در تاریخ 20 ژانویه سال جاری میلادی، شرکت اپل با ادعای استفاده از تاکتیک های انحصاری ناعادلانه توسط کوآلکام، خواستار دریافت غرامتی برابر با یک میلیارد دلار از این شرکت شد. در این طرح دعوی، شرکت اپل برای اثبات ادعای خود از یک توافق نامه لیسانس محرمانه پرده برداشت. همچنین پنج روز بعد، یعنی در تاریخ 25 ژانویه شرکت اپل شکایت دیگری بر علیه کوآلکام در کشور چین ثبت نمود.






بنا بر گزارشات منتشر شده، در ادامه جنگ های حقوقی دو شرکت، این بار شرکت اپل در دادگاهی در کشور انگلیس علیه کوآلکام اقامه دعوی نموده است. در مورد این شکایت که در تاریخ 2 مارس سال جاری به ثبت رسید، هنوز جزئیات بیشتری در مورد پتنت های ادعایی و استدلال های حقوقی مطرح شده، منتشر نشده است. به گزارش بلومبرگ، طرح این دعوی منجر به یک نبرد وسیع جهانی بین توسعه دهنده گوشی تلفن همراه آیفون و بزرگترین طراح تراشه های تلفن همراه شده است.
در بیانیه منتشر شده توسط اپل، با تأکید بر تقویت تسلط شرکت کوآلکام از طریق تاکتیک های انحصاری و حق امتیازهای بیش از حد، متذکر شده است: «علیرغم وجود بیش از دو جین شرکت ارائه دهنده استانداردهای سلولار اولیه، کوآلکام اصرار بر پرداخت بیش از پنج برابری اپل نسبت به دیگر لیسانس دهندگان پتنت های سلولار دارد.»

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | نبرد حقوقی گسترده اپل با بزرگترین طراح تراشه های تلفن همراه