شرکت اپل پتنتی جدید جهت تماس کاربران در مواقع اضطراری به ثبت رسانیده است. با توجه به افزایش کاربرد دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند در تمامی جنبه‌های زندگی بشر که برخی از آن تحت عنوان عامل کلیدی و تأثیرگذار بر سبک زندگی یاد می‌نمایند، این شرکت به دنبال آن است که از این دستگاه در جهت نجات زندگی کاربران در مواقع خطر استفاده نماید.





به نظر می‌رسد فناوری «Touch ID» آیفون که در حال حاضر برای ایمنی و نیز برخی خریدهای آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. شرکت اپل با تأکید بر توسعه این فناوری جهت استفاده در جنبه‌های دیگر، پتنت جدید خود را با عنوان «ایجاد قابلیت تماس مخفیانه درخواست کمک در مواقع خطر» به ثبت رسانیده است.
در فرآیند ابداعی جدید، با استفاده از اثر انگشت، می‌توان تماس اضطراری با «911» برقرار نمود. در این حالت هیچ‌گونه نشانه‌ای دال بر وضعیت مکالمه بر روی دستگاه مشاهده نمی‌گردد که این قابلیت می‌تواند منجر به حفظ جان کاربران در مواقع خطر گردد. به گزارش وب‎سایت «kristv»، با توجه به دیگر سرویس‌های ارائه شده توسط اپل، با برقراری تماس می‌توان صدا و تصویر را از طریق دستگاه تلفن همراه ارسال نموده و از این طریق تیم‌های کمک اضطراری را به محل حادثه راهنمایی نمود.

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | پتنت جدید اپل در زمینه تماس اضطراری مخفیانه از طریق فناوری «Touch ID»