پذیرندگان آغازین واقعی برای محصول شما چه کسانی هستند؟

آیا تا به حال برای یک محصول جدیدی که تاکنون در بازار نبوده بازاریابی کرده اید؟ در ادامه توصیه هایی را برای شما آورده ایم.
“بروید و پذیرندگان آغازین خود را پیدا کنید!”
در سیلیکون ولی امروزی، به افرادی که نمی توانند برای خرید محصول جدید شما صبر کنند، پذیرندگان آغازین (Early Adopters) گفته می شود.
آنها (پذیرندگان آغازین) در سمت چپ منحنی زنگوله (منحنی پذیرش فناوری) قرار دارند. اگر با این منحنی آشنا نیستید مطالعه مطلب چرخه عمر پذیرش فناوری و عبور از دره chasm پیشنهاد می شود.


هنگامی که بحث پذیرندگان آغازین به میان می آید، من تمایل دارم آن ها را بر اساس کتاب ۴ پله تا ظهور از استیو بلنک توضیح دهم :

۱٫ پذیرندگان آغازینی که دقیقا مشکلی را دارند که شما در پی حل کردن آن هستید.
۲٫ پذیرندگان آغازینی که از این مشکل آگاه هستند.
۳٫ پذیرندگان آغازینی که به طور جدی به دنبال راه حلی برای حل مشکل هستند.
۴٫ پذیرندگان آغازینی که راه حل خود را هک کرده اند.
در اصل، پذیرندگان آغازین ایده آل شما این مشکل را دارند. آنها از آن مشکل آگاه هستند. آنها سعی کردند راه حلی برایش پیدا کنند اما نتوانسته اند و سرانجام آنها آنقدر نا امید شده اند که خودشان داه حلی برای آن ساخته اند.
ساختن یک راه حل نشان از آن دارد که مشکل به اندازه کافی دردناک است که آنها زمان، پول و انرژی خود را صرف کرده اند تا آن را حل کنند.


اما اینجا یک تله وجود دارد…
اگر شما یک استارتاپ یا شرکت هستید و تلاش می کنید محصول جدید خود را به موسسه ای بزرگ (به عنوان مثال شرکت یا دولت) بفروشید، ممکن است پذیرندگان آغازین خود را با یک بخش-متضاد (Anti-Segment) اشتباه بگیرید.
Anti-Segment ها کسانی هستند که کاملا شبیه پذیرندگان آغازین رفتار و عمل می کنند. آنها شما را دوست دارند اما هرگز قرار نیست مشتری شما باشند.
به Anti-Segment ها به عنوان یک همزاد نگاه کنید. Anti-Segments ها اغلب به محصول جدید شما علاقمند نیست، حتی اگر مشکلی را حل کند. چون آنها برای راه حل های موجود بیش از حد سرمایه گذاری کرده اند.
آنها معمولا فقط زمان، پول و انرژی شما را هدر می دهند و در مقابل هیچ فایده ای برای شما ندارند.
بنابراین به جای گشتن به دنبال افراد مرحله ۴ که راه حل های خود را هک کرده اند، پیشنهاد می شود روی افراد مرحله ۳ تمرکز کنید که هنوز راه حلی را برای خود پیدا نکرده اند.




نتیجه گیری : بر روی افرادی که به اندازه کافی برای مشکل خود به دنبال راه حل هستند اما هنوز خودشان راه حلی را بوجود نیاورده اند سرمایه گذاری کنید و این دسته را به عنوان پذیرندگان آغازین محصول خود انتخاب کنید.


پذیرندگان آغازین واقعی برای محصول شما چه کسانی هستند؟