خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
کارآفرینان موفق معمولا از دیگر کارافرینان موفق الهام گرفته اند. این بدان معنی است که اگر مردم الگوهای بزرگ (مدل های نقش) نداشته باشند در معرض خطرند. این یکی از بزرگترین چالش هایی است که زمانی که زنان میخواهند شروع به راه اندازی استارت آپ بکنند، با آن مواجه هستند. در اینجا نقل قول های کلیدی از 17 زن شگفت انگیز کارآفرین آمده است. کدامیک برای شما الهام بخش ترین است؟ 1- Sara Blakely بنیان گذار Spanx، جوانترین زن میلیارد در آمریکا " مهم اسست که مایل به انجام اشتباهات باشید. بدترین چیز ممکن است اتفاق بیفتد که شما را به فرد برجسته میکند." 2- Shelia Lirio Marcelor بنیان گذار Care.com " من به تحولات فکر میکنم نه انقلاب. شکست جایگاهی در واژگان من ندارد. " 3- Wendy Kopp بنیان گذار Teach for America " تغییر همیشه موجب بهبودی نمیشود. گاهی باعث اختراع میشود. وقتی توماس ادیسون لامپ را اختراع کرد تلاش او برای بهبود نور شمع نبود. او نور بیشتری میخواست" 4- Clara Barton بنیان گذار American Red Cross " ممکن است گاهی بخواهم به کسی چیزی آموزش دهم ولی هزینه بر است. من به اندازه مردان کار میکنم و نباید حقوقم کمتر از آنها باشد." 5- Martha Stewart بنیان گذار Martha Stewart living omnimedia " نصیحت جدید من این است: زمانی که وسط تحولات قرار بگیرید، درگیر میشوید." 6- Anita Roddick بنیان گذار Body Shop " اگر به خوبی فکر کنید، بهتر عمل میکنید. جسور باشید. اولین باشید. متفاوت باشید. منصف باشید." 7- Tory Bruch مدیر عامل و طراح Tory Bruch LLC فکر میکنم میتوانید تمام چیزهایی که میخواهید، داشته باشید به شرطی که فایده و عملکرد آن را بدانید." 8- Arianna Huffington بنیان گذار the Huffington post " توقعم از خودم بیشتر از توانایی های خود واقعی ام است. همین باعث میشود ترس از من دور باشد." 9- J.K. Rowling نویسنده " غیر ممکن است در زندگی شکست نخوری مگر تمام عمرت را با احتیاط بگذرانی در این صورت بطور پیش فرض شکست خورده محسوب میشوی. " 10- Diane Von Furstenber طراح و بنیان گذار DVF " میخواهم زن مستقلی باشم زنی که میتواند قبضهایش را پرداخت کند. زنی که میتواند زندگیش را اداره کند. من میخواهم زن باشم." 11- Angie Hicks سهام دار Angie`s list خودم را ریسک پذیر نمیدانم تنها فرصتها را می یابم." 12- Madam C.J. Walker کارآفرین برتر قرن بیستم در زمینه آرایش و زیبایی " هدف درآمدزایی برای خودم نیست، بلکه میخواهم برای هزاران کارمند زنم کار ایجاد کنم. میخواهم به تمام زنان سیاه پوست بگویم منتظر آمدن فرصتها نباشید. بلند شوید و آنها را بسازید." 13- Elizabeth Arden بنیان گذار لوازم آرایش Arden " عزیزان هیچوقت این نکته کوچک را فراموش نکنید. این تجارت من است و شما فقط در آن کار میکنید! " 14- Coco Chanel بنیان گذار Chanel " شاید پیشرفت کنم و کامیاب شوم اما میخواهم زندگی طولانی و شادی داشته باشم." 15- Estee Lauder بنیان گذار شرکت Estee Lauder " رویایی نداشتم و به آن فکر نمیکردم ولی با عمل به آنجا رسیدم." 16- Debbi Fields بنیان گذار MRS. Fields Bakeries " هرگز نگویید خوبه، کافیه " 17- Rashmi Sinha بنیان گذار Slide share " فکر میکنم سخت است یک رویداد خاص را دنبال کنید تا کارآفرین شوید. من استقلال را دوست دارم و دوست دارم چیزهایی را بسازم. کارآفرینی این اجازه را به من میدهد هر دو را انجام دهم." منبع: https://www.inc.com/bill-murphy-jr/1...uccessful.html کارآفرین شو!
۵ توصیه عالی برای موفقیت در کسب و کاردر این نوشتار ۵ توصیه جدید و عالی آمده است که موفقیت در کسب و کار و زندگی تان را تضمین میکند و می توانید مطمین باشید که تبدیل به یک کارآفرین موفق می شوید. 1. برای موفقیت در کسب و کار و زندگی کمتر بازاریابی کنید! چی؟ این مطلب درمورد بازاریابی است. اما حرف من این است که سعی کنید بازاریابی متمرکزتر و راهبردیتری داشتهباشید، نه اینکه برنامههای بازاریابی و بودجهتان را کاملا از بین ببرید. این یعنی جاهایی که مشتری ندارید، یا هنگامیکه توان پشتیبانی طولانیمدت را ندارید، یا اگر از منابعتان در حوزههای مختلف استفاده میکنید، بازاریابی نکنید. برای موفقیت در کسب و کار و زندگی به جای تمرکز بر چند مجرای بازاریابی، روی یکی تمرکز کنید. شاید هدفتان این باشد که بهترین پادپخش یا مفیدترین وبلاگ را در اختیار داشتهباشید. شاید سعی دارید در عرصهی خودتان پرانرژیترین گروه را بسازید. نکته این است که خودتان را ملزم کنید در یک حوزهی مشخص از طریق یک واسطه یا مجرای مشخص با مخاطبان در ارتباط باشید. ۲. روی مشترکین تمرکز کنید. باهوشترین کارآفرینها برای موفقیت در کسب و کار و زندگی کمتر روی کمپینهای یکباره تاکید خواهندکرد و برای مشتریان مرجعی مناسب خواهندبود. شما میتوانید با ایجاد محتوای ارزشمند که آدمها به آن نیاز دارند یا به آنها علاقه دارند، این کار را بکنید، همچنین باید مطمئن شوید این محتواها را بهطور مرتب و قابل پیشبینی عرضه میکنید. اندرو دیویس، کارشناس بازاریابی میگوید کلید گسترش مجموعه مشترکینتان این است که با مخاطبانتان قرار مشخصی بگذارید. درست همانطور که روزنامهتان هرروز در زمانی قابل پیشبینی پخش میشود، محتوای اشتراکی شما هم باید برای مشتری طبق زمانبندی قاعدهمندی قابل دریافت باشد. دیویس پیشنهاد میکند محتوا را صبحها بین ساعات ۶ تا ۱۰ و عصرها بین ساعات ۳ تا ۷ منتشر کنید، و یادآوری میکند زمان نهار بهترین ساعت برای فرستادن خبرنامههای ایمیلی است، چون اغلب آدمها پشت میزشان نهار میخورند و صندوق دریافتشان را بررسی میکنند. با استفاده از میزان باز شدن ایمیلها و نرخ تعامل(میزان نظرات کاربران، م.) امتحان کنید چهچیزی برای مخاطبان شما مناسب است. نکتهی مهمتر این است که یک سری محتوای چند بخشی و به هم پیوسته ایجاد کنید تا مخاطب در انتظار آن باشد و به آن اتکا کند. برای موفقیت در کسب و کار و زندگی از تلاشهای بازاریابی برخطتان فهرست تهیه کنید ۳. قبل از افزایش تقاضا، توزیع را بالا ببرید. هرچند من طرفدار ایجاد محتواهای بینهایت خوب به عنوان اساس برنامهی بازاریابیتان هستم، اما این فقط یک طرف معادله است. طرف دیگر، توزیع است و باید برای آن تلاشهای خلاقانهتان را تقویت کنید. تمرکز روی مشترکین و مخاطبان کمک میکند نیرومحرکهتان را بهدست بیاورید، ما باید روشهای دیگر را هم، از قبیل ترویج هزینهدار، یا توزیع از طریق افراد بانفوذ یا مخاطبان موجود، در نظر داشتهباشید. پژوهشی که در موسسهی بازاریابی محتوایی و متخصصان بازاریابی انجام شد نشان میدهد بازاریابهایی که از مدل بنگاه به بنگاه استفاده میکنند بهطور متوسط ۳ روش توزیع هزینهدار را – از جمله بازاریابی موتور جستوجو، ترویج فروش از طریق آگهیهای چاپی، بنرهای تبلیغاتی، مطالب ترویجی در شبکههای اجتماعی، تبلیغات در سطح جامعه، و پلتفرمهای یافتن محتوا(مثل اوتبرین)-به کار میگیرند تا محتوای را که تولید میکنند تقویت کنند. روشهای بیهزینه مقولهی دیگری است: در نظر داشتهباشید که چگونه قدرت آدمهای بانفوذ را در صنعتتان مهار کنید تا کمکتان کنند سطوح تحت پوشش بازاریابیتان را رشد دهید. اسلک یک پلتفرم ارتباط تیمی است و پادپخشی به نام “بستهی تنوع اسلک” را طوری از ۲ مجرا توزیع میکند که آن را دوست دارم. اسلک با گرفتن یک صفحه از پخش رادیو، هر قسمت ۳۰ دقیقهای را به “تکبخشهای اسلک” تقسیم میکند؛ یک مجرا قسمت ۳۰ دقیقهای را بهطور کامل توزیع میکند، و مجرای دیگر تکبخشها را. استیو پرت از پاسفیک کانتنت، در ونکوور واقع در بریتیش کلمبیا، میگوید قسمتهای کوچک تکبخشی در شبکههای اجتماعی برای مخاطبان خاص بیشتر جذابیت دارند. ۴. داشتههایتان را همسو کنید. برای موفقیت در کسب و کار و زندگی از تلاشهای بازاریابی برخطتان فهرست تهیه کنید: وبگاهتان، صفحات فیسبوک، حضور در توییتر، گروههای لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب، وبلاگ، اسلایدشر، خبرنامهی ایمیلی و غیره. حالا به فهرستتان نگاه کنید: آیا همهی داشتههایتان از منظر برندسازی و لحن صدا همسو هستند؟ (به عبارت دیگر، اگر در ابزارهای بازاریابیتان لوگوی شرکتتان را قرار ندهید، آیا مردم میفهمند مال شما است؟) اگر بله: ادامه بدهید. اگر نه: از خودتان بپرسید آیا باید همهی این تلاشها را دنبال کنید یا دارند شما را از تمرکز روی چیزی اثربخشتر دور میکنند. همچنین در نظر داشتهباشید چگونه میتوانید پیامتان را در این مجراها بهتر کنید تا عملکرد قویتری داشتهباشند. استیون هونان، بازاریاب، پیشنهاد میکند با متن پایین صفحه، متن فراخوانی به اقدام و تعیین سطح، نوشتن و لحن صدا شروع کنید. هونان این کار باعث بهبود سودآوری این مجراها میشود، و تجربهی کاربر را از وبگاه و مجراهای اجتماعی شما بهتر میکند. ۵. با تلفنهای همراه سازگار شوید این یک واقعیت است. سال آینده بدون شک زمانی است فاصلهی وبگاههایی که برای تلفن همراه بهینهسازی شدهاند با سایر وبگاهها بیشتر میشود. اگر چیزی را مستقیما به صورت برخط میفروشید، بهینهسازی وبگاه برای تلفن همراه بهطور ویژهای حساس است. همچنین برای کسبوکاری ضروری است که وبگاهاش امکان ثبت نام و بارگیری داشتهباشد: بر اساس پژوهشی که در دیرکتبای انجام شدهلسا، حدود ۵۲ درصد کاربران گوشیهای هوشمند و تبلتها میگویند یک تجربهی بد از دیدن وبگاه با تلفن همراه باعث میشود کمتر دوست داشتهباشند با آن شرکت کار کنند. از آن گذشته، اگر یک وبگاه برای تلفن همراه بهینهسازی نشده باشد احتمال اینکه کاربران گوشیهای هوشمند و تبلتها کاری را، از جمله خرید- رها کنند، ۵ برابر بیشتر است. بر اساس گزارش واکر، که یک شرکت مشاورهای در زمینهی هوش مشتری، واقع در ایندیاناپلیس است، تا ۲۰۲۰، تجربهی کاربر از قیمتگذاری و محصول به عنوان وجه تمایز برندها پیشی خواهدگرفت. در عین حال، از فرصتهای تلفن همراه در مجراهای اجتماعیتان غافل نشوید. به دلیل ظهور شبکههای اجتماعی به عنوان ابزاری برای تجارت(اخیرا کلید “همین حالا بخرید” در توییتر خرید از طریق توییتر را برای آدمها آسانتر کردهاست) خردهفروشان تجارت الکترونیک باید خودشان را با این جنبش تطبیق بدهند تا بخشی از آن باشند. منبع: موفقیت ۵ توصیه عالی برای موفقیت در کسب و کار
20 قانون طلایی موفقیت در کار و تجارت برای كامیابی در کار باید با مشكلات و فراز و نشیب های زندگی مبارزه نمود ؛ پس هیچگاه بـر اثـر بروز سختی ها و شكست ها نـاامید نشوید: روند زندگی و کار به بازی فوتبال می ماند كه تا آخرین دقیقه مـمـكـن است سرنوشتش تغییر كند. اگر شما به خودتان ایمان داشته باشید هیچ چیز نمی تواند سـد راهتان شود. حـتی جملات دلسرد كننده نزدیكترین كسانتان نیز نخواهد توانست شما را از حركت باز دارد. در این جا 20 قانون طلایی كـه شـمـا را در طـی مسیر یاری می رساند، بیان شده است.1- حتی رئیس هم باید آستین هایش را برای كار كمی بالا بزند.زیردستان خـود را وادار بـه انـجـام كـاری نـكنید كه خودتان تاكنون انجامش نداده اید یا رغبتی به انجام دادنش ندارید. اگر رئـیس یا سـردسته گروهی هسـتـیـد باید خودتان سرمشق و الگوی دیگران قرار بگیرید ، آنگاه دیگر کسی در انجام كار با شما بحث نخواهد كرد. 2- اندکی شـانـس و اقبال، بهتر از كوهی از دانش و خردمندی است.شما هر قدر هم که زیرك و باهوش باشید لحظاتی در زنـدگـی وجـود دارند كه باید خودتان را آماده رویـارویـی بـا آنـهـا كـنـیـد. حتـی یـك مـرد خـردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد. هیچگاه اهمیت زمان و مكان مناسب انجام كارهایتان را دست كم نگیرید. 3- در ازای هر سخنی كه می گویید، اجـازه دهید دشمنتان (یا رقیبتان) 10 سخن بگوید.هر قدر كـه شـما بـا سخنان خود اطلاعاتی را برای رقیب یا دشمنتان آشكار و افشا کنید، وی قدرت بیشتری برای ضربه وارد كردن و صدمه زدن به شما در اختـیـار خواهد داشـت. بگذارید رقیبتان سخن بگوید چون داشتن «اطلاعات» قدرت است و آن كه اطـلاعات دارد می تواند ویرانگر باشد. 4 - پول نقد، پول نقد است حتی اگر از شكم فیل بیرون بیاید.زمانی كه شما اسكناس در دست دارید هیچ «اما» و «اگر»ی وجود نخواهد داشت : تـنها پول نقد است كه وجود دارد. چك همیشه در معرض بـرگـشـت خـوردن است و كـارت اعتـباری هـم مختص آدم های زودباور؛ اما پول نقد همواره پول نقد است. 5 - هیچگاه 100% هیچ چیز را برای هیچكس برملا نكنید.اگر خیال دارید میلیونر شوید بهتر است هیچگاه تمام جزئیات برنامه و نقشه خود را به كسی نگویید. همواره چیزی را نزد خودتان نگاه دارید. اگر مجبور به افشای آن شدید تنها 75 تا 90 درصد آن را برملا سازید. همان 10%از شما حفاظت خواهد كرد (و همچنین ضمانت می کند كه آن ایده متعلق به شماست). 6 -هنگام خشم و عصبانیت، تصمیم نگیرید.آدم های باهوش و محـتـاط نیک می دانند كه برای درست اندیشیدن به آرامش ذهن نیاز دارند. هنگامی كه عصبانی هستید، از روی خشم و غضب ، و نـه از روی مـنطق صحبت خواهید كـرد. احـسـاسـات و هیـجـانات خـود را كنترل كنید . این یكی از مهمترین قوانین است. زمانی كه عصبانی هستید تهدیدهایی می كنید كه قادر به عملی كردن آنها نیستید یا تصمیماتی اتخـاذ می كنید كه در آیـنده پشیمانی به بار خواهند آورد. 7- مرد است و قولش.هیچگاه نباید زیر قولتان بزنید. همواره سر قول و حـرفـتان بمانید ( البته بهتر كه هیچگاه قولی به كسی ندهید ولی معلوم است كه بعضی ها نـمـی تـوانـنـد جـلوی خودشان را بگیرند). درست زمانـی كه طرف مقابل دیـگر بـه شـما اعـتـماد نـداشـته باشد همان لحظه است كه او را از دست داده اید. 8- دهانـتـان را بـسـتـه نـگاه داریـد و اگـر مـجبور به گفتن دروغ هستید، ساده و مختصر بگویید!اگر حـرف و سـخن خـوشـایـند و جـالبـی بـرای گـفتن ندارید بهتر است كه اصلاً هیچ چیز نگویید. حتـی اگـر حـرفـی بـرای گـفـتـن داریـد آن را بـازگـو نـكنید چرا كه سرانجام سبب افشای موضوعی می گردد كه فردی كه از آن مطلع می گـردد، قادر است از آن برای ضربه وارد كردن به شما استفاده كند. اگر دهانتان بـسته باقی بماند، اشتباهات همان جایی خواهند رفت كه دایناسورها رفتند. 9- بهترین روش برای جاخـالی دادن از تیرهای رقبا آن است كه هیچگاه در تیررس آنان قرار نگیرید.