مدیر کل تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: به منظور تحقق پوشش بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران برابر توافق نامه فی ما بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی ١٢ هزار نفر با پرداخت ٨ درصد حق بیمه حداقل دستمزد کارگر عادی می توانند خود را بیمه کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سهیلا ملکشاهی افزود: به دلیل محدودیت در تعداد و زمان، اگر هنرمندان در فرصت تعیین شده نسبت به بیمه خود اقدام نکنند، سهمیه آنها در این استان از بین خواهد رفت و به استان دیگری تعلق می گیرد.
مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه کلیه مقررات بیمه پدیدآورندگان کتاب، هنرمندان و نویسندگان عیناً شبیه مدارک بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است، از عموم فعالان رسانه ای استان خواست به منظور برخورداری از مزایای این طرح در اسرع وقت نسبت به تکمیل مدارک خود برای برقراری بیمه یارانه ای اقدام کنند.
ملکشاهی اظهار کرد: ١١٠ نفر تحت عنوان اصحاب رسانه در این استان فعال هستند.
وی افزود: تعداد بیمه شدگان اجباری در استان ایلام ٦٧ هزار و ٨٦٢ نفر، بیمه شدگان توافقی ٧٢٣ نفر، مقرری بیمه بیکاری ٦٥٨ نفر، بیمه های خاص ٣٦ هزار و ٤٢٠ نفر از (بیمه های خاص شامل مشاغل آزاد، بافندگان، رانندگان، حرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، کارگران اجباری صنعت ساختمان و سایر) است.
مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام گفت: افراد تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی در استان ایلام ٢٩٥ هزار و ٣٧٦ نفر معادل ٥١ درصد جمعیت این استان است که از این تعداد ١٠٥ هزار و ٦٦٣ نفر بیمه شدگان اصلی، ١٥٧ هزار و ٧٩٠ نفر بیمه شدگان تبعی، ١٦ هزار و ٩٤٢ نفر تعداد مستمری بگیران اعم از بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده است.
بر اساس اعلام آمار، ضریب حمایت در استان ایلام برابر ١ به ٩ است یعنی به ازای هر ٩ نفر بیمه شده یک نفر مستمری بگیر است و ٢٩٥ هزار و ٣٧٦ نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.


http://www.tamin.ir/News/Item/53957/2/53957.html