خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
بعضی از مردم تصور میکنند که مهمترین قسمت قیف هک رشد، بخش کسب یا جذب بازدیدکننده است، ولی واقعیت این است که جذب بازدیدکننده به وبسایت فقط گام اول است و شما باید روی گامها و مراحل دیگر قیف هم بهاندازهی مرحلهی اول تمرکز کنید. فعالسازی عبارت است از فرآیند تبدیل کردن بازدیدکنندگان به کاربرانی که در وبسایت شما توقف میکنند و فعالیتی انجام میدهند. منظور از این فعالیت هر اقدامی نیست که کاربر انجام میدهد، بلکه همان اقدامی است که دقیقا منظور شماست: یعنی ارایهی آدرس ایمیلشان، خرید از شما، یا صرفا کلیک کردن روی یک قسمت. این اقدام هم درست مانند مراحل دیگر قیف باید در تکتک مراحل به هر طریقی که به نظرتان میرسد ارزیابی شود. چراکه هر چه بیشتر ارزیابی کنید، کاربران خود را بهتر خواهید شناخت. با انجام این کار شاید بدانید چرا آنها سایت شما را ترک میکنند و چرا میمانند. شما برای افزایش تعداد کاربرانی که مدتی را در سایتتان توقف میکنند و میمانند به این اطلاعات نیاز دارید. در قسمت زیر ده هک فعالسازی کاربر را مشاهده میکنید که به شما کمک خواهند کرد تا بازدیدکنندگان خود را بشناسید و نرخ خروج آنها را به حداقل برسانید. ۱ ـ تست A/B شاید اصطلاح «تست A/B» را بارها در مبحث هک رشد شنیده باشید. در ابتدا، این مفهوم ساده به نظر میرسد؛ دو نسخهی متفاوت از وبسایت یا اپلیکیشن خود میسازید و ارزیابی میکنید که کدامیک کارآیی بهتری دارند؛ اما قبل از شروع کار، لازم است عمیقتر در این مورد فکر کنید. توجه داشتید باشید که بدون داشتن یک فرضیه و طرح قدرتمند، تستهای A/B به نتیجهی موردنظر نخواهند رسید. بهجای آنکه حدس بزنید چه چیز را باید ارزیابی کنید، از بازخورد بازدیدکنندگان استفاده کنید. میتوانید از طریق فرمهای نظرسنجی، گفتگوهای آنلاین، ایمیل و ... بازخورد آنها را دریافت کنید و متوجه شوید که چه قسمتهایی نیاز به اصلاح دارند. بعد از کسب این اطلاعات میتوانید برای تست A/B برنامهریزی کنید. از ابزارهایی مثل Optimizely یا Google Experiments برای نمایش تغییرات و پایش نتایج استفاده کنید. با انجام تست A/B بهسادگی میتوانید عناوین را ارزیابی کنید، مزایای مختلف را به کاربران نشان دهید و ببینید که کدامیک بیشترین تبدیل را ایجاد میکنند. زمانی که بهترین پیام را شناسایی کردید، سعی کنید آن را بسط دهید و ببینید که چه اتفاقی میافتد. از این روش برای تصاویر، کلیپهای ویدیویی و ایمیلها هم میتوانید استفاده کنید. ۲ ـ صفحه فرود واضح و مشخص برای افزایش میزان تبدیل در صفحهی فرود سایت، نباید گزینههایی که پیش روی بازدیدکنندگان میگذارید بیشازحد زیاد باشند. حتی قبل از طراحی صفحهی فرود باید از خودتان بپرسید: هدف سایت شما چیست؟ میخواهید بازدیدکنندگان در صفحه فرود چهکاری انجام دهند؟ بعدازآنکه پاسخ این سوال را پیدا کردید، میتوانید فرآیند طراحی را شروع کنید. ابتدا بخشهای مختلف و اصلی صفحهی فرود را مشخص کنید. هر بخش باید روی یک هدف مشخص متمرکز باشد، مانند ثبتنام، دانلود و فعالیتهای دیگر. این بدین معنا نیست که صفحهی فرود سایت شما نباید منحصربهفرد باشد و باید شبیه به سایتهای دیگر طراحی شود. با ذهنی باز عمل کنید و با تکتک عناصر بازی کنید ولی فراموش نکنید که همهی این موارد را در صفحه فرود سایت خود بگنجانید: پیشنهاد منحصربهفرد شما برای فروش (عناوین یا جملات)Hero Shot (تصاویری با وضوح بالا که محیط سایت را بهطورکلی نشان میدهد)فهرست مزایا (فهرستی نقطهگذاری شده که نشان میدهد محصول شما چه مزایایی برای کاربران دارد)تایید اجتماعی (کاربران دیگر در مورد مزایای استفاده از محصول شما چه میگویند)دکمههای فراخوان به اقدام ۳ ـ دکمه CTA (فراخوان به اقدام) مناسب حتما میدانید که دکمه CTA برای کسبوکار شما حیاتی است. صفحهی فرود سایت شما باید یک هدف داشته باشد که نماد آن، دکمهی CTA است و این دکمه باید بهخوبی قابلمشاهده، جذاب و با نوشتهی خوبی همراه باشد. هنگام طراحی دکمهی فراخوان، باید سه قانون زیر را در نظر داشته باشید: دقیقا توضیح دهید که این دکمه چهکاری انجام میدهد. زمانی که از کاربر میخواهید اقدامی انجام دهد، از عبارتهای مبهم (مانند «ارسال»، «بعدی»، «ادامه») خودداری کنید. بهجای این کلمات از متنهای کوتاه اما بامعنی استفاده کنید که توضیح میدهند این لینک یا دکمه دقیقا چهکاری انجام میدهد.نکات مهم را به دکمه CTA اضافه کنید. قبل از دکمهی CTA باید توضیحات مناسبی قرار دهید، ولی ازآنجاکه مردم معمولا تمامی مطالب یک وبسایت را نمیخوانند، باید در کنار خود دکمه نیز نکات ارزشمند را قید کنید.به مشتریان بالقوه اطمینان دهید که از ایمیل آنها (از طریق اسپم و ...) سوءاستفاده نخواهید کرد. اضافه کردن یک جمله درباره این موضوع کار سختی نیست، مگر آنکه واقعا بخواهید برای مشتریان اسپم ارسال کنید! ۴ ـ نمایش تقدیر مشتریان از محصول مشتریان بالقوه وارد سایت شما میشوند و عناوین و مطالبی را میخوانند که همگی به تحسین محصول شما پرداختهاند، فهرست مزایای آن را نوشتهاند و به کاربران جدید نشان میدهند که زندگی بدون این محصول امکانپذیر نیست؛ اما آنها میدانند که این محصول حاصل کار شماست و شما کسی هستید که به فروش آن علاقهمندید. پس چرا باید حرف شما را باور کنند؟ اینجا است که تقدیرهای مشتریان قبلی میتواند بسیار مفید باشد. یک راه خوب برای جلب اعتماد این است که از افراد تاثیرگذار در حوزهی کاری خود بخواهید محصول شما را امتحان کنند و نظر خود را بهطور خلاصه اما دقیق بنویسند. بیان جملات در قالب اعداد و ارقام، درصد و زمان، همان چیزی است که مشتریان به دنبال آن هستند و در متقاعد کردن مردم و جلب اعتماد آنها نسبت به صداقت تقدیرها تاثیر بسزایی دارد. فراموش نکنید که در کنار تقدیرنامهها، تصویر نویسندهی آنها را هم بگذارید. این کار باعث میشود تقدیرها واقعیتر به نظر برسند، ضمن اینکه توجه بصری افراد هم جلب میشود. ۵ ـ استفاده از شمارشگر نمایش تقدیرها و لوگوی مشتریان میتواند معجزه کند و «تایید اجتماعی» بسیار مفیدی برای محصولات شما باشد؛ اما عنصر دیگری هم در صفحهی فرود وجود دارد که میتوانید در این زمینه از آن استفاده کنید. بازدیدکنندگان باید بدانند محبوبیت محصول شما چه قدر است. نمایش تعداد