معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران و کارفرمایان را صاحبان اصلی تامین اجتماعی و آنان را شایسته بهترین خدمات دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عبدالرحمن تاج الدین در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید تامین اجتماعی استان گلستان گفت: هم اکنون بیش از نیمی از جمعیت کشور که به ٤٢ میلیون نفر می رسد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی با پرداخت ٥ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در هر ماه در قالب تعهدات کوتاه و بلند مدت خود به مجموعه بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران توانسته است با تامین و توزیع منابع، تکالیف و ماموریت خود را به خوبی انجام دهد.
تاج الدین ادامه داد: امروز تامین اجتماعی دارای بیش از یک هزار واحد درمانی و بیمه ای با بیش از ٦٤ هزار نفر نیرو است و گسترش کمی و کیفی مراکز ملکی تامین اجتماعی به ویژه در مناطق محروم از اولویت های این سازمان است.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تکلیفی جز تولید امنیت اجتماعی ندارد، عنوان کرد: نگاه این سازمان استفاده از ظرفیت ها در راستای توسعه خدمات و محرومیت زدایی از جامعه است و امید می رود که در دولت تدبیر و امید رضایت همه مخاطبان سازمان که همان صاحبان اصلی آن هستند حاصل شود.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی به اقدامات انجام گرفته از سوی این سازمان در استان گلستان در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته در خصوص توسعه فضای درمانی و بیمارستان های ملکی و نیز پیاده سازی تجهیزات بخش های مختلف آنها نیز اقدامات شایسته ای انجام شده و توسعه بخش های اورژانس دو بیمارستان حکیم جرجانی گرگان و خاتم الانبیاء گنبد کاووس و نیز عملیاتی کردن ساخت چندین درمانگاه ملکی در گلستان در دستور کار این سازمان است.
وی تاکید کرد: حفظ و تقویت سازمان تامین اجتماعی همت، همکاری و تعامل بیشتر با دولت و مجلس، کارفرمایان و کانون بازنشستگان و تمامی مسئولان کشوری و استانی را می طلبد و بی شک خدمت به اقشار محروم جامعه باعث شکوفایی و توسعه پایدار در کشور است.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: جابجایی مدیران تنها گردش نخبگان در بدنه مدیریتی جامعه است و این سازمان همواره تلاش کرده تا فارغ از هرگونه نگاه سلیقه ای، حزبی و حواشی دیگر با همفکری تمامی مدیران و نمایندگان استان ها از وجود نخبگان این مملکت بهره مند شود و مدیر کل تامین اجتماعی جدید گلستان نیز از همین منطقه و از جانبازان دفاع مقدس است.
وی از پرداخت بدهی سالهای گذشته بخش دولتی به تامین اجتماعی در مدت پنج سال آینده در قالب برنامه ششم توسعه کشور به این سازمان خبر داد.
تاج الدین افزود: اقدام دولت در پرداخت بدهی های انباشته شده گذشته به این سازمان باعث تقویت و گسترش بیشتر خدمات دهی به بیمه شدگان ، بازنشستگان، مستمری بگیران و سایر مخاطبان آن می شود.
وی گفت: پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در مدت پنج سال و تاکید بر جدایی ناپذیر بودن و یکپارچه بودن دو بخش بیمه ای و درمانی این سازمان از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس است که این گامی مهم در راستای بسط اهداف عالی تامین اجتماعی است.
معاون امور استان های سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: عهده دار شدن مدیریت مجموعه ای با تحت پوشش قرار داشتن حدود ٤٠ درصد جمعیت کل استان وظیفه و تعهدی سنگین است و برای نیل به اهداف سازمانی باید همه همچون مدیر به فکر ارتقای سطح خدمات و رضایتمندی جامعه باشند.
قائم موهبتی افزود: توسعه بیمه ای تامین اجتماعی امنیت اقتصادی و روانی جامعه را ارتقا می دهد و در دراز مدت غبار فقر از چهره جامعه زدوده می شود و امید به زندگی افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: تسریع و تسهیل امور مراجعان با رعایت قواعد و قوانین، انسجام فکری و عملی کارکنان، استفاده از ابزارهای جدید الکترونیک، برون سپاری خدمات قابل واگذاری و کاهش هزینه های داخلی باعث افزایش بهره وری و رضایت بیشتر مشتریان می شود.
