یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی حفاظت از حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها می‎باشد. در این راستا، نظام مالکیت فکری و به‌ ویژه نظام ثبت اختراع برای ثبت رسمی دستاوردها و احراز مالکیت نوآوری و ابتکار افراد ایجاد شده است. به همین منظور برای آشنایی فناوران، پژوهشگران و نخبگان کشور به لزوم حفاظت از دارایی‎های فکری خود و روش‎های موجود برای اجرایی نمودن این مهم، برگزاری کارگاه‎های عمومی و تخصصی یکی از مسائل الزامی به شمار می‎آید.
کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع در روزهای دوشنبه 22 و سه شنبه 23 آذرماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر به مدت 16 ساعت برای اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان دانشگاه‎های استان لرستان و مشمولین بنیاد نخبگان استان، در محل دانشگاه لرستان برگزار گردید.
عناوین اصلی این کارگاه شامل انواع حقوق مالکیت فکری و دلایل محافظت از آن، ثبت اختراع و شرایط آن، انواع پتنت و انتخاب کشورهای مناسب برای ثبت اختراع بود که جناب آقای دکتر برنایی از کانون پتنت ایران بعنوان مدرس کارگاه به شرح جزئیات پرداختند.
این کارگاه بر اساس مطالبه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی دانشگاه‎ها از دفتر مالکیت فکری استان پایه‎ریزی شد و با هماهنگی‎های دفتر مالکیت فکری، بنیاد نخبگان استان و دانشگاه‎های استان برنامه‎ریزی و با همکاری مناسب کانون پتنت ایران برگزار گردید.

با توجه به احساس نیاز موجود، این کارگاه با استقبال بسیار خوب و حداکثری دانشجویان و اعضای هیأت علمی همراه گردید. استقبال از این کارگاه به حدی بود که پس از تأیید کانون پتنت مبنی بر برگزاری کارگاه در استان و اعلام فراخوان ثبت‎نام به دانشگاه‎ها و مراکز علمی پژوهشی استان بیش از 80 نفر ثبت نام نهایی نمودند. همچنین پس از برگزاری کارگاه و اعلام رضایت مخاطبین، بسیاری از دانشگاه‎های استان متقاضی برگزاری کارگاه آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع از دفتر مالکیت فکری شدند.



کانون پتنت ایران | اخبار | گزارش برگزاری کارگاه آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع در دانشگاه لرستان