کاربران عضو انگیزهای برای کاربران جدید است و کمک میکند تا افراد دیگر هم متقاعد شده و در سایتی ثبتنام کنند که تعداد زیادی از مردم قبلا در آن ثبتنام کردهاند. برای رسیدن به این هدف راههای مختلفی وجود دارد. متداولترین راه، استفاده از شمارشگرهای اشتراک رسانههای اجتماعی است که کار شمارش را بهصورت خودکار انجام میدهند. ولی مشکل این شمارشگرها این است که با وجود کارایی خوبی که برای پستهای وبلاگ دارند برای صفحات فرود چندان مناسب نیستند؛ بنابراین میتوانید از یک شمارشگر سفارشی استفاده کنید که عدد موردنظر شما را (با استفاده از اپلیکیشن وب شما) نشان دهد. این عدد میتواند مقدار فروش، تعداد مشتریان، دفعات استفاده از محصول و ... را نشان دهد. ۶ ـ ویدیوی توضیحی اگر برای توضیح محصول خود به متنی نیاز دارید که بیش از سه سطر است، میتوانید یک کلیپ ویدیویی بسازید و آن را روی صفحه فرود سایت خود قرار دهید. نمایش یک کلیپ فوقالعاده به بازدیدکنندگان کمک میکند تا محصول شما را با کمترین زحمت بشناسند و بدین ترتیب میزان تبدیل بهطور چشمگیری افزایش مییابد. کلیپ شما میتواند انیمیشن، فیلم زنده یا حتی فیلمبرداری از روی صفحهی نمایش (screencast) باشد. انواع بسیاری از کلیپها وجود دارد که میتوانید از میان آنها انتخاب کنید. اگر بودجه کافی برای خدمات حرفهای در اختیار ندارید، خودتان از روی صفحهی نمایش فیلم بگیرید (screencast). ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارند که به این کار را کمک میکنند. ۷ ـ گفتگوی زنده واقعیت این است که صحبت کردن با مشتریان، قدیمیترین استراتژی شناخته شده است که باعث میشود آنها شما را بشناسند، به شما اعتماد کنند و درنهایت از شما خرید کنند. شما میتوانید با نصب یک ابزار گفتگوی آنلاین که بعد از زمان کوتاهی در سایتتان ظاهر میشود از این تکنیک استفاده کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تا مستقیما با مشتریان صحبت و در تصمیمگیری به آنها کمک کنید. افزودن تصویر و تنظیم ابزار گفتگو به گونهای که لحظهای بعد از حضور مشتری در وبسایت ظاهر شود، به بازدیدکنندگان این حس را منتقل میکند که با یک فرد واقعی در حال صحبت هستند و این گفتگو جذابیت بیشتری برایشان خواهد داشت. اگر میخواهید کسبوکارتان را بینالمللی کنید، بهتر است صفحهی فرود خود را به زبانهای مختلف طراحی کرده و گفتگوهای زنده را به سمت مراکز ارتباط تلفنی شبانهروزی هدایت کنید که امکان مکالمه با آنها به زبانهای مختلف وجود دارد. ۸ ـ نزدیکی مکانی یکی از مهمترین اصول روانشناسی فروش این است که ما از آنهایی خرید میکنیم که بیشترین شباهت را به خودمان دارند. اگر به بازدیدکنندگان نشان دهیم که مثل آنها هستیم ارتباط بین ما بهتر برقرار میشود. اگر خدمات مشتری را بهصورت تلفنی ارایه میکنید خوب است شماره تلفن خود را تغییر دهید تا با موقعیت فیزیکی بازدیدکنندگان مطابقت داشته باشد تا آنها بتوانند کد تلفن ملی یا حتی محلی خود را در کنار شماره تلفن شما ببینند. این کار موانع را برای آنهایی که میخواهند به شما دسترسی داشته باشند کاهش میدهد. البته مساله فقط این نیست. اگر