان آورند.
    “جان مک‌نامارا” از مرکز نوآوری “IBM Hursley” گفت که فناوری هوش مصنوعی ممکن است ظرف ۲۰ سال آینده تا حدی پیشرفت کند که انسان‌ها و ماشین‌ها بتوانند به طور موثر به صورت ترکیبی با هم عمل کنند.مک‌نامارا گفت که این نانوماشین‌های هوش مصنوعی وارد بدن انسان می‌شوند و مزایای پزشکی فراوانی را شامل می‌شوند که می‌توانند سلول‌ها و اندام‌های آسیب دیده را بهبود بخشند و احتمالا حتی آنها را تقویت کنند.
    وی افزود که این فناوری زمانی که در انسان و در محیط اطرافش جاسازی شود، انسان‌ها را قادر خواهد ساخت تا تنها با فکر و حرکات خود همه چیز را کنترل کنند.مک‌نامارا گفت: ما شاهد ایجاد یک فناوری هستیم که می‌تواند با تکنولوژی بیولوژیکی ادغام شود و بنابراین بتواند توانایی شناختی انسان را به طور مستقیم افزایش دهد.
    با این حال برخی از مسئولین در مورد پیامدهای ناخواسته هوش مصنوعی نگران هستند. برای مثال یک انسان ممکن است تصمیمات ماشین را بیشتر از خودش بپذیرد.
    فیزیکدان نظریه پرداز، “استیون هاوکینگ” هشدار داده است که توسعه بیش از حد هوش مصنوعی ممکن است منجر به نابودی نژاد بشر شود.
    ابر انسان ها در آینده ای نه چندان دور | نت نیوز
  10. #50
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ربات تراکتور هوشمند


    مقدمه

    در ربات ACV اثری از کابین راننده مشاهده نمی‌گردد و به جای آن تجهیزاتی مانند دوربین، رادار و سیستم ناوبری وجود دارد و کشاورزان می‌توانند با استفاده از کنترل از راه دور و برنامه مخصوصی که بر روی تبلت تعبیه شده، آن را هدایت کنند. این ربات می‌تواند شب و روز کار نموده، محصولات را برداشت کرده و دانه‌ها را بکارد. هنگامی که کشاورز دستوری صادر می‌کند، تراکتور رباتیک از محل پارک خود خارج شده و بدون دخالت هیچکس برای انجام وظایف محول شده به سمت مزرعه حرکت می‌نماید.
    ویژگی‌ها

    • زمان عملیاتی ۲۴ ساعت
    • قدرت موتور ۴۱۹ اسب بخار
    • حداکثر سرعت ۴۹٫۸ کیلومتر بر ساعت

    تولیدکننده

    • ساخت کشور آمریکا
    • نام سازنده Case IH


    ربات تراکتور هوشمند | نت نیوز
+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 10 نخست ... 34567 ... آخرین
نمایش نتایج: از 41 به 50 از 91

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  2. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیکز
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:11
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/22, 18:43
  4. کارگاه آموزشی «تیم‌سازی و مزایای کار تیمی»
    توسط Free در انجمن خبرخوان رویداد ها
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/17, 07:49
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/11, 19:05

مجوز های ارسال و ویرایش