اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون هماهنگی شوراهای اسلامی و جمعی از روسای شوراهای اسلامی کارخانجات استان آذربایجان شرقی با مدیر کل تأمین اجتماعی استان دیدار و پیشنهادات و مطالبات خویش را در جهت تسهیل امور بیمه مطرح نمودند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر قانون مداری در تمامی امور، با بیان اینکه مشاغل سخت و زیان آور، مطابق آنچه در قانون پیش بینی شده است، در کمیته های سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفته و براساس مستندات موجود، اجرایی می شود، افزود: رویکرد رعایت حقوق متقابل کارگران و کارفرمایان در چارچوب ضوابط و مقررات، سرلوحه اعضای کمیته های سخت و زیان آور استان است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال ١٣٩٧، وصول مطالبات سازمان از دولت پیش بینی شده است، اظهار امیدواری کرد با تحقق این امر، شاهد ارتقای کمی و کیفی خدمات و گسترش چتر حمایتی سازمان در سطح جامعه و اجرای تعهدات سازمان در سطح مطلوبتر خواهیم بود.
جعفر سمساری، شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کار را همراه و همیار سازمان در جهت اجرای دقیق قانون و مقررات که مطلوب ذینفعان است، دانست و اذعان داشت: صیانت از منابع و دارایی های سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سرمایه های بین النسلی، وظیفه ای است که همگی بایستی بر آن اهتمام داشته و پایداری سازمان را تضمین نمائیم.
چنگیز قاسمی، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان مطالبات جامعه کارگری در تسهیل امور در حوزه مشاغل سخت و زیان آور، اجرای دقیق قانون در جهت احقاق حقوق کارگران را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت رویه و اجرای منسجم قانون در تمامی مراحل و حوزه ها را مطالبه اعضا دانست.
حسین فتحی، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه هدف اصلی از تصویب قانون مشاغل سخت و زیان آور، صیانت از نیروی کار جامعه است، اذعان داشت: در کشورهای توسعه یافته، میانگین عمر بعد از بازنشستگی ٢٠ تا ٢٥ سال است و لیکن این رقم در ایران ٥ تا ٧ سال می باشد و این امر نشان می دهد که علیرغم وجود قانون، اجرای آن به نحو شایسته در جهت ارتقای سلامت و کیفیت زندگی نبوده و صرفا بازنشستگی پیش از موعد و زود هنگام مورد مطالبه جامعه کارگری است که ضرورت دارد در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت پذیرد.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، اجرای اقدامات اصلاحی و حذفی وکنترل های مهندسی و مدیریتی را لازمه کاهش عوامل سخت و زیان آور و اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: پرخاشگری، تنش های موجود در محیط کار و حوادث ناشی از کار، نشأت گرفته از عوامل زیان آور موجود در محیط کار است که هزینه های گزافی را به جامعه وارد می نماید.
در این جلسه، اعضای هیأت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی و روسای شوراهای اسلامی کار کارخانجات، پیشنهادات و نقطه نظرات خود در جهت اجرای هر چه دقیق تر قانون و احقاق حقوق کارگران را ارائه کردند.



http://www.tamin.ir/News/Item/54992/2/54992.html