سایت شما در زمینه تجارت الکترونیک است، میتوانید به حمل کالا تا محل زندگی مشتری بالقوه هم اشاره کنید. ۹ ـ نوار خوشامدگویی سعی کنید در صفحهی ورود خود یک نوار خوشامدگویی یا hello bar قرار دهید تا پیغام این صفحه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. برای این کار باید یک نوار کوچک در بالای صفحه با یک CTA اضافه کنید. این نوار بسیار منظم و ظریف است و معمولا در طراحی کلی صفحهی شما تاثیر بدی نخواهد گذاشت. همچنین این نوار توجه بازدیدکنندگان را جلب میکند و شما میتوانید از آن برای فعالیت خاصی مانند افزایش تعداد مشترکان ایمیلی خود استفاده کنید. ۱۰ ـ استفاده از متنهای مناسب استفاده از متنهای مناسب در سایت معجزه میکند چراکه به بازدیدکنندگان نشان میدهد درنهایت چه چیز عایدشان خواهد شد و این بخش مهمی از فرآیند تصمیمگیری است. قبل از هر کاری باید بازدیدکنندگان را بشناسید و حدس بزنید که به دنبال چه هستند، محصول شما کدامیک از نیازهای آنها را برطرف میکند و به چه چیزی علاقه دارند. باید بدانید به چه زبانی صحبت میکنند و چه نقاط مشترکی دارند. دانستن این موارد به شما کمک میکند به زبانی قابلفهم و ساده با آنها صحبت کنید و به سوالاتشان پاسخ دهید. کاری کنید بازدیدکنندگان احساس کنند متنها برای آنها نوشته شده و مربوط به آنها است. ضمن آنکه بهطور خاص مشخص کنید چه محصولی را ارایه میدهید و چه فایدهای برای مشتریان خواهد داشت. فایل صوتی: ۱۴.۶MB growthhackingpro.com بیستویک هک فعالسازی کاربر که باید آنها را بشناسید(بخش اول - همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir
ویرایش توسط SARA : 2017/11/04 در ساعت 19:58
بعضی از مردم تصور میکنند که مهمترین قسمت قیف هک رشد، بخش کسب یا جذب بازدیدکننده است، ولی واقعیت این است که جذب بازدیدکننده به وبسایت فقط گام اول است و شما باید روی گامها و مراحل دیگر قیف هم بهاندازهی مرحلهی اول تمرکز کنید. فعالسازی عبارت است از فرآیند تبدیل کردن بازدیدکنندگان به کاربرانی که در وبسایت شما توقف میکنند و فعالیتی انجام میدهند. منظور از این فعالیت هر اقدامی نیست که کاربر انجام میدهد، بلکه همان اقدامی است که دقیقا منظور شماست: یعنی ارایهی آدرس ایمیلشان، خرید از شما، یا صرفا کلیک کردن روی یک قسمت. این اقدام هم درست مانند مراحل دیگر قیف باید در تکتک مراحل به هر طریقی که به نظرتان میرسد ارزیابی شود. چراکه هر چه بیشتر ارزیابی کنید، کاربران خود را بهتر خواهید شناخت. با انجام این کار شاید بدانید چرا آنها سایت شما را ترک میکنند و چرا میمانند. شما برای افزایش تعداد کاربرانی که مدتی را در سایتتان توقف میکنند و میمانند به این اطلاعات نیاز دارید. در بخش اول ده هک فعالسازی کاربر را بررسی کردیم، در این بخش نیز یازده هک فعالسازی کاربر باقیمانده را که به شما کمک خواهند کرد تا بازدیدکنندگان خود را بشناسید و نرخ خروج آنها را به حداقل برسانید را مشاهده میکنید. ۱۱ ـ قرار دادن مطالب مهم در بالای صفحه بیشتر مردم دوست ندارند صفحات را با استفاده از نوار (scroll) بالا و پایین کنند. به همین دلیل است