این استارت‌آپ در روزهای اولیه، تأکید خودش را بر روی برنامه رایگانش گذاشته است و در صفحه اصلی خود فقط برنامه رایگانش را معرفی می‌کند.



آن‌ها یک ویدئو و یک دکمه عضویت در صفحه اول قرار دادند و هیچ صحبتی از هزینه نکردند. علاوه بر این، یک برنامه ویژه ارجاع طراحی کردند؛ به این صورت که شما با معرفی کاربران جدید، فضای بیشتری را دریافت می‌کنید. به‌نظر می‌رسد که به‌واسطه نوع سرویس دراپ‌باکس، نرخ تبدیل آن‌ها از حساب‌های کاربری رایگان به حساب‌های کاربری ویژه، بسیار بالا بوده‌ است؛ برای همین آن‌ها تمام تمرکز خود را بر روی توسعه کاربران Free Plan خود گذاشته‌اند، چون می‌دانستند که آن‌ها با نرخ بالایی به حساب‌های کاربری ویژه، ارتقا پیدا می‌کنند.




DropBox ، از رایگان فروختن تا سودآوری | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها