خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
استراتژی کسب کاربر همان نیروی محرکی است که در پس تمامی اپلیکیشنهای موفق وجود دارد. برای آنکه درآمد داشته باشید و بازی یا اپلیکیشن خود را به فروش برسانید به کاربر نیاز دارید. همچنین تعداد مناسب کاربر به معنی ایجاد تایید اجتماعی است و کاربران بالقوه در زمان دانلود، به این معیار توجه میکنند. در حال حاضر کسب کاربر هرروز دشوارتر و دشوارتر میشود. تولیدکنندگان اپلیکیشنها هرروز تعداد بیشتری از اپلیکیشنهایشان را در iOS App Store و Google Play Store به نمایش میگذارند. این افزایش رقابت بدین معناست که باید از بهترین استراتژی ممکن برای کسب کاربر استفاده کنید؛ اما توسعهی این استراتژیها اغلب وقتگیر است و باید تماموقت خود را صرف آنها کنید. یادتان باشد بازیها و اپلیکیشنهای موفق، بهصورت اتفاقی ظاهر نمیشوند. گلچینی از بهترین روشهای رایگان برای کسب کاربر ۱ ـ پیامی برای کاربران داشته باشید. آیا تابهحال پیام مجذوبکنندهای برای کاربران خود ایجاد کردهاید؟ آیا کاربران شما انگیزهای برای گوش دادن به پیام شما دارند؟ این نقطهی شروع استراتژی جذب کاربر است. باید پیامی به کاربران بدهید. از همه مهمتر اینکه آن پیام باید با مخاطب هدف شما تناسب داشته باشد. لازم است تجربهی استفاده از بازی یا اپلیکیشن خود را با مخاطبتان ـ حتی پیش از آنکه از آنها استفاده کنند ـ به اشتراک بگذارید. برای خلق چنین تجربهای، داشتن پیام جذاب شرط اول است. چه راهی برای جذب کاربر از این بهتر که اجازه دهید بهطور رایگان، بازی یا اپلیکیشن شما را تجربه کنند؟ ۲ ـ صفحات App Store خود را بهینهسازی کنید صفحات App Store، خواه iOS باشند یا Google Play، صفحات جدیدی برای خرید هستند. این صفحات اولین چیزی هستند که کاربران بر اساس آنها در مورد شما قضاوت میکنند، بنابراین شکل ظاهری صفحات شما باید خوب باشد. آیا اپلیکیشن شما نام مناسبی دارد؟ آیکون شما روی تلفنهای همراه به چه شکلی دیده میشود؟ آیا برای سئو از کلیدواژهها استفاده کردهاید؟ اینها عواملی هستند که اهمیت بسیاری دارند. کاربران باید بتوانند بازی شما را پیدا کنند و تحت تاثیر صفحهی App Store شما قرار گیرند. برای آنکه کاربران برای دانلود ترغیب شوند، صفحهی App Store باید خوب طراحی شده باشد. ۳ ـ دسترسی به کاربران را بهینه کنید فرض کنید که بازی یا اپلیکیش شما آماده است و حالا فقط منتظر کاربر هستید؛ اما بازاری که کاربران شما از آنجا سرچشمه میگیرند کجاست؟ بهینهسازی دسترسی یعنی انتخاب بازاری برای بازی یا اپلیکیشن خود که بتوان در آن موفق شد. آیا اپلیکیشن شما در بازار فعلی میتواند به یکی از ده اپلیکیشن برتر تبدیل شوید؟ یا آنکه بهتر است وارد بازارهای نوظهوری شوید؟ بعدازآنکه بازار مناسب را انتخاب و اندازهی آن را تعیین کردید، جذب کاربر سادهتر میشود. بهینهسازی دسترسی، ابزار قدرتمند و رایگانی برای بهبود استراتژی جذب کاربر است. ۴ ـ با طیف وسیعی از کانالهای جذب، کارتان را شروع کنید هنگام عرضه یک اپلیکیشن، باید تا آنجا که میتوانید تور خود را برای جذب کاربر با وسعت بیشتری پهن کنید. تبلیغ برای اپلیکیشن در بیشترین کانالهای جذب ممکن به شما کمک میکند تا بهتر متوجه شوید کدام روش بیشترین کارآیی را دارد. بعد از مدتی میتوانید تنها روی کانالهای موفق تمرکز کنید. یکی از مزایای آن هم این است که بازی یا اپلیکیشن شما ممکن است در کانالهای جذب غیر سنتی موفق شود. موفقیت در این کانالها به معنی رقابت کمتر و توجه بیشتر به بازی یا اپلیکیشن شماست. ۵ ـ یک فهرست ایمیل تهیه کنید هنوز هم ایمیل، کانال شمارهی یک بازاریابی برای کسبوکارهای آنلاین است. ایمیل در مقایسه با دیگر روشهای بازاریابی آنلاین مزایای بیشتری دارد و میتوانید بهطور رایگان از آن استفاده کنید. سایتهایی مانند MailChimp به شما اجازه میدهند تا یک فهرست ایمیل داشته باشید و از آن برای تماس با کاربران استفاده کنید. زمانی که محصولی را بهروزرسانی میکنید به کاربران اطلاع دهید یا برایشان پیامهای هدفمند ارسال کنید. میتوانید ایمیلهایی برایشان ارسال کنید که آنها را ترغیب کند آن ایمیلها را برای دوستانشان هم بفرستند. بدین ترتیب کاربرانتان کار نماینده را برای شما انجام خواهند داد. همچنین میتوانید برای بازیها و اپلیکیشنهای دیگری که ساختهاید هم تبلیغ کنید. یکی از مزایای فهرست ایمیل این است که کاربران هم میتوانند با شما در تماس باشند. این راه بسیار خوبی برای دریافت بازخورد و ارتقای بازی یا اپلیکیشن شماست. ۶ ـ از رسانههای اجتماعی استفاده کنید. بعد از ایمیل، رسانههای اجتماعی بهترین ابزار برای دستیابی به کاربران هستند. رسانههای اجتماعی کانالهای خوبی برای استراتژی کسب کاربر محسوب میشوند، چراکه کاربران میتوانند بهسادگی اخبار و اطلاعات مرتبط با بازی یا اپلیکیش شما را با دوستانشان درآنجا به اشتراک بگذارند. همچنین استفاده از این رسانهها هزینهای ندارد و فقط باید کمی زمان برای آنها بگذارید. میتوانید از خدمات وب مانند Buffer استفاده کنید و ضمن زمانبندی، در چند دقیقه، کاری را انجام دهید که در غیر این صورت باید یک روز برای آن زمان صرف میکردید. همچنین Buffer کانال بسیار خوبی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و کلیپهایی در مورد بازی یا اپلیکیشن شماست. بهعلاوه، میتوانید به روشی آشنا برای مردم، با کاربران فعلی و بالقوهی خود در تعامل باشید. داشتن روابط خوب با مشتریان در رسانههای اجتماعی میتواند انگیزهای برای کاربران بالقوه باشد که از بازی یا اپلیکیشن شما استفاده کنند. ۷ ـ ارزش طول عمرکاربران (LTV) را در نظر داشته باشید LTV به شما نشان میدهد که هر کاربر چهقدر برای شما ارزش دارد. کسب کاربران ارزشمند یکی از مهمترین ابعاد استراتژیهای خوب کسب کاربر است. همه دوست دارند کاربران ارزشمندی داشته باشند، آن هم به تعداد زیاد! نکتهی جالب این است که وقتی ارزش طول عمر یک کاربر را در نظر میگیرید، نیازی بهصرف هزینه ندارید. بلکه فقط باید کسب درآمد از طریق آن کاربر، حفظ کاربر و ظرفیت بازاریابی ویروسی او را در نظر بگیرید تا متوجه شوید چهقدر برای شما میارزد. بهعبارتدیگر، کاربر برای اپلیکیشن شما چقدر پرداخت کرده است؟ چند وقت یکبار از اپلیکیشن یا بازی شما استفاده میکند؟ و از همه مهمتر، احتمال اینکه کاربران جدیدی را هم تشویق کند چهقدر است؟ اگر کاربری را پیدا کردید که ارزش طول عمر بالایی داشت، احتمال اینکه کاربران اینچنینی بیشتری پیدا کنید وجود دارد. ۸ ـ از روش «پرداخت در ازای نصب» استفاده نکنید شاید این توصیهی ما عجیب به نظر برسد، اما واقعیتهای اثباتشده، آن را تایید میکنند. روش «پرداخت در ازای نصب» تا به امروز متداولترین روش جذب کاربر برای توسعهدهندگان تلفن همراه بوده است؛ اما مشکل آن این است که بهندرت پیش میآید این روش ارزش زحمت آن را داشته باشد. بر اساس مطالعهای که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت، بیش از ۵۰ درصد توسعهدهندگان تلفن همراه از این روش برای جذب کاربر استفاده میکنند؛ اما مشکلی که ایجاد شده است که این کاربران ارزش طول عمر پایینی دارند. به نقل از مطالعهای که توسط VentureBeat انجام گرفت، از هر ۱۰ کاربری که با استفاده از این روش جذب شدهاند، یک نفر دارای LTV (ارزش طول عمر) پایینتر از ۱۰ دلار بوده است. بدتر آنکه از هر ۶ کاربر، ۱ نفر ارزشی بهاندازهی ۰ دلار داشته است. اگرچه این روش ممکن است آسان به نظر برسد، اما امکان دارد باعث هدر رفتن بودجه و زمان باارزش شما شود. حالا که گزینههای بسیار دیگری پیش روی شما قرار دارد، بهتر است فعلا از این روش چشمپوشی کنید. ۹ ـ از بازاریابی دهانبهدهان استفاده کنید. اگرچه این تکنیک سادهترین تکنیک نیست، اما بسیار اثربخش است. بر اساس مطالعهای که توسط کارشناسان شرکت Nielsen در مورد مصرفکنندگان در سطح جهان انجام گرفته است، بازاریابی دهانبهدهان ارزشمندترین شکل بازاریابی است. در سال ۲۰۱۳، ۸۷ درصد مردمی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند اظهار داشتند که به توصیهی دوستان یا اعضای خانوادهشان اعتماد میکنند. این میزان ۶ درصد بیشتر از نظرسنجی سال ۲۰۰۷ بوده است. حال باید پرسید چگونه میتوانیم از قدرت بازاریابی دهانبهدهان استفاده کنیم؟ تنها پاسخ این است که محصولی تولید کنید که ارزش حرف زدن در موردش را داشته باشد. اگر قرار است اپلیکیشنی موردعلاقهی کاربران نباشد، چه دلیلی دارد آن را تولید کنید؟ به این سوال فکر کنید و بعد ببینید که آیا میتوانید از بازاریابی دهانبهدهان برای بهبود هر چه بیشتر استراتژی جذب کاربر استفاده کنید یا خیر. ۱۰ ـ از معیارها برای ارزیابی استفاده کنید. بعدازآنکه فرآیند جذب کاربر را شروع کردید، معیارها میتوانند بهترین راه را برای ادامهی تلاشها به شما نشان دهند. اندازهگیری نرخ حفظ کاربر، ARPU، ARPPU و نرخ تبدیل کاربر به مشتری به شما میگوید که چگونه اپلیکیشن یا بازی خود را ارتقا دهید و آن را برای کاربران جذابتر کنید. روشهای مختلفی هستند که با استفاده از آنها میتوانید معیارهای خود را ارزیابی کنید؛ اما مهمترین نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر اعداد و ارقام با انتظارات شما هماهنگی نداشت ناامید و دلسرد نشوید. از آنها به نفع خود استفاده کنید و استراتژی جذب کاربر خود را