در آستانه دهه مبارک فجر، یادواره شهدای انقلاب تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، در راستای تجلیل از خانواده معزز شهدای همکار، جانبازان، ایثارگران و فرزندان شاهد شاغل تأمین اجتماعی استان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در این مراسم، با بیان اینکه جانبازان، فرزندان شهدا و ایثارگران، یکی از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند که یاد و خاطره رزمندگان اسلام و دفاع مقدس و ایثارگری آنها را در دلها زنده می کنند، اذعان داشت: این عزیزان می توانند همواره به عنوان الگو و نمونه برای سایرین باشند.
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با تأکید بر جایگاه شهادت و مقام والای شهدا در احادیث و روایات، افزود: در حدیثی از امام محمد باقر(ع) به نقل از جد بزرگوارشان، حضرت محمد (ص) آمده است، "هیچ قطره ای برای خداوند عزوجل محبوبتر از قطره خونی که در راه خدا ریخته می شود، نیست".
جعفر سمساری با تأکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و بزرگداشت مقام ایشان و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی ایثارگرانه، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهدا است، تصریح کرد: اطاعت بی چون و چرا از مقام ولایت، خدا محوری در مقابل خود محوری، ایثار و ترجیح دادن دیگران برخود با انگیزه الهی و حرکت در مسیر کمال، از دستاوردهای شهادت برای انسان است.
وی افزود: صبر و استقامت، عزت نفس و تحمل نکردن ظلم و ستم و آمیختن عشق با عقل از الگوهای اخلاقی و عملی شهدا برای نسل حاضر می باشد.
دکتر جمال الدین نیکنامی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان آذبایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان خاطراتی از مبارزات انقلابیون علیه طاغوت، به بیانی از بنیانگذار کبیر انقلاب در سالهای اول مبارزات، مبنی بر اینکه "سربازان من در گهواره ها هستند" اشاره نمود و خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ٥٧ حاصل وحدت کلمه، ایمان و رهبری واحد بود که به برکت خون شهدا، به صورت امنیت، آسایش و آرامش در جامعه امروزی تبلور یافته و مشهود است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به حوادث جنگ تحمیلی، هدف دشمن از این جنگ را شکست انقلاب دانست و اذعان داشت: علیرغم محدودیت در منابع و سلاح های نظامی، با جانفشانی و فداکاری جوانان، آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی محفوظ مانده و تعالی یافته است و اکنون مفتخر هستیم که جمعی از جانبازان، رزمندگان و فرزندان شهدا در جامعه و سازمان تأمین اجتماعی حضور دارند و امیدوار هستیم با تداوم تفکر جهادی و ایثارگری، مشکلات موجود در جامعه نیز مرتفع شود.
قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی نیز در مراسم یادواره شهدای انقلاب تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه پایداری و استقامت موجود در مقابل تمامی تهدیدهای استکبار و صهیونسیم، نشان از حرکت انقلاب در مسیر دین و آرمانهای بنیانگذار انقلاب و در راه انسان سازی است، به بیان خاطراتی از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی پرداخت و تأکید کرد: تک تک آحاد مردم در این انقلاب اسلامی و پایداری آن سهیم هستند و بایستی محتوای انقلاب به صورت همگانی با زبان علمی و گفتمان منطقی و صحیح، به جهانیان بیش از پیش معرفی شود.
سرهنگ اسکندری، فرمانده بسیج ادارات استان آذربایجان شرقی نیز در آیین تجلیل از خانواده شهدای همکار تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با عنوان اینکه مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، افزود: برگزاری یادواره های شهدا و تکریم و تجلیل از خانواده معزز شهدا اقدامی مناسب و مطلوب در جهت زنده نگه داشتن مرام شهدا در جامعه است.
فرمانده بسیج ادارات استان آذربایجان شرقی، تبریز ٢٠١٨ را فرصتی برای معرفی تمدن و خاستگاه تشیّع از تبریز دانست و تصریح کرد: در کنار معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری تبریز به میهمانان، بایستی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با معرفی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی مورد توجه قرار گیرد.
سرهنگ اسکندری با اعلام اینکه اطاعت محض از ولایت فقیه، استکبار ستیزی، سلطه ناپذیری و معطوف بودن به ظرفیتهای نظام، پیام شهدا است، افزود: انتقال این مرام نامه به نسل جوان و نوجوان کشور لازم و ضروری است.
در این مراسم از خانواده های معزز هشت شهید همکار اداره کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی و نیز ٢٢ نفر از همکاران جانباز، ایثارگر و فرزند شهید شاغل در واحدهای تابعه تأمین اجتماعی این استان، تجلیل شد.
http://www.tamin.ir/News/Item/55069/2/55069.html