هرگز خود را در موقعیت های دردسر ساز قرار ندهید. (هیچـگاه با رقیب سرسخت خود در یک محل قرار نگیرید تا او نتواند مستقیماً سر شما را نشانه بگیرد.) 10- حواستان را جمع کنید: گاهی اوقات رقبای شما وقتی می بینند که توان مقابله منصفانه با شما را ندارند ، قوانین بازی را به نفع خود تغییر می دهند یا کلاً آنها را نقض می کنند.اشخاصی که همواره خواهان پیروزی هستند گاه به جای رعایت قوانین بازی ، از قوانین جانبی و میان بر استفاده می کنند. 11 - هرگز خیانت و خائن را به آسانی نبخشید.برخی عادت دارند از گناه و تقصیر گناهكار به راحتی بگذرند و او را مورد بخشش قـرار دهنـد، كه این عمل باعث ترغیب فرد خاطی به تكرار عمل خویش خواهد شد. 12- هـرگـاه مـردد بـودید كـه آیا بهتر است دشمنتـان از شـمـا هراس داشته باشد یا آنـكـه مـورد احـترامش باشید همیشه گزینه ترس را برگزینید.محترم بـودن فـوق الـعـاده عالی است امـا عـنـصر ترس بهتر از آن است. ترس بازدارنده بهتری نسبت به مورد احترام بودن است چون دشـمـن را در مسـیر خـود متوقف می كند. 13- كنار هر مرد موفقی یك زن موفق وجود دارد.هر مردی برای كسب موفقیت به پایداری و استقامت یك زن بزرگوار نیاز دارد. یك مرد بدون خانواده، یك مرد كامل نخـواهد بود. در مـقـابـل، یـك هـمـسر بـد و نـامـنـاسب شـما را از شكوفایی استعدادها و قابلیت هایتان باز می دارد. 14- هیچ چیز پایدار و همیشگی نیست.به خاطر بسپارید : از عشق گرفته تا ثروت ، مـوفقیت در تجارت ، زیبارویی و حتی موهای پرپشت سرتان ، هیچ یك پایدار نخواهند ماند. 15- هرگاه به نبرد كسی می رویــد، همیشه ضربه اول را شما بزنید ، و چنان محكم و با قدرت هم بزنید كه به ضربه دیگری نیاز نداشته باشید.هنگامی كه منازعه و درگیری اجنتاب ناپذیر است ، همیشه اولین ضربه را شما وارد كنید. با ایـن عـمل دشـمـن و حـریف را غافلگیر می كنید و اگر ضربه شما به اندازه كافی محكم و كاری باشد، می توانید دشمنتان را كاملاً کله پا كنید. 16- هـرگـاه خـواسـتید اقدام به انجام كاری كنید، همواره مدت زمان مـحـقـق گشـتن آن را بیشتر، و پاداش و ثـمـره آن را كمتر برآورد كنید.حـتـی بـهترین طرح ها و نقشه ها ممكن است بی ثمر و نافرجام گردد. اغـلـب اوقـات مـا به مـنـظور دسـتـیابـی بـه خـواسـتـه هایمان ملزم به تلاش و كوشش هستیم و این بدان مفهوم است که همواره باید صبور و شـكیـبا باشیم. دست بالا گرفتن كار و دست كم گرفتن پاداش آن سبب می گردد شما هیچگاه مأیوس و ناامید نشوید. 17- دوستانتان را نزدیك خود نگاه دارید، دشمنانتان را نزدیكتر.مردم همیشه در درك این گفته دچار سوء تفاهم می شوند، یـعنی می پندارند باید رفاقت صمیمانه ای با دشمنانشان داشته باشند. امـا واقعیت آنست كه شما باید منتـهـای تـلاش خـود را بكنید تا اعمال و حركات دشمنانتان را تحت نظر خویش داشته باشید. مثلاً ترتیبی بدهید که از اقدامات وی آگاهی داشته باشید، افكارش را پیش بینی کنید و از نـقـاط ضعفش كمال استفاده را ببرید. 18- برای «پول درآوردن» باید پول خرج كرد.اگر پولی را خرج می کنید و بعد هزینه آن پول ، سود بیشـتـری را عایدتان خواهد كرد، پس نگران پول خرج كردن نباشید. اگر ایده ای برای تجارت و كسب و كار دارید ، از بـانك وام بگیرید. بـه كارمندان خود حقوق و دستمزد شایان توجه بدهید، بـرای مـشـاوره با متخصصین و جویا شدن از رهنمودهایشان پول پرداخت كنید. به این ترتیب اگر شـما كـاسـب یـا تـاجـر بـاهـوشـی بـاشـیـد همیشه در اوج خواهید بود. شما هر قدر هم که زیرك و باهوش باشید لحظاتی در زنـدگـی وجـود دارند كه باید خودتان را آماده رویـارویـی بـا آنـهـا كـنـیـد. حتـی یـك مـرد خـردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد. 19- «متمركز بودن» و «پشتكار» دو عنصر حیاتی موفقیت هستند.اگر شما به خودتان ایمان داشته باشید هیچ چیز نمی تواند سـد راهتان شود. حـتی جملات دلسرد كننده نزدیكترین كسانتان نیز نخواهد توانست شما را از حركت باز دارد. 20- هیچكس شكست ناپذیر نیست.ثروت نمی تواند ضامن شكست ناپذیری و وفـاداری باشد. كـافی اسـت كمی مغرور و از خود راضی شوید آنگاه خواهید دید كه نزدیكترین دوستانتان نیز از شما روی برمی گردانند. منبع : اینترنت https://article.tebyan.net/12212/20-...A7%D8%B1%D8%AA
۵ راز موفقیت در کسب و کار از زبان یک میلیاردراگر به دنبال چند راز موفقیت در کسب و کار هستید خوب است که از زبان ریچارد برانسون سرمایهگذار و صاحب کسب و کار اهل بریتانیا که بیش از ۴۰۰ کمپانی در سر تا سر جهان را تحت مالکیت خود دارد رازهایی را بشنوید. او در زمینهی بازرگانی، توریست، هواپیمایی و… فعالیت میکند و صاحب تیم Virgin نیز هست. ریچارد برانسون ۵ راز موفقیت در کسب و کار دارد که در ادامه میخوانیم. با ما همراه باشید. مطلب مرتبط: ۱۸ ایدهی کسب و کار اینترنتی که پولساز هستنداولین راز موفقیت در کسب و کارریچارد برانسون معتقد است باید از آنچه که در کار و تجارت به آن میپردازید لذت ببرید چون شروع یک کسب و کار یعنی آغاز راه پر فراز و نشیب و پشتکار فراوان بنابراین اگر قرار است که مشکلات فراوانی را در کسب و کار حل کنیم و کسب تجربه کنیم باید از آنها لذت ببریم. او معتقد است زمانی که برای نخستین بار گروه Virgin را تشکیل داده بیشتر از کسب درآمد به فکر ایجاد احساس رضایت و خوشنودی از کسب و کاری که راه انداخته، بوده است. مطالب مرتبط: ۱۱ اصل حیاتی که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند دومین راز موفقیت در کسب و کارریچارد برانسون به افرادی که میخواهند کسب و کاری راهاندازی کنند توصیه میکند که تجارت خود را با پایه و اساس محکم ایجاد کنند او بر این باور است که فرقی بین تجارت در زمینهی خدمات یا صنعت یا تولید نیست بلکه تفاوت اصلی آنها ایجاد تجارتی با پایه و اساس محکم است. شروع یک تجارت چندان سخت نیست اما پایداری و دوام در آن و در نهایت موفق بودن در آن بسیار مهم است. او شرکتهایی مثل مایکروسافت، گوگل و اپل را که جزء شرکتهای قدرتمند هستند به عنوان مثال مطرح میکند که توانستند بیش از ۲۰ سال فعالیت مداوم داشته باشند. سومین راز موفقیت در کسب و کارریچارد برانسون همچنین بر این باور است که یک تجارت خوب باید کارمندانی داشته باشد که از کار در آن تجارت احساس غرور کنند. یک کسب و کار خوب باید دارای یک تیم کاری متشکل از اعضایی خلاق، نوآور و با استعداد باشد که از اینکه در تجارت شما مشغول فعالیت هستند به خود ببالند. مطالب مرتبط: راز وفاداری مشتریان در کسب و کارهای کوچک چهارمین راز موفقیت در کسب و کاریک مدیر یا یک کارفرمای خوب بودن لازمهی موفقیت هر کسب و کاری است. ریچارد برانسون معتقد است یک مدیر خوب باید یک شنوندهی خوب باشد. او توصیه میکند که مدیران باید همیشه خوب بشنوند تا بتوانند تجربه کسب کنند آنها هرگز نباید افراد را مستقیماً مورد نقد و سرزنش قرار دهند دائماً باید از کارمندان و کسانی که برای آنها کار میکنند تشکر کنند. برانسون معتقد است که تقدیر و تشکر باعث پیشرفت کارمندان میشود. همچنین او معتقد است که اگر کارمندی وظایف را درست انجام نمیدهد نباید او را سرزنش یا تنبیه کنید بلکه باید بدانید تیم کاری مثل اعضای یک خانواده است آنها باید به یکدیگر کمک کنند تا بتوانند موفق شوند. مطالب مرتبط:۵ روش که همیشه از کسب و کار تان محافظت کنید پنجمین راز موفقیت در کسب و کاربرانسون معتقد است که یک مدیر خوب نباید تنها پشت میز خود نشسته و ساعات کاریاش را بدون جلسه یا ملاقات با دیگر کارفرمایان و کاسبان دیگر سپری کند. یک مدیر خوب باید دائماً در حال جست و جو و کشف راههای جدید برای انجام بهتر کارها باشد خود از نزدیک شرکتها و استراتژیهای آنها را ببیند خود ریچارد برانسون از سفرهایی که انجام داده و تجاربی که کسب کرده توانسته موفقیتهای زیادی را بهدست بیاورد. سایت کسب و کار بازده۵ راز موفقیت در کسب و کار از زبان یک میلیاردربانکی https://bazdeh.org/%DB%B5-%D8%B1%D8%...%D9%86-%DB%8C/
