در استان چهارمحال و بختیاری ٢٥ هزار نفر از کارگران ساختمانی و با احتساب افرد تبعی آنان، بیش از ٥٥ هزار نفر از مزایای خدمات تأمین اجتماعی برخوردار هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مدیرکل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تشریح خدمات ارائه شده به کارگران ساختمانی گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای پوشش بیمه ای قشرهای مختلف جامعه و براساس قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب ١٣٨٦/٨/٩مجلس شورای اسلامی اقدام به تحت پوشش قرار دادن کارگران شاغل در کارهای ساختمانی اعم از ایجاد یا توسعه ساختمان‌، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب مربوط به ساختمان کرده است.
غلامرضا محمدی افزود: مشمولین قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی پس از ثبت نام در سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی و ارائه مدارک مربوطه، تائیدیه اصالت کارت مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه ای و تایید بازرسان سازمان براساس سهمیه اعلامی از سوی ستاد مرکز نسبت به بیمه پردازی اقدام کرده اند.
وی با اشاره به پرداخت ٧ درصدی حق بیمه از سوی کارگران ساختمانی خاطرنشان کرد: براساس قانون ٢٠ درصد دیگر حق بیمه کارگران ساختمانی بایستی از محل عوارض صدور پروانه ساختمانی تأمین شود.
محمدی ضمن تاکید بر شناسایی دقیق کارگران ساختمانی اظهار داشت: شناسایی و بررسی اشتغال به کار این گروه از کارگران به منظور تفکیک کارگران شاغل در صنعت ساختمان از سایر کارگران شاغل در کارگاههای دیگر مشمول قانون تأمین اجتماعی است، لذا به استناد قانون بیمه کارگران ساختمانی جهت جلوگیری از استفاده من غیر حق از مزایای این قانون بازرسان سازمان با نهایت دقت و انصاف در حال شناسایی این افراد می باشند.



http://www.tamin.ir/News/Item/53451/2/53451.html