ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/15
    نوشته ها
    1,670
    19
    مدیر بخش

    معرفی (NFC(Near Field Communication




    NFC تکنولوژی جدیدی می‌باشد که در دهه‌ی‌ اخیر ظهور کرده است. NFC تکنولوژی جدید با چندین ویژگی می‌باشد:
    1.دارای برد کوتاه
    2. فرکانس بالا
    3. پهنای باند کوتاه
    4. استفاده از ارتباط wireless بین دو دستگاهی که ویژگی NFCرا دارند.

    ارتباط بین دو دستگاهی که تکنولوژی NFC دارند از طریق فرکانس 13.56 مگاهرتز ایجاد می‌شود. در واقع این فرکانس، فرکانس RFID می‌باشد. اگرچه RFID این قابلیت را دارد تا اطلاعات را از فاصله کمی دریافت و انتقال دهد اما NFC را محدودتر کرده‌اند و فاصله محدودی را تحت پوشش قرار می‌دهد. امروزه موبایل‌هایی که تکنولوژی NFC را دارند بسیار رایج شده‌اند. این تکنولوژی کاربردی و چاره ساز است، زیرا اکثر افراد دارای این نوع از تلفن همراه هستند و با خود جابه جا میکند.

    این تکنولوژی به تلفن‌های همراه که دارای این تکنولوژی هستند این اجازه را می‌دهد که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین ارتباط بین NFC Reader و NFC tag را نیز تأمین می‌کند. تکنولوژی NFC دارای پتانسیل زیادی می‌باشد به طوری نرم‌افزارها و یا سرویس‌هایی زیادی از NFC استفاده می‌کنند مانند پرداخت الکترونیکی، بلیط الکترونیکی، تشخیص هویت، کنترل دسترسی، تبلیغات هوشمند، انتقال داده یا پول و ..........
    به دلیل کاربرد پذیری بالا در اکثر مکان‌ها در نقاط مختلف اعم از دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها از آن استفاده می‌شود.
    به دلیل آنکه بر روی تکنولوژی RFID جهت بهبود یا تغییر آن فعالیت زیادی انجام می‌گیرد ،تکنولوژی NFC مورد کم لطفی و بی توجهی قرار گرفته است.

    بعضی از موارد آن به شرح زیر می‌باشد:
    1.NFC دارای برد کوتاهی می‌باشد در حالی که RFID دارای برد بلندی می‌باشد مخصوصا tag‌هایی که خود دارای انرژی و توان می باشند.
    2.NFC tag ها به صورت پسیو هستند و که می‌توانند reader یا writer در حالی که RFID tag هم به صورت اکتیو و پسیو موجود می‌باشد.
    3.تبادل اطلاعات به صورت ذاتی امن می باشد زیرا که برد کوتاهی دارد.
    4.هر دستگاهی که در برد دستگاه دیگر قرار گیرد به راحتی در صورت تمایل بدون هیچ شرطی می تواند تبادل اطلاعات انجام دهد..
    5.علاقه شرکت‌ها در به کارگیری این تکنولوژی و استفاده از سرویس‌هایی مانند پرداخت، اهراز هویت، کنترل دسترسی و .... به دلیل امن بودن و تطبیق و جفت شدن بدون هیچ شرط دستگاه‌ها با یکدیگر

    این تکنولوژی در بعضی از کشورها به کارگیری شده و در بعضی نیز در مرحله آزمایشی می‌باشد. شرکت‌های ساخت تلفن همراه این تکنولوژی را درون تلفن قرار داده و داشتن این تکنولوژی برای تلفن همراه امروزه از ملزومات می‌باشد. تلفن‌هایی که امروزه دارای این قابلیت هستند افزایش یافته‌اند و این تکنولوژی تجاری‌سازی شده‌ است به طوری که افراد می‌توانند در هنگام خرید کالا مبلغ خود را با این تکنولوژی پرداخت کنند، دسترسی به اتاق‌های هتل یا آپارتمان، به روز کردن اطلاعات در شبکه اجتماعی،انتفال اطلاعات وضعیت بدن و تندرستی آن به سیستم‌های مانیتورینگ بیمارستان‌ها و دیگر ویژگی‌ها و کاربرد‌ها که از تلفن همراه استفاده می شود.

    جهت پیشرفت تکنولوژی NFC برای آن چندین ویژگی در نظر گرفته اند. تکنولوژیOver the Air)OTA) که به سیستم NFC این قدرت را می‌دهد که بدون هیچ پیش نیازی عمل نماید.
    secure Element)SE)پیش نیاز ذخیره اطلاعات پر ارزش می‌باشد و محیطی امن جهت ارتباط همزمان کارت هوشمند با سرویس‌های NFC فراهم می‌کند. وابسته بودن به تکنولوژی دیگر از مشکلاتی است که NFC با آن رو به روست. از دیگر مشکلات بزرگ NFC داشتن ذی‌نفعان زیاد می‌باشد. NFC به دلیل دخالت و سهیم بودن شرکت‌های زیاد دارای محیطی پیچیده و پویایی می‌باشد و هریک از آنها تلاش می کنند تا سهم خود را در این رقابت افزایش دهند. مالکیت و مدیریت SE از فاکتورهای برتر برای گرفتن سهم بیشتر می‌باشد زیرا هر تراکنشی باید از بعضی از نرم‌افزار‌هایی که از SE استفاده می‌کند اجرا شود و مالک می‌تواند همیشه تقاضای سهم بیشتر بکند. اپراتور‌های تلفن همراه قوانینی در مورد SE به نام UICC منشتر کردند. دیگر صاحبان SE به مذاکره با سازمان های مالی اپراتورها و سازندگان کارت هوشمند در مورد این موضوع پرداخته‌اند.
    منبع:
    NEAR FIELD COMMUNICATION FROM THEORY TO PRACTICE



    https://www.cyberpolice.ir/learning/28831
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوعات مشابه

  1. مهارت‌های ارتباطی (Communication Skills) چیست؟
    توسط SARA در انجمن نکته ها و اصطلاحات استارتاپی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2018/04/10, 08:19
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/22, 09:03
  3. ارتباطات کلامی (Verbal Communication) چیست ؟
    توسط SARA در انجمن نکته ها و اصطلاحات استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/11, 19:54
  4. ارتباطات غیرکلامی (Non-Verbal Communication) چیست ؟
    توسط SARA در انجمن نکته ها و اصطلاحات استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/11, 19:53
  5. ارتباطات (Communication) چیست ؟
    توسط SARA در انجمن نکته ها و اصطلاحات استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/11, 19:52

مجوز های ارسال و ویرایش