یکی از مهمترین اهداف کانون پتنت ایران، اتصال فناوری و دارایی های فکری به بازار و خلق ثروت از آن است. از مهمترین روش های تجاری سازی دستاوردهای پژوهش و فناوری در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی می توان لیسانس، فرانشیز، شرکت زایشی، سرمایه گذاری مشترک و فروش مستقیم کالا یا خدمت را نام برد.
از اینرو با هدف آشنایی اعضای هیات علمی، محققان و دانشجویان فعال در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با مفاهیم و روش های تجاری سازی دارایی های فکری، یک بسته آموزشی در ده بخش و در مدت 5 هفته ارائه می شود. سرفصل های این بسته آموزشی به شرح زیر است.

  • فرآیندها و مدل های تجاری سازی دارایی های فکری (یک بخش)
  • انواع روش های تجاری سازی دستاوردهای دانشگاهی و پژوهشی و مقایسه آنها (یک بخش)
  • شرکت های زایشی (سه بخش)
  • لیسانس (دو بخش)
  • همکاری مشترک (یک بخش)
  • فرانشیز(یک بخش)
  • فروش مستقیم(یک بخش)


کانون پتنت ایران | اخبار | بسته آموزشی مفاهیم و روش های تجاری سازی دارایی های فکری