مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: طرح فرهنگی گردشگری دانش آموزی به تعمیق بیشتر مفاهیم تامین اجتماعی در جامعه می انجامد چرا که دانش آموزان سفیران سازمان تامین اجتماعی در جامعه هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید مجتبی موسوی در جریان دومین مرحله بازدید گروه های دانش آموزی از اداره کل تامین اجتماعی قم، با اشاره به لزوم فرهنگ سازی بیمه ای در استان اظهار داشت: اگر زیرساخت لازم برای مشارکت و حضور دانش آموزان در طرح های اجتماعی فرهنگی تامین اجتماعی فراهم شود شاهد ترقی و توسعه فرهنگ بیمه ای مردم استان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: مشارکت دانش آموزان در طرح های تامین اجتماعی منجر به رشد فرهنگ بیمه ای می شود.
موسوی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی رویکرد فرهنگی و اجتماعی خوبی را در دولت یازدهم در پیش گرفته است، افزود: فرهنگ سازی بیمه ای مقوله ای مهم در پیشبرد اهداف و سیاستهای کلان سازمان تامین اجتماعی است و در همین راستا هم تفاهم نامه همکاری بین سازمان دانش آموزی و سازمان تامین اجتماعی به امضاء رسیده است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گردشگری دانش آموزی با محوریت بازدید از مراکز و شعب تامین اجتماعی استان را یکی از اقدامات موثر در توانمندسازی دانش آموزان دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده تلفیق موضوعات آموزشی تربیتی با برنامه های تفریحی- سیاحتی نتایج و دست آوردهای ارزشمندی را به همراه داشته است.
موسوی رونق گردشگری دانش آموزی، فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی و به ویژه نسل مولد و کارآفرین فردا، شناخت و ارتقاء سطح عمومی فرهنگی بیمه ای و ایجاد ثبات اجتماعی و ارتقای سرمایه های اجتماعی را از اهداف این برنامه گردشگری دانش آموزی ذکر کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم از اضافه شدن درس تامین اجتماعی به دروس دانش آموزان خبر داد و گفت: با پیگیری های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در قالب واحد درسی از سال آینده تحصیلی به دانش آموزان تدریس می شود.
رییس سازمان دانش آموزی استان قم هم در این بازدید افزایش دانش اجتماعی دانش آموزان را از اهداف راه اندازی این گردشگری بیمه ای دانست و گفت:در این برنامه گردشگری معرفی خدمات دستگاه اجرایی صورت می پذیرد و دانش آموزان از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات تامین اجتماعی استان به مردم قرار می گیرند.
ابوالفضل پورمحمدیان سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین نهاد خدمت رسان بیمه ای کشور ذکر کرد و اظهار داشت:خدمات رسانی سازمان تامین اجتماعی در کشور ایجاد امنیت و آرامش می کند و این بزرگترین ارمغان برای خانواده های ایرانی است.
وی با مطلوب ارزیابی کردن نحوه ارائه خدمات به مردم و بیمه شدگان در اداره کل و شعب تامین اجتماعی استان افزود:فرهنگ سازی بیمه ای در بین دانش آموزان یک راهبرد دوراندیشانه است و تامین اجتماعی قم و سازمان دانش آموزی استان قدم های تعاملی بیشتری را در راستای فرهنگ سازی بیمه ای در قم خواهند برداشت.
در این تور گردشگری،دانش آموزان دختر مدرسه شهید برقعی ٢ ،در قالب ٣ گروه جداگانه از قسمت های مختلف اداره کل تامین اجتماعی قم بازدید و از نزدیک با کار و نحوه خدمت رسانی تامین اجتماعی آشنا شدند.


http://www.tamin.ir/News/Item/37078/2/37078.html