که در تمامی کتابچههای راهنمای طراحی صفحهی فرود نوشته شده که نکات مهم و بخصوص دکمهی CTA را در بالای صفحه قرار دهید. این مساله کاملا درست است، ولی راهحل فقط این نیست که همهی نکات را در بالای صفحه قرار دهید. قبل از بازطراحی وبسایت خود، ابتدا ماهیت محصولتان را در نظر بگیرید. اگر محصول شما پیچیده است، بازدیدکنندگان دوست دارند قبل از آنکه روی قسمتی کلیک کنند، در مورد محصول شما بیشتر بدانند؛ بنابراین باید در بالای صفحه یک عنوان جذاب و چشمگیر و یک جملهی عالی بگذارید که شفاف باشد، خواندن آن راحت باشد و از همه مهمتر توضیح دهد که محصول شما به چه نیازهایی پاسخ میدهد. دکمهی CTA بیتردید باید در بالای صفحه باشد اما اگر لازم است توضیحات زیادی بدهید، اطمینان حاصل کنید که جملات توضیحی را هم در آن قسمت بگنجانید. ۱۲ ـ زمان بارگذاری کوتاه یکی از عوامل مهم رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو، سرعت بارگذاری صفحات است. این مساله برای کاربر هم بسیار مهم است. شاید شنیده باشید که هر ثانیه برای سایت شما سرنوشتساز است و این جمله واقعا حقیقت دارد. مطالعات نشان میدهند که فقط یک ثانیه تاخیر در باز شدن یک صفحه ممکن است باعث کاهش ۷ درصدی میزان تبدیل شود. همچنین اگر باز شدن صفحهای بیش از ۳ ثانیه طول بکشد ۴۰ درصد کاربران از وبسایت خارج میشوند. برای اینکه سرعت وبسایت خود را بالا ببرید راههای گوناگونی وجود دارد اما اصول اولیهی آن عبارتاند از: استفاده از یک روش caching برای سرعت بخشیدن به نمایش صفحه، اجتناب از جدولهای تودرتو و محدود کردن تعداد فایلهای جاوا اسکریپت و CSS. ابزارهایی مانند Woorank و Pingdom در شناسایی مشکلات به شما کمک میکنند و راهحلهایی را ارایه میدهند. ۱۳ ـ اصل محدودیت یا کمیابی ارایهی کدهای تخفیف و پیشنهادهای ویژه، روشهای بسیار خوبی برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید هستند، اما روشهای بهتری هم هست: با کمی محدود کردن گزینهی خرید یا ثبت نام، یک نیاز واقعی ایجاد کنید. نمونههای متعددی نشان دادهاند که اگر حتی بهصورت صوری نشان دهید که تعداد محدودی از یک محصول وجود دارد، ارزش آن محصول برای کاربران افزایش مییابد و آنها علاقهمندتر میشوند. حتی اگر کاربران به آن محصول نیاز واقعی نداشته باشند، همینکه به آنها بگویید که پیشنهاد شما تا مدت محدودی ادامه دارد، تمایل آنها را برای خرید قبل از موعد نهایی افزایش میدهید. ۱۴ ـ بازیکاری(gamification) شما هم به بازی، موفقیت و شکست دادن دیگران علاقهمند هستید؟ بقیه مردم هم این نوع رقابت را دوست دارند. بعضی از این افراد، مشتریان شما هستند. اگر فرصت بازیکردن را برایشان فراهم کنید، بیشتر آنها استقبال خواهند کرد. کاری کنید که تجربه کاربری شما جالب باشد. در این صورت خود مشتریان به شما اجازه میدهند تا در فرآیند خرید هدایتشان کنید. محبوبترین نمونههای گیمیفیکیشن عبارتاند از: جوایز: همهی ما عاشق جایزه گرفتن هستیم، حتی اگر این جایزه، یک مدال بیاستفاده باشد.نوار پیشرفت: هیچکس دوست ندارد کاری را نیمهتمام بگذارد. اگر به کاربران نشان دهید که تقریبا در میانهی راه هستند به آنها انگیزه میدهید تا بخواهند تا پایان راه را طی کنند.