همایش سراسری مدیران سازمان تامین‌اجتماعی که با حضور مدیرعامل و معاونان و مدیران ارشد سازمان تامین‌اجتماعی و مدیران کل بیمه‌ای و درمانی این سازمان در شهر شیراز برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. در این بیانیه، بر حقوق حقه ذی‌نفعان تامین‌اجتماعی و نیز تلاش جمعی برای پاسخگویی بهتر در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تاکید شده است.
در این بیانیه، مدیران سازمان تامین‌اجتماعی با یادآوری اینکه در روزگاری که سازمان‌های تامین‌اجتماعی در همه مناطق دنیا با چالش‌ها و مخاطرات بسیاری مواجه‌اند، برآوردن انتظارات انباشته و به‌حق بیمه‌شدگان برای دولتمردان و مدیران سخت و دشوار شده است، تاکید کردند: «سازمان تامین‌اجتماعی که امروز نزدیک به شش دهه از حیات آن می‌گذرد، در شرایط حساسی به سر می‌برد. شرایط کنونی سازمان اگرچه بحرانی نیست ولی ناخوشایند همه ماست. شرایطی که محصول روند تصمیم‌گیری‌ها و رویکردهای گاه غیرحرفه‌ای و غیرکارشناسی بوده است. شرایطی که اقدام مدبرانه و البته جسورانه را هر روز بیش‌ازپیش ضروری می‌سازد؛ اقدامی مبتنی بر تجربه، اندیشه و خرد.»
در این بیانیه همچنین آمده است: «سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین نهاد خدمت‌رسان بیمه‌ای کشور با حجم بالایی از انتظارات بیرونی و درونی روبه‌رو است، این گستردگی و به‌تبع آن پیچیدگی‌های بزرگ‌ترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور، به‌گونه‌ای است که حل مسائل آن و امکان مواجهه مناسب با شرایط به‌شدت متغیر و گاه نابسامان، جز با تکیه بر اندیشه جمعی امکان‌پذیر نیست.»
شرکت‌کنندگان در این همایش در این بیانیه همچنین با تصریح بر اینکه منابع تامین‌اجتماعی، حق‌الناس و مدیریت این سازمان مبتنی بر اصول اساسی بیمه‌های اجتماعی و در قالب سه‌جانبه‌گرایی با مشارکت ذی‌نفعان این سازمان است، تاکید کردند: «سازمان تامین‌اجتماعی بدنه‌ای یکپارچه از بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی است و جدا کردن بخشی از آن مغایر با حقوق مخاطبان آن است.»
در بیانیه پایانی همایش مدیران سازمان تامین‌اجتماعی همچنین «هرگونه تعهد و تکلیف از سوی نهادهای حاکمیتی که پایداری سازمان در خدمت‌رسانی را با مخاطره مواجه کند»، مغایر حقوق مخاطبان آن توصیف و از نهاد دولت خواسته شده است اهتمام جدی‌تری در پرداخت بدهی‌های خود به این سازمان داشته باشد.
توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات نوین (تامین‌اجتماعی الکترونیک)، توجه ویژه به اصلاح فرایندها به‌منظور پاسخگویی مناسب به مخاطبان، اهتمام ویژه به وصول مطالبات معوق، برنامه‌ریزی در جهت تمرکززدایی و تفویض اختیار با بازتعریف نظام نظارت و ارزشیابی متناسب با شرایط روز و توجه جدی به ارکان جهت‌ساز برنامه راهبردی در کلیه اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها، از دیگر مواردی است که در این بیانیه مورد تاکید قرار گرفته است.



http://www.tamin.ir/News/Item/34986/2/34986.html