مراسم افتتاح شعبه اقماری تامین اجتماعی قلعه گنج با حضور مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان و فرماندار شهرستان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان در این مراسم سازمان تامین اجتماعی را بزرگ ترین سازمان بیمه ای کشور عنوان کرد و گفت: این سازمان ماهانه مبلغ ۵۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات بلند و کوتاه مدت به مستمری بگیران و بیمه شدگان پرداخت می کند.
علی حسینی افزود: در استان کرمان ۹۵ هزار خانوارمستمری بگیر از تعهدات این سازمان استفاده می کنند که پرداخت تعهدات در بخش بیمه ای ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان است که با احتساب بخش درمان این رقم به ۱۴۰ میلیارد تومان می رسد.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان با اشاره به پایین بودن پوشش بیمه ای در جنوب استان نسبت به شمال استان، جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی را در استان ۴۳درصد اعلام و تصریح کرد: هرجا پوشش بیمه های اجتماعی بالاتر باشد رفاه اجتماعی نیز بیشتر است و رفاه اجتماعی امنیت اجتماعی را بدنبال دارد.
وی اظهار داشت: اگر مردم پی به اهمیت بیمه های اجتماعی ببرند با رویکرد خوبی که در شهرستان قلعه گنج بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی ملی تحت عنوان تامین معیشت پایدارمردم مد نظر است زودتر و بهتر محقق می شود.
حسینی خدمات سازمان تامین اجتماعی را به شرکای اجتماعی خود بالغ بر ۱۸ نوع برشمرد و گفت: شرایط تامین اجتماعی برای پوشش بیمه ای شرایط سهل و آسان است .
وی با اشاره به رشد ۴درصدی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی استان کرمان در یکسال گذشته افزود: تعداد بیمه شدگان اجباری استان ۲۹۰ هزار نفر است که در ۵۲ هزار گارگاه مشغول فعالیت هستند و رقم بیمه شدگان خاص استان به ۱۴۰ هزار نفر می رسد که همگی از مزایای سازمان استفاده می کنند.
وی با برشمردن شعب افتتاح شده در یکسال گذشته در استان شعبه اقماری قلعه گنج را هشتمین شعبه افتتاح شده استان از ابتدای سال ۹۴ تا کنون اعلام و تصریح کرد: در استان کرمان سعی کردیم با هدف توزیع عادلانه و دسترسی سهل و آسان به خدمات سازمان شعب را در مناطقی راه اندازی کنیم که بدلیل پایین بودن پوشش بیمه ای کمتر از خدمات و مزایای سازمان بهره می برند و امیدواریم توسعه، تعمیم و گسترش بیمه های اجتماعی در قلعه گنج همگام پیشرفت داشته باشد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به ۴ راهبرد اصلی سازمان یعنی قانون گرایی، برنامه محوری، پاسخگویی و پاکدستی که توسط مدیر عامل مطرح شده افزود: تلاش می کنیم تا اهداف عالیه سازمان محقق شود و از سرمایه گذاران و کارفرمایان می خواهیم که ضمن ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی با ارسال لیست و پرداخت حق بیمه در موعد مقرر این سازمان را در انجام تعهدات بموقع سازمان یاری کنند.
عیدی فرماندار فرماندار قلعه گنج در ابتدای جلسه گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که همه آحاد مردم با آن سر و کار دارند.
فرماندار قلعه گنج افزود: از اینکه سازمان تامین اجتماعی به قلعه گنج که مورد توجه رهبری، دولت تدبیر و امید و استاندار است توجه ویژه داشته تشکر می کنیم .

http://www.tamin.ir/News/Item/34687/2/34687.html