اتوماتیک سازی فرایند بازاریابی به تدریج به امری حیاتی تبدیل می شود. این کار که توسط نرم افزارهای بازاریابی و همینطور ایمیل و شبکه های اجتماعی اتفاق میافتد، به شما این امکان را می دهد که کمپین های فوق العاده بازاریابی را در کمترین زمان و راحت ترین شکل ممکن، راه اندازی کنید. اتوماتیک کردن فعالیت های بازاریابی نیازمند گستره بزرگی از فعالیت هاست که در نهایت به آن اتوماسیون بازاریابی گفته می شود. از نمونه های آن می توان به رفتار سنجی کاربران در شبکه های اجتماعی برای ارایه پیشنهادهای ویژه،استفاده از الگوریتم های خاصبرای تعیین رتبه بندی برای لیدهای فروش بر اساس اطلاعاتی در مورد علایق و جدول زمانی خرید مشتری بالقوه، اتوماتیک کردن فرایند واجد شرایط کردن مشتری برای عملکرد سریع و … اشاره کرد.
ولی همه این ها زمانی اتفاق می افتد که شرایط اولیه را فراهم کرده باشید. فراهم کردن شرایط اولیه، خودش بخش مهمی است که می تواند موفقیت یک اتوماسیون بازاریابی را تضمین کند، چرا که تنها زمانی این اتفاق میافتد که بتوانید چیدمانی صحیح برای آن طراحی کنید. Ann King در طی 60 روز توانسته است، یک اتوماسیون بازاریابی کامل را پیاده سازی کند و در این مطلب نکاتی درباره آن را به اشتراک گذاشته است: 1) CRM خود را تمیز کنید اطمینان حاصل کنید که پایگاه داده سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما (CRM) مرتب باشد. به این خاطر که سیستم اتوماسیون بازاریابی کاملا به آن وابسته است و اگر افزونگی در آن زیاد باشد، آشفتگی زیادی به وجود خواهد آمد. 2) از صحت ایمیل های موجود اطمینان حاصل کنید قبل از اینکه ایمیل مشتریان خود را وارد کنید، حتما صحیح بودن آن ها را بررسی کنید. با این کار هیچ ایمیل نادرستی وارد سیستم نخواهد شد. این کار باعث می شود که تعداد ایمیل های صحیح ارسالی از طرف شما زیاد باشد و آدرس IP شما وارد لیست سیاه نشود. 3) با تیم فروش در ارتباط باشید و آن ها را آموزش بدهید اتوماسیون بازاریابی بر روی فرایند شما و توافقاتی که با تیم فروشتان دارید تاثیر می گذارد. پس باید راجع به این موضوع، با آن ها صحبت کنید: آیا اتوماسیون بازاریابی منجر می شود که فعالیت نیروهای فروش کاهش پیدا کند؟ سوال های زیادی برای پرسیدن وجود دارد که برای هر شرکتی متفاوت است. 4) اطمینان داشته باشید که از منابع مناسب استفاده می کنید در حداقل ترین شرایط شما به همکاران توسعه دهنده وب، دپارتمان فناوری اطلاعات، مدیر CRM و تیم های خلاق بازاریابی نیاز دارید که در مواردی مانند موارد زیر به شما کمک کنند: تاییدیه ایمیل آپلود اطلاعات ایجاد فورم های جدید ایجاد صفحات نشست یکپارچه سازی CRM آموزش تیم فروش تولید محتوا یکپارچه سازی جستجو در سایت و موارد ریز و درشت بسیاردیگر. هرچند این ها نکات پیچیده بسیاری هستند ولی می توان آن ها فاکتورهای اولیه برای پیاده سازی یک اتوماسیون بازاریابی دانست. اگر زیرساخت لازم فراهم نباشد، کار سختی در پیش خواهد بود.
5) یاد بگیرید که بصورت مرتب بیاموزید
من در حال حاضر بسیار از آنچه که 60 روز قبل نمی دانستم، می دانم و به خوبی آگاهم که بسیاری چیزهای دیگر هنوز برای آموختن، باقی مانده است.


منبع: dargi.ir

https://ipt24.com/blog/%d9%86%da%a9%...7%d8%a8%db%8c/