شرکت اپل به عنوان یکی از شرکت های فناور پیشرو در سطح جهان، اخیراً در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» پتنتی تحت عنوان «Container» به ثبت رسانیده است. پتنت به ثبت رسیده بر خلاف عنوان خود یک ظرف معمولی نیست، بلکه به صورتی طراحی شده که قابلیت نگهداری یک عدد پیتزا را دارا می باشد. به گزارش وبسایت تخصصی تغذیه «GrubStreet»، این اختراع به منظور حفظ تازگی پیتزا و گرم نگه داشتن آن در طولانی مدت، قابل استفاده خواهد بود.





بر خلاف جعبه های استاندارد مربعی شکل پیتزا، این ظرف ابداعی اپل دایره ای شکل می باشد. بنا بر اخبار منتشر شده توسط «Wired»، در تحلیل و بررسی نوآوری های اپل، این ظرف که از مواد بازیافت نظیر فیبرهای تولیدی ساخته شده است، دارای ویژگی هدایت رطوبت به منظور حفظ ترد بودن پوسته بیرونی پیتزا می باشد. خصوصیت بارز دیگر این ظرف، وجود شیارهایی جهت جریان مناسب هوا است که گرما و تازگی پیتزای داخل ظرف را تضمین می نماید.
نکته جالب توجه در پتنت مذکور، دیدگاه اپل در ایجاد محیطی خلاق و نوآورانه حتی نسبت به جزئیات کوچکی نظیر راهکار حمل غذا از سالن سرو غذا تا میز کار کارکنان می باشد. این دیدگاه الهام بخش بالاترین سطح کیفیت و نوآوری در محصولات اصلی و فرعی اپل خواهد بود.
شایان ذکر است، که در سال 2010 میلادی درخواست ثبت پتنت اصلی مرتبط با این موضوع توسط کارکنان شرکت اپل و بدون نام بردن از این شرکت به USPTO ارائه شده و در سال 2012 با شماره 20120024859 منتشر شده است و در این مرحله اپل اقدام به ثبت یک design patent مرتبط با این موضوع نموده است. آنچه که توسط کارشناسان به عنوان یک سؤال اساسی مطرح شده این است که چرا تاکنون اقدامی برای تولید و تجاری سازی این محصول توسط اپل صورت نگرفته است. در متن پتنت مذکور که «Francesco Longoni» رئیس بخش خدمات غذایی شرکت اپل را به عنوان مخترع معرفی کرده، ذکر گردیده است این ظرف جهت استفاده در مجموعه های سرو غذا قابل استفاده بوده و می توان از آن برای گرم و تازه نگه داشتن پیتزا استفاده نمود. با این حال با توجه به مسکوت گذاشتن تولید و یا استفاده از این پتنت توسط اپل، تولید محصول متناسب با کاربری خانگی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | اختراع ظرفی جهت تازه و گرم نگه داشتن پیتزا