آژانس اطلاعات و ارتباطات دولتی کره جنوبی «IITP» طی یک اطلاعیه رسمی اعلام نموده که این کشور توانسته است در بین کشورهای دارای بیشترین پتنت ثبت‌شده در حوزه فناوری هوش مصنوعی «AI» قرار گیرد. بر اساس بررسی‌های انجام‌گرفته، مخترعین و شرکت‌های فناور کره‌ای توانسته‌اند در طی 12 سال گذشته، پس از آمریکا و ژاپن، بیشترین پتنت در زمینه هوش مصنوعی به ثبت برسانند.





بنا بر گزارش وب‌سایت «Yonhapnews Agency»، یافته‌های آماری مرتبط با فعالیت‌های ثبت و انتشار پتنت در «IP5» شامل دفاتر ثبت اختراع آمریکا، ژاپن، چین، اتحادیه اروپا و کره جنوبی، حاکی از این است که از ژانویه 2005 میلادی به این سو، شرکت‌های آمریکایی بیشترین سرمایه‌گذاری را در زمینه فعالیت‌های تحقیق و توسعه فناوری هوش مصنوعی صرف نموده‌اند و در همین راستا موفق به قرارگرفتن در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین ثبت اختراع در این حوزه شده‌اند. کشورهای ژاپن، کره جنوبی، آلمان، چین، فرانسه و هلند در رده‌های بعدی فهرست مذکور جای گرفته‌اند.
«IITP» با ذکر این نکته که پتنت‌های کره جنوبی عمدتاً بر کاربرد فناوری هوش مصنوعی در دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند و راهکارهای نوین ارتباطات بیسیم متمرکز است، از شرکت‌های سامسونگ و «LG» به عنوان شرکت‌های پیشرو در زمینه توسعه این فناوری یاد نموده است. بنا بر اعلام این آژانس، شرکت‌های سامسونگ، «LG» و مؤسسه تحقیقاتی الکترونیک و ارتباطات به ترتیب با 3188، 889 و 865 پتنت دارای بیشترین پتنت ثبت‌شده در زمینه هوش مصنوعی می‌باشند.
گفتنی است، کره جنوبی با مهیا نمودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری هوش مصنوعی و تشویق مخترعین و فناوران کره‌ای به توسعه فعالیت‌های «R&D» خود در این زمینه، توانسته است به عنوان یکی از بازیگران پیشرو در این حوزه از فناوری مطرح گردد. با این حال، هنوز هم در برخی شاخه‌ها نظیر یادگیری ماشینی نیاز به فعالیت‌های بیشتری برای رسیدن به کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری وجود دارد که در گزارش «IITP» نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | قرار گرفتن کره جنوبی در رده سوم کشورهای دارای بیشترین پتنت در حوزه فناوری هوش مصنوعی