مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ یکی از مهمترین وظایف اعضای کمیته منابع و مصارف را افزایش بیمه‌شدگان این سازمان دانست و گفت: همه ما مسئولیم که از صندوق بیمه‌شدگان حفاظت و در پایداری آن بکوشیم و باید تلاش کنیم تا در آینده دچار بحران نشویم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری، در دوازدهمین نشست کمیته منابع و مصارف اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار داشت: بنا بر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی در شرایط خوبی قرار ندارند.
وی تاکید کرد: پس از ٢٠ سال اظهار‌نظرهای کارشناسی مدیران سازمان تامین اجتماعی در خصوص رسیدن منابع و مصارف به نقطه سربه‌سری، حساسیت سیاستگذاران و مسئولان برانگیخته شد و بیان این نقطه‌نظرات کارشناسی توسط دکترنوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در صحن غیرعلنی مجلس شواری اسلامی، کاری بزرگ و دفاع از ٤٢ میلیون بیمه‌شده بود.
حیدری افزود: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که بر ٣ حوزه بیمه‌های اجتماعی، حوزه حمایت‌های اجتماعی و اقدامات امدادی بنا شده است.
وی در خصوص حوزه اقدامات امدادی افزود: اقدامات امدادی، از سوی سازمان تامین اجتماعی و نهادهای مختلف دولتی عمومی و مردمی برای کاهش و تخفیف تبعات بلایای طبیعی و غیرطبیعی همچون سیل، زلزله، طوفان، جنگ و غیره سازماندهی و اجرا می‌شود. مهمترین حوزه خدماتی این سازمان؛ بیمه‌های اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی است نه انتظارات غیرواقعی. مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ توجه به ایجاد آرامش نیروی کار و امنیت خاطر تولیدکنندگان را مهمترین عملکرد سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر شاهد تحول بزرگی در زمینه ارتباط با شرکای اجتماعی بودیم که حاصل آن تغییر ادبیات ارتباط با کارفرمایان است.
وی یادآور شد: در گذشته نگاه به کارفرمایان یک نگاه غیرمتعارفی بود که با حمایت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی این تفکرات منسوخ شده و از کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی یاد می‌شود. باید همه مسئولان و کارکنان احترام و تکریم شرکای اجتماعی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
حیدری با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در ایران گفت: بر مبنای محاسبات بیمه‌ای به میزان افزایش سن امید به زندگی در کشورهای جهان سن بازنشستگی بالا رفته است اما در کشور ما این موضوع کاملا برعکس است و بازنشستگی پیش از موعد زنگ خطری است برای مصارف و کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی.
وی بحران سالمندی را در سال‌های آینده یکی از چالش‌های جامعه ایران برشمرد و افزود: هم اکنون ٦میلیون سالمند در ایران زندگی می‌کنند که نیمی از آنها تحت پوشش تامین اجتماعی می‌باشند و در چند سال آینده این تعداد به دو برابر خواهد رسید.
حیدری تامین منابع مالی و پرداخت مستمری در قوانین، گسترش مراکز درمانی و توانبخشی را از ضرورت‌های مهم دانست و تاکید کرد: اگر افزایش بی‌رویه چاره‌اندیشی نشود، شاهد فاجعه‌ای اسفبار برای صندوق‌های بیمه‌ای خواهیم بود.



http://www.tamin.ir/News/Item/51815/2/51815.html