خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
نسخه صوتی را گوش دهید ۲۹.۰۶MB بازاریابی یکی از اجزای حیاتی و همیشگی کسبوکارها است. اگرچه نظریهها و استراتژیهای مربوط به بازاریابی همواره در حال تغییر و تحول هستند، اما مبنای اصلی همچنان باقی است: بیان ارزش کالا یا خدمت به مشتریان. بازاریابی به اشکال مختلف برای تمامی انواع کسبوکارها ضروری است و لازم است بدانید که تمامی ذینفعان شما منحصربهفرد هستند و ازاینرو نیازها و عادتهای متفاوتی دارند. با این دیدگاه و بهمنظور اطمینان از اینکه تمامی مخاطبان به شکلی اثربخش بازاریابی شما را مشاهده کردهاند، باید از تکنیکها و تاکتیکهای مختلفی استفاده کنید. برنامهریزی و مدیریت «آمیخته بازاریابی» ممکن است برای مالکان پرمشغله کسبوکارها بسیار چالشزا باشد، بنابراین و برای کمک به شما در این راه، در این مقاله برخی از ایدههای ساده برای بازاریابی کسبوکارهای خدماتی را گردآوری کردهایم: ۱ـ طرحهای وفاداری جذابی داشته باشید طرحهای وفاداری برای کسبوکارهای فعال در بازارهای رقابتی بسیار مناسب هستند، چرا که در این بازارها مشتریان میتوانند بهراحتی تأمینکنندگان را عوض کنند. این طرحها به مشتریان انگیزه میدهند تا نسبت به کسبوکار وفادار بمانند. بهعنوانمثال، میتوانید به مشتریانی که مکرراً از شما خرید میکنند پاداش بدهید و به روشهایی برای تشکر از مشتریانی فکر کنید که شما را به دوستان و اعضای خانوادهشان معرفی میکنند. برای آنکه طرحهای وفاداری بازدهی بیشتری داشته باشند، باید پاداشهایی که ارائه میدهید مجابکننده باشند، ضمن آنکه این پاداشها باید هدفمند بوده و متناسب با مشتریان باشد. متداولترین طرحهای وفاداری طرحهای سوپرمارکتها هستند. ۲ـ مشارکتهای تبلیغاتی ایجاد کنید مشارکتهای تبلیغاتی باعث میشوند دو کسبوکار مکمل که در یک ناحیه فعالیت میکنند، کالاها و خدمات یکدیگر را تبلیغ کنند. برای مثال، یکی از آنها، خدماتش را با درصدی تخفیف به مشتریان کسبوکار دیگر بفروشد. خلاقانه فکر کنید و ببینید چه نوع کسبوکارهایی برای مشارکت با شما مناسب هستند و چگونه میتوانید با استفاده از کانالهای بازاریابی گوناگون آنلاین و آفلاین، این همکاریها را افزایش دهید. ۳ـ محتوا را به اشتراک بگذارید اشتراک محتوا زمانی انجام میشود که کاربران اطلاعاتی را که مشاهده میکنند کپی کرده و با کلیک یک دکمه آن را در توییتر، فیسبوک و دیگر شبکههای مجازی خود پست کنند. بنابراین اگر در بازاریابی خود دکمه «Share» را قرار دهید، بینندگان میتوانند اطلاعات شمارا به طیف وسیعتری از مخاطبان که مخاطب مستقیم شما نیستند، انتقال دهند. این گزینه را باید در تمامی اقلام بازاریابی خود مانند وبسایت، وبلاگ و خبرنامه لحاظ کنید. دکمه «به اشتراکگذاری» را در امضای ایمیلتان هم میتوانید قرار دهید. در این صورت این دکمه در تمامی ایمیلهایی که ارسال میکنید نمایش دادهشده و میتواند اطلاعات تماس شمارا نیز شامل شود. ۴ـ بازاریابی محلی سنتی را فراموش نکنید به اقلام بازاریابی چاپی مفید و متداولی همچون کارتهای ویزیت و تراکتها هم، فکر کنید تا با استفاده از آنها برای کسبوکارتان تبلیغ کرده و مردم را در جریان پیشنهادهای ویژه خود قرار دهید. میتوانید آنها را از طریق کسبوکارهایی که شریک یا همکار شما هستند، یا در رویدادهای محلی، یا هر مکان دیگری که ممکن است مشتریان بالقوه شما در آنجا حضورداشته باشند، توزیع کنید. مراقب باشید که مسئله محیطزیست را فراموش نکنید. بدین منظور از چاپ بیشازحد استفاده نکنید، از تأمینکنندههای سبز و دوستدار محیطزیست خرید نمایید و مراقب باشید که زباله تولید نکنید. ۵ـ مسابقه برگزار کرده و در آن شرکت کنید این ایده بسیار خوبی برای استارتآپها است، چرا که به آنها اجازه میدهد تا فهرستهای ایمیلی بسازند که همین فهرستها مبنای فعالیتهای بازاریابی را در آینده تشکیل میدهند. میتوان مسابقات را به شکل سنتی برگزار کرد، بهطوریکه مردم ضمن مراجعه به فروشگاه و بهصورت رودررو با کارمندان، در مسابقات شرکت کنند. اما مسابقه به شکل آنلاین و از طریق وبسایت و