۱۰ راز موفقیت در کسب و کار از نظر ایلان ماسک ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk) نمونهی به تمام معنای یک انسان موفق است. ماسک در سه حوزهی مهندسی، اختراع و سرمایهگذاری از جملهی مجربترینها شناخته میشود. وی فقط دو روز پس از آغاز به تحصیل در دورهی دکترای فیزیک کاربردی در دانشگاه اِستَنفورد، از ادامهی تحصیل صرف نظر کرد تا در زمینهی اینترنت، انرژیهای تجدیدپذیر و هوافضا به یک کارآفرین برجسته تبدیل شود. ماسک در حال حاضر، مدیرعامل تِسلا موتورز (Tesla Motors)، مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری اِسپِیسایکس (SpaceX) و رئیس هیئت مدیرهی سولارسیتی (SolarCity) است. پیروزی وی در تحقق رؤیای کارآفرینی، یکی از الهامبخشترین نمونههای موفقیت به شمار میرود. زندگی این نابغهی ۴۵ سالهی آمریکایی-کانادایی پر از رازهای موفقیت در کسب و کار است که در این مقاله به ۱۰ مورد برتر آن اشاره میکنیم. ۱. تخت گاز نروید مرکز کنترل اِسپِیسایکس در کالیفرنیا ماسک هرگز در استخدام نیرو شتابزده عمل نمیکند. به اعتقاد وی، استخدام نیرو فرآیندی است که به صرف وقت و انرژی نیاز دارد. عجله در این فرآیند و استخدام حساب نشدهی نیرو از چپ و راست، در نهایت موجب زیان یا حتی ورشکستگی شرکت خواهد شد. پس چنانچه از جمله کارآفرینانی هستید که قصد دارید کسبوکارتان را وسعت ببخشید، در استخدام نیرو محتاط عمل کنید، چرا که قرار است در آیندهی نزدیک با همین کارمندان جدیدی که استخدام میکنید، تعاملات کاری داشته باشید. پس لازم است فقط افرادی را انتخاب کنید که قابلیتهایشان مورد اطمینان باشد و شایستگی ورود به موقعیت شغلی پیشنهاد شده را داشته باشند. ۲. در کسبوکارتان احساسی عمل نکنید چنانچه طبق روال گذشته، هر بار که با تصمیمات طاقتفرسا مواجه میشوید، طوری عمل کنید که دیگران در نتیجهی تصمیماتتان به گرفتاری و زحمت بیفتند، مسیر پیشرفت برایتان ناهموار خواهد شد. به عنوان شخصی که در رأس کار است، انتظار میرود در قبال مسائلی که به رشد و پیشرفت شرکتتان مربوط میشود، مسئولیتپذیر باشید. به موجب این مسئولیتپذیری، گاهی ناگزیر میشوید تصمیمی بگیرید که برایتان خیلی دشوار است. احساساتی شدن در چنین موقعیتهایی فقط به وخیمتر شدن اوضاع میانجامد. پس به عقلتان رجوع کنید و تمرکزتان را از دست ندهید. ۳. پذیرای شکست باشید انفجار موشک فالکون ۹ سختترین شکست اِسپِیسایکس در تاریخ ۱۴ سالهی این شرکت بوده است. یادتان باشد تا طعم شکست را نچشید، هرگز نمیتوانید به اهدافتان برسید. ماسک هر بار که دست به اقدامات پرریسک زده است، از احتمال بالای شکست در اقداماتش آگاه بوده است. به عبارت دیگر، احتمال بالای شکست هرگز باعث نشد که از حرکت به سوی موفقیت بترسد. به اعتقاد وی، وقتی تصمیم بگیرید تمام دنیا را شگفتزده کنید، کاملا طبیعی است که گاهی اوضاع به هم بریزد. پس بدانید که شکست، وسیلهی دستیابی به اهداف و آرزوهای زندگی است. پیشنهاد امروز ۴. از سختکوشی هیچ گریزی نیست کسی که حاضر نیست خودش را به زحمت بیندازد، چطور میتواند انتظار داشته باشد در زندگی به اهداف بزرگ و آنچنانی برسد؟ چنانچه اهل کار و تلاش نباشید، از عهدهی خودتان هم نمیتوانید بربیایید، چه برسد به اینکه بخواهید یک شرکت را بگردانید. سختکوشی نه فقط در مدیریت کسبوکار به درد میخورد، بلکه از جمله اساسیترین ملزومات دستیابی به اهداف دور و دراز است. اینکه فقط دست روی دست بگذارید و آرزو کنید اتفاق دلخواهتان بیفتد، یعنی توهم و خیالبافی. در زندگی واقعی لازم است خودتان دست به کار شوید و یک بار برای همیشه با موانعی که دیگران نتوانستند کنار بزنند، دستوپنجه نرم کنید. ۵. به محدودیتهای خود اذعان داشته باشید ماسک علاوه بر اینکه به طرزی عالی توانست قابلیتهایش را به درستی بشناسد و پیگیری کند، به درستی درک کرد که نمیتواند همهی وقت و انرژی خود را به اِسپِیسایکس و تِسلا اختصاص دهد. شما هم لازم است از محدودهی آسایش بیرون بزنید و خودتان را از تمامی عواملی که مانعتان میشوند، رها کنید. در عین حال، به محدودیتها و نقاط ضعف خود اذعان داشته باشید. فکر نکنید که با این کار، قابلیتهایتان بیاهمیت شمرده خواهند شد، بلکه با این کار به خودتان فرصت میدهید که نقاط ضعفتان را برطرف کنید. مطمئن باشید در صورتی که به محدودیتهای خود اذعان داشته باشید، به هدفتان نزدیکتر خواهید شد. ۶. هدف زندگیتان را مشخص کنید سعی کنید در زندگی، یک هدف والا و البته مشخص داشته باشید تا بتوانید از پسِ تصمیمات بیشماری که زندگی، پیش رویتان قرار میدهد، بربیایید. وقتی هدف مشخصی داشته باشید، تصویر واضحی در ذهنتان شکل میگیرد که نشان میدهد چه تصمیمی باید بگیرید. ماسک از انگیزهای که پشت راهاندازی اِسپِیسایکس بود، آگاهی کامل داشت و درست به همین دلیل توانست خواستهاش را به هر قیمتی که بود، عملی کند. به اعتقاد وی، اغلب مردم، آیندهای را که بشر بتواند سفرهای بینِ سیارهای داشته باشد، الهامبخشتر و هیجانانگیزتر از آیندهای میدانند که بشر مجبور باشد برای همیشه تا زمان انقراض کامل در همین سیاره محبوس بماند. با این اوصاف، ماسک به خوبی میدانست که چه هدفی دارد و این دقیقا همان چیزی است که در زندگی هر فرد از اهمیت بسزایی برخوردار است. ۷. به ندای درونتان گوش دهید سخنرانی ایلان ماسک در جشن فارغالتحصیلی دانشجویان دانشگاه کالتِک شاید به نظر خیلیها، ترک تحصیل از دانشگاه اِستَنفورد چیزی جز یک تصمیم احمقانه نباشد، اما واقعیت این است که ماسک میدانست چه راهی در پیش گرفته است. وی در این تصمیم از ندای درونی خود پیروی کرد و چشماندازی را که برای آیندهاش در نظر داشت، وسعت بخشید. گاهی وقتها گوش دادن به ندای درون میتواند خیلی ثمربخش باشد و به یکی از عالیترین و مؤثرترین تصمیمات زندگیتان بینجامد. ۸. از اینکه متمایز باشید نترسید سعی کنید برای مقابله با چیزی که همه کورکورانه دنبالش میکنند، جسارت کافی داشته باشید. چنانچه هدفتان چیزی است که قبلا توسط شخص دیگری محقق شده است، پس بدانید که قابلیتهایتان را برای تحقق اهداف عالیتر دست کم گرفتهاید. یاد بگیرید که به تایید دیگران نیازی نداشته باشید و برایتان مهم نباشد که دیگران چطور قضاوتتان میکنند. به خودتان ایمان بیاورید و بدانید که خودتان میتوانید بهترین قضاوت را در مورد تصمیماتتان داشته باشید. ۹. اطرافتان را از افراد جربزهدار پر کنید ایلان ماسک و فرانتس فون هولزهاوزِن (Franz von Holzhausen)، از طراحان تسلا افرادی که بیشترِ وقتتان را با آنها میگذرانید، تأثیر بسزایی روی شما و طرز فکرتان میگذارند. پس چه بهتر که اطرافتان را از افراد باهوش و کاردان پر کنید. به این منظور، لازم است روی مهارتهای درونفردی از قبیل مهارتهای ارتباطی حسابی کار کنید. