دیرکل تأمین اجتماعی قم تعداد کارگران ساختمانی تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی در این استان را ١٧ هزار و ١٠٠ نفر اعلام کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیدمجتبی موسوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قم با اعلام این خبر اظهار داشت: سیاست سازمان تامین اجتماعی بر حمایت از کارگران ساختمانی است.
وی افزود: تعامل با شرکای اجتماعی از راهبردهای اصلی سازمان تامین اجتماعی است و همه مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در این استان این راهکار را در عمل به کار بسته اند و اثرات این تعامل به نفع طرفین است.
موسوی تاکید کرد: بازرسی از محل سکونت و همچنین محل اشتغال بکار کارگران ساختمانی توسط بازرسان تامین اجتماعی در راستای صیانت از حق و حقوق کارگران و شاغلان واقعی صنعت ساختمان است.
وی با بیان اینکه دریافت حق بیمه از کارگران ساختمانی فقط تا پایان اعتبار کارت مهارت آنها میسر است، افزود: کارگران ساختمانی می بایست ٦ ماه قبل از اتمام کارت مهارت خود به اداره کل فنی و حرفه ای استان مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام کنند.
عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: همکاری و تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارگران ساختمانی در دوره مدیریتی جدید در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.
اکبر شوکت اظهار کرد: کارگران در شرائط بحرانی همواره پشتیبان سازمان تامین اجتماعی هستند و این حرکت معنوی باعث شده تا سازمان از بحرانهای بوجود آمده سربلند بیرون بیاید.
سخنگوی انجمن صنفی کارگران ساختمانی قم هم در این دیدار با تاکید بر این که صنعت ساختمان در رکود به سر می برد، گفت: کارگران ساختمانی در حال حاضر نیاز به حمایت جدی مسئولان تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای دارند.
عباس شیری افزود: روند بیمه کارگران ساختمانی در فضای تعاملی پیشرفت بیشتری دارد و اعتماد متقابل تامین اجتماعی، فنی حرفه ای و انجمن کارگران ساختمانی می تواند خدمات رسانی به کارگران را بهبود ببخشد.


http://www.tamin.ir/News/Item/30590/2/30590.html