خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، توییتر، یوتیوب، آپارات و… به راحتی میتوانند هم تعداد زیادی مخاطب را با برند، محصول و خدماتتان آشنا کنند؛ و هم میتوانند مخاطبانتان را از مرحله آشنایی به مرحله اعتماد و سپس خرید کردن ببرند. خبر خوب این است که با برداشتن 5 گام میتوانید به این هدف برسید. 5 گام تبدیل مخاطبان به مشتری در شبکه های اجتماعی را از زیر نظر گرفتن شروع کنید: گام نخست: آنها را زیر نظر بگیرید با بازاریابی رسانه های اجتماعی میتوانید واکنش مخاطبانتان را نسبت به برند و محصولاتتان ببینید و ارزیابی کنید. این که «نظر آنها نسبت به رقیبتان چیست؟»، «چه برتریهای احتمالی نسبت به شما دارند» و این که «مخاطبان شما به طور کلی چه سلیقه و ذوقی دارند»؛ همگی در شبکههای اجتماعی قابل ردیابیست و شما میتوانید براساس این اطلاعات، استراتژیها و برنامههای بازاریابی زیادی را طراحی کنید. پس: لطفا در شبکههای اجتماعی، با گوشها و چشمانی دقیق، ببینید و بشنوید.گام دوم: پروفایل کاربری کاملی داشته باشید مطمئن شوید که پروفایلتان، این موارد را شامل میشود: عکس پروفایل با کیفیت و مناسبتاریخچه (خیلی) کوتاه از کسب و کارتانلینک وبسایتتاندر صورت امکان، موقعیتتان در Google Map و یا حداقل آدرس محل کارتاندر برخی از شبکهها مانند توییتر، فیس بوک و لینکدین، میتوانید یک تصویر کاور هم داشته باشید. از این عکس به عنوان یک تابلوی شکوهمند برای معرفی برندتان در نزد مخاطبان استفاده کنید! به شخصه وقتی وارد صفحه فیس بوک یا اینستاگرام برندی میشوم و اطلاعات را ناقص میبینم، یا مثلا یک لوگو و کاور زشت و بیکیفیت در صفحهشان بیابم، دیدم نسبت به آن برند کلا منفی میشود! آدم احساس میکند که این برند، همیشه بخشی از کارهایش را جدی نمیگیرد و یک جای کارش میلنگد! گام سوم: به مشتری، آگاهیرسانی (Awareness) بدهید مشتریان را دانشآموز خودتان کنید! گاها پیش آمدهاست که مشتریان، جواب سوالشان را در شبکههای اجتماعی پیدا کردهاند و این فرصتیست طلایی برای شما که به آگاهیرسانی (Awareness) از خودتان و برندتان بپردازید و نباید این فرصت را به رقیبانتان بدهید! با اشتراک گذاری مطالب جذاب و کارآمد، این فرصت را به کار بگیرید. چند مثال کاربردی از مطالب مناسب برای مرحله آگاهی:کتابهای الکترونیکیمقالات علمی یا خبریاینفوگرافیک، تصاویر آموزنده و… اگر به تازگی شروع به کار کردید، احتمالاً با حجم کمی از دادههای قابل ارائه برای صفحاتتان رو به رو هستید. مشکلی نیست! میتوانید از مطالب مرتبط دیگر سایتها و وبلاگها استفاده کنید! حواستان باشد که در مرحله آگاهی، مطالبتان باید ساده و آموزشی باشند، نه پیشرفته و پیچیده ! گام چهارم: در مشتری، تمایل به خرید (Desire) ایجاد کنید حالا که مشکلشان را پیدا کردند، وقتش رسیده که مخاطبان، یک راهحل مناسب برای حل آن پیدا کنند. و حالا راهحل آنها چیست؟ خب معلوم است! محصول شما! اکنون وقت آن است که تبدیل به خریدار قطعی خودتان بشوند، نباید اجازه دهید راهحلهای دیگر را دنبال کنند و به رقبای شما بپیوندند! میتوانید با پیشنهادهای جذاب آنها را از این کار بازدارید به مخاطب بقبولانید که بهترین راهحل مشکلش را فقط شمایید که میتوانید به او بدهید. برای اثباتش میتوانید: آموزش تخصصی و کامل به او بدهید،یا خدماتتان را با دیگر شرکتها مقایسه کنید،و یا چند ویدیوی کوتاه را از نحوهی عملکرد خدمات (یا محصول)تان در صفحاتتان درج کنید. گام پنجم: مرحله تصمیم برای خرید کردن (Action) در مشتری مخاطب، گشته و گشته تا این که «شما» را بهترین راهحل برای این کار دانسته. وقتش رسیده تا تصمیم نهاییاش را بگیرد و خرید نهایی را انجام دهد! بهترین کاری که در این مرحله میتوانید بکنید این است که پیشنهادات ویژه خود را برای راحتی تصمیمش به نمایش بگذارید؛ پیشنهاداتی مانند: مشاوره رایگانارسال رایگانبن تخفیف به مناسب…بازگشت کالا در صورت عدم رضایت تا 7 روزدوره آموزش رایگانو… در این بخش، کلماتی مانند: «مقایسه»، «مقابله» و «بررسی»، مذاکرات را به نفع شما تمام میکند . و در نهایت باز هم تکرار میکنیم که بازخورد مشتریانتان را تحت نظر داشته باشید. گاهی رفتار و بازخورد مشتریان و خریداران، بهترین راهنما و نقشه شما برا رسیدن به اهدافتان است. با این 5 گام، در شبکههای اجتماعی، مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید - شبکه مدیران Modir TV
مشاهده قوانین انجمن