شرکت آمریکایی فیسکر «Fisker»، که در زمینه ساخت و تولید خودروهای الکتریکی «EV» فعالیت می‌نماید، پتنتی به ثبت رسانیده که بر اساس آن، عملکرد باطری خودرو به نحو قابل توجهی افزایش می‌یابد. این فناوری جدید و غیر متعارف که مرتبط با نوعی باطری حالت جامد است، به خودرو این قابلیت را می‌دهد که 500 مایل را بدون شارژ مجدد باطری طی نماید.





بنا بر گزارش وب‌سایت «Auto Express»، توسعه باطری‌های حالت جامد روندی به نسبت آهسته دارد که عمده‌ترین دلیل آن کمبود زنجیره تأمین مواد خام مورد نیاز برای تولید آن‌ها است. به نظر می‌رسد کیفیت مواد اولیه و باطری حالت جامد نهایی، در حال حاضر به دور از استانداردهای تولید انبوه بوده و فیسکر تصمیم دارد تا با پیاده‌سازی این فناوری، آن را در سال 2023 میلادی به بازار عرضه نماید. در همین راستا این شرکت اعلام نموده است که فناوری جدید باطری خود را در نمایشگاه «Consumer Electronics Show» که در تاریخ 9 الی 12 ژانویه سال 2018 میلادی برگزار می‌گردد، معرفی خواهد نمود.
یکی از نکات کلیدی مطرح شده در پتنت مذکور، این است که باطری یاد شده قابلیت شارژ سریع در کمتر از یک دقیقه را دارد. البته مشخص نیست که شارژ یک دقیقه‌ای، منجر به شارژ کامل باطری خواهد شد یا این که صرفاً درصدی از توان آن شارژ می‌گردد. همچنین تراکم انرژی در باطری‌های جدید نسبت به باطری‌های لیتیوم یونی موجود در بازار 2.5 برابر بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن‌ها نیز کمتر از یک سوم نمونه‌های مشابه باشد.

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | نسل جدید باطری خودروهای الکتریکی با قابلیت طی نمودن 500 مایل بدون شارژ مجدد