به گزارش دفتر مالکیت فکری کره جنوبی «KIPO»، اختراعات مربوط به حوزه هوش مصنوعی در این کشور در سال 2016 میلادی از رشد تقریباً هفتاد درصدی برخوردار بوده است. در سال 2015 میلادی، 36 پتنت توسط محققین و شرکت های نوآور کره ای به ثبت رسیده است؛ این در حالی است که با رشد قابل توجه سرمایه گذاری شرکت ها در این حوزه، تعداد پتنت های به ثبت رسیده به 61 مورد در سال 2016 میلادی رسیده است. در این گزارش با تأکید بر پیش بینی روند افزایشی فوق الذکر از سوی بسیاری از فعالان صنعتی و دانشگاهی، از توجه تعداد معدودی از فناوران و نوآوران کره ای به موضوع هوش مصنوعی در سال های پیشین نام برده شده است؛ این در حالی است که تنها 11 پتنت در سال 2013 میلادی در این حوزه به ثبت رسیده بود.





یکی از مقامات ارشد KIPO در این زمینه افزود: «با بررسی روند تغییرات محصولات الکترونیک موجود در بازار، می توان چنین نتیجه گرفت حرکت به سمت رابط دیجیتال مکالمه، یکی از روندهای تثبیت شده در آینده خواهد بود؛ از این رو ابزارها و برنامه هایی نظیر دستیار دیجیتال در دستگاه های تلفن همراه هوشمند با تحولات شگرفی رو به رو خواهد شد.»
گفتنی است، شرکت سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ ترین فناوران حوزه الکترونیک در کره جنوبی، با رونمایی از «Bixbi» در محصولات جدید خود از جمله «galaxy S8» و «Galaxy S8 Plus» به عنوان یکی از مزیت های عمده آن ها، استفاده از هوش مصنوعی در محصولات و فناوری های خود را با جدیت دنبال می نماید. از طرف دیگر، LG به عنوان یکی از رقبای تجاری سامسونگ، هیچ نشانه ای از تمایل به ورود به این حوزه و توسعه دستیار مجازی هوشمند از خود نشان نداده و هنوز هم تصمیم به استفاده از فناوری دستیار دیجیتال گوگل به کار رفته در محصول جدید خود «LG G6» را دارند.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | افزایش هفتاد درصدی ثبت پتنت در زمینه هوش مصنوعی در کره جنوبی