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که طرز فکر و راهکارهایی که در پیش میگیرید، تا حد زیادی از اطرافیانتان تأثیر پذیرفته است. ۱۰. از کار خیر غافل نشوید بسیار عالی و ستودنی است که به اهدافتان دست پیدا کردهاید و اکنون در حال تجربهی موفقیت و لذتهای مربوطه هستید. یادتان باشد در اوقات شادی نسبت به دیگران سخاوتمند باشید. شاید خودتان هم در مراحل اولیه قبل از اینکه به موفقیت برسید، سختیهای زیادی کشیده باشید. پس حتما حال افرادی را که در سختی زندگی میکنند، عمیقا میفهمید. ماسک بخش قابل توجهی از ثروتش را به کمپین «عهد بخشندگی» (Giving Pledge) بخشیده است. این کمپین در سال ۲۰۱۰ توسط بیل گیتس و وارِن بافِت راهاندازی شد. این کمپین از ثروتمندان دنیا دعوت کرده است، ثروتشان را در امور خیریه خرج کنند. برگرفته از: listaka.com https://www.chetor.com/19018-%DB%B1%...7%D8%B3%DA%A9/
۹ راز موفقیت کسب و کار جدید۹ راز موفقیت کسب و کار جدید برای علاقمندان به کارآفرینی موضوع مقاله امروز است. اگر واقعاً در فکر کارآفرینی هستید و تصمیم دارید یک کسب و کار جدید راهاندازی کنید باید رازهای موفقیت در کسب و کار جدیدتان را بدانید تا بتوانید پر شور و اشتیاق ادامه دهید.موفقیت کسب و کار۹ راز موفقیت کسب و کار جدیدموفقیت کسب و کار ۱- تمرکز به موفقیتاگر بخواهید به موفقیتهای بزرگ دست پیدا کنید، باید آرزوهای بزرگی نیز در سر داشته باشید. هر داستانی از موفقیت با یک آرزوی بزرگ آغاز میشود. شما میبایست چشم اندازهایی بزرگ را برای خود متصور باشید، اینکه فردی مشهور و صاحب اعتبار هستید. باید ازآنچه که میخواهید بدان برسید، تصویری روشن داشته باشید و آنقدر آن آرزوی خود را در سر پرورش داده باشید که آن را کاملاً احساس کرده و برایتان دستنیافتنی نباشد. بهطور مثال تصور کنید که اگر در کار خود موفق شوید، چه تحولی در زندگی شما و اجتماع ایجاد خواهد شد؟ اگر کسبوکار شما به موفقیت و درآمد بالا برسد شما از چه اعتباری برخوردار خواهید شد ؟ و تا چه حد به اقتصاد منطقه خود کمک کردهاید؟موفقیت کسب و کار ۲- پرشور و حرارت باشیدشما درراهی قدم میگذارید که در صورت موفقیت، بخشی یا تمام زندگی شما تغییر خواهد کرد. برای رسیدن به این مقصود شما میبایست انرژی و اشتیاق خود را بیشازپیش کرده و آنها را آشکار کنید. چرا باید اینگونه باشد، زیرا ما همیشه نسبت به آرزوهای خود و آنچه دوست داریم بیرحمیم. درواقع برای آنچه بسیار دوست داریم، تلاش لازم را انجام نمیدهیم درحالیکه میبایست نهایت تلاش خود را بکنیم. یا اینکه اگر شما از کاری که انجام میدهید رضایت کافی را نداشته باشید آیا تصور میکنید که واقعاً میتوانید در آن کار به موفقیت برسید و یا در بازار رقابت امروز که هرروز بیشازپیش به تلاش و فعالیت نیاز دارد، باقی بمانید؟اگر هم با همه عدم علاقه خود در کار بتوانید خود را در گردونه رقابت حفظ کنید ولی مطمئناً به موفقیتهای بزرگ دست نخواهید یافت. موفقیتهای بزرگ و استثنائی در صورتی به دست خواهند آمد که ما درزمینه آن کار، علاقه داشته باشیم که کارکنیم و یا حداقل برای آن ارزش قائل باشیم. برای کسانی که با چنین حس و حالی کار میکنند، اینکه مجبور باشند برای آن کار حتی ۱۵ تا ۱۸ ساعت در روز وقت بگذارند نهتنها خستهکننده نیست که موجب لذت آنان از کار خواهد بود. موفقیت در فعالیتهای اقتصادی و مالی تنها نیازمند صبر و کاری طاقتفرسا است که تنها زمانی امکانپذیر خواهد بود که شما در مورد آن کار احساس مثبتی داشته باشید.موفقیت کسب و کار ۳- تکیه بر نقاط قوتبگذارید با این امر روبهرو شویم، شما نمیتوانید برای همه اطرافیان خود همهچیز و همهکس باشید. هرکدام از ما نقاط قوت و ضعفی داریم. برای آنکه بتوانید مفید واقع شوید، میبایست نقاط قوت خود را شناسایی کنید و بر روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید. شما زمانی میتوانید بیشترین موفقیت را به دست آورید که تلاش خود را به سمتی که در آن میتوانید بهترین باشید هدایت کنید. بهطور مثال اگر در فعالیتهای اقتصادی ،شما در بازاریابی توانایی بیشتر دارید از آن نهایت بهره را ببرید. اما در بخشهایی از کار که در آن ضعیف هستید، کمک بگیرید و از آن ابایی نداشته باشید. اما برای تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت نیز تلاش کنید و برای آن از تعلیم و آموزش در حین کار بهره ببرید.موفقیت کسب و کار ۴- هیچگاه به شکست فکر نکنیدآین رند، در رمان خود به نام ” اصل و سرچشمه ” مینویسد، نه این در طبیعت بشر است و نه موجودیت حیات انسان که کاری را با رها کردن آن، آغاز کند.” بهعنوان یک کارآفرین و پیشقدم در انجام یک کار شما نیاز دارید که هدف خود را کاملاً باور کنید، آن زمان است که میتوانید به آن عمل کنید. شما میبایست ایمان و اعتقاد قوی به خودتان، ایدهها و نظرتان و ظرفیتهای خود داشته باشید.باید از سایه تردید عبور کنید و بهیقین و اعتماد در کار خود برسید. هر چه قدر میزان ایمان و اعتقاد خود را افزایش دهید، با سرعت بیشتری به اهداف خود دست خواهید یافت. هرچند که باید در این میان تعادلی وجود داشته باشد. تعادل بین اعتمادبهنفس و محاسبه دقیق خطرات کار به جهت دستیابی به هدف بالاتر. کارآفرین موفق، کارآفرینی است که خوب میتواند محاسبه کند و میزان خطر در کار را کاهش دهد تا به سود بالاتر برسد.موفقیت کسب و کار ۵- سخت کار کردنهر کارآفرین و نوآور موفقی بهسختی کارکرده است. هیچکس به این مهم، با نشستن و زول زدن به دیوار نرسیده است. “برایان تریسی” درباره این مطلب چنین گفته است، ” شما برای بقاء خود ۸ ساعت در روز کار میکنید، بیش از ۸ ساعت هرقدر زمانی که تلاش شما ادامه یابد در جهت موفقیت است.” اگر از هر فرد موفقی در این زمینه سؤال کنید به شما خواهد گفت که در ابتدای شروع کسبوکار خود بیش از ۶۰ ساعت در روز کار میکرده است.سعی کنید در این موقعیت تفریحات و کارهای متفرقه را تا مدتی فراموش کنید، تا زمانی که حقیقتاً بتوانید بر روی پای خود بایستید و قامت راست کنید. در این برهه از زمان حتماً یک سفر کوتاه هم میتواند برای شما ضرر باشد. همانگونه که اشاره شد، اینگونه سخت کار کردن برای شما آسان خواهد بود اگر دیدگاه و ایدهای محکم برای اجرا داشته باشید و هدفی روشن که به دنبال آن، احساس شور و اشتیاق را در خود حفظ کنید.موفقیت کسب و کار ۶- راهکارهای جدید از طریق برقراری ارتباطاتدر کسبوکار، شما با شرکتی که اداره میکنید مورد قضاوت واقع میشوید. با گروه مدیریتی که دارید، سیستم هدایتی که در نظر گرفتهاید و همچنین استراتژیهای ارتباط با همکاران خود. کسبوکار هر چه قدر هم که کوچک باشد نیازمند ارتباطات و استفاده از تجارب است. میتوانید در ملاقاتهایی که در کسبوکارهای مشترک دارید از افراد باتجربه بهطور مثال در پایهگذاری بازارهای خود بهره ببرید.