۱۰. وِندیز (Wendy’s): گوشتش کو؟


شاید به نظر برسد که این کمپین تبلیغاتی با نشان دادن یک همبرگر بزرگ و تعدادی خانم مسن بامزه به موفقیت رسیده اما حقیقت چیز دیگری است.
شرکت وِندیز رقیب هایش را هدف گرفت که این روشی جسورانه در بازاریابی است. عبارت ساده ی «گوشتش کو؟» برای این استفاده شد که نشان دهد سایر رقبا در ساندویچ هایشان از گوشت کمی استفاده می کنند. این عبارت به سرعت فراگیر شد و برای هر چیزی که جای خالی آن در زندگی مردم حس می شد قابل استفاده بود.
چون پیش بینی کردن اینکه آیا یک شعارِ همه گیر می تواند به موفقیت خود ادامه بدهد یا نه سخت بود، شرکت وندیز به طور هوشمندانه‌ای از استفاده‌ی بیش از حد از آن خودداری کرد. آنها تنها به مدت یک سال از آن استفاده کردند و اجازه دادند تا همه چیز روال طبیعی خود را طی کند. اما درسی که می توان از این کمپین تبلیغاتی گرفت: حواستان به عوامل موفقیت و شکست‌تان باشد. صرفا چون چیزی پیدا کرده اید که موفقیت آمیز بوده نباید آنقدر از آن استفاده کنید که کارایی خودش را از دست بدهد.
بگذارید شرکت‌تان تغییر و رشد کند، خواهید دید که ایجاد تغییرات و انجام کارهای جدید حتی موفقیتی بیشتر از قبل برای‌تان به ارمغان می‌آورد.


https://www.chetor.com/5451-%d8%a8%d...6%db%8c%d8%a7/