خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
فقط ده ثانیه به این موضوع فکر کنید. اولین پرواز توسط برادران رایت در ۱۹۰۳ به مدت ۱۲ ثانیه و ۴۰ متر انجام شد. در سال ۲۰۰۳ بشر توانست که پروازهای تجاری بین سنگاپور و نیویورک به مدت ۱۸ ساعت به طول ۱۶۵۰۰ کیلومتر با تعداد ۳۴۰ مسافر و پذیرایی کامل و با ایمنی عالی با هواپیمایی به وزن ۳۸۰ تن انجام دهد . این هواپیما شاید بیش از یک میلیون قطعه دارد که در ۵۰ کشور و شرکت مختلف ساخته می شود که اشتباه در یکی از آنها می تواند موجب مرگ ۴۰۰ نفر شود و هر روز هزارها پرواز مانند این در حال انجام است. بشر ۶۶ سال بعد از اولین پروازهواپیما به کره ماه قدم گذاشت و یا هواپیمایی ساخت که با چند برابر سرعت صوت پرواز کند. به نظر شما این راندمان و پیشرفت برای ۱۰۰ سال خیلی سریع و زیاد نیست؟ چند ثانیه فکر کنید؟ واقعا پیشرفت زیادی است برای صد سال و از سوی دیگر هم توجه داشته باشید که صنعت خودرو سازی هم تقریبا همین قدمت را دارد ولی از لحاظ بهره وری و ایمنی و … هرگز به این میزان رشد نکرده است. ولی چرا هوانوردی این مقدار پیشرفت کرده است؟چون کار حساس و دقیقی بوده است ، چون با جان میلیون ها انسان درگیر بوده است ، چون برای آن استاندارد واحد تعریف کرده اند و بر آن نظارت می کنند ، برای اینکه جای خطا و چانه زنی و چشم پوشی در آن نیست، چون بلافاصله پس از هر سانحه ایی بدون درگیر شدن با احساسات و مصلحت و …. علت واقعی حادثه را کشف می کنند و سریع و چالاک قوانین مربوط به آن را تغییر می دهند.ارتباطات و استاندارد هوانوردی در همه جای دنیا از فرودگهای دور در افریقا تا امریکا و هلسینکی یکسان است و کیفیت سرویس و نگهداری ثابت است. البته برای کاهش خطای انسانی در کنترل یک ماشین ( از خلبان تا برج مراقبت تا تعمیرکار ) قوانین بسیار سخت گیرانه و آموزشهای واحد و باز آموزی و … وجود دارد.تا جای ممکن در کابین خلبان همه چیز برای خودش سنجش و درجه دارد و اطلاعات در جعبه سیاه برای استفاده بعدی ذخیره می شود.از طرف دیگر هیچ چیز قطعی وجود ندارد و هر قانونی را می تواند تغییر کند ( توسط مراجع ذیصلاح ) و همه ملزم به رعایت هستند و از طرف دیگر هیچ قانونی را نمی توان رعایت نکرد و شکست.در صنایع دیگر مانند خودرو سازی، ارتباط بین شرکت های رقیب برای ارتقا و یا حتی ارتباطات داخلی برای انتقال دانش به نسل بعد، مانند صنعت هوانوردی نیست. اما چه ربطی به استارتاپ و ارزش آفرینی دارد ؟افرادی دیده ام که از زیر انجام کار دقیق و درجه یک فرار می کنند ولی در دراز مدت خودشان ضرر می کنند. برای خودتان استاندارد های حداکثری تعیین کنید.عدم ثبت و ضبط اطلاعات و ارتباطات و مکاتبات برای استفاده آینده و بازنگری نکردن مداوم به فعالیت های گذشته. این کار در خوش بینانه ترین حالت یعنی بستن در یادگیری به روی خود.چند بعدی نبودن افراد و تیم ها و تمرکز تنها بر یکی از حوزه های کاری مانند بازاریابی، توسعه محصول، ارتباطات، برندینگ و …. . باید بدانیم که هر سیستمی و سازمانی از تعداد زیادی جز تشکیل شده است که باید همه آنها با هم خوب کار کنند تا سیستم خوب کار کند، نه تک تک آنها.در موقع بروز مشکل و پس از آن به جای تفکر منطقی در مورد آن، مسائل را به تسویه حساب شخصی تبدیل می کنند و از زیر بار مسئولیت فرار کردنها و … . اشکال ندارد که شکستی رخ دهد ولی بیایید آنرا آسیب شناسی کنیم.از تجربیات همه استفاده کنیم و با هم به اشتراک بگذاریم، چه در محیط های دیجیتال و مجازی و چه در دور همی ها و ملاقات های حضوری و در کل اشتراک تجربه باعث رشد همه ما می شودگروههای مختلف با هم کار کنید، منابع و دانش تان را با هم به اشتراک بگذارید.سرعت اعمال تغییرات و چابکی سیستم بسیار مهم است و میتواند باعث رشد سازمان و جلوگیری از آسیب ها شود.در یک سیستم سالم به همه نقش ها نیاز است، از خلبان تا مامور برج کنترل تا مامور بارچینی. در یک سازمان نباید از نقشهای ساده مانند نیروی خدماتی دفتر، طراح گرافیست و … گذشت.برای موفقیت و رشد و توسعه به تیم های عالی و همگن نیاز است نه به تک استعداد های منفرد. *با تشکر از پوریا بابت به اشتراک گذاری عکس هواپیما بویینگ. https://isfahanplus.ir/%d8%a2%d9%86%...8%d8%ae%d8%aa/
مشاهده قوانین انجمن