مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: سیاست این سازمان حمایت از توسعه اشتغال پایدار و بهبود فضای کسب و کار است و در این مسیر از هیچ کمکی به کارفرمایان دریغ نخواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید مجتبی موسوی در دیدار رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های خدماتی فنی و مهندسی استان قم با تاکید بر این که حمایت قانونی از هر دو طرف مقوله کار(کارگر و کارفرما) برای سازمان تامین اجتماعی یک وظیفه است، اظهار کرد: کارفرمایان بازوان اصلی چرخ اقتصاد کشور هستند و ارائه مشوق های لازم برای دلگرم شدن آنان به توسعه اشتغال پایدار یک همت ملی می طلبد.
وی حمایت تامین اجتماعی قم از کارفرمایان را در مقام عمل، صادقانه توصیف کرد و افزود: اداره کل تامین اجتماعی قم مشکلات تمام واحدهای تولیدی استان را بر اساس درخواست کارفرمایان رصد می کند و اگر مشکلات آنان ناشی از کمبود نقدینگی ناشی از آثار ظالمانه تحریم ها ارزیابی شود مساعدت را در خصوص تقسیط و بخشودگی بدهی ها انجام می دهد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: پرداخت بموقع حق بیمه توسط کارفرمایان و پیمانکاران ضامن ارائه خدمت بهتر به بازنشستگان و بیمه شدگان است و از همه کارفرمایان درخواست داریم در مهلت قانونی مقرر نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگران خود اقدام کنند.
موسوی با اشاره به پرداخت حق بیمه واقعی کارگران به تامین اجتماعی بر اساس بند ٥ ماده ٢ و ماده ٣٠ قانون تامین اجتماعی تصریح کرد: پرداخت حق بیمه واقعی کارگران در زمان دریافت مستمری بازنشستگی آنان تاثیر مستقیم دارد و تحقق این امر می تواند امید و انگیزه مضاعفی در کارگران در انجام امور محوله ایجاد کند.
وی از کارفرمایان و پیمانکاران خواست تا از مشاوره های قانونی و رایگان کارشناسان تامین اجتماعی در شعب و اداره کل تامین اجتماعی استان قم بهره لازم را برده و با رعایت قوانین و مقررات بویژه در بحث پیمان ها از مشکلات احتمالی و نقص مدارک در زمان صدور مفاصا حساب به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
موسوی تاکید کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و اگر پیمانکاران در همان روز اعلام نواقص احتمالی، نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند مفاصا حساب آنان در همان روز کاری توسط شعبه مربوطه صادر می شود.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های خدماتی فنی و مهندسی قم نیز در این نشست مشترک گفت: این انجمن یکی از فعال ترین انجمن های این استان است و از نشست های مشترک بین دستگاهی بمنظور طرح و حل مسائل فی مابین استقبال می کند.
سید رضا علوی افزود: مشخص شدن قوانین و اجرای دقیق آنها می تواند موارد سوء تفاهم احتمالی در مخاطبان را برطرف کند.
وی تصریح کرد: تامین اجتماعی می تواند با کاهش زمان صدور مفاصا حساب و مساعدت های بیشتر در صورت امکان، پیمانکاران را در انجام به موقع تعهدات کمک کند.


http://www.tamin.ir/News/Item/34986/2/34986.html