مدیر کل تامین اجتماعی گلستان از هزینه روزانه ١٤میلیارد ریال تعهدات بیمه ای برای بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی این استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر نیک نیا با اعلام این مطلب افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان گلستان با ١٣ شعبه دائمی، ٦ شعبه اقماری و ٣ کارگزاری رسمی عهده دار ارائه تعهدات و خدمات به ٢٤٤ هزار ٧٢٦ بیمه شده اصلی و٣٣ هزار و ٩٧٤ نفر مستمری بگیر است.
وی گفت: تامین اجتماعی در استان گلستان بیش از ٤٤ هزار و ٢٧٥ کارگاه را تحت پوشش دارد و ١٦١ هزار و ٤٩٦ نفر بیمه شده اجباری در این واحدها از تعهدات بیمه ای برخوردار هستند.
نیک نیا افزود: همچنین ١٨ هزار و ٢٣٣ نفر بیمه شده مشاغل آزاد، ١٠ هزار و ٩٤ نفر بافنده ،‌١٨ هزار و ٧٢٤ نفر راننده ، ٥ هزار و ٨١٤ نفر بیمه شده اختیاری ،‌١٩ هزار و ٣٠٥ نفر کارگران ساختمانی ، بزرگترین گروه های بیمه ای مشمول تامین اجتماعی در استان را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی گلستان در ٧ ماه سپری شده از سال جاری به منظور ارائه تعهدات بلند مدت بالغ بر ٢٤٩ میلیارد تومان شامل مستمری بازنشستگی و مستمری های از کارافتادگی و بازماندگان پرداخت کرده است.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان اظهار داشت: همچنین ٨ هزار و ١٦٠ فقره اسناد کوتاه مدت با هزینه ای بالغ بر ٥٦ میلیارد ریال توسط این اداره کل صادر شد که عمده ترین آنها شامل ٢ هزار و ٦٥٦ فقره هزینه اروتز و پروتز ،٢ هزار و ٣٠٢ فقره دستمزد ایام بیماری، یک هزار و ٢٧٠ فقره کمک هزینه بارداری و ٩٤٣ مورد کمک هزینه ازدواج است.
نیک نیا گفت: صدور و تجدید افزون بر ٢٣٣ هزار و ٣٩ جلد دفترچه درمانی در ٧ ماهه ابتدای سال از دیگر خدمات ارائه شده تامین اجتماعی گلستان به بیمه شدگان و مستمری بگیران بوده است.
وی اعلام کرد: پرداخت مقرری با هزینه ای بالغ بر ٢٣٦ میلیارد ریال به بیش از ٤ هزار و ٤٦ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در همین مدت از جمله تعهدات دیگر تامین اجتماعی استان است.
شایان ذکر است هم اکنون ٢٠ هزار و ٣٧ نفر بازنشسته، ٢ هزار و ٦٥٦ نفر از کارافتاده و ٢٣ هزار و ٥٦٦ نفر بازمانده در زمره مستمری بگیران گلستان همه ماهه مستمری دریافت و از خدمات تامین اجتماعی استان بهره می برند.


http://www.tamin.ir/News/Item/34480/2/34480.html