بنا بر قانون جدید وضع شده در ویتنام، پتنت های گرنت شده قابلیت اصلاح خواهند داشت. طبق ماده 97 از مجموعه قوانین مالکیت فکری، صاحب امتیاز پتنت می تواند درخواست خود را بر اساس یکی از دلایل زیر به اداره مالکیت فکری این کشور «NOIP» ارائه دهد:

  • به روز رسانی یا اصلاح موارد اشتباه در نام و آدرس مخترع و صاحب امتیاز پتنت
  • اصلاحات مرتبط با اشتباهات انجام گرفته در ثبت توسط «NOIP»
  • محدود نمودن دامنه حفاظت از پتنت (در این مورد، موضوع پتنت به ثبت رسیده می بایست مورد بررسی مجدد قرار گیرد.)







لازم به ذکر است، مجموعه قوانین مالکیت فکری در ویتنام تا حدی نیاز به توضیح و تقصیل بیشتر داشته که این امر از سوی «NIOP» و از طریق دستورالعمل های خاص تدوین شده انجام گرفته است. برای مثال، محدود کردن دامنه حفاظت از پتنت معمولاً به عنوان درخواست کاهش یک یا چند ادعای مستقل و یا وابسته در پتنت تفسیر می گردد. اما آیا کاهش به معنای آن است که صاحب امتیاز پتنت اقدام به حذف برخی از ادعاها نماید و یا وی می تواند صرفاً درخواست محدود کردن دامنه حمایتی برخی از ادعاها را داشته باشد؟
با توجه به ابهام موجود، «NIOP» به این نتیجه رسیده است که محدود کردن دامنه حفاظت از پتنت منحصر به حذف برخی ادعاهای موجود در آن نیست و می توان با اصلاح یک یا چند ادعا، محدوده حفاظتی مرتبط با ادعاهای مذکور را کاهش داد. باید توجه داشت که بر اساس ماده 97، اگر منظور از محدود نمودن دامنه حفاظت، حذف برخی از ادعاهای پتنت باشد، نیازی به بررسی مجدد نخواهد بود.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | اصلاحات قانون مالکیت فکری ویتنام و قابلیت اصلاح پتنت های گرنت شده