فروش پایه و اساس موفقیت در تجارت است. ممکن است فکر کنید که مشکلی در فروش ندارید. آیا این خبر خوبی است؟ درست مانند هر چیزی در زندگی، فروش هم از قانون 20-80 پیروی میکند. حتی بهتر از سایرین. در فروش 3-97 است.
بر اساس مطالعات انجام شده توسط استادان روانشناسی از دانشگاه UCLA، 3عنصر که در دریافت و تاثیر پیام ما بر سایرین موثر است مطرح شده است: 7% کلمات، 38% تن صدا و 55% زبان بدن
منطقی است که در سن 18سالگی که به آمریکا مهاجرت کردم، با وجود اینکه زبان انگلیسی چندان خوبی نداشتم، درآمد 10000دلاری داشتم. از آنجا که نمیتوانستم انگلیسی را یک شبه بهبود بدهم روی ارتباطات غیرکلامی متمرکز شدم و این برایم بسیار کارساز بود.البته باید مطمئن شوید که کلمات و محتوای صحبت های شما با فروش مرتبط باشد. سپس بر چگونگی انتقال مفاهیم خود تمرکز کنید. این جابه جایی است که واقعا از مزایا استفاده میکنید. در اینجا 4مورد درباره چگونگی بهبود مهارت های فروش بیان شده است:
1- صاف بایستید
طبق نظر Steve Maxwell، مربی بدنسازی، افراد میتوانند وضعیت خود را فقط در 5دقیقه ثابت نگه دارند. Maxwell در سال 2015 توضیح داد که با انجام چند تمرین ساده مانندن چرخیدن روی زمین مانند رادار، میتوانید بر حالت ایستادن خود مسلط شوید. یکی دیگر از گزینه ها این است که کتف بند ببندید تا 30 دقیقه وضعیت شمارا فوق العاده نگه میدارد. سلاح من بستن کتف بند است. احتمالا بهترین سرمایه گذاری باشد که تابحال انجام داده ام.
2- استفاده از حرکات دست
طبق تحقیقاتی که اخیرا توسط نویسنده پرفروش ترین کتاب سال انجام شده، Vansa van edvard و تیمش دریافتند که محبوب ترین سخنرانان به طور متوسط 465 بار از حرکت دست استفاده میکنند.این تعداد تقریبا دو برابر تعداد استفاده شده توسط سخنران غیر محبوب ترین تد است. در غرایز ماست که با دستانمان صحبت کنیم. مخاطبانن شما را درگیر میکند.
به شما پیشنهاد میکنم جلو آیینه تمرین کنید یا صدای خودتان را ضبط کنید. با تماشای کلیپ های Ted Talk زبان بدن خود را از جمله حرکات دست بهبود ببخشید. در یکی از کلاسای درس من برای رشته MBA بعد از تماشای 30ثانیه از فیلم خودم از اینکه چقدر تغییر کرده ام و تفاوت ایجاد کرده ام شگفت زده شدم.
3- تمرکز بر حالت های صورت
طبق تحقیقاتی که در سال 2016Kasia Wezowski (موسس مرکز زبان بدن) انجام داد، چگونگی تاثیر علامتهای چهره بر عملکرد بالای فروشندگان را توضیح داد.
یکی از روانشناسان مورد علاقه من، دکتر Paul Ekman، متخصص شناسایی حالات صورت، گفته است: تنها 7حالت اولیه وجود دارد و با آگاهی به این حالتها احساسات واقعی ما در قالب کلامات بیان میشود.
یک واکنش سریع مانند لرزیدن بینی یا سر و صدا پلک چشم میتواند نظر شما را جلب کند. اما آگاهی از این حالتها شما را یک شبه روانشناس نمیکند. اما آگاهی از حالتهای چهره به شما یک مزیت قابل توجه میدهد.
13حالت چهره که عمومیت دارند را شناسایی کنید. بهت زدگی، شرم، ترس، وحشت، غرور، نفرت، خشم، عشق، لذت و شادی، احساس گناه، اضطراب، خجالت، فروتنی یا حیا.
4- واضح صحبت کردن
زمانی که صحبت میکنید به ادا کردن کلماتتان هم توجه کنید. نه فقط به آنچه که میگویید. به یاد داشته باشید تن صدای شما 38% از ارتباطات را شامل میشود. کلمات شما فقط 7%. سرعت صحبت کردنتان را کم کنید و مطمئن شوید کهه مفهوم را کامل و واضح انتقال میدهید.
همیشه اوج خود را حفظ کنید و انرژی خود را بر آنچه که مهم است متمرکز کنید. از ارتباطات غیرکلامی شگفت زده خواهید شد.
چند تکنیک بزرگ برای خواندن زبان بدن افراد
دست ها و پاهای عبور کرده از هم نشاندهنده مقاومت در برابر ایده ای شماست
دستها و پاهای عبور کرده از هم موانع فیزیکی هستند که نشان می دهند که شخص پذیرای آنچه که شما می گویید، نیست. حتی اگر آنها لبخند بزنند و در یک مکالمه دلپذیر شرکت کنند، زبان بدنشان حقیقت را خواهد گفت.
دو نفر از محققان برای تالیف یک کتاب با موضوع خواندن زبان بدن از بیش از ۲۰۰۰ مذاکره فیلمبرداری کردند، و در هیچ یک از آنها، زمانیکه طرف مقابل پاهایش را از روی هم عبور داده بود، توافقی حاصل نشد.
از نظر روان شناسی، دست ها و پاهای عبور کرده از هم نشان می دهند که فرد از لحاظ ذهنی، احساسی و جسمی نسبت به آنچه که در مقابلش قرار دارد، مقابله می کند. اینکار عمدی نیست، به همین دلیل است که خیلی آشکار قابل مشاهده است.
لبخند زدن واقعی چشم ها
وقتی که لبخند میزنید، دهان می تواند دروغ بگوید اما چشم ها نمی توانند. لبخند واقعی وقتی به چشم می رسند، پوست اطراف چشم به شکل پاهای کلاغ چروک می خورد. مردم اغلب لبخند می زنند تا آنچه را که واقعا فکر و احساس می کنند را پشت این لبخندها پنهان نمایند. پس دفعه بعد که خواستید بدانید که لبخند کسی واقعی است، به گوشه چشمهایش خوب نگاه کنید؛ اگر این علامت وجود نداشت، این لبخند چیزی را پنهان می کند.
کپی کردن شما از زبان بدن دیگران چیز خوبی است
آیا تا به حال با کسی در جلسه ای بوده اید و متوجه شده اید که هر زمانی که شما حرکتی می کنید، مثلا پاهایتان را روی هم می اندازید، او نیز همین کار را انجام می دهد؟ یا شاید آنها سرشان را به همان جهتی که شما در حال صحبت کج کرده اید، کج کنند؟ این واقعا نشانه خوبی است. منعکس کردن زبان بدن چیزی است که ما وقتی احساس پیوند با شخص دیگری می کنیم، ناخودآگاه آن را انجام می دهیم. این نشانه ای است از اینکه گفتگو به خوبی انجام می شود و طرف مقابل پذیرای نظرات شما است. این اطلاعات هنگامی که شما در حال مذاکره هستید، می تواند مفید باشد؛ زیرا به شما نشان می دهد که طرف مقابل در مورد معامله واقعا چه فکری می کند.
منبع:
https://www.inc.com/kevin-hong/mark-...instantly.html


کارآفرین شو!