موهبتی گفت: استان گلستان با وجود توانمندی در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و صنایع دیگر ظرفیت خوبی برای گسترش تامین اجتماعی دارد .
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امنیت و رفاه اجتماعی نقش مهمی در توسعه پایدار و پیشرفت جوامع دارد و این وظیفه را مجموعه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به عهده دارند.
دکتر نور محمد تربتی نژاد افزود: ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی یکی از شاخص های مهم رفاه و توسعه پایدار جامعه است و بر این اساس باید تلاش شود تا امکانات بیمه ای و درمانی حتی در دورافتاده ترین روستاها و شهرهای مرزی استان مستقر شود.
وی عنوان کرد: کشاورزان، کارگران ساختمانی، قالی بافان و فعالان صنایع دستی استان از اقشار کم درآمد جامعه محسوب می شوند و بسیاری از کارگران نیز در کارخانه و تولیدی های فصلی فعال هستند لذا باید برای افزایش پوشش بیمه ای این افراد تلاش شود.
دکتر تربتی نژاد تصریح کرد: عدالت اجتماعی و اقتصادی را بر اساس شاخص های خاصی همچون ضریب نفوذ بیمه و توزیع مناسب ثروت می سنجند و امید است استان گلستان از این نظر از میانگین کشوری بالاتر رود.
مدیر کل جدید تامین اجتماعی گلستان نیز در این مراسم گفت: جذب منابع و ارتقای سطح رضایت تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان از اولویت های تامین اجتماعی است.
علی اصغر نیک نیا افزود: سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی غیر دولتی و دارای استقلال اداری و مالی در اجرای اصل ٦٩ قانون اساسی و در راستای اهداف کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش بیمه ای بیش از ٥٠ درصد جمعیت کل کشور و در راستای محرومیت زدایی و نیازهای اساسی دیگر جامعه، تعهد و مسئولیت مدیران این سازمان سنگین است و امید می رود تا با همکاری، همراهی، همدلی و همت تمامی مسئولان، بازنشستگان، کارفرمایان و بیمه شدگان اهداف عالی این سازمان در جامعه بیشتر محقق شود.
وی عنوان کرد: برای توسعه کمی و کیفی خدمات به بیمه شدگان و جذب منابع و نیز گسترش چتر حمایتی سازمان، تلاش مدیران و روسای شعب و تمامی کارکنان باید مضاعف شود تا اهداف مورد نظر سازمان جامه عمل پوشانده شود.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان با بیان اینکه در سالهای گذشته، مدیران کل سابق این سازمان در استان عملکرد و خدمات ارزنده ای داشته اند، گفت: حرکت به آینده ای روشن برای همه با همکاری، کار گروهی، همت جهادی، تلاش مضاعف، درایت و هوشمندی مدیران و کارکنان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نیز استفاده از تجربیات مدیران کل سابق امکان پذیر است و تمامی مدیران باید چهار اصل آرمان گرایی، برنامه محوری، پاک دستی و پاسخگویی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
مدیر کل سابق تامین اجتماعی گلستان نیز با اشاره به عملکرد آن اداره کل در چند سال گذشته گفت: در سه سال و شش ماه گذشته تعداد شعب ثابت در استان از ١٢ به ١٣، شعب اقماری از ٢ به ٦ و کارگزاری از ٢ به ٣ رسید و در چند ماه آینده کارگزاری دیگری در محدوده شعبه ٢ گرگان راه اندازی می شود.
محمد حیدری نژاد افزود: در این مدت تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی نیز از ٢٢٨ هزار به ٢٤٥ هزار نفر رسید که ٧ درصد رشد را نشان می دهد و تعداد مستمری بگیران از ٢٦ هزار و ٤١٨ نفر به بالای ٣٤ هزار نفر و کارگاه های فعال استان نیز از ٤٢ هزار و ٣٦٤ مورد به ٤٦ هزار و ٨٧٠ مورد رسیده است.



http://www.tamin.ir/News/Item/34390/2/34390.html