کارآفرینان مستقل به توصیه های معتبر نیاز دارند، به همین دلیل وجود مربیان ضروری است. آنن شک میتوانند شما را در مسیر درست هدایت کنند.

انتخاب مربی نوعی سرمایه گذاری است . 80% از صاحبان کسب و کار موفق داشتن مربی را اذعان کرده اند.
در حالیکه مربی میتواند کسب و کار شما را مدیریت کند، باز هم توجه به اطراف و تغییرات محیطی مهم است. به عنوان کارآفرین ممکن است از دوستان, اعضای خانواده، همکاران خود به عنوان مربی استفاده کنید ولی بی فایده است. این افراد نمیتوانند با بسیاری از چالشهای شما همدردی کنند. این امر از یک مربی در صنعت خاص ساخته است.
3نوع مربی
درست همانطور که هیچ دو کارآفرین مشابه نیستند دو مربی متخصص هم مشابه نیستند. در اینجا 3نوع مربی در نظر گرفته شده اند:
1- مربی از راه دور
این نوع مربی به ندرت با مسائل مالی مواجه میشود. شما قبلا چندین بار داشتن مربی از راه دور را تجربه کرده اید ولی به آن توجه نداشته اید. مربی از راه دور اغلب یک غریبه است که شما را نمی شناسد اما میتواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما بگذارد.
با استفاده از مطالب رایگان (وبلاگ ها، آموزش های ویدیویی، کلیپ های صوتی، پادکست ها و ...) با این نوع مربی درگیر شده اید.
2- مربی صنعت خاص
این نوع مربی در حال حاضر در صنعت خود مشغول به کار است ولی میتواند در چالشهای موجود در صنعت مانند مدیریت امور مالی، انتخاب تامین کنندگان و ... به شما کمک کند. این افراد به ندرت تمام وقت مربیگری میکنند اما توصیه های آنها بسیار ارزشمند است. بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت، موفقیت خود را مدیون مربی خود، وارن بافت می باشد. گیتس گفته است توانایی بافت را در تدریس مفاهیم پیچیده تحسین میکند، تمام نوآوری های جدید مایکروسافت از قبیل سیستم های عامل و نرم افزارها گواه الهام بخشی بافت بر گیتس است.
3- مربی مستقیم
مربیان مستقیم معمولا حرفه ای هستند و شما باید برای دریافت حمایت از آنها هزینه ای پرداخت کنید. آنها شما را در ایجاد اثرات دلخواه و زندگی در شرایط خاص هدایت می کنند. آنها میتوانند شما را در مدیریت زمان کمک کنند، تهدیدهایتان را به فرصت تبدیل میکنند و محدودیت هایتان را کاهش میدهند. جوآن فلچر اولین مربی من بود. او چشم های من را به رشد شخصی به عنوان ضرورت کارآفرینی باز کرد. او به من آموخت که وقتی ترس از شکست و تحقیر من برطرف شود، رشد حاصل میشود.
با تشکر جوآن که هرروز مطمئن تر و معتبرتر با من در تماس بود. علاوه بر آنکه توصیه های او کیفیت زندگی اجتماعی من را افزایش داد به من کمک کرد که آمار فروش بالاتری را به دست بیاورم و با افراد با قدرت بیشتری مذاکره کنم.
پیدا کردن مربی مناسب
شور و شوق، توانایی و وسعت تجربه بهترین ویژگی های یک مربی خوب است. آیا این شخص با چالشهای مشابه چالش های شما مواجه شده است؟ آیا او به جایی که شما میخواهید برسید رسیده است؟ آیا این شخص به شما احترام میگذارد؟ آیا به بینش خود اعتماد دارد؟
مربیان خود را عاقلانه انتخاب کنید. مطمئن شوید که با آنها احساس راحتی میکنید. یک مربی بزرگ به شما کمک خواهد کرد که دید خود را وسعت ببخشید و بزرگترین رویاهای خود را به واقعیت برسانید.

منبع:

https://www.entrepreneur.com/article/250625





کارآفرین شو!