کانالهای اجتماعی هم امکانپذیر است. مسابقهها همواره روش بسیار خوبی برای نشان دادن خدمات کسبوکارها بودهاند، چرا که میتوانید این خدمات را بهعنوان جایزه مسابقه ارائه دهید. ۶ـ از فرمتهای رسانهای گوناگون استفاده کنید وقتی صحبت از بازاریابی کسبوکارهای کوچک میشود، استفاده از تصاویر و ویدیوهای آنلاین و جذاب محبوبیت فزایندهای پیدا میکنند. اما باید مراقب باشید که چه نوع محتوایی را در کجا قرار دهید: مردم در توییتر عادت دارند اطلاعات کوتاه، مفید و مختصر را بخوانند و تمایلی به خواندن متون طولانی ندارند، بنابراین در محتوایی که ارائه میکنید، خلاقیت به خرج دهید. از سوی دیگر، اگر محتوای خود را در وبلاگ به اشتراک میگذارید، بهتر است طولانیتر باشد و جزئیات بیشتری را شامل شود. همیشه تنوع اطلاعاتی که ارسال میکنید را رعایت کنید تا علاقه مخاطبان و تازگی مطالب شما حفظ شود. اینستاگرام، پلتفرم بسیار پرطرفداری برای اشتراک فیلم و عکس است و میتواند روش خوبی برای اشتراک اطلاعات باشد. ۷ـ برای حمایت مالی اقدام کنید حمایت مالی به شما امکان میدهد تا کسبوکارتان را برای مخاطبانی که توسط سازمان دیگری گرد هم جمع شدهاند، بازاریابی کرده و همزمان ازنظر مالی به آن سازمان نیز کمک کنید. هنگام انتخاب سازمانی برای ارائه حمایتهای مالی، باید مراقب باشید که ارزشها و مخاطبان هدف آن سازمان با ارزشها و مخاطبان شما مطابقت داشته باشند. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا این فعالیت قرار است کوتاهمدت باشد یا بلندمدت. ۸ـ رتبه خود را در موتورهای جستجو (سئو) ارتقا دهید بهینهسازی موتور جستجو میتواند به ارتقای پروفایل کسبوکار شما بهصورت آنلاین کمک کند، چراکه به شما اطمینان میدهد کسبوکارتان در نتایج جستجوی موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. بهینهسازی موتور جستجو از طریق شناسایی عبارات و کلمات جستجو شده و یافتن کسبوکارهای مرتبط با آن عبارات و کلمات انجام میشود. بنابراین ضروری است محتوایی جذاب ایجاد کنید و این عبارات و کلمات را در وبسایت خود قرار دهید تا بدین ترتیب در موتورهای جستجو قابلشناسایی و مشاهده باشد. ۹ـ از روابط خود استفاده کنید برخی فکر میکنند که در کسبوکار همهچیز بستگی دارد به افرادی که میشناسید و روابطی که دارید. ولی ترجیح ما این است که بگوییم افرادی که میشناسید زیاد مهم نیستند، بلکه افرادی که شمارا میشناسند مهم هستند. تفاوت این دو در این است که اگر دیگران ارتباط خوبی با شما نداشته باشند، شمارا خوب نمیشناسند تا لطفی در حقتان بکنند. بنابراین کسبوکار خود را به آنها بشناسانید و ارتباطات قویتری با آنها برقرار کنید. زمانی که به این مرحله دست پیدا کردید، میتوانید درخواست کمک از آنها کنید. از دوستان و اعضای خانواده بخواهید که به روش دهانبهدهان، برای کسبوکار شما تبلیغ کرده و اقلام بازاریابی شمارا بین افراد مرتبط توزیع نمایند. ۱۰ـ تبلیغ کنید تبلیغات سنتی اغلب پرهزینه هستند و با بودجه بسیاری از کسبوکارهای کوچک تناسبی ندارند. ولی سکوهای نوین تبلیغاتی مانند گوگل و فیسبوک به شما کمک میکنند که بهطور خاص بودجهبندی کنید: حتی در حد چند دلار یا چند پوند در هفته. یکی از ویژگیهای عالی این کانالهای دیجیتال این است که میتوانید هدفگیری خاصی داشته باشید و کاری کنید که آگاهی شما دقیقاً جلوی چشمان جامعه مشتریان بالقوهتان قرار گیرد. * نکتهای را هم در مورد ارزیابی ROI بگوییم: همیشه تناسب بین هزینه و بازدهی بالقوه را در ذهن داشته باشید. محاسبه دقیق ROI برای فعالیتهای گوناگون بازاریابی همیشه کار سادهای نیست، اما ضروری است در نظر داشته باشید که چه قدر خرج کردید و در عوض چند مشتری جدید پیدا میکنید. همچنین بازاریابی برای مشتریان قبلی خود را فراموش نکنید. فروش خدمات بیشتر به مشتریان وفادارتر و قدیمیتر، اغلب کمهزینهتر از جذب مشتریان کاملاً جدید است. www.bookingbug.com ۱۰ ایده ساده بازاریابی برای کسبوکارهای کوچک خدماتی (همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir
نمایش برچسبها
مشاهده قوانین انجمن