شرکت سونی پتنتی منتشر نموده که بر اساس آن، قابلیت تأمین انرژی مورد نیاز برای شارژ گوشی همراه از طریق وسایل الکترونیکی موجود در فضای اطراف وجود دارد.
در اختراع ارائه شده، گوشی های همراه این قابلیت را دارا می باشند که همانطور که برای یافتن وای فای اقدام به جستجو می نمایند برای یافتن منبع مناسب انرژی نیز اقدام به جستجو نمایند. در این اختراع شگفت انگیز با استفاده از فناوری انتقال اطلاعات، یک تراشه امکان تبدیل انرژی را به کمک وایرلس فراهم می نماید. این فناوری جدید بر پایه این اصل قرار گرفته که همانطور که اشتراک گذاری وایرلس توسط سیستم Hot Spot در گوشی های همراه وجود دارد، قابلیت انتقال انرژی نیز وجود خواهد داشت.





این US پتنت که در تاریخ 21 فوریه گذشته با شماره 9,577,463B2 منتشر شده است؛ اگرچه در عنوان محدود به دریافت شارژ وسایل الکترونیکی پرتابل از سایر وسایل الکترونیکی پرتابل می باشد اما در بطن پتنت، قابلیت دریافت انرژی الکتریکی از محدوده گسترده ای از وسایل الکترونیکی را معرفی می نماید که از آن جمله می توان به گوشی های هوشمند، کامپیوترها، ماشین کارواش، یخچال و تلویزیون اشاره نمود.
یک تراشه برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد که مجهز به سیستم (Near Field Communications (NFC می باشد. به کمک این تکنیک امکان ارتباط تجهیزات در فواصل کم فراهم شده که به تبع آن انتقال اطلاعات میان آنها امکان پذیر می گردد. این فناوری به صورت متداول برای انتقال عکس ها و ویدیوها توسط تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرد.
لازم به ذکر است که به دنبال پتنت معرفی شده شرکت سونی، در 28 فوریه گذشته نیز US پتنت دیگری به شماره 9,583,964B2، در زمینه روش شارژ وایرلس توسط این شرکت انتشار یافته است که تمرکز این شرکت را بر این سیستم جدید نشان می دهد.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | شارژ گوشی هوشمند از طریق وسایل الکترونیکی مجاور