سیزدهمین شعبه اقماری تامین اقماری تامین اجتماعی استان کرمان در منطقه رودبار جنوب با حضور مسئولان محلی افتتاح شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی کرمان در مراسم افتتاح این شعبه گفت: سیاست سازمان تامین اجتماعی این است که خدمات را به مناطق محروم و دور افتاده از مرکز استان نیز گسترش دهیم.
علی حسینی افزود: سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور بیش از ٥٠درصد جمعیت کشور بالغ بر ٤٢ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و در راستای ضوابط، قوانین و مقررات توانسته بدرستی وظیفه اصلی خود را انجام دهد.
وی با اشاره به پرداخت ٥٢٠٠ میلیارد تومان تعهدات این سازمان در هر ماه افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حضور دکتر نوربخش در رأس سازمان تامین اجتماعی این سازمان بیمه ای به ریل اصلی خدمت رسانی برگشت چرا که این سازمان یک سازمان تخصصی، حرفه ای و کارشناسی است و اگر با حاشیه ها همراه شود رسالت خود را نمی تواند انجام دهد. حسینی همچنین جمعیت تحت پوشش استان کرمان را یک میلیون و ٤٠٠ هزار نفر اعلام کرد و افزود: پرداخت تعهدات سازمان در استان کرمان در بخش بیمه ای و درمانی بیش از ١٤٠ میلیارد تومان است.
وی تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی کرمان را ٩٥ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: با احتساب افراد تحت تکفل جمعیت استفاده کننده از تعهدات بلند مدت استان به ١٦٢ هزار نفر می رسد.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان ضمن اشاره به ٢٩٣ هزار بیمه شده اجباری شاغل در ٤٢هزار کارگاه فعال استان، تعداد بیمه شدگان خاص اعم از اختیاری ، مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی، قالیبافان و سایر مشاغل را ١٣٥ هزار نفراعلام و افزود: اساساً تولید و محصول تامین اجتماعی منفعت اجتماعی است و منفعت اجتماعی، امنیت اجتماعی را به دنبال دارد و ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی کمک به امنیت اجتماعی، آرامش جامعه و ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت است. حسینی با اشاره به ١٢٠ هزار نفر جمعیت شهرستان رودبار گفت: درصد پوشش بیمه ای در شهرستانهای جنوبی استان کرمان خصوصا این شهرستان خیلی پایین تر از نرم کشوری و استان است به همین دلیل جامعه تحت پوشش استفاده از خدمات سازمان نیز کمترین درصد را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: همه ما باید مردم را آگاه و با خدمات سازمان تامین اجتماعی آشنا نماییم تا تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند که با این کار کمک کرده ایم به ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت و با ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی در شهرستانهای جنوبی شاهد شکوفایی و رشد بیمه های اجتماعی در این شهرستان باشیم.
حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به خدمات غیر حضوری سازمان گفت: با ارائه خدمات غیر حضوری ماهانه از ٤٠ هزار سفر غیر ضروری در استان کرمان جلوگیری شده است و کارفرمایان و بیمه شدگان می توانند از محل کار و سکونت خود نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.
حجت الاسلام عباس گروهی امام جمعه رودبار جنوب در ایم مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: سیاست نظام خدمت به مردم است و از باب لطف به محرومین، سازمان تامین اجتماعی امروز در این شهرستان حضور پیدا کرده است .ان شاءالله که بتوانیم با این کارها رضایت خداوند را جلب کنیم و از سازمان تامین اجتماعی اتشکر می کنیم.
ساردویی معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری رودبار جنوب گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از دستگاههای خدمت رسان است و استقرار تامین اجتماعی در سطح این شهرستان بازوی توانمندی در بحث اقتصاد مقاومتی برای دولت تدبیر و امید است.
وی، افتتاح شعبه اقماری تامین اجتماعی را استقرار پانزدهمین اداره طی سه سال گذشته در این شهرستان عنوان و تصریح کرد: با به بار نشستن ثمرات نظام و انقلاب اسلامی از جمله راه اندازی شعبه تامین اجتماعی رودبار باید تاکید ما بر ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی باشیم که در این زمینه اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اداره صنعت، معدن و تجارت با توجه به پتانسیل بالای جمعیتی شهرستان می توانند کمک کنند تا همه مردم بتوانند از خدمات این سازمان خدمت رسان استفاده کنند.

http://www.tamin.ir/News/Item/37166/2/37166.html