ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/23, 13:44
    Arshia

    تلاش برای اصلاح محیط کار و خروج از شرایط سخت وزیان آور را با جدیت دنبال کنیم

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش در جهت اصلاح محیط کار و خارج شدن از شرایط سخت و زیان آور را باید با جدیت دنبال کنیم و امید به زندگی کارگران را افزایش دهیم و کاری کنیم که کارگران در زمان اشتغال و بازنشستگی زندگی بهتری داشته باشند.
    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی ربیعی در همایش بررسی و تحلیل اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آور در شیراز با اشاره به اهمیت همکاری دو حوزه کار و تامین اجتماعی افزود: حوزه کار و رفاه اجتماعی در کنار هم با هم افزایی زمینه ساز بهبود وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه است.
    وی گفت: رسیدگی به مشکلات مردم و همفکری، همکاری و تضارب آرا در این رابطه در نهایت باعث خیر و برکت برای جامعه خواهد بود.
    دکتر ربیعی تصریح کرد: در این همایش تصمیماتی که اتخاذ می شود در زندگی نیمی از مردم کشور موثر است .
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز نظریه های رفاه به شکل تور انداختن و سیاست رفاهی جبرانی و صدقه ای پاسخگو نیست و سیاست رفاهی باید مبتنی بر توانمند سازی افراد باشد.
    وی افزود: چند وجه از زندگی پربرکت زندگی پیامبر اکرم می تواند امروز مورد توجه ما باشد. مهمترین بخش اسلام عزیز نجات دادن انسانها و برقراری کرامت انسانها و عدالت و مبارزه با ظلم است. مهمترین وجه زندگی حضرت رسول اکرم اخلاق نیکو آن حضرت و اهمیت به کرامت انسانی است و ما امروز نیازمند اخلاقی تر شدن جامعه هستیم.
    دکتر ربیعی اظهار داشت: امروز جمع شده ایم که از حقوق کارگران صیانت کنیم و اینکه به چه شکل عمل کنیم که منافع کارگران و کارفرمایان را همزمان صیانت کنیم.
    وی گفت: ما به دنبال بیم زدایی و کاستن از ریسک های زندگی کارگران هستیم.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توسعه به مفهوم شادی و کرامت انسانها است و هدف توسعه باید انسانها باشد، افزود: در صورت بی توجهی به انسانها در توسعه با رشد مواجه خواهیم بود اما به توسعه نمی رسیم.
    وی تاکید کرد: تأمین اجتماعی به مفهوم اعم لازمه چنین مفهومی از توسعه است.
    دکتر ربیعی گفت: تأمین اجتماعی فقط مستمری دادن و دفترچه درمان نیست و تأمین اجتماعی به این مفهوم است که انسانها راحت تر زندگی کنند و از زندگی و آینده خود بیم نداشته باشند.
    وی افزود: سیاستهای ما باید معطوف به غنی سازی مفهوم توسعه با تأمین اجتماعی پویا باشد .
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: قطعا باید به سمت افزایش خدمات برای شاغلین در مشاغل سخت و زیان آور باشیم و از مرگ خاموش کارگران جلوگیری کنیم.
    وی در خصوص مشاغل سخت وزیان آور گفت: باید در انتخاب این گونه مشاغل دقت داشته باشیم، در حال حاضر مشاغل سخت زیان آور در حال تبدیل شدن به خواست عمومی است و این بی عدالتی در مورد کارگرانی است که در مشاغل سخت و زیان آور مشغولند.
    دکتر ربیعی افزود: برای بهبود شرایط کار و بهداشت حرفه ای تلاش بیشتری لازم است و می توانیم برای راه اندازی خانه های بهداشت سیار اقدام کنیم.
    در ادامه این همایش، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان جامعه کارگران و کارفرمایان از نظام جدید طبقه بندی مشاغل و سامانه ثبت قراردادها رونمایی شد. جزیره‌ای عمل کردن، درمان حوادث ناشی از کار نیست
    سیدحسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این همایش اعلام کرد: «ایمن‌سازی و سالم‌سازی محیط‌های کاری نیازمند همکاری و هماهنگی وزارت کار و سازمان تامین‌اجتماعی و نیز کارفرمایان و کارگران است و با طراحی مدلی جدید در این زمینه، در تلاشیم فرهنگ ایمنی در محیط‌های کاری را به فرهنگ غالب جامعه تبدیل کنیم.» وی افزود: «در هر جامعه‌ای که خردورزی حاکم باشد، تدبیر حکم می‌کند حفظ امنیت، سلامت، ایمنی و شادمانی افراد جامعه به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه‌های جامعه در اولویت سیاست‌ها و راهبردهای کشور قرار گیرد.» هفده‌تن تاکید کرد: «در سال ١٣٩٤ به علت همکاری و تلاش‌ ارزشمند همه دستگاه‌های ذی‌نفع در اجرای مدل «خودبازرسی کار» شمار و شدت حوادث ناشی از کار نسبت به سال ۹۳ کاهش چشمگیری یافت.» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: «با سالم‌سازی محیط‌های کاری و جایگزینی سیاست‌های پیشگیرانه و با هزینه‌ای اندک، به‌راحتی می‌توان به کمک نوآوری تمام محیط‌های کاری را از انواع آلاینده‌ها پاک کرد.» مهندس هفده‌تن اشاره کرد: «با پیشگیری از حوادث کار و استفاده از منابعی که هر ساله برای جبران خسارات و درمان و بازتوانی آسیب‌دیدگان این حوادث هزینه می‌شود، می‌توان فرصت‌های شغلی بی‌شماری ایجاد کرد.» وی سالم‌سازی محیط‌های کاری را یک برنامه بزرگ ملی دانست و گفت: «جزیره‌ای عمل کردن در این حوزه نتیجه‌بخش نخواهد بود.»


    http://www.tamin.ir/News/Item/34930/2/34930.html

مجوز های ارسال و ویرایش