راز ثروت کسب و کار های موفق
بسیاری از
کسب و کار ها را وقتی نگاه می کنیم می بینیم دست روی دست گذاشته اند تا یک
مشتری از جلوی
فروشگاه آن ها عبور کند و اگر چشم مشتری ویترین یا دکور فروشگاه را گرفت بعد داخل فروشگاه شود و آنگاه تازه مسئولیت کار
فروشنده آغاز می شود . این نوع
کسب و کار ها که هر روز به همین صورت کسب و کار می کنند را در اصطلاح کسب و کار های
انفعالی می گویند و همیشه سهم خیلی کوچکی از
بازار متعلق به کسب و کار های انفعالی است.
در این مقاله می خواهیم به این بپردازیم که یک کسب و کار موفق کسب و کاری است که میزان فروش و تعداد مشتریان خود را تعیین کند نه به این امید بنشیند تا مشتری از جلوی فروشگاه و کسب و کارش شانسی رد بشود تا بتواند چیزی به او بفروشد.
کسب و کار های عامل کسب و کار هایی هستند که هرگز هیچ شرایطی از جمله مشکلات اقتصادی یا سیاسی و اجتماعی تاثیر بلند مدت و طولانی روی کسب و کار های آن ها نمی گذارد.
کسب و کار های انفعالی همیشه تابع تغییرات جامعه و شرایط اقتصادی کشور هستند به طور مثال اگر به چند سال گذشته توجه کنید متوجه می شوید که با نوسان قیمت دلار، بسیاری از کسب و کار ها ورشکست شدند و در عوض بسیاری از کسب و کار ها رشد ۱۰۰ درصدی انجام دادند.
خب به نظر شما تفاوت در چیست که در یک شرایط یکسان دو کسب و کار دو نتیجه متفاوت می گیرد؟
کسب و کار های انفعالی همیشه از وضعیت بازار گلایه مند هستند و به امید یک روز چشم انتظار مشتری می نشینند و تمام شکست خود را به گردن وضعیت معاش و وضعیت کشور و یا سیاست های اشتباه فلان دولت می اندازند. این نوع کسب و کار ها ۹۰ درصد از بازار را تحت پوشش قرار می دهند البته در این مقاله سعی داریم تا به کسب و کار های عامل یا روش های کار و مدیریت آن ها بپردازیم.
کسب و کار های عامل خودشان تعیین می کنند که در این ماه باید چقدر فروش داشته باشند صرف نظر از تغییرات اقتصادی یا سیاسی و یا میزان رشد ماهانه و سالانه کسب و کارشان را همین امروز تخمین می زنند و به امید شرایط و اتفاقات خوب نیستند تا فروش بیشتری داشته باشند.
کسب و کار های عامل با برنامه ریزی دقیق برای فروش و بازاریابی خود پیش می روند که در ادامه به چند بخش آن اشاره می کنیم.
از مهم ترین عوامل برای عامل کردن کسب و کار تبلیغات اثر گذار است که این تبلیغات باید بر روی بازار هدف و مشتری هدف دقیقی صورت گیرد و در صورت بازگشت سرمایه مثبت باید آن تبلیغ را در قیاس بزرگ تری انجام داد. این یک راز کسب ثروت در کسب و کار های عامل است.
مشتریان را وفادار می کنند. همیشه سودی که مشتری بعد از خرید به کسب و کار ها می رساند مهم ترین عامل رونق کسب و کارتان است یعنی باید اتفاقی بیافتد که مشتری فروشگاه و کسب کار شما را به حافظه بلند مدت بسپارد به این صورت که با گفتن کلمه خریدن لباس، ناخودآگاه فلان فروشگاه در ذهن مشتری تداعی شود.
شما برای این کار باید همیشه جلوی چشم مشتری باشید. این کار را می توانید از طریق برقراری ارتباط از طریق شبکه اجتماعی و یا پیامک انجام دهید و هنگامی که مشتری به فروشگاه شما می آید باید اطلاعات تماس او را بگیرید و او را در لیست مشتریان خود قرار دهید و همیشه برای فروش های ویژه یا مناسبت های خاص با او در ارتباط باشید .
یکی دیگر از مهم ترین عوامل ،
عامل سازی کسب و کارتان می تواند این باشد که فقط گوشه ای از بازار را برای خود در نظر بگیرید ، یعنی به جای تنوع اجناس و احاطه داشتن بر روی چندین نوع مشتری هدف فقط یک مشتری هدف را انتخاب کنید. این کار شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاریتان معرفی می کند. یعنی همه ما دوست داریم که از فروشگاه هایی خرید کنیم که مختص به همان نیاز ما باشد تا این که جنس مورد نظر ما را در کنار چندین جنس متفاوت می فروشند.
https://www.modiresarmaye.com/post/show?code=LZTE4b0Vcp