بهروز کنید. ۱۱ ـ برای بازاریابی ویروسی هدف داشته باشید بازاریابی ویروسی، همان تبلیغات دهانبهدهان است، اما به شکل آنلاین؛ اما یک تفاوت با بازاریابی دهانبهدهان دارد و آن این است که میتوانید با استفاده از هک رشد، روی مردم تاثیر بگذارید تا پیام شما را به اشتراک بگذارند. یکی از قدرتمندترین هکها برای بازاریابی ویروسی این است که افراد بانفوذ در حوزهی خود را مورد هدف قرار دهید. آیا بازیای طراحی کردهاید که همه باید آن را بازی کنند؟ اگر یک فرد با نفوذ نامی از بازی شما در توییتر ببرد، افراد دیگری هم که علایق یکسانی دارند تشویق میشوند تا آن بازی را امتحان کنند. ۱۲ ـ قبل از پرداخت وجه، بازی کنید البته این تکنیک را نمیتوانید همین الان به کار بگیرید؛ اما در آینده به کارتان میآید. چند وقت دیگر میتوانید با استفاده از این تکنیک، کاربران ارزشمندی را به دست بیاورید، بدون آنکه وقت خود را برای کاربرانی که ارزش طول عمر پایینی دارند تلف کنید. بازی قبل از پرداخت وجه یعنی اینکه کاربران از دموی بازی یا اپلیکیشن شما روی تلفن همراهشان استفاده کنند، بدون آنکه پولی پرداخت کنند. فایل صوتی: ۱۲.۵۴MB v-play.net بیستویک هک برای بهبود استراتژی کسب کاربر (بخش اول - همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir
استراتژی کسب کاربر همان نیروی محرکی است که در پس تمامی اپلیکیشنهای موفق وجود دارد. برای آنکه درآمد داشته باشید و بازی یا اپلیکیشن خود را به فروش برسانید به کاربر نیاز دارید. همچنین تعداد مناسب کاربر به معنی ایجاد تایید اجتماعی است و کاربران بالقوه در زمان دانلود، به این معیار توجه میکنند. در حال حاضر کسب کاربر هرروز دشوارتر و دشوارتر میشود. تولیدکنندگان اپلیکیشنها هرروز تعداد بیشتری از اپلیکیشنهایشان را در iOS App Store و Google Play Store به نمایش میگذارند. این افزایش رقابت بدین معناست که باید از بهترین استراتژی ممکن برای کسب کاربر استفاده کنید؛ اما توسعهی این استراتژیها اغلب وقتگیر است و باید تماموقت خود را صرف آنها کنید. یادتان باشد بازیها و اپلیکیشنهای موفق، بهصورت اتفاقی ظاهر نمیشوند. در بخش اول شما با «گلچینی از بهترین روشهای رایگان برای کسب کاربر» آشنا شدید در این بخش میخواهیم «گلچینی از بهترین روشهای پرداختی برای کسب کاربر» را به شما معرفی کنیم. گلچینی از بهترین روشهای پرداختی برای کسب کاربر ۱۱ ـ برای بازاریابی ویروسی هدف داشته باشید بازاریابی ویروسی، همان تبلیغات دهانبهدهان است، اما به شکل آنلاین؛ اما یک تفاوت با بازاریابی دهانبهدهان دارد و آن این است که میتوانید با استفاده از هک رشد، روی مردم تاثیر بگذارید تا پیام شما را به اشتراک بگذارند. یکی از قدرتمندترین هکها برای بازاریابی ویروسی این است که افراد بانفوذ در حوزهی خود را مورد هدف قرار دهید. آیا بازیای طراحی کردهاید که همه باید آن را بازی کنند؟ اگر یک فرد با نفوذ نامی از بازی شما در توییتر ببرد، افراد دیگری هم که علایق یکسانی دارند تشویق میشوند تا آن بازی را امتحان کنند. ۱۲ ـ قبل از پرداخت وجه، بازی کنید البته این تکنیک را نمیتوانید همین الان به کار بگیرید؛ اما در آینده به کارتان میآید. چند وقت دیگر میتوانید با استفاده از این تکنیک، کاربران ارزشمندی را به دست بیاورید، بدون آنکه وقت خود را برای کاربرانی که ارزش طول عمر پایینی دارند تلف کنید. بازی قبل از پرداخت وجه یعنی اینکه کاربران از دموی بازی یا اپلیکیشن شما روی تلفن همراهشان استفاده کنند، بدون آنکه پولی پرداخت کنند. ۱۳ ـ بودجهای را برای کسب کاربر در نظر بگیرید. اگر میخواهید با سرعت کاربر جذب کنید، باید کمی پول خرج کنید. اختصاص دادن بودجه به استراتژی جذب کاربر میتواند دستیابی به نتیجه را تسریع کند. میتوانید کمپینهای تبلیغاتی راه بیندازید، دادههایی را در مورد کاربران جمع کنید یا محتوایی چندرسانهای برای تبلیغات تولید کنید. Eric Seufert از شرکت Rovio توصیه میکند که اگر دادههای کلیدی را گردآوری کنید مقدار کمی بودجه میتواند شما را به هدفتان برساند. طبق آنچه او در کتابش نوشته است، اگر بعد از کار روی پروژهای، بودجهای برای جذب کاربر کنار نگذارید، کار «احمقانهای» کردهاید. اگر قرار نیست کسی از بازی یا اپلیکیشن شما استفاده کند، چه نیازی است که برای تولید آن وقت صرف کنید؟ ۱۴ ـ از اثربخشترین کانالها استفاده کنید. اگرچه در هنگام عرضه یک بازی یا اپلیکیشن، ضروری است از حداکثر کانال ممکن استفاده کنید، باید بدانید که تمامی کانالهای جذب کاربر، یکسان نیستند. درواقع در سال ۲۰۱۵ مشخص شد که چهار کانال از بقیهی کانالها یک سر و گردن بالاترند. تبلیغات فیسبوک، در حال حاضر یکی از موفقترین ابزارها برای استراتژی جذب کاربر هستند. تبلیغات ویدیویی یوتیوب و تبلیغات توییتر هم کارآیی خوبی دارند. ۱۵ ـ کانالهای کسب کاربر را اولویتبندی کنید قبل از آنکه از بین این کانالها انتخاب کنید، بهتر است پیشبینیهایی انجام دهید و آنها را اولویتبندی کنید. اگر بتوانید تخمین بزنید که جذب یک کاربر از طریق یک کانال چهقدر هزینه دارد و در ازای آن چهقدر درآمد عاید شما خواهد شد، میتوانید بهترین کانال خود را پیشبینی کنید. نکتهی مثبت این کار این است که به شما اجازه میدهد تا استراتژی جذب کاربر خود را بلافاصله بعد از آغاز فروش محصولتان، روی یک کانال خاص متمرکز کنید. اگر پیشبینیهای شما با واقعیت تناسب داشته باشند، میتوانید حتی قبل از جذب اولین کاربر، روش موفق را انتخاب کنید. ۱۶ ـ یک کمپین تست راه بیندازید. کمپین آزمایشی مزایای متعددی دارد. مهمترین مزیت این است که میتوانید برای تاکتیکهای مختلف قبل از به کارگیری استراتژی جذب کاربر در مقیاس وسیع تست A/B انجام دهید. با استفاده از تست A/B مشخص کنید که کاربران، چه چیزی را میپسندند. همچنین میتوانید مشخص کنید که کاربران چهقدر به خرید درون برنامهای علاقه دارند و حتی میتوانید خودتان از آنها سوال کنید. چرا منتظر بمانید و بعد از فروش محصول و دریافت بازخورد این کار را انجام دهید؟ ۱۷ ـ از قالب مناسبی برای آگهیها استفاده کنید. اگر میخواهید از آگهیهای پرداختی استفاده کنید، سعی کنید روی بهترین قالبها هزینه کنید. وقتی برای تبلیغات سرمایهگذاری میکنید، باید بازدهی سرمایهگذاری (ROI) را هم در نظر داشته باشید. از هر ۲۰ کاربر تلفن همراه، ۱ نفر آگهیها را میبیند و از بین این افراد هم ۳۸ درصد میتوانند آگهیهای خاصی را به خاطر بیاورند. ۱۸ ـ کاربران ارزان و گران را با هم مقایسه کنید. بعد از مدتی باید تصمیم بگیرید که خواستار کدامیک از این دو گزینه هستید: تعداد زیادی کاربر که ارزان به دست آوردهاید و پول کمی از آنها عاید شما میشود، یا تعداد کمی کاربر که قرار است پول بیشتری برای محصول شما پرداخت کنند. برای تصمیمگیری، لازم است تستهایی را روی یک پلتفرم خاص انجام دهید. دو کمپین تبلیغاتی در فیسبوک راهاندازی کنید و با هرکدام نوع خاصی از کاربران را هدف قرار دهید. سپس ROI را ارزیابی کنید تا ببینید کدام نوع از کاربران ارزش پیگیری را دارند. همانطور که قبلا گفتیم، تمامی کانالها یکسان نیستند. باید بگوییم تمامی کاربران هم یکسان نیستند. ببینید که کدام نوع از کاربران بهترین ROI را برای شما به ارمغان میآورند و سپس استراتژی جذب کاربر خود را روی آنها متمرکز کنید. ۱۹ ـ یک کمپین انفجاری راهاندازی کنید کمپین انفجاری کمپینی است که در آن بخش زیادی از بودجهی بازاریابی خود را در یک دورهی زمانی کوتاه خرج میکنید. هدف این کمپین، جذب تعداد زیادی کاربر است تا بازی یا اپلیکیشن شما در صدر رتبهبندی قرار بگیرد و سپس تا مدت کافی همان جا بماند تا به وضعیت پایداری برسد. البته این تکنیک تنها زمانی مفید است که بازی یا اپلیکیشن شما به نیازهای خاصی پاسخ دهد. اگر محصول شما مخاطبان خاصی را هدف قرار داده، جذب تودهی مردم چه فایدهای برای شما دارد که بخواهید برایش پول صرف کنید؟ حتی این احتمال وجود دارد که نظر منفی افرادی که به مخاطبان هدف شما تعلق ندارند بیشتر از اینکه به نفع پروژهی شما باشد، به ضرر آن تمام شود. ۲۰ ـ یک تبلیغات ویدیویی تهیه کنید. تبلیغات ویدیویی روش بسیار خوبی برای جذب کاربران بالقوه هستند. کلیپهای ویدیویی ذاتا سرگرمکنندهاند. این کلیپها نیازمند توجه کاملاند و کاربران هم انتظار دارند که در تلفنهای همراهشان با این ویدیوها مواجه شوند و آنها را تماشا کنند. البته میتوانید از یک آگهی ویدیویی در هر تعداد پلتفرم که میخواهید استفاده کنید. نکتهی مثبت این آگهیها این است که اگر کیفیت آنها خوب باشد، به نفع شما خواهد بود. اگر بودجهی کافی دارید، یا میتوانید ویدیوی خوبی تولید کنید، بازیای که طراحی کردهاید یکشبه کاربران زیادی را جذب خواهد کرد. ۲۱ ـ مدیری برای جذب کاربر استخدام کنید اگر تابهحال همه راهها را امتحان کردهاید ولی هنوز تکنیک موثری پیدا نکردهاید، فقط یک گزینهی دیگر پیش روی شماست. مدیری برای جذب کاربر استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. جذب کاربر بهقدری اهمیت دارد که گاهی برای انجام آن به نیرویی آموزش دیده نیاز دارید. اگر بودجهی کافی دارید، چرا به سراغ یک متخصص در این حوزه نمیروید؟ فایل صوتی: ۱۰.۵۱MB بیستویک هک برای بهبود استراتژی کسب کاربر (بخش دوم - همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir
مشاهده قوانین انجمن