شبکه اجتماعی لینکدین در سال 2003 افتتاح شد. استراتژی این شبکه اجتماعی معروف از همان ابتدا با هدف ساختن شبکه‌ای حرفه ای از افراد مختلف که در کسب و کارهای گوناگون مشغول به کار هستند چیده شد.
12 سال بعد، یعنی در سال 2015، تعداد اعضای لینکدین به رقم بزرگ 400 میلیون کاربر رسید و به یکی از اصلی ترین ابزارهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و پرسونال برندینگ تبدیل شد.

بماند! اجازه دهید ببینیم چه مراحلی را برای ساختن صفحه حرفه‌ای لینکدین برای کسب و کارمان باید طی کنیم:
مرحله اول: ساختن صفحه

خب مسلما برای داشتن یک صفحه حرفه‌ای باید اول از همه یک صفحه داشته باشیم!
برای این کار از این 4 مرحله استفاده می‌کنیم:

  1. وارد صفحه لینکدین خود شوید؛ نشانگر ماوس را بر روی نوار بالایی صفحه و بر روی گزینه Interests نگه دارید و از زیرمنوی ظاهرشده بر روی گزینه Companies کلیک کنید.
  2. حال که وارد Companies شدید بر روی گزینه Create در سمت راست صفحه کلیک کنید (این گزینه در یک باکس به نام Create a Company Page و در سمت راست صفحه Companies قرار دارد.
  3. نام شرکت و ایمیل آن را وارد کنید. دقت کنید که لینکدین از شما ایمیل رسمی شرکت را می‌خواهد؛ برای مثال Gmail را قبول نمی‌کند، بلکه ایمیلی مانند [email protected] می‌تواند مناسب باشد.
  4. با انتخاب گزینه continue یا همان ادامه، به بخش اطلاعات تکمیلی شرکت‌تان بروید.

مرحله دوم: توضیحاتی مناسب از شرکت و تخصص‌تان

خیلی کوتاه، مختصر و مفید برندتان، کاری که می‌کنید، محصولتان، خدمات‌تان، اهداف و چشم اندازتان و… را معرفی کنید. باز هم می گویم! “مختصر و مفید!”
بیشتر از این سرتان را درد نمی‌آورم! چند نمونه از توضیحات برندهای معروف در لینکدین را نگاه بیندازید خودتان روش کار دستتان می آید! این صفحات لینکدین را ببینید:

  • Google
  • Lamborghini
  • Amazon
  • Apple

مرحله سوم: لوگو + بنر

یک لوگوی باکیفیت را به عنوان تصویر پروفایل اضافه کنید.
بعد از آن نوبت بنر است، این چند نکته را رعایت کنید:

  • سایز ایده آل برای بنر 1400*425 پیکسل و برای لوگو 400*400 می باشد.
  • مطمئن شوید که سایز تصویر لوگویتان زیر 4MB و سایز بنرتان زیر 2MB باشد.
  • تصویرتان ساده و زیبا باشد (سادگی در اولویت است).

این کار می تواند موجب خلق یک فرصت مناسب برای نمایش دادن فرهنگ کلی کسب و کارتان (لوکس، سنتی، ورزشی، جوان پسند، اجتماعی و…) و بخشی از هویت‌سازی برندتان باشد.
مرحله چهارم: به روزرسانی‌هایتان را به نمایش بگذارید

بسیار خب، صفحه‌تان را که ساختید و لوگو، بنر و مشخصات‌تان را به روزرسانی کردید، شما می‌مانید و کلی جای خالی در پروفایل‌تان که منتظر آپدیت‌های شما (پست گذاشتن شما) می‌باشند.
می‌توانید چنین مطالبی را درج کنید:

  • چند تا از مقاله‌های وب‌سایت‌تان
  • مطالب مرتبط از وب‌سایت‌های خارجی (مثلا اگر آژانس مسافرتی هستید، هر از چندگاهی از com مطلب به اشتراک بگذارید.)
  • اینفوگرافی
  • دعوت به همکاری
  • معرفی کوتاه یک محصول جدید
  • اخبار موفقیت‌ها، جوایز و پیشرفت‌هایتان
  • درج محتوای آموزشی در قالب‌هایی مانند PDF، PowerPoint و…

برای این که از بابت تاخیر در تولید و درج محتوا در صفحه لینکدین‌تان استرس نگیرید توصیه می‌کنیم هر آن چه را که می‌خواهید در پروفایل‌تان درج کنید پیشاپیش آماده کنید و برای درجشان یک برنامه زمان بندی شده داشته باشید.
لینکدین نه اینستاگرام است نه فیس بوک!

دقت کنید که لینکدین، فیس بوک یا اینستاگرام نیست که بخواهید مطالب طنز و سیاسی و … که هیچ ربطی به کسب و کار شما ندارند را در آن درج کنید.
Linked in هویت کاری و حرفه‌ای شما را نشان می‌دهد، این اشتباه را نکنید که اهدافی را که از سایر شبکه‌های اجتماعی خواسته‌اید از لینکدین نیز بخواهید.
لینکدین بیشتر برای “اعلام هویت” برندتان و به عبارتی دیگر “معرفی شخصیت برند و کسب و کارتان” می باشد.
مرحله پنجم و پایانی: فرهنگ (هویت) شرکت تان را به نمایش بگذارید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در راستای بهینه‌سازی صفحات شبکه‌های اجتماعی‌تان، بلاگ‌هایتان و.. انجام دهید این است که “فرهنگ” و هویت برند خود را برای مردم به نمایش بگذارید.
به مخاطبان خود طعم هم سو بودن با شما را بچشانید، به آن‌ها نشان دهید که با شما بودن چه حسی دارد، چه شخصیتی دارید، چه اهدافی را در سر می پرورانید و به دنبال چه هستید؟
این نوع از معرفی‌هایی که از برندتان در برابر مخاطبان‌تان دارید می‌تواند در قالب عکس بنر، پست‌ها و تمامی آپدیت‌های شما در صفحه Linked in تان داشته باشد.
خب تا این جا با ما همراه بودید و از این بابت از شما ممنونیم.
راستی! شما چه کار دیگری برای صفحه لینکدین شرکت‌تان انجام داده‌اید؟؟

چگونه در 5 گام یک پروفایل حرفه‌ای Linked in برای شرکتم درست کنم؟ - شبکه مدیران Modir TV