مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی استان، اطلاع نداشتن از قوانین و مقررات بیمه ای تامین اجتماعی را ازمشکلات عمده کارفرمایان دانست و گفت: کارفرمایان مکلف هستند از قوانین و ضوابط بیمه ای خود اطلاع داشته باشند و آگاهی های لازم را کسب کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد علی عباس زاده،با بیان اینکه تامین اجتماعی همواره حامی کارفرمایان است،افزود: کارفرمایان نقش مهمی در توسعه فرهنگ بیمه ای دارند.
وی با اشاره به وجود ٤٣١ کارگاه تولیدی در استان، اظهارداشت: در این تعداد کارگاه ١٦٠٠ بیمه شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اشتغال دارند.
مدیرکل خراسان شمالی با اشاره به ماده ٨٠ قانون تامین اجتماعی در رابطه با معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در به کارگیری نیروی جدید گفت: به منظور ترغیب کارفرمایان به استفاده از نیروی کار جدید و افزایش اشتغال و تاکید بر تامین بخش عمده ای از سهم بیمه کارفرما در بند «و» ماده ٨٠ برنامه پنجم توسعه آیین نامه اجرایی این بند به تصویب رسید.
وی افزود: دراین زمینه سال پایه این آیی ننامه مبنای تعیین میزان تخفیف اعمالی برای ابتدای سال برخورداری کارفرمایان از تخفیف بیم های خواهد بود.
عباس زاده ادامه داد: دراین ماده قانونی براساس مصوبه مجلس معافیت تا سقف ٥ نفر لحاظ شده است.
مدیرکل خراسان شمالی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی در چارچوب مصوبه قانونی عمل می کند، اظهارداشت: ماده ٨٠ در برنامه پنجم توسعه آمده، ولی هنوز در برنامه ششم لحاظ نشده است، مگر این که قانونی لحاظ و ماده متمم درآن آورده شود تا اصلاح قانونی در این ماده لحاظ شود.
وی افزود: دراین خصوص اگر تفاهم نام های از سوی مراجع ذ یربط با سازمان تامین اجتماعی منعقد شود، دراین صورت امکا ن پذیر است.
مدیرکل خراسان شمالی با بیان اینکه تامین اجتماعی یار کارآفرین و کارفرما است، گفت: تامین اجتماعی تمام مساعدت و همکاری خود را برای حمایت از کارفرما و جامعه تحت پوشش به عمل می آورد، به شرطی که کارفرمایان به تعهدات خود بموقع عمل کنند.
عباس زاده به بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خو ش حساب نیز اشاره کرد و گفت: آخرین مهلت بخشودگی جرایم بیم های تا ٦ اردیبهشت ماه امسال بود و تاکنون سه مرحله مهلت بخشودگی جرایم بیمه ای در راستای حمایت ازکارفرمایان تمدید شده است.


http://www.tamin.ir/News/Item/41101/2/41101.html