نشست تشکل های کارگری کرمان با حضور مدیران کل ودرمان تامین اجتماعی این استان برگزار و در این نشست بر ارتقای خدمات به بیمه شدگان و کارگران تاکید شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی کرمان در این نشست گفت: نظرات و پیشنهادات جامعه کارگری باعث پیدا کردن بهترین راه می شود.
علی حسینی هدف تامین اجتماعی را رسیدن به مقصود که همانا خدمت به بیمه شدگان است، عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده و در حال حاضر به مسیر خدمت و خدمت گذاری بازگشته است.
وی اظهار داشت: توجه ما هم به جامعه هدف خودمان است که از سازمان تامین اجتماعی چه انتظاری دارند و ما به عنوان امانت دار و متولیان این سازمان باید خود را در همان مسیر قرار دهیم که مطالبات جامعه هدف ما در آن است.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان از کارفرمایان خواست تا طبق قانون نسبت به تعهدات خودشان عمل کنند .
وی درخصوص تعاملات این سازمان با مخاطبین افزود: کارگران، کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی می بایست دست به دست هم بدهند و در همه جا حق و قانون را اجرا کنند.
حسینی گفت: سازمان تامین اجتماعی با ایجاد رضایت مندی جمعیت تحت پوشش در واقع توانسته است رضایت مندی از نظام مقدس جمهوری اسلامی را بالا ببرد .
وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی درکرمان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان را تحت پوشش دارد .
حسینی با اشاره به جمعیت ۹۰ هزار خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی کرمان افزود: با احتساب افراد تحت تکفل جمعیت تحت مستمری بگیر به ۱٥۰ هزار نفر می رسد .
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان گفت: در یکسال گذشته ٥ شعبه در شهرهای شهداد، گلباف، فهرج، رابر، و در کرمان شعبه شماره ۳را راه اندازی کردیم و بزودی شعبه نوق رفسنجان نیز افتتاح می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ شعبه مستقل،۱۴شعبه اقماری و ۵ کارگزاری تامین اجتماعی در استان کرمان در حال فعالیت هستند که مجوز ٣ کارگزاری دیگر نیز که ٢ واحدآن مربوط به شهر کرمان (شعب یک و سه ) و یک شعبه آن مربوط به شهر زرند است، اخذ شده است.
حسینی همچنین به راه اندازی شعبه اقماری یزدان آباد اشاره کرد و از صدور مجوز راه اندازی شعبه اقماری در شهر قلعه گنج خبر داد و افزود: سعی کردیم خدمات سازمان را به مناطق محروم ببریم تا مردم نیاز به رفت و آمد نداشته باشند .
وی با اشاره به ۲۹۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی استان کرمان گفت: سازمان بستری را فراهم کرده تا ۹۵% جمعیت کارفرمایی که بالغ بر ۴۱هزار کارگاه است، بدون مراجعه به شعب با استفاده از شبکه اینترنتی به ارسال لیست و پرداخت اینترنتی بصورت غیر حضوری اقدام کنند و همچنین از ۱۳۰ هزار نفر بیمه شده خاص اعم از اختیاری ، مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی، قالیبافان، رانندگان و ... ۵۰ درصد آن حق بیمه خود را بصورت اینترنتی (غیرحضوری) پرداخت می کنند که با این اقدام از۵۰ هزار سفر درون استانی جلوگیری می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان ، پوشش، توسعه و تعمیم بیمه های اجتماعی را مهمترین هدف تامین اجتماعی دانست و گفت: محصول این سازمان نهایتا منفعت اجتماعی است و منفعت اجتماعی، رفاه اجتماعی را به دنبال دارد و رفاه اجتماعی، امنیت اجتماعی را شکل می دهد .
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان نیز در این نشست، وضعیت شاخصهای علمی بهداشت و درمان را در کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی به اجرای طرح تحول نظام سلامت همراهی و همکاری کرده است .
دکتر امین فخر به نحوه ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان کرمان پرداخت و گفت: خدمات درمانی در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود.در بخش درمان مستقیم٣ بیمارستان( پیامبر اعظم(ص) کرمان، دکتر غرضی سیرجان و امام علی(ع) زرند ) و١٣ درمانگاه خدمات درمانی خود را در حد استانداردهای لازم ارائه می کنند .
وی اظهار داشت: در بخش درمان غیر مستقیم از طریق دفتر اسناد پزشکی استان و عقد قرار داد با ١٤٥٠ مرکز تشخیصی و درمانی، خدمات درمانی برای بیمه شدگان تامین می شود.
دکتر فخر گفت: در سال گذشته پنج و نیم میلیون نفر خدمات سرپایی و ٥٣ هزار نفر خدمات بستری در مراکز ملکی استان دریافت کرده اند و ٢٦ هزار نفر هم مورد عمل جراحی واقع شده اند و هشت و نیم میلیون نفر نیز مراجعه سرپایی به مراکز طرف قرار داد داشته اند و ٩٧ هزار بیمار در این مراکز بستری شده اند .
مدیر درمان تامین استان کرمان هزینه صرف شده برای تامین درمان بیمه شدگان در سال گذشته را ٤٤٠ میلیارد تومان ذکر کرد.
دکتر فخر در مورد کیفیت خدمات واحدهای درمانی تامین اجتماعی استان گفت: بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت و درمان در وضعیت مطلوبی قرار داریم و حفظ کیفیت خدمات توام با ایمنی بیمار الگوی ارائه خدمت است.



http://www.tamin.ir/News/Item/31352/2/31352.html