اکبر قنبررپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران ضمن اعلام این خبر افزود: پس از فراخوان، بیش از 100 اختراع به دبیرخانه این فستیوال ارائه شد و پس از ارزیابی ها بیش از 50 نوآوری حائز شرایط شده اند که از میان انها 7 نوآوری برای ارائه حضوری به سرمایه گذاران و تولید کنندگان حوزه تجهیزات پزشکی در روز رویداد انتخاب می شوند.



قنبرپور افزود با تعامل گسترده ای که با فعالان این حوزه در نمایشگاه ایران هلث انجام شد و همچنین با اعلام حمایت نهادهای مرتبط از جمله اتحادیه صادر کنندگان تجهیزات پزشکی و انجمن صنفی تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، استقبال خوبی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان تجهیزات پزشکی برای حضور در این فستیوال پیش بینی می شود.
قنبرپور افزود: در صورت حصول توافق و انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست aaجمهوری برای تکمیل مستندات اختراعات و نیز خرید اختراعات توسط صنعتگران و سرمایه گذاران در قالب ارائه تسهیلات وجود خواهد داشت.


متقاضیان حضور در این فستیوال می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فراخوان، شرایط و ضوابط فستیوال و ثبت نام در این فستیوال به سایت صفحه اصلی - فستیوال نوآوری‌ها | بازار دارایی فکری مراجعه نمایند.


در فستیوال های بازار دارایی فکری که با حضور سرمایه گذاران و تولید کنندگان در یک حوزه تخصصی-کاربردی برگزار می شود، نوآوری های آن حوزه تخصصی که حائز شرایط می شوند پس از طی فرآیند ارزیابی و انتخاب، در روز برگزاری فستیوال به صورت حضوری برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان معرفی شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رو در رو فراهم می شود.
یکی از مشکلات تجاری سازی اختراعات در ایران، این است که افراد بنا بر علائق شخصی به سمت نوآوری و ثبت اختراع و ساخت نمونه اولیه می‌روند و با تلاش زیاد دستاورد خود را به بخش صنعت عرضه می‌کنند و این در حالی است که در بسیاری از کشورها اختراعات از سوی شرکت‌ها و صنایع بزرگ به ثبت می‌رسند؛ از این رو زمینه مساعدتری برای کاربردی شدن دستاوردهای تحقیقاتی وجود دارد. در ایران 90 درصد از مخترعان با صنایع ارتباطی ندارند و این امر سبب شده است که مخترعان و صنایع هر کدام مسیر جدگانه‌ای را طی کنند و در بسیاری از موارد این دو از پتانسیل‌های طرف مقابل بی‌اطلاع هستند.

کانون پتنت ایران | اخبار | تجاری سازی اختراعات حوزه تجهیزات پزشکی در فستیوال بازار دارایی فکری