مدیر کل تامین اجتماعی بوشهر گفت: دو کارگزاری شعب بیدخون و شهید هندی زاده یک بوشهر و همچنین شعبه اقماری تامین اجتماعی نخل تقی در دهه مبارک فجر افتتاح می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، یونس خسروانی در نشست خبری با بیان اینکه تامین اجتماعی، یک نهاد غیردولتی گسترده است که بدون دریافت کمک از سوی دولت، به بیش از ٥٠ درصد مردم کشور خدمات دهی دارد، ادامه داد: دو بخش بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی استان بوشهر در سال گذشته، ٥٧٥ میلیارد تومان در استان هزینه کرده اند.
وی اظهار داشت: یکی از تعهدات تامین اجتماعی پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان بوده که طی ۹ ماهه امسال بیش از ٤ میلیارد و ١٥٠ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.
خسروانی با اشاره به اینکه کارگاه‌های زیرپوشش تامین اجتماعی استان بوشهر بالغ بر ٨٠٠ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکارند، افزود: از این میزان ٣٠ میلیارد تومان مربوط به شهرداری های استان است.
وی بیان داشت: با توجه به شعار درنظر گرفته شده از سوی رهبری برای امسال، ستاد «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای کمک به کارگاه های بحران زده تشکیل شده تا برای حفظ وضعیت شغلی و تولید در کارگاه های استان اقدام عملی صورت گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: پیش از این هم سازمان تامین اجتماعی طرح بخشودگی جرایم بیمه ای را برای کارفرمایان خوش حساب کارگاه های صنعتی و تولیدی اجرا کرده اما طرح جدید برای همه کارگاه ها حتی کارگاه های خدماتی در نظر گرفته شده است.
خسروانی تاکید کرد: با اجرای این طرح کمک شایانی به بخش تولید و اشتغال خواهد شد.
خسروانی خاطرنشان کرد: در سالجاری ٢٧١ میلیارد تومان مستمری به بازنشسته‌ها، بازماندگان و از کار افتاده‌های تامین اجتماعی بوشهر پرداخت شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات سازمان، افزود: با اجرای کامل دو طرح بازرسی هوشمند و الکترونیک شدن پرونده بیمه شدگان، خدمات مهم سازمان، به صورت الکترونیک و با سرعت و کیفیت بهتری نسبت به قبل به مخاطبان ارائه خواهد شد.
خسروانی ادامه داد: در طرح بیمه اتباع، حدودا ٥٠٠ نفر از اتباع بیگانه در این استان بیمه شدند و از مزایای قانونی آن بهره مند می شوند.



http://www.tamin.ir/News/Item/36452/2/36452.html