این بسیار مهم است که شما در ارتباط با همکاران فعال خود آنهایی را که میتوانند به شما کمک کنند و برعکس آنها که شمارا به عقب میخوانند بشناسید. برای موفقیت در این زمینه شما همواره نیازمند داشتن مهارت برقراری ارتباط خوب و مناسب هستید و همیشه میبایست نسبت به فرصتهای جدید و امکان گسترش روابط خود هوشیار باشید.موفقیت کسب و کار ۷- اشتیاق به یادگیریشما حتماً نباید مدرک MBA و یا فارغالتحصیل دکترا در این زمینه باشید تا موفقیت خود را تضمین کنید. در حقیقت کارآفرینان موفقی را میتوان دید که حتی در مقطع دانشگاهی نیز تحصیلات خود را به پایان نرساندهاند. مطالعات نشان میدهد که بسیاری از میلیونرهای خودساخته از هوش متوسط برخوردار بودهاند. بااینوجود، به همه ظرفیتها و تواناییهای خود توجه کردهاند و به زندگی اقتصادی موردنظرشان و اهداف شخصی خود دستیافتهاند زیرا هرگز از یادگرفتن و آموزش دیدن دریغ نکردند.برای موفقیت، شما باید علاقهمند به سؤال کردن باشید، کنجکاوی خود را همیشه با خود داشته باشید و همیشه علاقهمند به یادگیری بوده و آغوش خود را برای دریافت معلومات بیشتر باز نگهدارید. مسلماً این علاقه در دنیای پرسرعت تغییرات تکنولوژی و شیوههای کسبوکار بسیار ضروری است.موفقیت کسب و کار ۸- پشتکارهیچکس تابهحال نگفته است که دستیابی به موفقیت آسان است. گاهی علیرغم همه سختکوشیها و علایق شما، کار با شکست مواجه میشود. اگر به گذشته بسیاری از افراد موفق امروز نگاه کنید میبینید که با دارا بودن همه خصوصیاتی که بدان اشارهکردهایم اما شکستهایی در حد ورشکستگی را در کارنامه عملکرد خود دارند، اما بهسرعت روی پای خود ایستادهاند تا آن شکست را سرآغاز شروع کاری بزرگ کنند.رویکرد شما درصورتیکه مبتنی بر ثبات قدم باشد و پذیرش رویارویی با شرایط مختلفی که گاهی ناامیدکننده است، موفقیت نیز میتواند از آن شما باشد. این را باید بیاموزید که بعد از هر شکست و زمین خوردنی باقدرت هر چه تمامتر از جا برخیزید و کار را از سر بگیرید. استواری شما در میزان اعتماد و باوری که به خود دارید نهفته است. به خاطر بسپارید که اگر ثابتقدم و استوار باشید هیچچیز شمارا نمیتواند متوقف کند.موفقیت کسب و کار ۹- نظم و انضباطتوماس هوکسلی گفته است، ” آنچه را که باید انجام دهید آن زمان که باید انجام شود بدان عمل کنید، چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید.” تأدیب نفس و نظم دادن به خود کلید موفقیت در این مرحله است. قدرت آرزوها و تمایلات شمارا مجبور خواهد کرد که بهای موفقیت خود را بپردازید. آنچه را که دیگران دوست ندارند انجام دهند شما انجام دهید، کیلومترها به جلو بتازید و در جنگ تنبهتن با خود بهتنهایی بجنگید و برنده شوید. https://behtarinideh.com/9-%D8%B1%D8...F%DB%8C%D8%AF/
12 نشانه موفقیت در کسب و کاردراین مقاله 12 نشانه را پیش رویتان میگذاریم که به شما میگوید کسبوکارتان تنها نبردی برای ادامه بقا است یا توانستهاید فراتر از آن حرکت کنید. دنیای اقتصاد: هدایت یک کسبوکار کوچک میتواند گیجکننده باشد. بسياري از صاحبان کسبوکار تنها به قدری موفق هستند که کسبوکارشان را بهکل رها نکنند و ضرر ندهند. مسیر پیش روی کسبوکارهای کوچک مبهم و پرخطر است. آیا کسبوکارتان را باید به امید آینده باز نگه دارید یااینکه باید همین حالا از آن دست بکشید؟ چه زمان درخواهید یافت که موفق بودهاید یا نه؟ دراین مقاله 12 نشانه را پیش رویتان میگذاریم که به شما میگوید کسبوکارتان تنها نبردی برای ادامه بقا است یا توانستهاید فراتر از آن حرکت کنید. 1. وقتی به تعطیلات رفتهاید، باز هم شرکتتان درآمد کسب میکند. وقتی به تعطیلات میروید و شرکتتان همچنان پولساز است، یعنی شما واقعا يك شرکت به راه انداختهاید و فقط صاحب شغل نیستید. پریگ آرنوفـفن از شرکت ماونز و موگولز میگوید: «من شرکت خودم را دهسال قبل شروع کردم. من و شوهرم در جشن تولد چهلسالگیام یک ماه به تعطیلات رفتیم.من واقعا نمیدانستم که وقتی پس از یک ماه بازگردم، آیا هنوز کسبوکاری برایم باقی مانده است یا نه. اما وقتی بازگشتم، دیدم نه تنها شرکت در غیاب من باقی مانده، بلکه حتی پیشرفت هم کرده است.» 2. در صدر نتایج جستوجو هستید. شاهراههای اصلی عصر دیجیتال موتورهای جستوجویی همچون بینگ، گوگل و یاهو هستند. برخی از صاحبان کسبوکار احساس میکنند وقتی در صدر نتایج جست و جوی موتور جستوجوی محبوبشان ظاهر شوند، دیگر کارشان ردیف شده است. بیل ادوارد از شرکت کستلاینکز میگوید: «وقتی اسم شرکت به اولین صفحه جستوجوی گوگل رفت، فهمیدم که دیگر کسبوکارم موفق خواهد شد.» 3. شما زندگی مشتریان را تغییر میدهید. اغلب کسبوکارهای کوچک در جستوجویاین هستند که با کسبوکارشان در جهان تغییرایجاد کنند. وقتی یک مشتری برایتان نامه مینویسد و از تغییراتی که در زندگیاش دادهاید، سخن میگوید، میتوانید مطمئن باشید که تغییری در جهانایجاد کردهاید. دکتر گرگ ماگور از شرکت ریوجنریتیو میگوید: «بعد از آنکه محصول قطره چشمی خود را برای رفع خشکی چشم ارائه دادیم، یکی از مشتریان به من زنگ زد تا بابت ارائهاین محصول از ما تشکر کند. او گفت که محصول ما زندگیاش را تغییر داده است.» 4. مشتریان شما را به راحتی پیدا میکنند. آدمهایی که نمیشناسید و هرگز با شما ارتباطی نداشتهاند، اکنون در حال خرید محصولات شما هستند. شاون، از شرکت استراتوس پرپ میگوید: «وقتی برای اولین بار دیدم کسی در سایت ما ثبت نام کرده و از خدمات ما استفاده میکند که هیچ یک از اعضای تیم وی را نمیشناختند، فهمیدم بالاخره به لحظه موعود نزدیک شدهایم. اینایده که کسی که بدون دانش پیشینی نسبت به شرکت قانع شده باشد کار ما خوب است و روی آن سرمایهگذاری کند، بسیار عالی است.» 5. میدانید که تنها نیستید. این یعنی، وقتی دست آخر بفهمید که بسیاری از صاحبان کسبوکار با همان مشکلاتی دست و پنجهنرم میکنند که شما. ژیل سالزمن، از شرکت فاوندیگ مامز میگوید: «200 نفر از زنان تنها شش ماه پس از به کار انداختن شرکت به جمع مادران کارآفرین ما اضافه شدند. داشتم لیست عضویتها را چک میکردم و ابتدا امیدوار بودم هفت هشت تایی سر و کلهشان پیدا شود، اما در آن لحظه که عدد 200 را دیدم، میدانستم که دارم حقیقتا به جایی میرسم.» 6. مشتریان به شما ارجاع میدهند. بزرگترین تعریف و تمجید وقتی است که یکی از مشتریانتان شخص دیگری را به شما و کسبوکارتان ارجاع دهد. توکر روبسون از شرکت سی.دی.ال هلپرز میگوید: «وقتی نخستین مشتری عمده مدیر ارشد اجرایی شرکت به من گفت که ما در کسبوکارمان بهترین هستیم و هر کمکی از دستش برمیآید خواهد کرد تا مشتریان جدیدی پیدا کنیم، فهمیدم موفق شدهایم.» 