در حالی که مایکروسافت در مورد محصول جدید خود با عنوان «Surface Phone»، سکوت کرده است، پتنت های ثبت شده از سوی این شرکت نشان از ایده ها و ابداعات جالب و هیجان انگیزی دارند. به گزارش برخی منابع خبری، ورود مجدد مایکروسافت به بازار دستگاه‌ های تلفن همراه هوشمند همراه با ارائه محصولی کاملاً متفاوت با نمونه های موجود خواهد بود.





در پتنت جدید مایکروسافت که در تاریخ 26 فوریه سال گذشته میلادی به ثبت رسیده بود، یک گوشی هوشمند با بدنه فلزی تشریح شده است. در این پتنت، فلز موجود در مرکز گوشی کارکردی شبیه به یک آنتن داشته و به دلیل قرار گرفتن در مرکز گوشی و احاطه شدن توسط مابقی اجزا، دسترسی کاربر به آن محدود گردیده است. ظاهراً این طراحی منحصر به فرد به منظور جلوگیری از اخلال در کارکرد آنتن به دلیل تماس کاربر با آن انجام گرفته است.
چند ماه پیش، «ساتیا نادلا» که یکی از مدیران ارشد مایکروسافت به شمار می آید، اعلام کرد محصول نهایی مایکروسافت در سال 2017 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. وی افزود: «ما با محصول جدید خود در بازار تلفن های هوشمند حضور خواهیم داشت؛ محصولی منحصر به فرد که نه بر مبنای اصول تعریف شده حال حاضر توسط رهبران بازار که با نگاهی معطوف به آینده طراحی و تولید گردیده است.»
به گزارش «Phone Arena»، ایجاد تداخل سیگنال ناشی از انحراف آنتن، مشکلی است که شرکت های فناور آن را به نوع نگه داشتن دستگاه از سوی کاربران نسبت می دهند. پتنت یاد شده که ایده آن توسط «Antti Karilainen» متخصص فرکانس های رادیویی توسعه داده شده است، می تواند تا حد زیادی این عیب را مرتفع سازد.
لازم به ذکر است، بنا به بیانیه جدید مایکروسافت به دلیل برخی امکانات جانبی تعبیه شده، نظیر امکان اتصال به ماوس و صفحه کلید و نیز برخی اصلاحات نرم‎افزاری، «Surface Phone» با تأخیر و در اواخر سال 2018 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | گوشی هوشمند فلزی مایکروسافت با آنتنی در مرکز گوشی