نمایش برندهها: همهی ما عاشق رقابت و مسابقه هستیم و اگر دوم شویم ژن رقابت ما تحریک میشود و ما را وادار میکند که برای اول شدن تلاش کنیم و از دیگران پیشی بگیریم. ۱۵ ـ پنجره pop-up در لحظهی خروج بعضی از افرادی که از صفحهی فرود سایت شما بازدید میکنند، بدون اینکه کاری انجام دهند از آن خارج میشوند. اینها همانهایی هستند که نرخ خروج از سایت شما را افزایش میدهند. این هک میتواند به شما کمک کند که میزان نرخ خروج از سایت خود را به حداقل برسانید. فرض کنید که قبل از خروج از صفحه، یک شانس دیگر برای متقاعد کردن این افراد دارید. میتوانید یک کالای خاص به آنها پیشنهاد کنید، نشانی ایمیلشان را بپرسید، یا فقط خواهش کنید که روی CTA کلیک کنند. تصمیم با شماست. برای جلبتوجه این بازدیدکنندگان در لحظهی آخر یک راه ساده وجود دارد: پنجرهی pop-up. طراحی این پنجره مانند اضافه کردن یک صفحهی اضافی است که هدف آن، افرادی هستند که به صفحهی فرود سایت شما علاقهای نداشتهاند. ۱۶ ـ جذب کاربر با مراحل ساده و کوتاه آیا میخواهید بازدیدکنندگان روی CTA کلیک و برای خرید محصول شما ثبتنام کنند؟ پس به این موضوع توجه داشته باشید که میزان پیچیدگی فرآیند جذب کاربر در سایت شما چگونه است؟ قبل از آنکه کاربر به خواستهاش برسد چند مرحله را باید پشت سر بگذارد؟ فرآیند جذب کاربر یکی از مهمترین عناصری است که بر میزان تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل تاثیر میگذارد؛ بنابراین باید این فرآیند را تا آنجا که میتوانید تسهیل کنید. برای این کار به تلاش و آزمایش مستمر نیاز دارید. مسلما، هر چه تعداد مراحل کمتر باشد بهتر است. اگر واقعا به دست آوردن اطلاعات از کاربران ضروری است، سعی کنید بهجای فرآیندهای یک مرحلهای و سخت، از فرآیندهای چندمرحلهای تدریجی و آسانتر استفاده کنید. اگر از کاربران بخواهید مراحل آسان و سادهای را طی کند، میزان تعهد آنها به طی کردن این فرآیند افزایش پیدا میکند. ۱۷ ـ استفادهی آزمایشی بدون ثبت نام برای کاهش هر چه بیشتر موانع ورود، کاری کنید که کاربران بتوانند حتی بدون ثبتنام هم محصول شما را امتحان کنند. اجازه دهید تمامی کاربرانی که وارد صفحهی فرود سایت شما میشوند محصول یا خدمت شما را امتحان کنند تا متوجه شوند چرا باید از آن استفاده کنند. پسازآنکه کاربران محصول شما را امتحان و ارزش آن را تجربه کردند، میتوانید از آنها بخواهید ثبتنام کنند. اگر به آنها اجازه دهید که برای مثال، ابتدا کار خاصی را در سایت انجام دهند، یا بازی کنند و سپس از آنها بخواهید برای ذخیرهی کارشان، ثبتنام کنند بهتر است. این روش بهخصوص برای محصولات SaaS معجزه میکند؛ اما مراقب باشید. در مورد برخی از محصولات، ممکن است این روش باعث ناراحتی کاربران شود. ۱۸ ـ اعتبار رایگان بهجای استفادهی آزمایشی رایگان کاملا واضح است که متقاعد کردن بازدیدکنندگانی که برای اولینبار به سایت شما مراجعه میکنند و ترغیب آنها برای خرید (حداقل در مورد SaaS) کار سادهای نیست. امکان استفادهی آزمایشی بهصورت رایگان تقریبا برای تمامی محصولات وجود دارد، چراکه این روش کارآمد است. درواقع استفادهی آزمایشی رایگان امروزه به یک استاندارد تبدیل شده است، اما روش بهتری هم هست که مردم بیشتر از آن استقبال میکنند: اعتبار رایگان. بهجای اینکه به مردم پیشنهاد دهید یک ماه بهصورت رایگان از محصولتان استفاده کنند، چرا به آنها اعتبار رایگان نمیدهید تا محصول شما را خریداری کنند؟ در این صورت CTA شما بهجای «ثبت نام کنید و از محصول بهصورت آزمایشی استفاده کنید» به این شکل خواهد بود: «مراحل ۱ و ۲ و۳ را پشت سر بگذارید و .... مقدار اعتبار بهصورت رایگان دریافت کنید!» اعتبار پولی، تاثیرگذارتر از محصولات دیگر است. ۱۹ ـ دموی زنده و رایگان وقتی در ابتدای راه هستید، احتمالا تعداد مشتریان شما کم است، اما در عوض، وقت آزاد زیادی دارید و این بسیار خوب است. وقت گذاشتن ممکن است تنها کاری باشد که باید انجام دهید. ارایهی یک دموی رایگان و زنده با یکی از اعضای تیم (یا خود مدیرعامل) روش بسیار خوبی است که نشان میدهد چهقدر برای مشتریان ارزش قایل هستید. این چند دقیقهای که با آنها صرف میکنید برای آنها بسیار ارزشمند است و ممکن است باعث شود آنها در سایتتان ثبتنام کنند. اولین مشتریانی که برای محصول شما پول پرداخت میکنند اهمیت بسیاری دارند چراکه ممکن است به مُبلغان سایت شما تبدیل شوند؛ بنابراین زمانی که برای آنها صرف میکنید به نفع شما خواهد بود. ۲۰ ـ تجربه کاربری جدید برای آنکه فرآیند جذب و افزایش کاربر سادهتر شود، برای کاربران جدید تجربهای جدید را رقم بزنید (NUX). اگر از یک NUX خوب و ساده استفاده کنید میتوانید مطمئن شوید که کابران شما کاملا فعال هستند و میدانند چهطور از محصول شما استفاده کنند (و این بر نرخ حفظ مشتریان هم اثرگذار خواهد بود). برای آنکه مطمئن شوید NUX خوبی دارید، میتوانید یک برنامه گردش در سایت راه بیندازید که نشان میدهد کاربر چهکاری باید انجام دهد و محصولات شما چه جذابیتهای برای او دارد. کاربران جدید از همهی کاربران مهمتر هستند و میتوانید بهسرعت آنها را به مُبلغان محصول خود تبدیل کنید. ۲۱ ـ ابزارهای تحلیل نقشه کلیک کاربر حتی اگر طراحی وبسایت خود را بر اساس بهترین نمونههای موفق انجام دادهاید، ممکن است بعضی از مواردی که کاربرانتان به آنها علاقهمند هستند را از قلم انداخته باشید. برای اینکه صفحات فرود سایت شما با نیازهای کاربرانتان مطابقت داشته باشد، باید این موضوع را بهصورت مداوم پیگیری کنید که آنها روی چه قسمتهایی کلیک میکنند. برای دانستن این مساله، تجزیهوتحلیل رویدادها کافی نیست، چراکه این روشها فقط میتوانند فعالیتهایی را پیگیری کنند که تأثیرگذار بودهاند. میتوانید از ابزارهای Clickmap و heatmap مانند Crazy Egg و Clicktale استفاده کنید تا بهطور دقیق مشخص کنید تعامل کاربران با وبسایت شما چگونه است و عناصر مهم را در قسمتهایی قرار دهید که بیشترین کلیک در آنجا صورت میگیرد. فایل صوتی: ۱۴.۰۵MB growthhackingpro.com بیستویک هک فعالسازی کاربر که باید آنها را بشناسید(بخش دوم - همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir
مشاهده قوانین انجمن