7. شما دوباره به مسیر اصلی بازمیگردید. این یعنی، وقتی دوران بدی را پشت سر بگذارید و بار دیگر، به مسیر اصلی موفقیت بازگردید. لوران برجر، از شرمتاینترن کوئین میگوید: «میدانستم بعد ازاینکه اوضاع کسبوکارم به شدت خراب شد، باز هم میتوانم از اعماق به سطح بیایم واین کار را هم کردم. اکنون کسبوکارم از هر زمان دیگری سالمتر است.» 8. در اخبار رسانهها نامتان میآید. فرض کنید یک مقاله در روزنامهای منتشر میشود و از شرکت شما به خوبی یاد میکند. بونی، از شرکت کالیکو دیزاینز مینویسد: «در اواخر سال 2002 کسبوکاری را برای ساختن جواهرات دستساز با سنگهای قیمتی آغاز کردم. در اوایل سال 2004 و پس از آنکه جواهرات ما در مجله ملی مد منتشر شد، کسبوکارم به شدت رونق گرفت. و ظرف دو ماه آنقدر پول درآوردم که ظرف یکسال قبل درنیاورده بودم.» 9. برخی از مشتریانتان را رها میکنید. وقتی کسبوکارتان به حد کافی موفق باشد، میتوانید از شر چندتا از مشتریانتان خلاص شوید، یعنی از شر آنهایی که برایتان سودآوری نداشتهاند. جفری وایناستوک، از شرمت رودز و وایناستوک میگوید: «سه ماه پس از آنکه شرکتمان را آغاز کردیم، با مشتری جدیدی کار میکردیم که انتظارات زیادی از ما داشت. بار اول زنگ زد و به دنبال یک منشی میگشت. زنگ زد و گفت: «یادم رفت بگویم. لطفا داوطلبانی که برایم میفرستید، همه زنان جوان باشند.» من وکیل هستم و به او گفتم که چرا نمیتواند چنین درخواستی داشته باشد. او هم معذرت خواست. یک ماه بعد آنها دنبال مدیر ارتباطات میگشتند. دوباره کسی از شرکت آنها زنگ زد و درخواست مشابهي را مطرح كرد. آنجا بود که تصمیم گرفتيم بیدرنگ از شر این مشتری خلاص شویم.» 10. شما به جریان نقدی مثبت رسیدهاید. این مرحله به شما امکان میدهد تا موفق شوید و سود خود را برای رشد آینده شرکت سرمایهگذاری کنید. مایک اسکانلین از شرکت بورن تو سل میگوید: «ما کسبوکارمان را سال 2009 راه انداختیم. تقریبا 18 ماه طول کشید تا محصولمان را بسازیم و آن را در جولای 2010 ارائه کردیم. چهار ماه بعد، آنقدر مشتری داشتیم که جریان نقدیمان مثبت شد و به سودآوری رسیدیم.» 11. ناشران از شما میخواهند کتاب بنویسید حتی در عصر دیجیتال هم وقتی یک کتاب بنویسید، فورا پرستیژ شرکت خودتان را بالا بردهاید. جیم اسمیت از شرکت بلارنیاستون میگوید: «وقتی یک ناشر به من گفت تا کتابی بنویسم و تجربهام در زمینه هدایت کسبوکار طراحی وب را به اشتراک بگذارم، برادر بزرگترم گفت: «وقتی از تو میخواهند در زمینه کسبوکارت کتابی بنویسی، یعنی بدل به یک نخبه دراین کسبوکار شدهای.» 12. اولین مشتری پول محصول شما را پرداخت میکند. وقتی کسی به خاطر محصول یا خدماتتان به شما پول پرداخت میکند، بهترین لحظه زندگی را تجربه میکنید. دیوید گرینبرگ، از شرکت پارلمان تیوترز میگوید: «بهترین لحظه برای من لحظهای بود که نخستین دانشجو در موسسه ثبتنام کرد. ما اکنون در بیش از 20 ایالت و 80 شهر حدود 500 کارآموز داریم.» 12 نشانه موفقیت در کسب و کار
راز موفقیت کسب و کار های اینترنتی پولساز در ایرانرازی در موفقیت کسب و کار های اینترنتی وجود دارد در این مقاله به راز موفقیت کسب و کار های اینترنتی پولساز در ایران می پردازیم که چگونه باعث موفقیت کسب و کارهای اینترنتی می شود. راز موفقیت کسب و کار های اینترنتی پولساز در ایرانبسیاری از وب سایت کسب و کار های آنلاین موفق در ایران راز های زیادی دارند که باعث موفقیت آنها شده است بسیاری از افراد با دیدن این سایت ها نمی توانند به راز های پولسازی در ایران و کسب و کار اینترنتی پی ببرند. راز های موفقیت کسب و کار های اینترنتی پولساز ایرانیبسیاری از افراد بر این باور هستند که کسب و کار های اینترنتی موفق در ایران با سرمایه گذاری بسیار بالا کار خوشان را شروع کرده اند در صورتی که اصلا اینگونه نیست و این یک باور کاملا اشتباه است. من بسیاری از مدیران کسب و کارهای اینترنتی را می شناسم و با آنها مصاحبه داشتم که کسب و کار اینترنتی خودشان را با سرمایه بسیار پایین و ناچیز شروع کرده اند و اصلا سرمایه در این کار مطرح نیست و هزینه اولیه برای شروع کسب و کار اینترنتی است. راز موفقیت کسب و کار های اینترنتی پولساز در ایران سرمایه گذاری نیست ، بلکه کارهایی است که از سرمایه گذاری نیز ارزشمند تر است که به کسب و کار اینترنتی آنها اعتبار و ارزش بخشیده است و روز به روز موفقیت آنها را در کسب و کار اینترنتی شان بیشتر می کند. من با ۷ سال سابقه در زمینه کسب و کار اینترنتی نتایج بسیار خوبی را بدست آوردم و تا به حال هیچ کسب و کار اینترنتی را با سرمایه گذاری شروع نکردم تمامی کسب و کار های اینترنتی که من راه اندازی کردم با هزینه بسیار پایین و درآمد زایی بسیار بالا بوده است. سرمایه گذاری هایی که به شکست منتهی می شودبسیاری از کسب و کار های اینترنتی در ایران را می شناسم که کار خوشان را با سرمایه گذاری های بسیار بالا شروع کرده اند و نداشتن فعالیت مستمر روی وب سایت کسب و کار اینترنتی شان باعث شده که کسب و کار اینترنتی آنها با شکست مواجه شود. راز موفقیت کسب و کار های اینترنتی پولساز در ایران۱ – بازدید و ترافیک هدفمند از گوگل۲ – جلب اعتماد کاربران کسب و کار اینترنتی۳ – تهیه و تولید محتوای مفید و ارزشمند۴ – پاسخگویی به سوالات و نظرات کاربران۵ – پشتیبانی از کاربران و بازدید کنندگان سایت۶ – بروز رسانی مقالات و نوشته ها در سایت۷ – ارائه تخفیف های دوره ای به مشتریان۸ – گارانتی محصول۹ – بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگhttps://modiraneweb.com/the-success-...esses-in-iran/
برای موفقیت در هر کاری این 8 راز را بدانیدچرا مردم موفق می شوند؟ آیا باهوش بودن یا خوش شانس بودن دلیل موفقیت این افراد است؟ “ریچارد سنت جان” هیچ یک از این دو عامل را دلیل موفقیت نمی داند. در حقیقت این سخنران، موفقیت را در زمان انجام کاری که به آن عشق می ورزید، به دست آورده است. او بیش از یک دهه از عمرش را به مطالعه، بررسی و تحلیل داستان های موفقیت افراد مختلف گذرانده است. حاصل فعالیت های گسترده او در هشت کلمه جادویی، سه دقیقه شگفت انگیز و یک کتاب موفق خلاصه می شود. رازهای موفقیتجرقه این پروژه در هواپیما و با سوالی که یکی از مسافران درباره دلایل واقعی موفقیت از او پرسید، زده شد و همین پرسش باعث شد ریچارد ۱۰ سال از عمرش را به بررسی فرآیند موفقیت و مصاحبه با بیش از ۵۰۰ فرد بسیار موفق در حوزه های مختلف اختصاص دهد. او ابتدا دلایل موفقیت این افراد را از آنها جویا شد و سپس با بررسی و تحلیل پاسخ های دریافتی، داده های به دست آمده را در پایگاه داده های منظم گردآوری کرد و در نهایت توانست هشت ویژگی مشترک افراد موفق را شناسایی کند. او بر همین اساس کتاب پرفروش و موفق “هشت نکته برای عالی بودن” را منتشر کرد که در واقع این کتاب گنجینه ای ارزشمند از راه های موفقیت افراد بسیار موفق است. ریچارد با نگارش و انتشار این کتاب، این رازهای طلایی را با خوانندگان به اشتراک می گذارد. این رازها به مخاطبان کمک می کند تا در مسیری که در پیش گرفته اند، موفق شوند و به هدف خود که ممکن است راه اندازی کسب و کار، تغییر جهان، رهایی از فقر، تشکیل خانواده، آموزش فرزندان و … باشد دست یابند. این کتاب حس اعتماد به نفس افراد را تقویت کرده و توانمندی های بالقوه و بالفعل آنها را شناسایی می کند. در ادامه، متن سخنرانی شگفت انگیز سه دقیقه ای ریچارد سنت جان را می خوانید. راز موفقیت را از موفق ها بخواهید!سخنرانی مختصر سه دقیقه ای امروز نسخه فشرده سخنرانی دو ساعته ای است که برای دانش آموزان دبیرستانی ارائه می دهم. همه چیز از روزی شروع شد که سوار هواپیما شده و در راه آمدن به کنفرانس “تد” بودم. تقریبا هفت سال پیش بود. در صندلی کنار من دختر نوجوانی نشسته بود که به نظر می رسید دبیرستانی باشد. این دختر خانواده بسیار فقیری داشت و می خواست در زندگی اش موفق شود. او سوال بسیار ساده ای را از من پرسید و گفت: “چه عاملی باعث دستیابی به موفقیت می شود؟” از اینکه نمی توانستم پاسخ مناسبی به این نوجوان بدهم، احساس بدی داشتم. زمانی که از هواپیما پیاده شدم و به کنفرانس تد آمدم، در همان ابتدای ورود به سالن به طور ناگهانی و گویی که به من الهام شده باشد، به خودم گفتم: “خدایا! من داخل اتاقی هستم که پر از افراد موفق است. بهتر نیست از همین افراد دلایل و عوامل موفقیت شان را جویا شوم و پاسخ هایشان را با کودکان و نوجوانان به اشتراک بگذارم؟” چگونه موفق شویم؟و امروز هفت سال از آن روز سرنوشت ساز گذشته است و من در این مدت با ۵۰۰ فرد موفق مصاحبه و گفتگو کرده ام و قصد دارم در این سخنرانی شما را با آنچه که به موفقیت می انجامد، آشنا کنم. و حالا می پردازیم به “هشت راز موفقیت” 1. اشتیاق؛ انگیزه ما برای طی مسیرنخستین عامل موفقیت، اشتیاق است. “فریمن توماس”، طراح اتومبیل شرکت دایملر کرایسلر، اشتیاق را عامل انگیزه بخش و هدایتگر خود برای رسیدن به موفقیت می داند؛ پس افراد موفق کاری را انجام می دهند که به آن عشق می ورزند و تنها کسب درآمد به آنها انگیزه بیشتر نمی دهد. نکته جالب اینجاست که اگر کاری را با علاقه انجام دهید، پول و درآمد هم خود به خود به دست می آید. 2. کار برایتان مثل تفریح باشددومین عامل، کار و تلاش است. “روپرت مورداک”، مدیرعامل سرشناس چندین شرکت بزرگ و موفق و یکی از غول های رسانه ای جهان، کار و تلاش را عامل ضروری موفقیت می داند. به گفته او، هیچ چیز آسان به دست نمی آید و کار و تلاش هم به نوبه خود مفرح و سرگرم کننده است. درست شنیدید روپرت مورداک معروف، کار و تلاش را سرگرم کننده می داند؛ پس افراد موفق کار کردن را نوعی تفریح می دانند و سخت برای آن تلاش می کنند. در حقیقت این افراد معتاد کار نیستند و واقعا از کار و تلاش خود لذت می برند. 3. تمرین مداوم و دیگر هیچ“الکس گاردا”، مدیرعامل یکی از شرکت های موفق تولید کننده بازی های رایانه ای، تمرین و ارتقای مهارت ار راز موفقیت می داند. به نظر او موفق شدن عجیب و وابسته به یک فرمول جادویی نیست و تنها نیازمند تمرین و تمرین و تمرین است. 4. تمرکز بر هدف واحدعامل بعدی تمرکز است. “نورمن جویسن”، فیلمساز معتقد است برای موفق شدن باید تنها بر روی یک هدف تمرکز کرد. 5. اراده ترغیب کنندهحالا نوبت به اراده می رسد. “دیوید گالو”، دانشمند علوم دریایی، اراده جسمی و روحی را یکی از عوامل مهم موفقیت می داند و بسیار بر توجه به آن تاکید می کند. افراد موفق با اراده قوی خود اعتماد به نفس را در وجودشان به وجود می آورند و خود را از تردید و خجالت رها می کنند. “گلدی هاون”، بازیگر معروف آمریکایی، اعتراف می کند که در ابتدا نسبت به خود و توانایی هایش دچار شک و تردید بود و خود را به اندازه کافی باهوش و خوب تصور نمی کرد. او فکر می کرد که هرگز موفق نخواهد شد؛ البته ترغیب خود و ایجاد اراده همیشه چندان هم آسان نیست. مادرها همیشه منبع خوبی برای ایجاد انگیزه، اراده و پشتکار هستند. “فرانک گری” که معماری موفق و شناخته شده است، مادرش را عامل ایجاد انگیزه و اراده در خود می داند. اسرار موفقیت6. ارائه خدمات ارزشمندخدمت کردن به دیگران عامل هفتم موفقیت است. “شروین نولاند”، استاد جراحی دانشگاه یِیل آمریکا، خدمت در کِسوت یک پزشک را نوعی امتیاز ویژه می داند. بسیاری از کودکان و نوجوانان آرزو دارند روزی میلیونر شوند؛ پس باید به این بچه ها یاد داد که با ارائه خدمات ارزشمند به دیگران می توان به این آرزو رسید و ثروتمند شد. 7. ایده های ناب و خلاقبرخورداری از ایده های ناب و ارزشمند یکی دیگ راز عناصر لازم برای دستیابی به موفقیت است. بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت، می گوید: “من یک ایده ناب و فوق العاده داشتم و می خواستم نخستین شرکت تولیدکننده نرم افزارهای ویژه رایانه های شخصی و خانگی را راه اندازی کنم.” به نظر من هم ایده گیتس بسیار خوب بود. خلق ایده های ناب، فرآیندی عجیب و جادویی نیست؛ در واقع این فرآیند از چند مرحله بسیار ساده تشکیل شده است که توجه به اطراف و کنجکاوی از عناصر ضروری آن به شمار می رود. 8. مقاومت در برابر ناملایماتبالاخره نوبت هشتمین عامل، یعنی سماجت رسید. شما باید در برابر شکست سمج باشید، روحیه خود را نبازید، در برابر ناملایمات مقاومت کنید و در نهایت مقابل انتقادها، طرد شدن ها، فشارها و آزار دیگران جا نزنید. باور کنید با توجه به این هشت عامل می توانید به آسانی به فردی موفق تبدیل شوید. به من اعتماد داشته باشید و این هشت توصیه را سرلوحه کار خود قرار دهید. مطمئنم هرگز پشیمان نخواهید شد. منبع : مجله موفقیت
رازهای موفقیت در کسب و کار چیست؟ موفقیت چیزی نیست که آسان بدست آید باید برای آن تلاش کنید و بدون سختی هیچ گاه موفق نخواهید شد. مجله تالاب : ریچارد برانسون در کتاب ۲۰۱۲ خود ” مانند یک تازه کار – اسراری که در هیچ دانشکده کسب و کاری آموزش نمیدهند چیست؟ ” پنج رمز موفقیت خود را برای شروع یک کسب و کار معرفی میکند. اگر از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید آن را رها کنید زمانی که من شرکت خود را در زیرزمین در غرب لندن به راه انداختم، هیچ طرح بزرگ و یا استراتژی وجود نداشت. من قصدی برای ساخت یک امپراتوری کسب و کار نداشتم. من خیلی ساده به دنبال چیزی بودم که مردم با استفاده از آن لذت ببرند و در پایان روز از اینکه عایدی به حد کافی برای پرداختن قبوض بود شکرگزار بودم. خلاق باشید، چیزی متفاوت ایجاد کنید ریچارد برانسون، ویرجین آتلانتیک را در سال ۱۹۸۴ به عنوان یک شرکت هواپیمایی ثبت کرد با این ایده خلاق که سرویس بسیار متفاوتی به مشتری بدهد. ایده ای که در آن زمان انقلابی بود. هم اکنون نیز وی به دنبال تاسیس ویرجین کهکشانی به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده امکان سفر به فضا است. غرور سازمانی اثر شگفت انگیزی دارد صاحبان کسب و کار موفق باید تشخیص دهند که کارکنان آنها با ارزش ترین دارایی آنها هستند، و مدیران باید قدردان آنها باشند به گونه ای که کارمندان این موضوع را حس کنند. رهبری با گوش دادن برانسون می گوید: مدیران بزرگ تشخیص می دهند که آنها تمام پاسخ ها را ندارند و به ایجاد تیم هایی برای کمک به رشد شرکت مبادرت می کنند. “مطمئنا، شما باید موضع خود را لحاظ کنید، اما هیچ گاه نمی توان دیدگاه های خود را بدون بحث و درجه ای از اجماع به دیگران تحمیل کنید. دردسترس باشید برانسون می گوید او همواره یک نوت بوک کوچک را با خود حمل میکند و هر زمان که در تعامل با کارکنان ویرجین است یادداشت بر می دارد؛ همچنین هنگامی که در حال پرواز با هاپیمایی ویرجین است؛ دوست دارد از مسافران درخواست کند تا در مورد تجربه خود از خطوط هوایی وی بگویند. تهیه و تنظیم : مجله تالاب رازهای موفقیت در کسب و کار چیست؟
نمایش برچسبها
مشاهده قوانین انجمن