معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریت فعلی، در راستای ایجاد امنیت، آرامش و امنیت اجتماعی مخاطبان خود که بیش از ٤٢ میلیون نفر از مردم کشور هستند، تلاش می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عبدالرحمن تاج‌الدین در آیین افتتاح ساختمان اداره کل، مدیریت درمان و دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی خراسان شمالی که با حضور دکتر امینی مشاور مدیرعامل و مدیرکل استان‌های این سازمان، مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی تلاش کرده تا دسترسی آسان‌تر مخاطبان به خدمات سازمان را با حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی ماهانه حقوق بیش از پنج میلیون بازنشسته و مستمری بگیر در سطح کشور را بدون یک روز تأخیر پرداخت می‌کند، گفت: ارتقای فضاهای درمانی و بیمه‌ای و ارتقاء هتلینگ در تمامی بیمارستان‌های این سازمان در کشور انجام گرفته و چتر عظیم درمان به‌عنوان ویترین سازمان مورد توجه قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیمه شدگان پیش از آنکه به فکر بیمه بیکاری و بازنشستگی باشند، حمایت در بخش درمانی را در اولویت انتظارات خود دارند، تصریح کرد: این سازمان متشکل از بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی است و به سبب این یکپارچگی توانسته به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمت کند.
تاج‌الدین افزود: وظیفه دولت توجه به درمان تک‌تک مردم کشور است که سازمان تأمین اجتماعی نیز در این راستا وظیفه خود را با خرید خدمت انجام می‌دهد.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: با گسترش خدمات اینترنتی توانسته‌ایم مراجعات مردم را کاهش و در زمان صرفه‌جویی کنیم. در این راستا حذف دفترچه بیمه‌ای نیز به‌صورت پایلوت در تعدادی از مراکز آغاز شده که در سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این سازمان طی هر ماه پنج هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تجدید و توزیع منابع انجام می‌دهد تا به تعهدات خود عمل کند، تاکید کرد: این سازمان در هشت سال دولت گذشته هشت مدیرعامل عوض کرد و سه بار نیز اساس‌نامه آن تغییر کرد. اما در دولت تدبیر و امید و همچنین مدیریت دکتر نوربخش اقدامات به‌صورت منطقی انجام و تعامل با قوای سه‌گانه در راستای خدمت به مردم در بهترین سطح است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا در برنامه ششم توسعه به سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و زمینه ارتقاء سلامت و بهبود اقدامات را فراهم کنند.

حمایت از تأمین اجتماعی به‌عنوان یکی از صندوق‌های فعال کشور ضروری است
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین به تلاش‌های دولت اشاره کرد و گفت: دولت تورم افسار گسیخته را کنترل کرده و به تولید نیز توجه می‌کند تا بتواند سطح اشتغال را افزایش دهد.
عبدالرضا عزیزی تصریح کرد: بعضی اکنون مظلوم‌تر از دولت پیدا نکرده‌اند و در هر فرصتی دولت را می‌زنند. اما اگر شرایط و رفت‌وآمدهای مقامات تراز اول کشورهای مختلف به ایران را ببینید متوجه تغییرات خواهید شد.
وی همچنین بر ضرورت حمایت از تأمین اجتماعی به‌عنوان یکی از صندوق‌های فعال کشور تاکید کرد و افزود: دولت بیش از یک صد هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و اگر این بدهی را نمی‌دهد نباید بر آن بیفزاید. مسئولان تأمین اجتماعی در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند
سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: ١۰٥ هزار و ٧٥٠ نفر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در این استان ٩١١ هزار نفری وجود دارد. ٧١ درصد جمعیت شهری و به‌صورت کلی حدود ٣٨ درصد جمعیت کل استان تحت پوشش این سازمان هستند که با احتساب اعضای تحت تکفل هر بیمه شده اصلی، تعداد افراد تحت پوشش این سازمان در استان به ٣٣٠ هزار نفر می‌رسد.
سید احمد سیدی اظهار داشت: ضریب پوشش بیمه‌ای در استان خراسان شمالی ٣٨ درصد است که به علت ویژگی‌های خاص این استان از میانگین کشوری ٤ درصد پایین‌تر است.
وی خاطرنشان کرد: ترکیب جمعیتی این استان، حاشیه‌نشینی، وسعت استان و بزرگ‌تر بودن آن از نیمی از استان‌های کشور، ساختار ضعیف اشتغال در بخش صنعت و سرانه پایین درآمدی مردم از جمله مشکلاتی هستند که در این استان با آن روبه‌رو هستیم.
وی با بیان اینکه مسئولان اداره کل تامین اجتماعی استان در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند افزود: در اجرای برنامه‌های راهبردی و عملیاتی و همچنین شاخص‌های عملکردی از میانگین کشوری بالاتر هستیم. همچنین در مستندسازی برنامه‌های راهبردی بخش بیمه‌ای نیز توانسته‌ایم رتبه دوم کشوری را بین ٢٧ اداره کل کسب کنیم. ارتقاء و پیشرفت امور درمان استان برای خدمت به مردم محروم از اولویت‌ها است
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی نیز گفت: در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود داشت که با تصویب طرح‌هایی همچون احداث بخش VIP و افزایش تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی ثامن‌الائمه (ع) و همچنین ساخت و تجهیز درمانگاه‌های سازمان در اسفراین و شیروان، بخشی از این کمبودها جبران شد.
دکتر داوود احمدیان اظهار داشت: ارتقاء و پیشرفت امور درمان استان برای خدمت به مردم محروم از اولویت‌های معاونت درمان سازمان است که در این مسیر برای انجام تعهدات مستقیم و غیرمستقیم تلاش می‌کنیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده شهید فیروز حمیدی زاده نخستین شهید مدافع حرم استان خراسان شمالی و از همکاران شهید سازمان تامین اجتماعی تجلیل شد. همچنین تابلوی نستعلیق خوشنویسی شهید حمیدی زاده توسط فرزند این شهید برای مدیرعامل این سازمان اهدا شد.







http://www.tamin.ir/News/Item/31093/2/31093.html