مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام گفت: قالیبافانی که به دلایل مختلف بیمه آنان باطل شده است برای ادامه بیمه پردازی این افراد می توانند از مزایای بیمه زنان خانه دار استفاده کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ سهیلا ملکشاهی گفت: زنان خانه دار فقط با پرداخت ماهیانه یک میلیون و ١٢٠ هزار ریال می توانند از مزایای بیمه بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند.
وی افزود: به منظور حمایت از زنان خانه دار و برای رفع موانع ادامه پرداخت بیمه و تکمیل سوابق این قبیل از مخاطبین، تأمین اجتماعی دستورالعمل بیمه زنان خانه دار را با نرخ های متفاوت صادر کرده است .
ملکشاهی یادآور شد: بیمه شدگان اجباری در این استان ٦٧ هزار و ٨٦٢ نفر، بیمه شدگان توافقی ٧٢٣ نفر، مقرری بیمه بیکاری ٦٥٨ نفر، بیمه های خاص ٣٦ هزار و ٤٢٠ نفر از (بیمه های خاص شامل مشاغل آزاد، بافندگان، رانندگان، حرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، کارگران اجباری صنعت ساختمان و سایر) قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش این سازمان در استان ایلام ٢٩٥ هزار و ٣٧٦ نفر معادل ٥١ درصد جمعیت استان هستند، گفت: از این تعداد ١٠٥ هزار و ٦٦٣ نفر بیمه شدگان اصلی، ١٥٧ هزار و ٧٩٠ نفر بیمه شدگان تبعی، ١٦ هزار و ٩٤٢ نفر تعداد مستمری بگیران اعم از بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام همچنین مجموع مستمری بگیران اصلی و تبعی را ٣١ هزار و ٢٠٠ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کارگاه های فعال در این استان ٦ هزار و ٨٠٧ واحد و تعداد کارگاه های غیر فعال نیز ٦ هزار و ٥٠١ کارگاه است.
وی اضافه کرد: ضریب حمایت در استان ایلام برابر ٩/١ است یعنی به ازای هر ٩/١ نفر بیمه شده یک مستمری بگیر داریم در حالی که این نسبت در کشور ٥/٤ است و ٢٩٥ هزار و ٣٧٦ نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.



http://www.tamin.ir/News/Item/51810/2/51810.html